Connect with us

Publicat cu

pe

Tot mai multe studii scot la suprafață efectele în plan psihologic ale pandemiei. Copiii, adolescenții, tinerii, adulții, extrovertiți sau introvertiți, toți au fost afectați puternic de lunile de stat în casă, de comunicare excesivă online și de lipsă de mișcare și contact social.

Contextul pandemic poate părea favorabil pentru introvertiți. Închiși în casele lor, departe de societatea sufocantă, individualiștii, totuși au avut de suferit. Și mulți dintre ei declară că întoarcerea la birou reprezintă acum o ușurare.

Jurnalistul BBC Jon Ronson, s-a înșelat amarnic când a declarat că „pentru introvertiți, autoizolarea nu este mare lucru”. Aceasta este, de fapt, terifiantă și mulți psihologi vin să întărească acest lucru. Mai multe teste efectuate de către aceștia sugerează că introvertiților le-a fost mult mai greu să facă față izolării. Astfel, mitul conform căruia condițiile speciale generate de pandemia COVID-19 au fost și sunt prielnice acestei categorii sociale este zguduit din temelii.

Efectele pandemiei în plan psihologic. Totuși, introvertiții sunt mult mai afectați emotional în timpul izolării la domiciliu decât extrovertiții, spun psihologii

 Problema felului în care personalitatea afectează capacitatea de a evita singurătatea este una importantă pentru înțelegerea modului în care oamenii își pot menține sănătatea mintală în timpul pandemiei COVID-19 și impactul acesteia asupra vieții de zi cu zi.

Un studiu realizat de cercetătorii Universității din Berna, Elveția, bazat pe datele colectate pe parcursul mai multor luni de la începerea pandemiei susține că introvertiții au suferit la fel de mult ca extrovertiții din pricina restricțiilor impuse în timpul pandemiei Sars-COV-2.

La sfârșitul lunii martie și începutul lunii aprilie 2020, specialiștii au recrutat 466 de participanți elvețieni pentru un sondaj online care a măsurat trăsăturile de personalitate și diverse măsuri de bunăstare psihologică. Analizele lor, publicate la sfârșitul anului trecut, au arătat că atât introvertiții cât și extrovertiții din eșantion au raportat stări de singurătate, anxietate și depresie.

Între timp, Maryann Wei de la Universitatea din Wollongong, Australia, a examinat 114 participanți din SUA, Marea Britanie Canada, Australia și Germania între sfârșitul lunii aprilie și începutul lunii mai 2020. Ea a descoperit că procentul introvertiților care au raportat stări de singurătate, anxietate și depresie este mult mai mare decât procentul extrovertiților din eșantion.

Aceleași lucruri au fost reliefate și într-un studiu realizat de Anahita Shokrkon, doctorand la Universitatea din Alberta. Evaluând răspunsurile a mai mult de 1,000 de persoane din Canada în iunie și iulie 2020, ea a descoperit că extrovertiții raportau o sănătate mintală în mod constant mai bună decât introvertiții, în ciuda numeroaselor restricții care le limitau socializarea. Rezultatele ei au fost publicate pe 19 mai 2021.

Desigur, nimeni nu se bucură de o izolare impusă. Introvertiții, extrovertiții și ambiverții resimt  impactul autoizolării, distanțării sociale și înlocuirii mijoacelor tradiționale de studiu și muncă cu metode moderne.

După cum notează Arwa de la The Guardian, „este un fel de competiție de măsurare a depresiei”. Și are dreptate.

Efectele pandemiei în plan psihologic. Introvertiții au ajuns la saturație cu atâta stat online

Limitarea activităților sociale la apelurile FaceTime și Zoom (care tind să se infiltreze în spațiul  personal pe care mulți introvertiți au ajuns să-l valorizeze atât de mult pentru liniștea sa) nu a făcut decât să producă stări negative individualiștilor. Locuința proprie, adesea văzută ca oaza de liniște, motivul producerii dopaminei, a devenit birou și sală de conferințe iar introvertiții au resimțit din plin efectele acestei transformări bruște.

Fenomenul „Zoom Fatigue” este real, potrivit experților și se aplică atât introvertiților, cât și extrovertiților și ambiverților. Dar pentru introvertiți, Zoom, Skype, Google Hangouts, FaceTime, Houseparty și altele pot fi asemănate cu iadul.

„Apelurile video pot fi de fapt mai obositoare decât interacțiunile față în față”, arăta Thea Orozco, autorul cărții, „Ghidul introvertitului la locul de muncă”.

Un apel video înseamnă, potrivit expertului, un efort suplimentar pentru creierul uman deoarece aceste trebuie să lucreze mai mult pentru a interpreta indicii non-verbali precum limbajul corpului și tonul vocii. „Cu cât un om acordă mai multă atenție, cu atât el consumă mai multă energie”, adăuga Thea Orozco.

Mai este și problema tăcerii. Un apel video creează și oportunități nesfârșite pentru o tăcere ciudată. În conversațiile din viața reală acele tăceri creează un ritm natural. Cu toate acestea, la apelurile video, tăcerea nu face altceva decât să aducă participanții în punctul de a se întreba dacă există probleme în ceea ce privește conexiunea la internet.

Totodată, tăcerea în mediul online poate crea o impresie greșită asupra interesului audienței față de subiectul discutat. Un studiu realizat în Berlin, Germania în anul 2014 a analizat timpul de întârziere pe sistemele de telefon sau conferințe și a constatat că pauzele în vorbire, chiar și cele de 1,2 secunde i-au făcut pe oameni să considere că respondentul este mai puțin prietenos sau concentrat.

Un nou început în termeni de relaționare socială

Postările de pe platformele de socializare sugerează că, pe măsură ce multe țări relaxează restricțiile, mulți introvertiți se declară dornici de a întâlni oameni față în față.

„Acest lucru era de așteptat”, spun cercetătorii Universității din Brena. „Oamenii continuă să modeleze mediul înconjurător în funcție de nevoile și personalitățile lor. Multe persoane sunt fericite să înlocuiască întâlnirile de pe Zoom cu interacțiuni sociale față în față.”

Autoizolarea a pus o presiune neaștetată pe individualiști. Aceasta s-a dovedit a fi confunzantă, introvertiții aflându-se în fața unui paradox: „sunt singur și totuși îmi doresc să fiu într-un birou plin cu oameni”.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lifestyle

Când munca îți invadează somnul prin vise

Publicat cu

pe

Visăm ceea ce ne preocupă și, în timpul pandemiei, lucrurile au devenit mai dificile

Faci o prezentare – fără pantaloni. Avionul pentru călătoria de afaceri decolează în timp ce alergi spre poartă. Și ce caută primul tău șeful aici?

Nu îți face griji, a fost doar un vis. Și nu ești singur. O mulțime de oameni spun că munca le-a invadat somnul, mai ales în timpul pandemiei, deoarece granițele au fost anulate și epuizarea este în creștere. Vestea bună: visele ne pot ajuta să rezolvăm probleme sau să descoperim anumite aspecte despre cariera noastră și despre noi înșine, scrie Wall Street Journal.

„Visele sunt gânduri într-o stare cerebrală diferită”, spune Deirdre Barrett, lector în psihologie la Universitatea Harvard și autoare a cărții „Pandemic Dreams”, aparută în 2020 în urma analizei a peste 9.000 de vise.

“Grijile din timpul zilei, orice contează cu adevărat, vă va vizita noaptea”, spune ea.

Pe lângă faptul că avem de-a face cu o grămadă infinită de hârtii care se autogenerează sau că ne dăm seama brusc că am făcut o gafă într-un proiect – vise tipice de muncă, spune dr. Barrett – suntem acum înconjurați de plexiglas, înconjurați de colegi ciudați sau obligați să mergem desculți peste un covor murdar.

Majoritatea viselor pandemice, spune ea, sunt indicative ale anxietății noastre despre orice, de la pierderea locurilor de muncă în primăvara anului 2020 până la revenirea la locul de muncă în această toamnă. Dacă doriți să schimbați canalul, încercați să vă imaginați ceva la care ați dori să visați în timp ce vă așezați pe pernă. Funcționează aproximativ 50% din timp, spune dr. Barrett.

Visele cele mai puțin preferate ale lui Andrew G. Rosen sunt cele plictisitoare. Fără dezastru, fără acțiune. El doar stă la o masă de conferință.

„Și nu se întâmplă nimic”, spune Floral Park, NY, profesionist în marketing. „Te-ai trezit și ai acest tip de oboseală de la locul de muncă în care simți că lucrezi de 24 de ore consecutive.”

Din nou, nici visul său pandemic prin excelență nu a fost prea distractiv. Există o grămadă de ițe imposibil de descurcat. Microfonul nu funcționează. Chipul lipsit de idei pâlpâie pe ecran în timp ce colegii vin cu cerințe contradictorii. Este apelul Zoom din iad.

Măcar coșmarurile de muncă anterioare l-au învățat ceva. Unul recurent, cu un vechi șef în rolul principal, l-a convins că este timpul să părăsească acel loc de muncă. Visul legat de videoconferință, care a venit în jurul aniversării de un an de la începerea lucrului de acasă, l-a adus în mare parte la realizarea: „Aceasta este noua mea viață”.

Multe dintre visele noastre se referă la cele mai profunde insecurități și temeri ale noastre și la modul în care credem că nu reușim în carieră.

Lauren Weeks, o chelneriță în vârstă de 28 de ani, la un restaurant din Denver, vrea să știi că nu a uitat sosul tău. Își amintește întotdeauna, chiar dacă este la 4 dimineața cu ochii închiși.

„Ketchup la 43!” țipă în somn, potrivit iubitului ei.

„Am acele vise de parcă toată lumea mă urăște și sunt o chelneritță atât de groaznică”, spune ea. Visele au început în noaptea primei zile de muncă, cu ani în urmă. A învățat să râdă de ele.

„Cred că tocmai am devenit mai sigură de mine”, spune ea.

Procesăm evenimente emoționale în timp ce dormim, scăpând o parte din neplăcerile zilei în timp ce suntem inconștienți, spune Christopher Barnes, profesor de management la Universitatea din Washington.

Dar unele sentimentele negative ar putea persista a doua zi dimineață. Un studiu realizat de Dr. Barnes și colegii săi a constatat că atunci când muncitorii au experimentat anumite tipuri de factori de stres în timpul zilei de muncă, impedimente precum birocrația sau amenințări la adresa securității lor la locul de muncă, au avut vise urâte. A doua zi dimineață, s-au simțit supărați și necăjiți, indiferent de cât de mult sau de bine au dormit.

„Visele sunt un fel de mecanism de legătură”, spune dr. Barnes.

Ele pot fi, de asemenea, o oportunitate de a gândi creativ și de a rezolva probleme. Ebony Andersen se chinuia să pună la cale designul unui magazin de canabis pe care îl deschide în Los Angeles. Apoi a avut un vis.

„Am simțit vibrația a ceea ce trebuia să fie, muzica, mirosurile”, spune ea. Pe baza viziunii sale, ea și echipa ei au creat parfumuri personalizate cu elemente de iarbă și piele și au schimbat planurile pentru o podea din beton cu un model din lemn.

În alte vise, Ebony Andersen spune că se află într-un centru de comandă al navei spațiale, lansând blocuri tridimensionale de culoare pastel care continuă să vină la ea cu cerințe de muncă. Un antreprenor iese dintr-unul care detaliază problemele legate de un proiect de construcție. Unul dintre partenerii ei de afaceri apare des.

Prezența lui, în lumea ei de vis, aduce uneori o tensiune ciudată, care amintește de un triunghi amoros. Căsătorită din fericire, doamna Andersen spune că nu există nimic romantic între ei în viața reală.

„Cum adică, de ce ești în visele mele? Ieși. A fost doar ciudat.”

În cele din urmă, i-a spus partenerului de afaceri despre vise. „Acum putem râde de asta”, spune ea.

La începutul pandemiei, Godard Abel, director executiv al site-ului G2 pentru recenzii de software pentru afaceri, s-a trezit aproape în fiecare noapte, acoperit de sudoare.

Visul său recurent a fost ca versiunea pentru adulți a acelui coșmar clasic de testare-anxietate: se uita la calendarul său și ar fi șocat să descopere că era complet nepregătit pentru o prezentare. Care și a început acum 30 de minute.

A luat visul ca un semn că trebuie să aibă mai multă grijă de sine. A început să urmeze o rutină de seară de trei ore, recomandată de yoghinul și misticul indian Sadhguru. Include meditație și un duș rece și îi interzice să mănânce, să bea și să petreacă timp în fața ecranelor înainte de culcare.

Când adoarme somnul său este diferit, mai profund și fără coșmaruri. Se trezește fără să-și amintească nimic.

Citește mai departe

Lifestyle

Cinci alimente recomandate de un nutruționist de la Harvard pentru o memorie mai bună

Publicat cu

pe

Potrivit Institutului Național pentru Îmbătrânire, ceea ce mâncăm poate avea un impact direct asupra inflamației și stresului oxidativ din corpul nostru – ambele putând afecta riscul nostru de boli neurodegenerative, inclusiv Alzheimer și Parkinson.

Dr. Uma Naidoo, psihiatru nutriționist, membru al facultății de la Harvard Medical School și autor al lucrării „This Is Your Brain on Food”, prezintă ceea ce mănâncă pentru a-și ascuți memoria, concentrarea și a-și menține sănătatea creierului.

  • ciocolată neagră extra – este plină de antioxidanți. Ciocolata neagră extra ar trebui să aibă cel puțin 70% cacao sau mai mult
  • fructe de pădure – căpșunile, de exemplu, sunt bogate în flavonoide și pot ajuta la încetinirea declinului cognitiv; afinele conțin diferite tipuri de flavonoide legate de prevenirea stresului oxidativ; iar murele sunt surse excelente de antioxidanți, care ajută la sănătatea celulelor creierului
  • turmeric (cu piper negru) – turmericul este bun individual, dar beneficiile pot fi mai puternice atunci când e combinat cu piper negru. Naidoo adaugă întotdeauna „un vârf de piper negru în curcumă deoarece piperina – compusul din piperul negru – activează curcumina și crește biodisponibilitatea creierului și a corpului
  • frunze verzi – sunt un element esențial în dietele sănătoase pentru creier, deoarece conțin folat, care este o vitamină B care susține funcția neurodezvoltării și neurotransmițătorului. Deficitul de folat a fost legat de simptomele crescute ale depresiei, precum și de îmbătrânirea cognitivă. Naidoo spune că frunzele verzi preferate sunt: voinicică, frunzele de păpădie, spanacul, chard elvețian, nasturel
  • alimente fermentate – atunci când mâncăm alimente fermentate ne îmbunătățim sănătatea intestinului, dar și funcția cognitivă. Naidoo recomandă: varză murată, iaurt, kefir
Citește mai departe

Lifestyle

Credeai că mesajele tale pe WhatsApp nu le știe nimeni? Iată cum vă pot identifica mesajele trimise pe WhatsApp

Publicat cu

pe

O echipă de cercetători a construit un algoritm pentru extragerea datelor personale din conversațiile anonime într-un experiment care evidențiază importanța protejării vieții private, notează El Pais.

Care este amploarea amprentei noastre digitale? Știm despre urmele pe care le lăsăm pe rețelele de socializare și de la partajarea conținutului pe alte site-uri de pe internet. Dar edităm acest conținut în funcție de cine îl va vedea și de imaginea pe care dorim să o portretizăm. Platformele de mesagerie instantanee, cum ar fi WhatsApp, care este deținut de Facebook, sunt cu totul altă speță.

„Dezvăluiți mai multe despre dvs. în mesaje private, nu numai în conținut, ci și în modul în care utilizați limbajul”, explică Timo Koch, cercetător la Departamentul de Psihologie al Universității din Munchen.

Koch și echipa sa au analizat peste 300.000 de mesaje WhatsApp și au realizat un algoritm pentru a recunoaște vârsta și sexul autorilor lor – un experiment, spune el, care subliniază importanța protejării vieții private în aceste spații.

„Criptarea End-to-end este un prim pas important”, spune Koch. „Dar dincolo de asta, trebuie să fim informați – platformele trebuie să fie transparente și să adauge etichete atunci când informațiile nu sunt criptate.”

Preocupările cercetătorului și ale echipei sale  vin în contextul în care rețelele de socializare favorizează din ce în ce mai mult utilizarea spațiilor private de mesagerie.

„Facebook se concentrează asupra acestor conversații și probabil vor dori să utilizeze datele, așa că trebuie să avem o conversație despre cum să protejăm aceste mesaje și să ne asigurăm că, dacă sunt etichetate drept private, sunt într-adevăr”, spune Koch.

Chiar credeai ca mai exista viata privata pe Internet? De câte mesaje este nevoie pentru a ne identifica? 

Koch și echipa sa și-au bazat algoritmul pe conținutul WhatsApp, Deutschland?, un proiect care a studiat 451,938 conversații WhatsApp între 495 de voluntari germani. După filtrarea cazurilor în care vârsta și sexul nu au fost furnizate, cercetătorii au rămas cu 226 de subiecți, 309.229 de mesaje și 1.949.518 de cuvinte.

Studii similare care utilizează rețelele de socializare ca sursă de conținut și-au bazat analizele pe eșantioane mari de text de zeci de milioane de cuvinte și  zeci de mii de voluntari. Dar, în timp ce volumul de informații din cercetarea WhatsApp este mult mai mic, deficitul său este compensat de natura informațiilor și de modul mai intim în care ne exprimăm în aceste spații private de mesagerie.

„Faptul că avem un set de date atât de mic și predicțiile noastre încă funcționează sugerează cât de multe s-ar putea face în viitor. Rezultatele noastre ar trebui considerate un punct de plecare”, spune echipa de cercetare.

Odată ce algoritmul a fost realizat, un eșantion de aproximativ 1.000 de cuvinte a fost suficient pentru a obține o clasificare rezonabilă a vârstei și sexului. Pentru a evalua această cifră, cercetătorii au numărat numărul de cuvinte într-o conversație moderat activă între două persoane: trei zile de dialog constau, în general, în puțin peste 1.000 de cuvinte. Cu toate acestea, echipa recunoaște că, dacă ar fi avut o bază de date mai bogată, potențialul analizei ar fi fost mult mai mare.

„Dacă ne gândim la analiza personalității sau la alte caracteristici, am avea nevoie de mai multe informații, deoarece există diferențe mai subtile implicate”, spune Koch. „Când aveți un model bun, a face o predicție durează mai puțin de două secunde.”

Chiar credeai ca mesajele tale nu le stie nimeni? Sau spune-mi cine ești și îți voi spune cum folosești WhatsApp

Această identificare este posibilă deoarece modul nostru de a ne exprima pe WhatsApp răspunde tiparelor demografice. În funcție de conținutul What’s up, Deutschland?, utilizatorii mai tineri tind să folosească mai multe emoticoane și să se exprime mai frecvent la persoana l, caracteristică care a fost deja observată în studiul conținutului postat pe alte platforme și care pare să confirme că devenim mai puțin individualiști odată cu vârsta.

În ceea ce privește sexul, Koch și echipa sa au găsit o utilizare mai mare și mai variată a emoticoanelor la femei, care folosesc și mai multe pronume la persona l singular. Bărbații, pe de altă parte, folosesc un limbaj mai colocvial și includ mai multe referințe la consumul de alcool.

Koch nu exclude posibilitatea ca, de-a lungul timpului, să existe mici schimbări în modul în care ne exprimăm pe aceste aplicații, deoarece conținutul setului de date utilizat în studiul său a fost compilat între noiembrie 2014 și ianuarie 2015. Formate precum stickerele, care au fost încorporate în 2018 și accesul direct la GIF-uri ar fi putut introduce anumite variații.

Dar accesarea unui corp mai mare și mai actualizat de mesaje nu este ușor, cel puțin în lumea academică.

„O companie mare de tehnologie are acces la mult mai multe date”, spune Koch. Surse mai bogate și mai recente de informații ar permite, de exemplu, analize mai complexe ale personalităților utilizatorilor și ar permite cercetătorilor să studieze cât de mult suntem mai sinceri în mesajele private decât în ceea ce împărtășim pe rețelele sociale în funcție de diferite culturi și contexte naționale.

O altă limitare a analizei este factorul lingvistic. Dominanța limbii engleze în dezvoltarea sistemelor de procesare a limbajului înseamnă că majoritatea instrumentelor disponibile sunt în această limbă.

„A trebuit să ne antrenăm propriile modele”, spune Koch. „Fiecare limbă este diferită și are propriile semne.”

Acum că știm toate acestea, ar trebui să cenzurăm ceea ce spunem în aplicațiile de mesagerie privată?

Potrivit lui Koch, depinde de cât de multă importanță acordăm vieții private și cât de mult confort ne dorim.

„Există câteva alternative bune, cum ar fi Signal (serviciul de mesagerie instantanee), care este, de asemenea, criptat și nu are o corporație în spatele său cu un interes legitim de a profita de informații”, spune el.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare