Connect with us

Publicat cu

pe

Regulile despre ce să porți la birou au dispărut. Acum, comercianții cu amănuntul, angajații și angajatorii încearcă să determine ce va funcționa într-o lume în care ținuta clasică de birou nu se va mai întoarce, potrivit Wall Street Journal.

ViscoSoft, producător de saltele, renunță la dress-code odată ce angajații se întorc la sediul central din Charlotte, Carolina de Nord. În loc de cămășile și pantalonii cu nasturi care erau parte a codului tradițional de îmbrăcăminte înainte de pandemie, personalul poate purta acum trening, jambiere și bluze.

„Le-am spus fără pijamale”, a declarat Gabriel Dungan, director executiv.

După mai mult de un an de telemuncă, milioane de americani se întorc la birou — și au nevoie de haine noi. Acest lucru oferă o oportunitate rară comercianților cu amănuntul, care încearcă să anticipeze ceea ce clienții lor vor dori acum să poarte la lucru. Multe branduri își reduc producția de costume, punând accent pe articole vestimentare precum pantaloni și folosind noi cuvinte precum „workleisure”. Astfel, pantalonii de yoga se transformă în fuste-pantaloni, tricourile clasice se transformă în tricouri de muncă și apare o versiune mai elegantă a sandalelor căptușite cu plută numite „Work Birk”.

Mizele sunt mari, în special pentru comercianții cu amănuntul care sau avut de tras în timpul pandemiei. Brooks Brothers, J. Crew Group Inc. și J. C. Penney Co. au intrat în faliment și au închis sute de magazine — în unele cazuri permanent. Mulți alții s-au străduit să rămână relevanți desi numărul clienților a scăzut vertiginos. Gap Inc. a închis peste 70 de magazine „Banana Republic” în anul 2020 și se pregătește să închidă altele anul acesta.

Unii vânzători sunt pregătiți acum pentru ceva diferit. Vânzările de haine au crescut la „Banana Republic” în ultimele săptămâni deoarece retailerul nu a promovat același standard pre-pandemic de costume și fuste. În schimb, a lansat o nouă colecție în aprilie, care combină cămășile militare cu fustele-pantaloni și hanoracele tip costum. Ana Andjelic, directorul executive de brand îl numește „pansament hibrid”.

Chiar și „Dockers”, care a ajutat la crearea conceptului de „business-casual” adaugă ceva nou pantalonilor săi clasici din bumbac.

„Arată ca niște khakis, dar se simt mai mult ca niște pantaloni de trening”, a spus Nick Rendic, șeful global de design al mărcii. „Pandemia ne-a învățat că putem purta orice vrem, dar oamenii încă vor să arate bine”.

Cu ce te vei îmbrăca? „Nimeni nu rămâne la cămășile clasice”

Ken Ohashi, directorul executiv „Brooks Brothers”, care s-a întors la biroul său din New York încă din septembrie, încearcă să modeleze el însuși această schimbare. El a spus că poartă o jachetă sport în zilele de luni, pentru că îi place „să înceapă săptămâna într-o dispoziție semiformală” Până la sfârșitul săptămânii, ținuta lui devine mai relaxată, adesea constând într-un tricou, sau pulover și pantaloni din bumbac.

Brand-ul, cunoscut pentru costumele clasice la care s-a rezumat mai bine de un secol, este determinat să se concentreze mai mult pe îmbrăminte sport, inclusiv îmbrăcăminte necăptușită, jachete casual, pulovere și tricotaje — elemente despre care Ohashi spune că „arată ca niște costume, dar nu sunt”. Chiar dacă hainele tradiționale de birou –  costumele, sacourile, pantalonii și cămășile-, reprezintă fundația brand-ului, acestea vor reprezenta mai puțin de jumătate din vânzările acestuia în viitor.

O reprelucrare a uniformei de lucru

Angajații spun că se vor îmbrăca mai casual atunci când se vor întoarce la birou.

Cum spun oamenii că se vor îmbrăca când se vor întoarce la birou: