Connect with us

Publicat cu

pe

Încălcarea ordonanțelor militare vine la pachet și cu amenzi cu o valoare destul de ridicată. De la începutul stării de urgență, polițiștii au semnat peste 200.000 de procese-verbale, în valoare totală de mai mult de 400 de milioane de lei. România nu este singura țară unde amenzile sunt mari sau multe. Cu toate astea, cuantumul amenzilor în românia și la vecinii bulgari este disproporționat de mare față de veniturile populației, scrie Digi24.

România

Amenzile pentru încălcarea ordonanțelor militare au crescut prin OUG 34/2020. O amendă, la noi în țară, pornește de la 2.000 de lei (aproape 415 euro) și poate ajunge până la 20.000 de lei (4.150 de euro) pentru persoanele fizice. De asemenea, cel amendat poate plăti în termen de 15 zile jumătate din amenda primită, nu jumătate din minimul unei amenzi, așa cum era înainte.

Persoanele juridice pot fi amendate cu sume cuprinse între 10.000 de lei (peste 2.000 de euro) și 70.000 lei (peste 14.000 de euro).

Amenda minimă de 2.000 de lei reprezintă două treimi din salariul mediu net pe economie, care este de aproape 3.200 de lei (aprox. 670 euro) la nivelul lunii ianuarie, potrivit Institutului Național de Statistică.

În unele cazuri se dau amenzi mari, de 10.000 de lei, cum a fost cazul primarului Robert Negoiță, prins plimbându-se cu bicicleta în parc, sau chiar maximul de 20.000 de lei, cât a primit un preot care a ținut slujbă cu public în biserică, în Vinerea Mare, informează Digi24.

Cel mai des aplicate sunt amenzile minime, de 2.000 de lei. Potrivit Grupului de Comunicare Strategică, într-un interval de 24 de ore, polițiștii au dat 5.192 de amenzi, în valoare totală de 11.385.528 lei, ceea ce înseamnă că valoarea medie a unei amenzi este de 2.192 de lei, aproape de minimul de 2.000 de lei.

Spania

Amenzile în Spania pornesc de la 100 de euro, pentru nerespectarea regulilor de bază împotriva coronavirusului. Sumele cresc la 600 de euro și pot fi mărite până la 2.000 de euro, dacă „făptașul” are o atitudine nepotrivită față de poliție.

Amenzile urcă la 3.000 de euro pentru amenințarea polițiștilor și pot ajunge la 10.000 de euro în cazul în care cetățenii recurg la agresiune verbală sau fizică asupra organelor de poliție.

Amenzile plătite în interval de 15 zile vor fi reduse la jumătate din valoare.

Salariul mediu net în Spania este de 1.800 de euro.

Italia

În Italia, una dintre țările cel mai greu lovite de pandemia de coronavirus, amenzile pentru nerespectarea regulilor de carantină sunt de la 400 de euro până la 3.000 de euro sau pedeapsă cu închisoarea până la trei luni.

Salariul mediu net în Italia este de aproape 1.900 de euro.

Germania

pe pământ nemțesc, amenzile cele mai mici sunt de 200 de euro, pentru nerespectarea interdicției de adunare în grupuri mai mari de două persoane. Recidiva este taxată cu 400 de euro.

Dacă barurile sau cluburile primesc clienți, deși e interzis, amenzile pornesc de la 3.000 de euro, dar și clienții vor fi amendați cu până la 400 de euro.

Cei care sunt infectați sau cunosc persoane bolnave și nu raportează, precum și cei care încalcă regulile în mod repetat primesc până la 25.000 de euro amendă.

Cele mai drastice pedepse merg până la 25.000 de euro amendă sau 5 ani de închisoare.

În Germania a fost publicat și un catalog cu amenzile valabile în fiecare dintre cele 16 landuri ale federației.

Salariul mediu net în Germania este de peste 2.400 de euro.

Austria

Polițiștii austrieci aplică amenzi de 25 de euro, dacă nu porți mască de protecție în magazin.

Cei care nu pot justifica motivul pentru care au ieșit din casă plătesc între 200 și 1.450 de euro.

Pentru persoanele care merg în grup, fac sport în locuri închise sau intră în restaurante deschise ilegal există amenzi între 600 și 3.600 de euro.

Magazinele sau restaurantele deschise ilegal pot plăti 3.000 de euro, respectiv 30.000 de euro, dacă recidivează.

Salariul mediu net în Austria este de 2.700 de euro.

Marea Britanie

Amenzile englezești pe timp de pandemie pornesc de la 60 de lire sterline (aproape 70 de euro) și se poate plăti doar jumătate din valoarea acestora în termen de două săptămâni.

