Connect with us

Publicat cu

pe

Florence Parly, ministrul francez al forțelor armate, a anunțat vineri, la Centrul de expertiză pentru tehnici hidrodinamice al Agenției franceze pentru achiziții de apărare (DGA), lansarea programului pentru dezvoltarea celei de a treia generații de submarine cu propulsie nucleară purtătoare de rachete balistice SSBN (SNLE 3G) pentru Marina Militară. Acest program este o provocare majoră pentru Naval Group, un partener industrial cheie în asigurarea suveranității franceze. Primul submarin este programat să intre în serviciu operațional până în 2035. Alte trei submarine vor fi livrate apoi un interval de cinci ani.

Pierre-Eric Pommellet, CEO al Naval Group, a declarat cu această ocazie: „Naval Group este foarte mândru că își pune abilitățile, talentele și resursele industriale în slujba descurajării nucleare a Franței. Întreaga companie, împreună cu partenerii săi, va fi mobilizată pentru a realiza acest lucru. Suntem conștienți de responsabilitatea noastră și vom face tot posibilul, așa cum au făcut generațiile anterioare, pentru a oferi Franței instrumentul suveranității sale”.

SSBN rămâne unul dintre cele mai complexe produse industriale realizate vreodată. Proiectarea și construcția necesită cunoștințe rare, mijloace industriale unice și capacitatea de a uni contribuțiile a două sute de companii partenere care alcătuiesc baza industrială franceză de apărare, prezentă în toată țara.

Naval Group beneficiază de o poziție unică ca arhitect și integrator de sisteme, care îi permite, în colaborare cu TechnicAtome, principalul contractor pentru camera de cazan nuclear, să își asume responsabilitatea generală pentru construcția și pentru a garanta controlul calității, termenelor și costurilor.

Un program de bază pentru suveranitatea franceză 

Programul își propune să furnizeze o nouă generație de patru submarine cu rachete balistice alimentate cu energie nucleară, care să servească nevoile operaționale ale marinei franceze între anii 2030 și 2090. Acestea vor înlocui treptat a doua generație de SSBN, care va fi eliminată treptat din serviciul activ în anii 2030 și 2040, pentru a fi înlocuit cu aceste submarine de a treia generație.

Programul se desfășoară în numele guvernului francez, sub egida DGA și a Comisiei franceze pentru energii alternative și energie atomică (CEA), împreună cu Statul Major al Forțelor Armate și Marina Franceză.

Mobilizarea întregii industrii de apărare navală

Peste 200 de companii din baza industrială și tehnologică a apărării franceze vor colabora cu Naval Group pentru a furniza servicii de proiectare sau construcție pentru echipamente și sisteme.

În următorii 30 de ani, acest program va reprezenta până la 100 de milioane de ore de lucru, inclusiv 15 milioane de ore de proiectare și peste 80 de milioane de ore de construcție.

Sunt necesare 400 de abilități

Majoritatea șantierelor Naval Group vor fi mobilizate pentru acest program.

La șantierul Cherbourg, peste 300 de angajați lucrează în activități de proiectare, iar construcțiile reprezintă mai mult de 2.000 de angajați. Echipele din Cherbourg vor construi platforma (carena, structura, o parte a modulelor interne), vor integra echipamentele și sistemele în platformă și vor efectua punerea în funcțiune și testarea instalațiilor submarinului.

Șantinerul din Nantes-Indret va produce componentele principale ale camerei centrale și va construi modulele principale, cum ar fi modulul unității de motoare și modulul camerei centrale nucleare.

Șantinerul Angoulême-Ruelle va proiecta și construi echipamentul structural al submarinului: tuburi de lansare a armelor, catarguri, sistem de manipulare a armelor etc.

Șantinerul Ollioules va fi site-ul de referință pentru sistemele de informații încorporate. Acesta va proiecta și va integra sistemul de luptă și sistemul de control.

Șantinerul Bagneux concentrează diverse activități de gestionare a programelor.

Șantinerul Lorient va contribui la proiectarea SNLE 3G și va produce piesele compozite.

Șantinerul Brest va fi chemat să pregătească recepția și sprijinul viitorului SNLE 3G, în centrul bazei Ile Longue, precum și testele sale pe dispozitivul de lansare din Cherbourg.

