Internațional
Naval Group a livrat A.R.A. Storni, a treia navă de patrulare offshore multi-misiune dezvoltată pentru Argentina
A treia dintre cele patru nave de patrulare argentiniene (OPV) comandate de Marina Argentiniană, OPV 87 A.R.A. Storni, a fost predată pe 13 octombrie în prezența căpitanului Santiago Villemur, reprezentant al Marinei Argentinei în Franța.
A.R.A. Storni a fost livrat marinei argentiniene la Concarneau, în prezența căpitanului Santiago Villemur, reprezentant al Marinei Argentiniene în Franța, care a predat și comanda navei comandantului Óscar Latorre.
Această livrare a fost efectuată de echipe din Naval Group și Kership, un joint-venture între Piriou și Naval Group și face parte din contractul semnat de Naval Group cu Argentina în 2019 pentru livrarea a patru nave de patrulare multi-misiune. A.R.A. Bouchard (fost L’Adroit) a fost livrată în decembrie 2020 și A.R.A Piedrabuena pe 13 aprilie anul acesta.

Odată cu livrarea A.R.A. Storni, programul continuă să progreseze conform programării, pentru a se încheia cu livrarea ultimei nave programate pentru aprilie 2022. Un echipaj de 44 de persoane din Marina Argentinei a fost instruit în operarea și întreținerea navei.
Această a treia navă de patrulare din seria achiziționată de Marina Argentiniană oferă aceleași active și caracteristici ca și cele ale A.R.A. Piedrabuena. Mai bine armat și motorizat decât Bouchard, echipat cu un sistem activ de stabilizare și un propulsor de arc, este, de asemenea, testat pe gheață, adică adaptat navigației în apele reci din Antarctica.
Jean-Claude Flandrin, directorul programului, a declarat: „Livrarea acestei a treia nave de patrulare marchează o etapă foarte importantă pentru program, care a fost atinsă la timp, în ciuda crizei de sănătate care a marcat ultimii doi ani. Echipele sunt mobilizate pentru pregătirea echipajului care va pleca în Argentina cu nava. Odată finalizat antrenamentul, ne vom concentra eforturile spre livrarea ultimei nave din serie, care a fost lansată luna trecută „.
Olivier Michel, director de vânzări pentru America Latină, a adăugat: „Suntem mândri de încrederea pe care Marina Argentiniană a acordat-o Naval Group pentru furnizarea acestor nave polivalente de ultimă generație, care vor permite țării să își îndeplinească misiunile suverane. Această livrare este o altă demonstrație a capacităților și angajamentului Naval Group și al partenerilor săi față de clienții săi de a răspunde nevoilor lor operaționale.”

OPV 87, o navă inovatoare
Navele de patrulare offshore argentiniene beneficiază de inovațiile dezvoltate de Naval Group și testate de Marina franceză, care operează L’Adroit în mai multe oceane timp de șase ani pentru operațiuni multiple de securitate maritimă, singure sau în cooperare:
- Anduranță foarte mare și rezistență excelentă în apă;
- O vizibilitate de 360 ° și un catarg unic pentru o acoperire panoramică a radarului;
- Desfășurarea rapidă, sigură și discretă a ambarcațiunilor de intervenție lansate de un sistem dublu de rampe la pupa navei de patrulare.
Această gamă de nave beneficiază, de asemenea, de expertiza Naval Group în sisteme de informare și comandă, permițând supravegherea extinsă a spațiului maritim și detectarea comportamentelor suspecte. A.R.A Storni este echipat cu sistemul POLARIS® și cu sistemul de identificare NiDL®, dezvoltat special de Naval Group pentru misiuni de acțiune pe mare și testat pe mare de Marina Franceză.
Caracteristici tehnice
Nava de patrulare offshore este capabilă să rămână pe mare timp de peste trei săptămâni, să atingă o viteză de 20 de noduri și să găzduiască un elicopter. Implementat de un echipaj redus de 40 de membri, acesta poate găzdui, de asemenea, aproximativ douăzeci de pasageri suplimentari.
- Lungime: 87 metri
- Grinzi: 14 metri
- Deplasare: 1.650 tone
- Viteză max: peste 20 de noduri
- Cazare: 59 (echipaj și pasageri)
- Rezistență: peste 7.000 mile marine
- Capacitate de îmbarcare: două nave ușoare de 9 metri și un elicopter de 10 tone.
În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale
Asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.
Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.
Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.
Corveta Gowind 2500, cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN, oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.
Gowind a fost dezvoltată conform cu cele mai noi progrese tehnologice dezvoltate de Naval Group pentru fregatele mari, pentru a anticipa și îndeplini cerințele operaționale viitoare. Corveta Gowind este deja testată pe mare de Marina Egipteană, care este dotata cu patrunave de luptă construite în parterneriat cu Naval Group. Primă navă a fost construită în Franța în doar 38 de luni, iar restul seriei a fost construit cu succes în Egipt, în baza unui amplu program de transfer de tehnologie.
Internațional
Rețelele electrice din UE au nevoie de investiții de mii de miliarde pentru a evita un blackout spaniol
Rețelele electrice învechite din Europa nu au capacități de stocare a energiei și au nevoie de investiții în valoare de mii de miliarde de dolari pentru a face față creșterii producției de energie regenerabilă, cererii din ce în ce mai mari de electricitate și pentru a evita un blackout precum cel din Spania, transmite Reuters.
‘Blackout-ul a fost un semnal de alarmă. A arătat că este o nevoie urgentă și inevitabilă pentru modernizarea și consolidarea rețelelor electrice ale Europei’, a declarat secretarul general de la Eurelectric, Kristian Ruby.
Cea mai mare parte a rețelelor electrice din Uniunea Europeană datează din secolul trecut și jumătate dintre linii au peste 40 de ani. Creșterea producției de energie cu emisii reduse de carbon și cererea explozivă de energie din partea centrelor de date și a vehiculelor electrice va necesita o modernizare a rețelelor, care au nevoie și de protecție digitală pentru a face față atacurilor cibernetice.
În condițiile în care investițiile globale în regenerabile aproape s-au dublat după 2010, investițiile în rețele abia s-au schimbat la aproape 300 de miliarde de dolari pe an. Această sumă trebuie să se dubleze, până la peste 600 miliarde de dolari pe an în 2030, pentru a acoperi modernizările necesare, potrivit Agenției Internaționale a Energiei.
Datele furnizate de centrul de reflexie Ember arată că ponderea regenerabilelor în mixul de putere al UE a urcat anul trecut până la 47%, de la 34% în 2019, în timp ce ponderea combustibililor fosili a scăzut până la 29%, de la 39%.
Proiectele eoliene și fotovoltaice sunt relativ rapid de construit, comparativ cu rețelele, care au nevoie de mai mult de un deceniu.
O parte a problemei se datorează sumelor mari și complexității îmbunătățirii rețelelor pe distanțe mari.
Comisia Europeană a estimat că Europa are nevoie să investească 2.000-2.300 miliarde de dolari în rețele până în 2050.
Anul trecut, firmele europene au investit 80 de miliarde de euro în rețele, în creștere de la 50-70 miliarde euro în anii anteriori, susțin analiștii de la centrul de reflexie Bruegel, care au adăugat că ar putea fi nevoie ca investițiile să crească până la 100 de miliarde de euro.
O altă problemă este că sistemele energetice din Spania și Portugalia se numără printre aceste sisteme din Europa care nu au suficiente conexiuni cu alte rețele, care să le poată oferi un back up.
Spania are nevoie de mai multe legături cu Franța și Maroc, spune Jose Luis Dominguez Garcia, de la centrul spaniol de cercetare IREC. Potrivit acestuia, Spania are doar 5% din conexiuni în afara Peninsulei iberice.
În condițiile în care și alte state sunt codașe la acest capitol, Comisia Europeană are drept țintă creșterea gradului de interconectare până la 15% în 2030, de la 10% cât țintea anterior, ceea ce înseamnă că fiecare țară membră UE va trebui să fie în măsură să importe cel puțin 15% din necesarul său de electricitate din țările vecine.
În plus, pe măsură ce crește producția de energie fotovoltaică și eoliană, provocările merg dincolo de modernizarea rețelelor până la nevoia de generare de tip back-up.
Centralele fotovoltaice și eoliene generează curent continuu, în timp ce centralele tradiționale pe gaze sau cele nucleare produc curent alternativ. Curentul continuu trebuie convertit în curent alternativ în invertoare la frecvența de 50 de Hertzi pentru rețelele europene și pentru a fi utilizată de gospodării și firme. Dacă producția de energie scade, rețeaua are nevoie de facilități back-up care să producă curent alternativ, pentru a evita scăderea frecvenței.
În cazul în care frecvența scade, mecanismele automate deconectează anumite facilități de producție, pentru a evita supraîncărcarea transformatoarelor și liniile de transmisie. Dacă mult prea multe centrale sunt deconectate în același timp, sistemul poate intra în blackout.
De asemenea, Europa are în prezent capacități de stocare în baterii de 10,8 Gigawați și aceste capacități urmează să ajungă la 50 de GW în 2030, cu mult sub nivelul necesar de 200 de GW, potrivit Asociației europene pentru stocarea energiei (EASE).
Internațional
Sectorul transporturilor maritime se confruntă cu o lipsă de marinari la nivel mondial, ceea ce generează probleme. Ce spun experții din domeniu
Sectorul transporturilor maritime se confruntă cu o lipsă de marinari la nivel global, ceea ce generează mai multe probleme. Printre acestea se numără accidentele pe mare, creșterile tarifelor de transport, dar și creșterea CV-urilor false, anunță experții, conform CNBC.
Înainte de război, Rusia și Ucraina furnizau o bună parte din forța de muncă maritimă globală
Numărul de nave a crescut semnificativ în ultimii ani, dar, cu toate acestea, în cazul personalului calificat creșterile nu au existat. Înainte de război, Rusia și Ucraina furnizau aproximativ 15% din forța de muncă maritimă globală. Ulterior, după război, cele două țări au înregistrat un declin semnificativ al numărului de marinari disponibili, arată datele Camerei Internaționale de Transport Maritim (ICS), potrivit sursei citate anterior.
ICS estimează că până în 2026 va exista un deficit de aproximativ 90.000 de marinari calificaţi și solicită factorilor de decizie să elaboreze strategii naţionale pentru a rezolva această problemă.
Ce efecte are criza marinarilor asupra siguranței și costurilor
Lipsa personalului calificat a determinat companiile să angajeze marinari cu mai puțină experiență, deci mai slab pregătiți. Acest lucru afectează standardele de siguranță pe mare.
„Nivelul de competenţă al marinarilor scade, deoarece acum este suficient să aibă o licenţă”, a spus un căpitan dintr-o companie maritimă globală, arată sursa citată. Bărbatul a fost nevoit să concedieze mai mulţi membri ai echipajului din cauza lipsei de competenţe.
Totodată, criza personalului calificat amenință să perturbe lanțurile globale de aprovizionare, deoarece lipsa echipajelor poate întârzia navele în porturi.
Salariile marinarilor rămân ridicate. Acestea reprezintă o mare parte din costurile de operare ale unei nave, totodată. În acest context, se mențin tarife mari de transport și presiunile inflaționiste.
Oboseala îi doboară pe marinarii cu experiență și afectează siguranța – studiu
Marinarii existenţi sunt adesea obligaţi să petreacă perioade mai lungi pe mare, fără zile libere, ceea ce duce la oboseală şi stres mental.
Potrivit unui studiu realizat în 2024 de World Maritime University, peste 93% dintre marinarii chestionaţi au identificat oboseala ca fiind cea mai frecventă problemă legată de siguranţă, iar 78% au raportat că nu au avut o zi liberă pe întreaga durată a contractului.
Lipsa personalului calificat este asociat și cu dorințele profesionale ale tinerilor, care sunt din ce în ce mai puțin atrași de o astfel de carieră, pe mare. Cei mai mulți sunt atrași de joburile care oferă echilibru între viața profesională și cea personală. Nici măcar salariile mari nu îi mai determină să devină marinari.
Internațional
Studiu: Poluarea aerului cauzată de incendii este asociată cu 1,5 milioane de decese anual, la nivel mondial
Poluarea aerului cauzată de incendii este legată de peste 1,5 milioane de decese anual, la nivel mondial, potrivit unui studiu publicat în The Lancet, citat de dw.com.
Majoritatea deceselor sunt înregistrate în țările în curs de dezvoltare, se mai arată în studiu.
Numărul deceselor cauzate de poluarea aerului va crește în următorii ani
Numărul deceselor va crește în următorii ani pe fondul schimbărilor climatice, care fac ca incendiile de pădure să fie mai frecvente și mai intense.
Cercetătorii internaționali au analizat datele existente, cu privire la incendiile de pădure care fac adevărate ravagii în natură, dar și datele referitoare la arderile de teren practicate în agricultură pentru curățarea câmpurilor.
Peste 1,5 milioane de decese sunt asociate, anual, cu poluarea aerului din cauza incendiilor
Timp de 19 ani, mai exact din anul 2000 și până în 2019, cercetătorii au constatat că aproximativ 450.000 de decese pe an din cauza bolilor de inimă au fost strâns legate de poluarea aerului cauzată de incendii.
Totodată, alte 220.000 de decese din cauza bolilor respiratorii ar putea fi atribuite fumului și particulelor eliberate în aer de incendii.
La nivel mondial, un total de 1,53 milioane de decese din toate cauzele au fost asociate cu poluarea aerului cauzată de incendii, potrivit studiului.
Cele mai frecvente decese au loc în țările sărace
Spre exemplu, un număr record de arderi ilegale ale terenurilor agricole din nordul Indiei este parţial responsabil pentru norul de poluare cu aspect apocaliptic, cu concentraţii de microparticule nocive mult peste standardele internaţionale de sănătate, care acoperă capitala indiană, mai arată studiul.
Autorii studiului atrag atenția că ar trebui să se ia în calcul „acțiuni urgente” pentru a face față numărului mare de decese cauzate de incendii. Totodată, aceștia vorbesc și despre „nedreptatea climatică” cu care se confruntă țările sărace.
Câteva mijloace de evitare a fumului de la incendii sunt îndepărtarea de zona cea mai poluată, utilizarea purificatoarelor de aer și a măștilor, precum și rămânerea în casă. Chiar și așa, aceste mijloace nu sunt accesibile locuitorilor din aceste țări, mai arată cercetătorii.
-
Politică11 luni înainteMarcel Ciolacu a prezentat trei facturi pe TikTok, susținând că reprezintă plata zborurilor cu avioanele Nordis. Boarding Pass: „E puţin probabil ca aceste facturi să fi fost emise în anul 2022, când au avut loc zborurile”
-
Business4 luni înainteContraoferta nu blochează concurența. Confuzia președintelui Consiliului Concurenței riscă să penalizeze exact ceea ce ar trebui încurajat
-
Business4 luni înainteReci, comuna transformată de o fabrică ecologică de cherestea: investiție de 175 de milioane de euro
-
Politică8 luni înainteRaluca Turcan solicită reducerea numărului de ursi, pentru a preveni atacurile asupra oamenilor