Dacă „făptașul” recidivează, amenzile cresc la 120 de lire sterline și pot ajunge la 960 de lire sterline (aproape 1.100 de euro).

Salariul mediu net în Marea Britanie este de 2.600 de euro.

Franța

Amenda franceză pentru încălcarea regulilor de combatere a coronavirusului pornește de la 135 de euro, cu majorare posibilă până la 375 de euro la prima abatere.

Dacă cel amendat recidivează în următoarele 15 zile, amenda este de 200 de euro, cu majorare posibilă până la 450 de euro.

La a treia recidivă în 30 de zile, încălcarea legii se transformă în delict și se aplică amendă de 3.750 de euro și maxim 6 luni de pușcărie.

Salariul mediu net în Franța este de peste 2.300 de euro.

Belgia

Cea mai mică amendă belgiană pentru încălcarea interdicțiilor legate de coronavirusul este de 250 de euro.

Dacă cel care a fost amendat o dată recidivează, ajunge în fața judecătorului, care îi poate da o amendă începând de la 750 de euro sau până la 30 de zile de muncă în folosul comunității.

Salariul mediu net în Belgia este de 2.250 de euro.

Danemarca

Amenda pentru încălcarea interdicției de întâlnire în grupuri mai mari de 10 persoane sau pentru nerespectarea ordinelor poliției este de 2.500 de koroane (aproximativ 335 de euro). În cazuri de recidivă, amenda crește.

Pentru comercianții care au voie să-și desfășoare activitatea, dar încalcă regulile impuse de Covid-19, se dau amenzi pornind de la 3.000 de koroane (aproximativ 400 de euro).

Magazinele și restaurantele deschise ilegal plătesc amenzi de 10.000 de koroane (aproximativ 1.350 de euro).

Amenzile pentru agenții economici se dau în funție de dimensiunea firmei (companie mică, mijlocie sau mare) și pot ajunge până la 150.000 de koroane (aproximativ 20.000 de euro).

Salariul mediu net în Danemarca este de 3.400 de euro.

Norvegia

În Norvegia, amenda pentru încălcarea regulilor stabilite pentru perioada carantinei ajunge la 20.000 de koroane (aproape 1.750 de euro).

Norvegienii care părăsesc reședința oficială pentru a se muta la țară riscă o amendă de 15.000 de koroane (1.300 de euro).

Salariul mediu net în Norvegia este de peste 3.400 de euro.

Bulgaria

Bulgaria a modificat Codul penal pentru a introduce sancțiuni legate de nerespectarea regulilor impuse de coronavirus și diseminarea de știri false.

Pedepsele pornesc de la 1.000 de leva (500 de euro), pentru nepurtatea măștii pe față sau plimbarea în parc, și pot ajunge până la 50.000 de leva (25.000 de euro) sau 5 ani de închisoare, în cazuri considerate grave.

Salariul mediu net în Bulgaria este de 510 euro.

 

În România (populație de circa 20 de milioane de oameni) s-au dat peste 200.000 de amenzi de la începutul stării de urgență, a căror valoare totală depășește 400 de milioane de lei. Făcând media, se constată că marea lor majoritate au fost la nivelul minim de 2.000 de lei.

Franța și Spania sunt alte țări în care s-au dat multe amenzi: în Franța – circa 800.000 (la o populație de 67 de milioane de oameni), respectiv 500.000 în Spania (la o populație de 47 de milioane de oameni).

La polul opus, se află marea Britanie, unde, potrivit BBC, s-au dat 3.500 de amenzi, la o populație de peste 66 de milioane de oameni.

Internațional

Naval Group a livrat A.R.A. Storni, a treia navă de patrulare offshore multi-misiune dezvoltată pentru Argentina

Publicat cu

pe

A treia dintre cele patru nave de patrulare argentiniene (OPV) comandate de Marina Argentiniană, OPV 87 A.R.A. Storni, a fost predată pe 13 octombrie în prezența căpitanului Santiago Villemur, reprezentant al Marinei Argentinei în Franța.

A.R.A. Storni a fost livrat marinei argentiniene la Concarneau, în prezența căpitanului Santiago Villemur, reprezentant al Marinei Argentiniene în Franța, care a predat și comanda navei comandantului Óscar Latorre.

Această livrare a fost efectuată de echipe din Naval Group și Kership, un joint-venture între Piriou și Naval Group și face parte din contractul semnat de Naval Group cu Argentina în 2019 pentru livrarea a patru nave de patrulare multi-misiune. A.R.A. Bouchard (fost L’Adroit) a fost livrată în decembrie 2020 și A.R.A Piedrabuena pe 13 aprilie anul acesta.

Odată cu livrarea A.R.A. Storni, programul continuă să progreseze conform programării, pentru a se încheia cu livrarea ultimei nave programate pentru aprilie 2022. Un echipaj de 44 de persoane din Marina Argentinei a fost instruit în operarea și întreținerea navei.

Această a treia navă de patrulare din seria achiziționată de Marina Argentiniană oferă aceleași active și caracteristici ca și cele ale A.R.A. Piedrabuena. Mai bine armat și motorizat decât Bouchard, echipat cu un sistem activ de stabilizare și un propulsor de arc, este, de asemenea, testat pe gheață, adică adaptat navigației în apele reci din Antarctica.

Jean-Claude Flandrin, directorul programului, a declarat: „Livrarea acestei a treia nave de patrulare marchează o etapă foarte importantă pentru program, care a fost atinsă la timp, în ciuda crizei de sănătate care a marcat ultimii doi ani. Echipele sunt mobilizate pentru pregătirea echipajului care va pleca în Argentina cu nava. Odată finalizat antrenamentul, ne vom concentra eforturile spre livrarea ultimei nave din serie, care a fost lansată luna trecută „.

Olivier Michel, director de vânzări pentru America Latină, a adăugat: „Suntem mândri de încrederea pe care Marina Argentiniană a acordat-o Naval Group pentru furnizarea acestor nave polivalente de ultimă generație, care vor permite țării să își îndeplinească misiunile suverane. Această livrare este o altă demonstrație a capacităților și angajamentului Naval Group și al partenerilor săi față de clienții săi de a răspunde nevoilor lor operaționale.”

OPV 87, o navă inovatoare

Navele de patrulare offshore argentiniene beneficiază de inovațiile dezvoltate de Naval Group și testate de Marina franceză, care operează L’Adroit în mai multe oceane timp de șase ani pentru operațiuni multiple de securitate maritimă, singure sau în cooperare:

  • Anduranță foarte mare și rezistență excelentă în apă;
  • O vizibilitate de 360 ​​° și un catarg unic pentru o acoperire panoramică a radarului;
  • Desfășurarea rapidă, sigură și discretă a ambarcațiunilor de intervenție lansate de un sistem dublu de rampe la pupa navei de patrulare.

Această gamă de nave beneficiază, de asemenea, de expertiza Naval Group în sisteme de informare și comandă, permițând supravegherea extinsă a spațiului maritim și detectarea comportamentelor suspecte. A.R.A Storni este echipat cu sistemul POLARIS® și cu sistemul de identificare NiDL®, dezvoltat special de Naval Group pentru misiuni de acțiune pe mare și testat pe mare de Marina Franceză.

Caracteristici tehnice

Nava de patrulare offshore este capabilă să rămână pe mare timp de peste trei săptămâni, să atingă o viteză de 20 de noduri și să găzduiască un elicopter. Implementat de un echipaj redus de 40 de membri, acesta poate găzdui, de asemenea, aproximativ douăzeci de pasageri suplimentari.

  • Lungime: 87 metri
  • Grinzi: 14 metri
  • Deplasare: 1.650 tone
  • Viteză max: peste 20 de noduri
  • Cazare: 59 (echipaj și pasageri)
  • Rezistență: peste 7.000 mile marine
  • Capacitate de îmbarcare: două nave ușoare de 9 metri și un elicopter de 10 tone.

În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale

Asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500, cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN, oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Gowind a fost dezvoltată conform cu cele mai noi progrese tehnologice dezvoltate de Naval Group pentru fregatele mari, pentru a anticipa și îndeplini cerințele operaționale viitoare. Corveta Gowind este deja testată pe mare de Marina Egipteană, care este dotata cu patrunave de luptă construite în parterneriat cu Naval Group. Primă navă a fost construită în Franța în doar 38 de luni, iar restul seriei a fost construit cu succes în Egipt, în baza unui amplu program de transfer de tehnologie.

Citește mai departe

Internațional

Contract major pentru Naval Group! Grecia semnează un memorandum de înțelegere cu Naval Group și MBDA pentru furnizarea a trei fregate

Publicat cu

pe

Pe 28 septembrie, Nikólaos Panayotópoulos, ministrul grec al apărării, Pierre Eric Pommellet, CEO al Naval Group, și Eric Béranger, CEO al MBDA, au semnat un memorandum de înțelegere pentru deschiderea negocierilor pentru a furniza Marinei Elene (HN) trei fregate de apărare și intervenție (FDI HN) și echipamentele acestora, precum și o fregată suplimentară opțională.

Fregatele FDI HN vor fi construite în șantierul naval Naval Group din Lorient, unde tocmai a intrat în producție cea de-a doua navă din seria pentru Marina franceză.

Fregatele va fi un atu de putere și suveranitate pentru Grecia, iar Marina elenă va avea o flotă de suprafață de ultimă generație, de înaltă performanță.

Fiind o fregată de prim rang, FDI HN include cele mai performante tehnologii ale Naval Group, Thales și MBDA, care va furniza în special rachetele ASTER 30 B1 și Exocet MM40 Block 3C. Nava este pe deplin interoperabilă cu flotele europene și NATO.

Grecia va deveni al doilea client al acestui tip de fregată, ducând numărul de unități produse de la cinci pentru marina franceză la opt în total, plus una suplimentară.

Contractul semnat de francezi cu Grecia vine în contextul în care Australia a reziliat un contract semant cu Naval Group pentru 12 submarine

Potrivit informațiilor din presă, decizia australienilor de a rezilia contractul a fost o decizie politică și strategică, fără legătură cu capabilitățile Naval Group. Pe 15 septembrie, Joe Biden a anunțat AUKUS, un pact de securitate pentru zona Indo-Pacifică între SUA, Marea Britanie și Australia.

Naval Group oferea Australiei o capacitate suverană care cuprindea submarine convenționale de înaltă performanță, ceea ce înseamnă transferul de tehnologie pentru a putea proiecta, construi și întreține submarinele sale în mod independent. Naval Group era în echipă cu americanii de la Lockheed Martin, căruia Australia îi încredințase sistemul de luptă. 

Franța este una dintre puținele țări din lume care deține tehnologia nucleară pentru a construi submarine de atac (SSN) și submarine cu rachete balistice (SSBN) cu o performanță excepțională.

Din anii 1960, Franța construiește o industrie completă sub supravegherea CEA și a Agenției Franceze pentru Achiziții (DGA), fiind la a treia generație de SSBN-uri și a doua generație de SSN-uri, odată cu intrarea iminentă în funcțiune a Suffren, prima dintre cele șase submarine noi comandate de Marina Franceză. Naval Group este singura companie din lume care știe să fabrice atât submarine convenționale, cât și submarine cu energie nucleară de la început până la sfârșit.

De altfel, Scott Morrison, premierul australian, a declarat public că Naval Group nu are nicio vină pentru terminarea contractului. 

„Vreau să fiu clar, rezilierea contractului nu reflectă în niciun fel forma sau capabilitățile submarinului din clasa Attack, ale Naval Group și angajamentul guvernului francez și, într-adevăr, al președintelui Macron personal pentru acest proiect. Au fost parteneri buni. Aici este vorba de interesul nostru strategic, de cerințele noastre de capacitate strategică și de un mediu strategic schimbat și a trebuit să luăm acea decizie,” a declarat Scott Morisson.

Guvernul australian a menționat că parteneriatul cu Guvernul Franței și Naval Group în cadrul programului de submarine convenționale din clasa Attack ar fi avut ca rezultat „cel mai capabil și letal submarin convențional construit vreodată.”

 „Guvernul australian ar dori să mulțumească celor care au lucrat pentru dezvoltarea submarinelor din clasa Attack, Naval Group, Guvernului Franței și Lockheed Martin Australia pentru eforturile depuse până în prezent. Cu toate acestea, schimbările accelerate ale securității regionale fac ca submarinele convenționale să nu fie adecvate nevoilor noastre operaționale în deceniile următoare.  Această decizie nu a fost luată cu ușurință. Parteneriatul nostru cu Guvernul Franței și Naval Group în cadrul programului de submarine convenționale din clasa Attack ar fi avut ca rezultat cel mai capabil și letal submarin convențional construit vreodată”, se arată într-o declarație de presă a guvernului din Canberra. 

Potrivit lui Pierre Éric Pommellet, CEO al Naval Group, „rezilierea este un caz prevăzut în contract și care va avea ca rezultat, printre altele, plata costurilor suportate deja, dar și a celor viitoare, legate de „demobilizarea” fizică a infrastructurii, IT și reclasificarea angajaților”. 

„La Naval Group, nici în Franța, nici în Australia nu am avut niciun avertisment sau informație că devenim un plan B pentru un plan A care implică SUA și Marea Britanie. Discuțiile dintre aceste două țări și Australia se desfășoară probabil într-un cerc foarte restrâns la cel mai înalt nivel politic de câteva luni”, a declarat Pierre Éric Pommellet.

Naval Group este în continuare alături de ceilalți clienți ai săi: Marina Franceză, India, Brazilia, Egipt, Belgia și Olanda. 

„Suntem în contact strâns cu toți clienții noștri și avem o relație foarte bună cu aceștia. Acordul australian nu ne distrage atenția de la celelalte angajamente. Viitorul Naval Group este dat de comenzile sale franceze și internaționale. Avem comenzi solide pentru 5 submarine de atac nuclear din clasa Barracuda, 4 submarine nucleare de generația a treia, fregate și portavionul de nouă generație. La nivel internațional, avem și submarine pentru India și Brazilia, și nave de suprafață în Egipt, Belgia și Olanda”, a declarat Pierre Éric Pommellet. 

În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale

Asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500, cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN, oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Gowind a fost dezvoltată conform cu cele mai noi progrese tehnologice dezvoltate de Naval Group pentru fregatele mari, pentru a anticipa și îndeplini cerințele operaționale viitoare. Corveta Gowind este deja testată pe mare de Marina Egipteană, care este dotata cu patrunave de luptă construite în parterneriat cu Naval Group. Primă navă a fost construită în Franța în doar 38 de luni, iar restul seriei a fost construit cu succes în Egipt, în baza unui amplu program de transfer de tehnologie.

Citește mai departe

Internațional

Ce este dieta mediteraneană?

Publicat cu

pe

Dieta mediteraneană stă pe locul 1 în topurile dietelor sănătoase, celor mai ușor de urmat, fiind benefică chiar și pentru diabetici. Această dietă are numeroase beneficii, protejează inima, îmbunătățește funcțiile creierului și crește longevitatea. Studiile au arătat că dieta poate ajuta chiar și la scăderea în greutate, prevenind atacurile de cord, accidentele vasculare cerebrale, diabetul de tip 2, cancerul și moartea prematură.

Dieta mediteraneană favorizează o ameliorare incredibilă a cancerului (în special de sâni, stomac, biliar, colon, prostată), a bolilor degenerative (Parkinson, Alzheimer), a bolilor metabolice inflamatorii și a depresiei.

S-a dovedit că italienii au rata de obezitate de 10% față de englezi care au 63% și asta doar datorită dietei mediteraneene. Astfel, riscul de a muri de cancer scade cu 36%, de a deveni obez cu 43% și de a face boli cardiovasculare cu 32% dacă se respectă acest regim.

O porție mediteraneană tradițională conține o porție generoasă de produse proaspete, cereale integrale și leguminoase, precum și unele grăsimi și carne de pește. Este formată din alimente pe care cetățenii Italiei și ai Greciei le consumau în anii 1960. Alimentația studiată în majoritatea cercetătorilor este bogată în alimente vegetale să sănătoase, redusă în alimente de origine animală. Se recomandă, cu toate acestea, consumul de fructe de mare de cel puțin două ori pe săptămână.

Stilul de viață mediteranean nu implică doar o dietă sănătoasă. Este foarte important să se consume cel puțin 2L de apă în fiecare zi și să se facă activități fizice în mod regulat.

“Se preferă preparate proaspete, rapide, economice, pline de vitamine, fibre. Unde-i fibră nu-i inflamație, nu-i cancer. Fibrele stau în legume, în fructe. Acestea au substanțe fitochimice în favoarea cărnii, a sosurilor complicate, a mâncărurilor excesive, procesate, afumate, a prăjelilor. Astea distrug viața.” declară dr. nutriționist Virgiliu Stroescu.

Este foarte important ca la fiecare masă să se consume fructe, legume, cereale integrale, semințe, salate și ierburi aromate. Verdețurile au fitohormoni, asigurând minerale, antioxidanți, vitamine și substanțe fitochimice. De asemenea, este de reținut să nu se consume ulei de floarea soarelui, ci doar ulei de măsline. Acesta scade riscul bolilor cardiovasculare. Mesele trebuie să fie cât mai integrale și cât mai puțin procesate.

Ce să mănânci intr-o zi cu dieta mediteraneană:

  • Micul dejun: iaurt grecesc cu căpșuni și fulgi de ovăz
  • Prânzul: focaccia cu măsline sau pită cu multa salata de legume (frunze de salată, castraveți, ardei, roșii, cherry, stropite cu ulei și lămâie) cu calamari la grătar.
  • Cina: O salată mare de ton cu un ou fiert tare, porumb dulce sau linte, frunze de rucola, iceberg, salata verde, roșii, ceapă verde, usturoi verde, cu dressing de ulei de măsline si lămâie, condimente
Citește mai departe

Facebook

Articole Populare