În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale

În Romania, Naval Group, în asociere cu Șantierul Naval Constanța, a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500 cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

În ianuarie, Marina Egiptului a preluat prima corveta Gowind construită local, în baza transferului de tehnologie de la Naval Group

Denumită Port Said, aceasta este cea de-a doua corvetă clasa Gowind 2500 comandată de Marina Egiptului și construită la Alexandria Shipyard în cadrul unui contract care a cuprins și transfer tehnologic, între Egipt și Naval Group.

Internațional

UE preia inițiativa în competiția cu SUA și China. Va stabili standarde globale etice în materie de inteligență artificială

Publicat cu

pe

Comisia Europeană a anunțat săptămâna trecută un proiect dur de reguli privind utilizarea inteligenței artificiale, inclusiv interzicerea supravegherii, în încercarea de a stabili standarde globale pentru o tehnologie cheie dominată de China și Statele Unite, scrie Reuters.

Cu toate acestea, grupurile pentru drepturile civile au avertizat că lacunele din propunere, care prevăd amenzi grele pentru încălcări și stabilesc garanții stricte pentru aplicațiile cu risc ridicat, ar putea lăsa loc abuzului de tehnologie de către guvernele represive.

China avansează în cursa AI, în timp ce pandemia COVID-19 a subliniat importanța algoritmilor și a gadgeturilor conectate la internet în viața de zi cu zi.

„În ceea ce privește inteligența artificială, încrederea este o necesitate, nu un lucru plăcut. Cu aceste reguli de referință, UE este liderul dezvoltării de noi norme globale pentru a se asigura că AI poate fi de încredere”, a declarat șeful tehnologiei europene Margrethe Vestager într-un comunicat.

Comisia a declarat că cererile de AI care permit guvernelor să facă evaluarea cetățenilor sau să exploateze copii vor fi interzise.

Aplicațiile cu risc ridicat de AI utilizate în recrutare, infrastructură critică, notarea creditelor, migrație și aplicarea legii vor face obiectul unor garanții stricte.

Companiile care încalcă regulile se confruntă cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală sau 30 de milioane de euro (36 de milioane de dolari), oricare ar fi cifra cea mai mare.

Șeful industriei europene, Thierry Breton, a declarat că regulile vizează disiparea miturilor și a concepțiilor greșite despre AI.

„În spatele termenului de inteligență artificială, există credințe și temeri populare care au fost transmise de multă vreme de industria cinematografică”, a declarat Breton într-o conferință de presă.

„Este adevărat că micul robot (personajul de film animat Walt Disney) WALL-E nu ne-ar putea face din păcate să uităm de T-800 (robot) din Terminator. Prin urmare, trebuie să navigăm între toate acestea și să nu stigmatizăm tehnologia”, a spus el.

Grupul de lobby tehnic CCIA a declarat că regulile nu ar trebui să creeze mai multă birocrație pentru companii și utilizatori.

În competiția cu SUA și China, inteligența artificială este considerată șansa competitivității globale

„AI va fi cheia pentru redresarea economică a Europei și pentru competitivitatea viitoare. Cu toate acestea, reglementarea singură nu va face UE un lider în AI”, a declarat vicepreședintele CCIA, Christian Borggreen.

Drepturile digitale europene au indicat lacune îngrijorătoare în propunere.

„Proiectul de lege nu interzice întreaga măsură a utilizărilor inacceptabile ale AI și, în special, toate formele de supraveghere biometrică în masă. Acest lucru lasă un decalaj îngrijorător pentru tehnologiile discriminatorii și de supraveghere utilizate de guverne și companii”, a declarat Sarah Chander la grupul de lobby.

Parlamentarul partidului verzilor din Parlamentul European, Patrick Breyer, a fost, de asemenea, dur în privința propunerii.

„Tehnologia de supraveghere biometrică și de masă, profilarea și tehnologia de predicție comportamentală în spațiile noastre publice ne subminează libertățile și ne amenință societățile deschise. Cerințele procedurale propuse sunt un simplu paravan de fum”, a spus el.

Comisia va trebui să transmită detaliile guvernelor naționale ale UE și ale Parlamentului European înainte ca normele să poată intra în vigoare.

Acest lucru ar putea dura ani marcați de lobby intens din partea companiilor și chiar a guvernelor străine, a declarat Patrick Van Eecke, partener și șef al cabinetului cibernetic european al firmei de avocatură Cooley.

Citește mai departe

Internațional

Ministerul Forțelor Armate Franceze accelerează programul de fregate FDI și sprijină activitatea Naval Group din Lorient

Publicat cu

pe

Luni, în timpul unei vizite la Lorient a ministrului francez al Forțelor Armate, Florence Parly, Naval Group a primit de la Agenția Franceză pentru Achiziții pentru Apărare (DGA) notificarea comenzii pentru două fregate FDI. Accelerarea programului FDI va sprijini activitatea șantierul din Lorient al Naval Group, unde fregatele sunt proiectate și construite, și va asigura păstrarea abilităților constructorului francez.

Cele două fregate – a doua și a treia dintr-o serie de cinci – vor fi livrate ambele în 2025, în timp ce planul inițial era să fie livrate la fiecare 18 luni.

Prima fregată din clasa FDI, pentru care au început lucrările de construcție în 2020, este programată să fie livrată în 2024.

Pierre Eric Pommellet, președinte și CEO al Naval Group, a declarat: „Suntem onorați de încrederea Ministerului Forțelor Armate. Este un mesaj puternic pentru locurile de muncă locale și păstrarea abilităților noastre unice, dar și pentru navele internaționale care ar putea fi interesați de această fregată. Ne vom mobiliza toată excelența industrială și tehnologică pentru a respecta noile termene.”

Cu un tonaj de peste 4.200 de tone și o lungime de 121 de metri, fregatele FDI se bazează pe o arhitectură digitală și scalabilă, construită în jurul sistemului nostru de gestionare a luptei SETIS 3.0.

Aceștia pot desfășura toate misiunile marinei moderne (războiul anti-aerian, antisuprafață, antisubmarin sau proiecția forțelor speciale) și pot aborda noi amenințări, cum ar fi atacurile cibernetice și amenințările asimetrice.

FDI beneficiază, de asemenea, de cele mai bune tehnologii disponibile pe piața de apărare navală, inclusiv cel mai recent radar multifuncțional Thales cu antenă activă și panouri fixe, precum și un sistem de război electronic complet digital.

Naval Group are 2.200 de angajați la șantierul din Lorient, unde construiește nave de suprafață pentru clienții săi, inclusiv fregatele FREMM multimisiune și corvetele Gowind.

În Romania, Naval Group, în asociere cu Șantierul Naval Constanța, a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500 cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Citește mai departe

Internațional

Atenție la medicamentele pentru slăbit! În Franța au murit sute de oameni

Publicat cu

pe

Firma franceză Servier a primit o amendă pentru vânzarea medicamentului Mediator, un medicament pentru slăbit care ar fi cauzat moartea a sute de oameni, relatează agenția germane de presă dpa, citată de Agerpres.

Firma Servier trebuie să plătească 2,7 milioane de euro (3,17 milioane de dolari) şi a fost găsit vinovată de înşelăciune în formă agravantă, vătămare corporală prin neglijenţă şi omor, a decis luni un tribunal din Paris.

Un fost manager al firmei a primit, de asemenea, o condamnare cu suspendare de patru ani. În plus, victimele vor primi în total 160 de milioane de euro, reprezentând daune.

Medicamentul ar fi cauzat decesul a cel puţin 500 de pacienţi, conform unui studiu realizat de departamentul pentru securitatea medicamentelor din Franţa.

De asemenea, departamentul a fost amendat cu 300.000 de euro pentru că nu a retras medicamentul de pe piaţă în timp util, deşi efectele sale adverse erau cunoscute, a decis judecătorul.

Pastilele, care nu mai sunt vândute în Franţa, ar fi afectat sistemul cardiovascular. Servier a negat întotdeauna aceste afirmaţii.

Mediator a fost lansat pe piaţă iniţial ca medicament pentru diabet, în anii ’70, dar a fost adesea prescris şi pentru cure de slăbire.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare