Connect with us

Lifestyle

În sfârșit te întorci la birou. Cum te vei îmbrăca?

Publicat cu

pe

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Lifestyle

Raluca Turcan: Cultura este un liant extraordinar în relația dintre România și Japonia, iar publicul românesc este dornic de cultura japoneză

Publicat cu

pe

Cultura japoneză a fost celebrată printr-un spectacol prezentat pe scena Ateneului Român de maeștrii Yamamoto Noh Theater. Prezentă la eveniment, Raluca Turcan, a subliniat importanța dialogului artistic internațional și rolul esențial al culturii în consolidarea relațiilor dintre România și Japonia.

“Spectacolul de teatru tradițional japonez de pe scena Ateneului Român a fost o trecere simbolică prin memorie, pierdere, renaștere – o meditație despre fragilitatea condiției umane.

Cultura japoneză, prin sobrietatea și rafinamentul său spiritual, rămâne o legătură strânsă între lumi, între vremuri și oameni. Cultura este un liant extraordinar în relația dintre România și Japonia, iar publicul românesc este dornic de cultura japoneză”, a scris Raluca Turcan pe Facebook. 

Raluca Turcan a transmis felicitări Ambasadei Japoniei în România, Excelenței Sale Domnul Ambasador Takashi Katae și echipei sale, Filarmonicii „George Enescu”, artistei Anca Arnău din Sibiu și tuturor artiștilor implicați, pentru aducerea în fața publicului român a unei experiențe artistice memorabile, care întărește punțile culturale dintre cele două țări.

 

Citește mai departe

Lifestyle

Primăria Alba Iulia suspendă taxa de promovare turistică

Publicat cu

pe

Consiliul Local Alba Iulia a decis, prin vot, suspendarea taxei de promovare turistică plătită de turiștii care se cazează în municipiu. Solicitarea suspendării taxei a fost făcută de hotelieri, care au invocat lipsa turiștilor.

Primăria Alba Iulia suspendă taxa de promovare turistică

În scrisoarea adresată municipalităţii, operatorii din turism au argumentat că unităţile administrativ-teritoriale care au renunţat la această taxă au înregistrat creşteri ale cifrelor turiştilor, iar acolo unde taxa există este considerabil mai mică.

„Având în vedere numărul scăzut de turişti din oraş, considerăm că taxa de promovare turistică este nejustificată şi face un contraserviciu turismului din oraş. Turismul în Alba Iulia şi în judeţul Alba a scăzut, iar datele vorbesc de la sine. Judeţul Alba este codaş la turism în regiunea Centru: doar 22% dintre locurile de cazare, ocupate în iunie 2024. Pe lângă aceste date statistice, scăderea turismului este remarcată cu uşurinţă de către noi, toţi cei care activăm în această industrie: hoteluri, restaurante sau ghizi turistici. O cauză a acestei diminuări a numărului de turişti este tocmai taxa turistică. Chiar dacă aparent este o valoare mică, ea creează frustrare pentru turişti, fiind colectată şi evidenţiată diferit pe facturi sau pe contracte (are o cotă de TVA diferită)”, transmiteau hotelierii din Alba Iulia reprezentanţilor administraţiei locale într-o scrisoare din luna august a acestui an, potrivit news.ro.

Conform unei hotărâri a Consiliului Local Alba Iulia adoptată în anul 2020, taxa de promovare turistică era de 5,20 lei/persoană/noapte şi trebuia plătită de turiştii în vârstă de peste 12 ani.

Hotelierii au argumentat că această taxă există în oraşele turistice cu tradiţie, unde sunt prea mulţi turişti, dar chiar şi în aceste destinaţii turistice cuantumul taxei de promovare este şi cu 80% mic decât la Alba Iulia, fiind, de exemplu, de 1 leu/persoană/noapte la Braşov şi 1% din costul cazării fără TVA la Cluj-Napoca sau Deva.

Ei au mai argumentat că acolo unde autorităţile au renunţat la taxa de promovare turistică, gradul de ocupare a spaţiilor de cazare a crescut.

Citește mai departe

Internațional

Casa din filmul „Home Alone” a fost vândută de Crăciun

Publicat cu

pe

Casa din filmul „Home Alone” a fost cumpărată la șapte luni după ce a fost scoasă la vânzare, potrivit USA Today, citat de news.ro.

Casa din filmul „Home Alone” și-a găsit cumpărător de Crăciun

Casa cu 5 dormitoare și 6 băi este situată în Winnetka, Illinois, a fost scoasă la vânzare la 5,25 milioane de dolari la sfârșitul lunii mai, conform listei Zillow.

Exteriorul casei a fost folosit ca locuință a familiei McCallister atât în filmul de Crăciun din 1990, „Home Alone”, cât și în continuarea acestuia din anul 1992, „Home Alone 2: Lost in New York”.

Celebra casă din „Home Alone” s-a bucurat de atenție la scurt timp după ce a fost listată. Totodată, agenții Coldwell Banker Realty au primit primele oferte la mai puțin de o săptămână după ce a fost listată.

Macaulay Culkin, actorul care l-a interpretat pe Kevin McCallister în cele două filme, a declarat că s-a gândit să cumpere casa atunci când a fost scoasă la vânzare.

„M-am gândit o clipă să o cumpăr – doar pentru amuzament”, a declarat el pentru Entertainment Weekly la începutul acestei luni.

Casa a fost construită în 1921 şi are peste 9.000 de metri pătraţi. De asemenea, are patru şeminee, două spălătorii, două jacuzzi, bar, un spaţiu de recreere, o sală de gimnastică, o sală de cinema privată şi un teren de sport acoperit.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare