Connect with us

Publicat cu

pe

De la achiziționarea produselor de uz casnic și a alimentelor, până la costul încălzirii locuințelor, traiul zilnic este mai scump, nu doar în Anglia, ci și în restul lumii, transmite BBC.

Inflația la nivel global – pragul la care prețurile cresc – a atins cel mai înalt nivel din 2008 până în prezent. Iată câteva motive pentru care s-a întâmplat acest lucru.

1. Creșterea prețurilor plătite pentru energia electrică sau pentru carburanți

  • Prețurile carburanților au scăzut la debutul pandemiei de COVID-19, dar reversul a apărut ulterior și suma plătită de oameni pentru un plin la mașină a ajuns la valoarea maximă atinsă în ultimii 7 ani.
  • Un galon de benzină (3,78 litri) în Statele Unite ale Americii costă, în prezent, aproximativ 3.31$, pe când, în urmă cu un an, avea tariful de 2.39$. Situația a fost similară și în Europa și Anglia.
  • Prețul gazului de consum a crescut, de asemenea, foarte brusc, fapt ce a generat plata unor facturi mai mari pentru încălzirea locuinței pentru oamenii de pretutindeni.
  • Cererea crescută din Asia pentru aceste resurse, dar și iarna geroasă de anul trecut din Europa au afectat rezervele de gaze naturale și au determinat creșterea prețului acestora.

2. Producția insuficientă de bunuri în raport cu cererea de pe piață

  • Prețul multor bunuri de consum a crescut vertiginos în timpul pandemiei.
  • Consumatorii au rămas în case în timpul carantinei, fapt ce a generat o cerere mare pentru bunurile de consum și dorința acestora de a investi mai mult în îmbunătățirea mediului de acasă întrucât nu puteau pleca în vacanțe sau nu puteau ieși la restaurante.
  • Mulți producători din zone precum Asia au fost nevoiți să își închidă afacerile în timpul carantinei din cauza restricțiilor împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2, iar cei ce au rămas pe piață au avut dificultăți în a satisface nevoia clienților din punct de vedere al cantității de bunuri produse.
  • Cauza scumpirilor este reprezentată de insuficiența materiei prime precum: plasticul, cimentul sau oțelul. Lemnul folosit în construcții costă acum cu 80% mai mult decât în anul 2021 în Anglia, dar și-a dublat prețul și în Statele Unite ale Americii.
  • Retaileri mari precum Nike și Costco din America au fost nevoiți să își crească prețurile din cauza costurilor mai mari necesare pentru a susține lanțul de aprovizionare.
  • Și mai este vorba și despre un deficit al producției microcipurilor, componente esențiale pentru mașini, calculatoare sau anumite electrocasnice.

3. Costurile de livrare

  • Companiile internaționale de livrare – cele care transportă bunurile de larg consum la destinație – au fost copleșite de cererea mare apărută în timpul pandemiei.
  • Expedierea unul singur container de dimensiuni medii preluat din Asia, cu destinația Europa, costă acum 17,000$, de 10 ori mai mult decât în anul precedent (1500$).
  • Această criză a fost influențată și de creșterea bruscă a taxelor de livrare în mediul aerian și problema a devenit și mai mare în momentul în care s-a declanșat o criză de personal în cazul șoferilor de tiruri în Europa.
  •  Neajunsurile transportului bunurilor au părut că se disipă în luna decembrie, moment în care Statele Unite ale Americii si-au revenit, având parte de importuri masive.
  • Totuși, noua tulpină de virus, Omicron, dar și viitoarele versiuni de COVID-19 ce ar putea apărea amenință aceste reușite.

4. Salariile crescute

  • Mulți oameni au părăsit câmpul muncii sau și-au schimbat jobul în timpul pandemiei de COVID-19.
  • În Statele Unite ale Americii, luna aprilie a reprezentat perioada în care patru milioane de angajați au demisionat de la locul de muncă – potrivit Departamentului Forței de Muncă – acesta fiind cel mai mare record înregistrat până acum.
  • În consecință, firmele au întâmpinat probleme în recrutarea personalului pentru funcții precum șoferi, muncitori în industria alimentară sau ospătari.
  • Un studiu realizat pe un eșantion de 50 de mari retaileri a căror activitate se desfășoară pe teritoriul Statelor Unite ale Americii a relevat faptul că 94% dintre aceștia au întâmpinat probleme în a găsi alți angajați pentru acele posturi.
  • Astfel, companiile au fost nevoite să crească salariile și să ofere bonusuri de angajare pentru a atrage și a păstra angajații. McDonald’s și Amazon au oferit bonusuri de angajare cuprinse în intervalul 200$ – 1000$.
  • Toate aceste costuri adiționale cu salariile angajaților ajung să fie suportate, la final, tot de către consumatori. Brandul Next, cunoscut la nivel global, a pus creșterile prețurilor din incipitul anul 2022 pe baza salariilor ce au atins cote record în ultima perioadă.

5. Impactul climatic

  • Vremea extremă din unele zone ale globului a contribuit și ea la fenomenul inflației.
  • Furnizorii de uleiuri au fost afectați de tornadele Ida și Nicholas ce au trecut pe lângă golful Mexicului și au impietat infrastructura acestei ramuri industriale din Statele Unite ale Americii.
  • Și problemele legate de cererea pentru microcipuri au fost agravate de furtuna puternică  ce s-a abătut asupra Texasului în iarna lui 2021  și, implicit, a fabricilor din zona respectivă, în ultimul an.
  • Costul cafelei a crescut brusc după ce Brazilia, cel mai mare producător din lume, a avut o recoltă săracă, aceasta fiind cauzată de cea mai severă secetă din ultimul secol.

6. Costurile vamale

  • Mai multe costuri de import au contribuit și ele la creșterea prețurilor produselor. Regulile de transport internațional în urma Brexitului implică reducerea importurilor din Europa către Anglia cu aproximativ un sfert în prima jumătate a anului 2021.
  • Taxele de roaming vor fi aplicate pentru cetățenii britanici care călătoresc în Europa.
  • Concomitent, Statele Unite ale Americii au inclus tarife de import pentru bunurile aduse din China în prețul plătit de consumator sub forma unor sume mai mari achitate de clienți la casa de marcat.
  • Sancțiunile impuse de America pentru gigantul producător de telefoane Huawei au afectat prețurile și lanțul de distribuție al produselor vândute către americani de această companie.

7. Finalul alocării fondurilor de ajutor pentru a face față pandemiei

  • Guvernele din întreaga lume au oferit un sprijin financiar afacerilor pentru a le ajuta să facă față impactului pandemiei de COVID-19 asupra economiei.
  • Cheltuielile publice au crescut și împrumuturile guvernamentale au avut o rată mai mare în această perioadă, fapt ce a dus la creșteri ale prețurilor, contribuind, astfel, la generarea unui nivel de trai mai scăzut, întrucât salariile majorității angajaților au rămas constante.
  • Multe economii dezvoltate aveau deja implementate politici menite să protejeze angajații precum acordarea unor concedii sau a unor ajutoare sociale menite să îi ajute pe cei cu salarii mai mici.
  • Unii economiști avertizează că aceste politici ar putea crește gradul inflației pe măsură ce programele de sprijin și ajutor pentru afaceri se apropie de final.

 

 

 

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

CCIR: Creştere cu peste 19% a cifrei de afaceri cumulată a companiilor din clasamentul TNF 2022

Publicat cu

pe

Miercuri, 23 noiembrie, CCIR (Camera de Comerț și Industrie a României) va organiza Topul Național al Firmelor 2022 (TNF 2022). Această gală va avea loc începând cu ora 18:00, la Centrul Expozițional Romexpo.

La eveniment sunt așteptați să participe reprezentanți ai celor mai performante companii, personalități ale autorităților publice centrale, precum și președinți ai Camerelor de Comerț Județene.

Cifra de afaceri cumulată a companiilor clasate pe primele zece locuri este de 212,14 miliarde de euro, în creștere cu 19,05% față anul precedent, iar profitul din exploatare al companiilor a însumat 19,56 miliarde euro, însemnând o creștere procentuală de 29,7%.

Ponderea profitului din cifra de afaceri a crescut în 2022 față de 2021, profitul din exploatare reprezentând 9% din cifra totală de afaceri, ceea ce indică o creștere a profitabilității companiilor românești.

Comparativ cu anul anterior, numărul firmelor incluse în primele 10 poziții a crescut de la 12.393 în 2021 la 12.740 companii în 2022, reprezentând o apreciere cu 2,79%.

Mihai Daraban: Performanțele înregistrate de companiile românești în 2021 merită afirmate ca atare și promovate

„În ciuda tuturor dificultăților, 2021 a fost anul revenirii economice cu 5,6% creștere în România și 4,2% în zona Euro, de unde vin cele mai multe comenzi pentru economia românească.

Profitul din exploatare al companiilor prezente în clasamentul TNF 2022 a înregistrat o creștere cu aproape 30%, ceea ce spune foarte multe despre competitivitatea mediului de afaceri românesc. Performanțele înregistrate de companiile românești în 2021, grație unui efort extraordinar făcut de oamenii de afaceri, merită afirmate ca atare și promovate.

Succesul în afaceri vine doar prin enorm de multă muncă și exact acesta este și mesajul pe care Camera de Comerț și Industrie a României vrea sa îl consolideze cu ocazia Topului Naţional al Firmelor 2022, pe care îl organizăm la Romexpo, pe data de 23 noiembrie.

România poate menține creșterea economică și poate evita recesiunea doar printr-un dialog autentic între stat și companii”, declara recent președintele CCIR, Mihai Daraban.

Despre TNF 2022

CCIR premiază cele mai performante companii din România, în cadrul Galei „Topul Național al Firmelor” (TNF), ediția a XXIX-a, eveniment care va avea loc, miercuri 23 noiembrie, la Centrul Expozițional Romexpo.

Reprezentanții mediului de afaceri care doresc să participe la Gala Topului Național al Firmelor 2022 se pot înscrie online, accesând link-ul: https://tnf.ro/inregistrare2022/

Citește mai departe

Business

Mihai Daraban: Profitul din exploatare al companiilor prezente în clasamentul TNF 2022 a înregistrat o creștere cu aproape 30%

Publicat cu

pe

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) organizează în data de 23 noiembrie, Topul Național al Firmelor 2022 (TNF 2022), eveniment ce se va desfășura începând cu ora 18:00, la Centrul Expozițional Romexpo. La eveniment sunt așteptați să participe reprezentanți ai celor mai performante companii, personalități ale autorităților publice centrale, precum și președinți ai Camerelor de Comerț Județene.

„În ciuda tuturor dificultăților, 2021 a fost anul revenirii economice cu 5.6% creștere în România și 4.2% în zona Euro, de unde vin cele mai multe comenzi pentru economia românească. Profitul din exploatare al companiilor prezente în clasamentul TNF 2022 a înregistrat o creștere cu aproape 30% ceea ce spune foarte multe despre competitivitatea mediului de afaceri românesc. Performanțele înregistrate de companiile românești în 2021, grație unui efort extraordinar făcut de oamenii de afaceri, merită afirmate ca atare și promovate. Succesul în afaceri vine doar prin enorm de multă muncă și exact acesta este și mesajul pe care Camera de Comerț și Industrie a României vrea sa îl consolideze cu ocazia Topului Naţional al Firmelor 2022, pe care îl organizăm la Romexpo, pe data de 23 noiembrie. România poate menține creșterea economică și poate evita recesiunea doar printr-un dialog autentic între stat și companii”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.

TNF 2022 este un clasament realizat în exclusivitate de către CCIR, datele centralizate evidenţiind tendințe pozitive pentru toți indicatorii care au stat la baza realizării acestuia, precum: numărul de companii, cifra de afaceri și profit.

Astfel, comparativ cu anul anterior, numărul firmelor incluse în primele 10 poziții a crescut de la 12.393 în 2021 la 12.740 companii în 2022, reprezentând o apreciere cu 2,79%.  Totodată, cifra de afaceri cumulată a companiilor clasate pe primele zece locuri este de 212,14 miliarde de euro, în creștere cu 19,05% față anul precedent, iar profitul din exploatare al companiilor a însumat 19,56 miliarde euro, însemnând o creștere procentuală de 29,7%. Ponderea profitului din cifra de afaceri a crescut în 2022 față de 2021, profitul din exploatare reprezentând 9% din cifra totală de afaceri, ceea ce indică o creștere a profitabilității companiilor românești.

TNF 2022 prezintă cele mai performante companii din șapte domenii de activitate: industrie, servicii, comerț, turism, cercetare-dezvoltare și high-tech, agricultură, silvicultură și pescuit, construcții. Cele mai semnificative domenii, ca pondere, după numărul de companii incluse în top 10, sunt industria (35,2%) și serviciile (28%), urmate de comerț (20,9%), agricultură, silvicultură și pescuit (5%), construcții (4,7%), cercetare-dezvoltare și high-tech (3,7%), turism (2,2%).

În funcție de cifra de afaceri, comerțul are o pondere de 44,09% din cifra totală de afaceri a companiilor, urmat de industrie (35,4%) și servicii (11,3%). Cele mai profitabile companii sunt în domeniul industrie, cu un profit de 42,6% din profitul total și o pondere a profitului de 11% din cifra de afaceri a companiilor din industrie.

Despre TNF 2022

CCIR premiază cele mai performante companii din România, în cadrul Galei „Topul Național al Firmelor” (TNF), ediția a XXIX-a, eveniment care va avea loc, miercuri 23 noiembrie, la Centrul Expozițional Romexpo. Reprezentanții mediului de afaceri care doresc să participe la Gala Topului Național al Firmelor 2022 se pot înscrie online, accesând link-ul:

https://tnf.ro/inregistrare2022/

Citește mai departe

Business

Topul Național al Firmelor, evenimentul economic al anului, organizat de CCIR pe 23 noiembrie

Publicat cu

pe

Performanța companiilor va fi sărbătorită la scenă deschisa, pe 23 noiembrie, într-o gală a excelenței în afaceri, la Topul Național al Firmelor. Peste 12.000 de companii, cu o cifră de afaceri de peste 200 mld. euro, au fost incluse în primele zece poziţii ale topului organizat de Camera de Comerț și Industrie a României.

Evenimentul va avea loc miercuri, 23 noiembrie 2022, la Centrul Expozițional Romexpo. La eveniment sunt așteptați peste 600 de invitați – reprezentanți ai celor mai performante companii, personalități ale autorităților publice centrale, precum și președinți ai Camerelor de Comerț Județene.

Topul Național al Firmelor (TNF) 2022 este un clasament realizat în exclusivitate de către CCIR și reprezintă un barometru al performanței în afaceri. La baza acestuia stau indicatori financiari puternici: cifra de afaceri, profitul din exploatare, ponderea profitului din cifra de afaceri și numărul de salariați.

Cifrele analizate indică un număr de 12.740 de companii care au fost incluse în primele 10 poziții ale TNF 2022. Cifra totală de afaceri a acestor companii a atins suma de 212,14 miliarde de euro, iar profitul din exploatare a însumat 19,56 miliarde de euro. Companiile incluse pe primele 10 poziții ale TNF 2022 oferă un număr de 1.309.440 locuri de muncă. În 2021, au fost înregistrate tendințe de creștere a tuturor indicatorilor pentru toate domeniile incluse în Top, respectiv pentru numărul de companii incluse în primele 10 poziții, cifră de afaceri, profit și număr de salariați.

TNF 2022 prezintă cele mai performante companii din șapte domenii de activitate: industrie, servicii, comerț, turism, cercetare-dezvoltare și high-tech, agricultură, silvicultură și pescuit, construcții. Cele mai semnificative domenii ca pondere după numărul de companii incluse în top 10 sunt: industria (35,2%), serviciile (28%), comerțul (20,9%), agricultura, silvicultura și pescuitul (5%), construcțiile (4,7%), cercetare-dezvoltare și high-tech (3,7%), turismul (2,2%).

În funcție de cifra de afaceri, comerțul are o pondere de 44,09% din cifra totală de afaceri a companiilor, urmat de industrie (35,4%) și servicii (11,3%). Cele mai profitabile companii sunt în domeniul industriei, cu un profit de 42,6% din total și o pondere a profitului de 11% din cifra de afaceri a companiilor din industrie.

Reprezentanții mediului de afaceri care doresc să participe la Gala Topului Național al Firmelor 2022 se pot înscrie online, accesând link-ul: https://tnf.ro/inregistrare2022/

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare