Connect with us

Publicat cu

pe

Președintele Franței, Emmanuel Macron, a oficiat prima ceremonie omagială în memoria victimelor terorismului. În discursul său, șeful statului a reamintit populației că toată Franța, dar și alte state ale lumii au fost atinse și îndoliate de terorism.

Rostit în fața a mai puțin de o mie de oameni -pragul maxim impus de pandemia de coronavirus-, discursul a fost ținut pe esplanada de la Trocadéro din Paris, la data de 11 martie. În cadrul cuvântării, Emmanuel Macron a dorit să aducă la cunoștință faptul că Franța este o țară puternică, care nu cedează presiunilor exercitate de către teroriști. Cuvinte precum “egalitate”, “fraternitate” si “valori” nu au lipsit din discursul președintelui.

“În fața amenințării teroriste, nu vom renunța la nimic. Nu vom renunța la a râde, la a cânta, la a gândi, la a iubi. Nu vom renunța nici la terase, săli de concerte, petreceri. Nu vom renunța la egalitatea dintre femei și bărbați și dintre cetățeni. Nu vom renunța la fraternitate. Nu vom renunta la valorile pe care le are Republica. Nu vom renunta la spiritul nostru de rezistență care face Franța atât de puternică.”

Șeful statului a menționat că, de-a lungul timpului, cetățeni francezi și-au pierdut viața în atacuri teroriste. Acesta consideră că “teroriștii ucid orbește și caută să îndepărteze chiar și urmele de vieți distruse.” Pe cea din urmă acțiune Macron o apreciază că fiind inutilă, deoarece “francezii își vor aminti atât numele persoanelor ucise cât și fețele acestora.” În cadrul ceremoniei, Emmanuel Macron a întărit acest lucru citând numele persoanelor care și-au pierdut viața în atacuri ce au fost desfășurate atât pe teritoriul Franței cât și pe teritoriile altor țări. Spusele lui Macron au fost ascultate atât de reprezentanţii asociaţiilor victimelor dar şi de Regelele Felipe al Spaniei, care a fost invitat de onoare. 

Șeful statului și-a încheiat discursul declandu-se mândru atât de poporul francez cât și de faptul că putut prezida ceremonia.

Începând din anul 2021, ceremonia naţională va fi organizată în fiecare an într-un alt oraş din Franţa.

Internațional

Macron anunţă construirea unui portavion nuclear nou. Naval Group, principalul contractor al acestui proiect istoric

Publicat cu

pe

Următorul portavion al Franţei va avea propulsie nucleară şi ar trebui să devină operaţional până în 2038, înlocuind, astfel, portavionul Charles de Gaulle, care a intrat în uz în 200, a anunțat ieri preşedintele francez, Emmanuel Macron.

Într-un comunicat de presă dat publicității după anunțul președintelui francez, Naval Group, companie care a câștigat și licitația organizată de România pentru construcția celor patru corvete militare, a anunțat că va fi implicată în acest proiect istoric, cu partenerii Chantiers de l’Atlantique, TechnicAtome și Dassault Aviation. 

Naval Group este încântată de această decizie și va fi implicată în acest proiect istoric, cu partenerii Chantiers de l’Atlantique, TechnicAtome și Dassault Aviation. Cunoștințele și abilitățile Naval Group vor fi mobilizate pe deplin pentru a satisface așteptările forțelor armate franceze. Alegerea președintelui Republicii Franceze este un impuls major pentru baza industrială și tehnologică de apărare franceză și industria nucleară, deoarece acest proiect va crea sute de locuri de muncă în Franța și apoi câteva mii în fiecare an în faza de implementare.

Pierre Eric Pommellet, președinte și CEO al Naval Group, a declarat: „Suntem încântați de anunțul președintelui Republicii Franceze, care va permite Franței să își mențină poziția în cercul foarte restrâns al marilor puteri care dețin un portavion nuclear. Proiectul va ajuta la dezvoltarea locurilor de muncă în baza industrială și tehnologică de apărare și va asigura continuitatea abilităților noastre în actuala criză de sănătate și economică. Naval Group, partenerii săi și întregul său ecosistem vor permite marinei franceze să beneficieze de cele mai bune sisteme navale pentru nava sa vedetă. Ne angajăm, ca arhitect general, să răspundem, împreună cu partenerii noștri Chantiers de l’Atlantique și TechnicAtome, precum și Dassault Aviation, la exprimarea nevoilor direcției generale armament franceze (DGA) și Alternativei franceze Comisia pentru Energii și Energie Atomică (CEA). În cele din urmă, acest proiect va face posibilă dezvoltarea inovației în domeniile propulsiei și a valorii adăugate în sistemul militar, menținând astfel liderul tehnologic al Franței și poziția sa ca un actor geostrategic cheie. Este o mândrie imensă pentru Naval Group să înceapă construirea celei mai mari nave de război pe care Franța le-a construit vreodată „.

Naval Group contribuie de 60 de ani la proiectarea, construcția și întreținerea în stare operațională a portavioanelor franceze

În calitate de lider european în domeniul apărării navale, Naval Group a asigurat timp de mai multe decenii superioritatea tehnologică a navelor marinei franceze și ale clienților săi internaționali. Excelența lor operațională a fost demonstrată în mod regulat.

Printre numeroasele sale realizări, Naval Group a contribuit la proiectarea, construcția și întreținerea în stare operațională a celor trei portavioane ale marinei franceze: Clémenceau, Foch și Charles de Gaulle. Aceste nave au contribuit la influența Franței în multe zone de conflict din întreaga lume. Naval Group face parte dintr-un număr foarte mic de companii industriale capabile să construiască portavioane.

Mai precis, Naval Group a construit și integrat, în parteneriat cu CEA și TechnicAtome, cele două cazane nucleare aflate la bordul portavionului Charles de Gaulle, primul portavion francez echipat cu propulsie nucleară. Această navă cu energie nucleară și-a dovedit fiabilitatea și siguranța. Propulsia nucleară conferă acestei nave o autonomie considerabilă pe mare și o mare flexibilitate de utilizare.

După ce a intrat în serviciu activ în 2001, portavionul Charles de Gaulle va fi în serviciu până în aproximativ 2038.

Abilitățile excepționale ale Naval Group, unice în Europa, vor fi mobilizate pe deplin

Naval Group, ca integrator de sistem și principal contractor pentru submarinele și navele de suprafață ale Marinei franceze, a dezvoltat abilități avansate și rare. Printre expertiza sa, Naval Group are competențe în trei domenii cheie, în special: activitățile de arhitect și antreprenor principal general, de integrator de sisteme de sisteme complexe de arme navale și în ceea ce privește propulsia nucleară, fabricarea și asamblarea reactoarelor și întreținerea în funcționare starea cazanelor nucleare.

Naval Group are, de asemenea, o expertiză unică în Europa în integrarea și implementarea unui portavion echipat cu catapulte și frâne de aterizare, precum și a grupului său aerian. Integrarea a peste 200.000 de echipamente în 2.500 de locații, producerea a peste 10.000 de desene, gestionarea a peste 3.000 de contracte și asamblarea a 1.200 km de cabluri și 300 km de conducte necesită o expertiză de ultimă oră. Această expertiză acoperă, de asemenea, integrarea sistemelor de luptă și navigație. Complet interconectat cu unitățile aliaților, sistemul de luptă permite pregătirea, coordonarea și conducerea acțiunilor portavionului și a acțiunilor grupului de aviație navală în timp real. Sistemul de luptă asigură, de asemenea, autoapărarea navei și securitatea comunicațiilor interne și externe.

În plus, Naval Group stăpânește implementarea aviației de luptă pe portavioane cu catapulte și fire de arestare. Aeronava este elementul central al portavionului, a cărui funcție principală este aceea de bază aeriană mobilă capabilă să funcționeze pe toate mările globului.

În plus, Naval Group are infrastructuri dedicate acestor domenii de expertiză. Pentru propulsia nucleară, de exemplu, există o platformă de testare pentru modulele de turbo-alternator la sediul Naval Group din Nantes-Indret. Compania are, de asemenea, platforme de integrare pentru sisteme de luptă și sisteme de control și un instrument unic pentru simularea fluxurilor pe puntea de zbor a munițiilor aeronautice combinate cu vizualizarea realității virtuale.

Proiectul pentru viitorul portavion garantează durabilitatea abilităților și a locurilor de muncă pentru întreaga bază industrială și tehnologică de apărare franceză

Dezvoltarea și construcția portavionului de nouă generație reprezintă o investiție de aproape douăzeci de ani, din 2021 până în 2038. După o fază de schiță, Naval Group și partenerii săi industriali vor fi acum responsabili de realizarea unei studii de proiectare preliminară de doi ani, care va fi urmat de studii detaliate de proiectare care vor preceda în cele din urmă dezvoltarea și construcția portavionului, un produs de o complexitate rară.

Componenta nucleară a propulsiei, implementarea aviației la bord și funcționarea portavionului de nouă generație vor conduce Grupul Naval să consolideze abilitățile cheie ale inginerilor, tehnicienilor și lucrătorilor de pe toate amplasamentele Grupului Naval: Lorient, Nantes-Indret, Toulon, Angoulême-Ruelle și Brest, precum și cele ale partenerilor săi principali Chantiers de l’Atlantique, TechnicAtome și Dassault Aviation.

Naval Group, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Marina Română

În Romania, Naval Group, în asociere cu Șantierul Naval Constanța, a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500 cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Anul trecut, Olanda și Belgia au ales tot oferta Naval Group în cadrul unei licitații privind livrarea a 12 vânătoare de mine, desi la licitație participase și firma olandeză Damen.

Citește mai departe

Internațional

Naval Group lansează A.R.A. Piedrabuena, a doua navă argentiniană de patrulare offshore

Publicat cu

pe

A doua din seria de patru nave de patrulare offshore comandate de Argentina a fost lansată la șantierul naval Piriou din Concarneau (Britania).

După sosirea navei A.R.A. Bouchard în Argentina în februarie 2020, a doua navă de patrulare offshore a fost lansată joi, 1 octombrie 2020, în șantierul naval Piriou din Concarneau. Această lansare vine înainte de termen – cu 2 luni înainte de termenul contractual – în ciuda contextului sanitar advers. Următoarele două nave vor fi construite de Kership (asociere între Naval Group și Piriou) în Lanester.

Semnat pe 22 iunie 2018 la Buenos Aires, contractul pentru livrarea a patru nave de patrulare multimisiune pentru Marina Argentiniană a intrat în vigoare pe 13 februarie 2019.

Acest contract acoperă livrarea L’Adroit – o navă comandată la sfârșitul anului 2011 și operată de Marina franceză înainte de a fi modernizată pentru a deveni A.R.A. Bouchard – precum și construcția a 3 unități noi cu un design îmbunătățit (cunoscut sub numele de OPV 87). Cele trei nave noi sunt special adaptate navigației în apele înghețate ale Oceanului de Sud, prin consolidarea structurii lor.

Naval Group este principalul contractant, responsabil de gestionarea programului și de relația cu clientul argentinian, de activitatea generală de proiectare a navei armate, precum și de toate studiile, dezvoltarea și integrarea sistemului de luptă Polaris. Peste 100 de profesioniști sunt pe deplin dedicați acestui program de succes. Aceasta este o etapă importantă pentru Naval Group, deoarece această navă este prima de tip OPV construită pentru piața de export.

”Acest proiect este o mare mândrie pentru echipele Naval Group. Suntem mândri de colaborarea de succes cu Piriou. Acest OPV îndeplinește toate așteptările Marinei Argentiniene. Designul ei a fost adaptat în mod special pentru navigația în Oceanul de Sud”, A explicat Olivier Michel, vicepreședinte de vânzări al Naval Group pentru America Latină.

OPV 87, o navă polivalentă

Implicat în mai multe operațiuni militare, dar și politici în domeniul pescuitului și misiuni de securitate maritimă, proiectul OPV al Grupului Naval și-a demonstrat eficiența și relevanța inovațiilor dezvoltate de Naval Group pentru a servi marinei și forțelor speciale.

Navele argentiniene de patrulare offshore beneficiază de inovațiile propuse de Naval Group și sunt testate deja pe mare de marina franceză:

  • O rezistență puternică;
  • O vizibilitate de 360 ​​° și un catarg unic pentru o acoperire panoramică a radarului;
  • Implementarea discretă și sigură, în mai puțin de cinci minute, de activități rapide pentru forțele speciale datorită unui sistem de rampă ingenios în partea din spate a patrulatorului;

Această gamă de nave beneficiază, de asemenea, de expertiza Naval Group în ceea ce privește sistemele de informare și comandă, permițând o supraveghere extinsă a spațiului maritim și detectarea automată a comportamentelor suspecte datorită Polaris®, un sistem special dezvoltat de Naval Group pentru misiuni de stat, testat deja de marina franceză.

Caracteristici tehnice

Nava de patrulare offshore este capabilă să rămână pe mare mai mult de trei săptămâni, să atingă o viteză de 20 de noduri și să găzduiască un elicopter în hangarul său. Operată de un echipaj redus de patruzeci de membri, ea poate, de asemenea, să găzduiască pasageri suplimentari.

  • Lungime: 87 metri
  • Grindă: 14 metri
  • Deplasare: 1.650 tone
  • Viteza maximă: 20 noduri
  • Cazare: 59 (echipaj și pasageri)
  • Rezistență > 7.000 mile marine
  • Capacitate de stocare: două nave ușoare de 9 metri și un elicopter de clasă de 5 tone.
Citește mai departe

Internațional

10 curiozități despre suedezi

Publicat cu

pe

autor: Gabriela Nicolaescu

Când ne gândim la Suedia, poate ne vine în minte ideea unei țări civilizate. Sau poate a unei țări asociate cu frigul. Sau poate doar a unei țări mult prea îndepărtate pe hartă de noi ca să ne pese. Oricum ar fi, curioși suntem din fire de capra vecinului, așa că iată 10 lucruri interesante și/sau ciudățele despre vecinii noștri din nordul Europei.

 sursa: https://euobserver.com/nordic/136959)

Ziua-i și noaptea-i… zi?

Având o parte din teritoriu în zona Cercului Polar de Nord, Suedia le oferă locuitorilor ei lumină din belșug vara și nu chiar atât de multă iarna. Deci, dacă plănuiești să stai acolo în anotimpul cald, fii sigur că ai la tine cele mai bune jaluzele, căci se va întuneca doar cât să îți dea speranță pe la un 23, iar pe la 23:30 deja „răsare” iar soarele. Astfel că, dacă Shakespeare ar fi fost suedez,„Visul unei nopți de vară” ar fi devenit de mult„Visul unei zile de vară”. Pe același principiu, presupusul Shakespeare suedez ar fi avut o întregă iarnă să viseze, căci în anotimpul rece întunericul predomină și pe timp de „zi”.

 Atenție, pieton la orizont!

 Iar când noaptea-i noapte pentru o perioadă atât de lungă, e bine să ne facem văzuți în fața șoferilor. Suedezii au adesea agățate de genți ori de fermoarele gecilor brelocuri reflectorizante, pe care le găsim în orice supermarket, într-o gamă largă de forme și modele. Deci, accesorizarea nu va fi o problemă

Povestea din fereastră

Având în vedere că un celebru magazin internațional de mobilă și accesorii de interior are ca țară de origine Suedia, nu este de mirare că aceștia au și un stil bine definit în ceea ce privește designul interior. Totuși, un detaliu iese în evidență la mai toate ferestrele, fie că vorbim de case, apartamente sau instituții. Dacă noi suntem obișnuiți să ne așezăm lampa pe birou sau poate pe noptiera de lângă pat, iată că suedezii îi găsesc acesteia și un loc de onoare, pe pervaz, de cu seară fiind întotdeauna aprinsă. Acest obicei își are începutul în tradiția veche, când oamenii luminau calea celorlalți spre biserica din sat, aprinzând lumânări la geam.

sursa: https://swedely.com/2014/02/21/a-light-in-the-window/

Ca în familie

Colindând puțin prin cartierele de case ale suedezilor, putem observa o alegere ce, pentru noi, poate părea un pic ciudată: lipsa gardurilor înalte. În timp ce noi preferăm intimitatea și ne înconjurăm proprietatea cu un gard serios, cel al nordicilor nu depășește un metru înălțime. Astfel că, aceștia par să nu aibă nicio problemă ca vecinii lor (sau trecătorii) să tragă câte o privire în curtea sau în casa lor.

sursa: https://japanpropertycentral.com/2011/07/sweden-hills-hokkaido/

În acceași mare familie

Păstrând ideea încrederii în ceilalți, suedezii nu se sfiesc să își lase bicicletele, skateboardurile sau trotinetele copiilor, grătarele sau accesorile de tot felul afară, peste noapte, fară nici un fel de protecție. Ba mai mult, iarna, pe marginea drumului poți vedea din loc în loc mănuși agățate sau acostate undeva la vedere, semn că cel care le-a pierdut din întămplare are o sansă să le recupereze. Nici lucrurile de valoare nu sunt păstrate de „norocoșii” care le găsesc, un telefon mobil rătăcit în autobuz, de exemplu, ajungând înapoi în mâinile posesorului neatent.

sursa: https://velosock.com/blogs/blog/practical-tips-for-storing-your-ride-in-a-garage-or-a-bicycle-shed

Un pahar cu apă, vă rog!

Având în minte imensul raft cu sticle de apă din supermarketurile românești, cel al suedezilor ni se va părea apă de ploaie, ca să menținem tematica de H2Oși în glume. Totuși, aceștia nu consumă apa de ploaie, ci pe cea de la robinet, care este foarte curată și bună de băut. În supermarketurile mici s-ar putea să nici nu găsim apă plată îmbuteliată, ci doar apă minerală sau apă aromată, deși este foarte comun ca suedezii să aibă în bucătăria personală și un aparat de carbonizat apa. Nu vă faceți griji nici la restaurant, căci, mai peste tot apa este gratis și la discreția clienților. Totuși, dacă vrem să o cumpărăm de la mazin, trebuie să ținem cont că, peste prețul afișat la raft trebuie să plătim și PET-ul.

sursa: https://pixabay.com/photos/tap-black-faucet-kitchen-sink-791172/

Eu sunt, tu… sunt?!

Dacă îți propui să îți îmbunătățești calitățile lingvistice și să înveți suedeza, află că nu e o limbă atât de dezastruos” de învățat precum pare. Asta pentru că nu trebuie să îți bați capul cu vreo conjugare a verbelor. Pentru timpul prezent avem o singură formă verbală pentru toate persoanele și la fel și petru trecut sau viitor!

sursa: https://www.babbel.com/en/magazine/20-most-common-swedish-verbs

O felie de spaghete

Parcurgând ș isfera culinară, pe lângă delicioasele chifteluțe suedeze, prăjituri și rulouri cu scorțișoară, ciudățenia alimentară a nordicilor vine sub forma unui semi-preparat, fie el orez cu lapte, tocăniță sau supă, ambalat într-un rulou de plastic, întocmai precum un baton de șuncă. Extrem de ciudat la privire, dar oare bun la gust?

sursa: https://www.coop.se/

De restul vă dau bombonele la 10 bani?

Dacă noi avem uneori portofelul și buzunarele ticsite de bancnote mototolite și mărunțiș, iar vânzătorul adesea duce lipsă de rest, suedezii au „renunțat” de mult la această problemă. Aproape peste tot aceștia plătesc cu cardul bancar. Simplu și rapid!

sursa: https://www.stocksy.com/es/1919561/costumer-paying-with-credit-card-in-restaurant

Hai la masă!

Momentul acela când lucrezi intens la un proiect, la job sau pentru școală sau pur și simplu ești ocupat și uiți de masa de prânz. Ei bine, lucrul acesta este de neconceput pentru un suedez, care își ia tare în serios pauza de prânz, de obicei între orele 12 și 13. Mai mult, după serviciu aceștia se pot bucura de o cană caldă de ceai sau cafea și un rulou cu scorțișoară alături de prieteni, ieșire ce are denumirea de fika. Deși traducerea ar putea însemna „pauză de cafea și prăjituri”, fika este un adevărat ritual pentru suedezi. Aceștia consideră esențial să își facă timp pentru fika în fiecare zi, timp pe care și-l valorifică în compania prietenilor și colegilor.

sursa: https://www.trendhunter.com/trends/swedish-fika

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare