Connect with us

Publicat cu

pe

Peste 1,5 milioane de persoane infectate cu COVID-19 s-au vindecat în toată lumea, conform statisticilor World of Meters publicate luni, 11 mai, ora 12:00.

La ora 12:00, pe glob se înregistrau aproximativ 4,2 milioane de infectări cu noul virus, dintre care 35,75% s-au vindecat (1,5 milioane de persoane), scrie G4Media.

La nivel mondial, până în acest moment au murit 284 de mii de persoane infectate cu coronavirus.

Statele Unite ale Americii este țara cu cele mai multe cazuri raportate – aproximativ 1,4 milioane de infectări, adică 33% din totalul cazurilor la nivel mondial. De asemenea, în SUA se înregistrează și aproximativ 29% din numărul total de decese înregistrate până în acest moment în lume (284.034).

După SUA, cele mai afectate state de pandemia mondială, care au înregistrat până în acest moment peste 200 de mii de infectări sunt Spania, Federația Rusă, Marea Britanie și Italia.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Internațional

Naval Group lansează A.R.A. Piedrabuena, a doua navă argentiniană de patrulare offshore

Publicat cu

pe

A doua din seria de patru nave de patrulare offshore comandate de Argentina a fost lansată la șantierul naval Piriou din Concarneau (Britania).

După sosirea navei A.R.A. Bouchard în Argentina în februarie 2020, a doua navă de patrulare offshore a fost lansată joi, 1 octombrie 2020, în șantierul naval Piriou din Concarneau. Această lansare vine înainte de termen – cu 2 luni înainte de termenul contractual – în ciuda contextului sanitar advers. Următoarele două nave vor fi construite de Kership (asociere între Naval Group și Piriou) în Lanester.

Semnat pe 22 iunie 2018 la Buenos Aires, contractul pentru livrarea a patru nave de patrulare multimisiune pentru Marina Argentiniană a intrat în vigoare pe 13 februarie 2019.

Acest contract acoperă livrarea L’Adroit – o navă comandată la sfârșitul anului 2011 și operată de Marina franceză înainte de a fi modernizată pentru a deveni A.R.A. Bouchard – precum și construcția a 3 unități noi cu un design îmbunătățit (cunoscut sub numele de OPV 87). Cele trei nave noi sunt special adaptate navigației în apele înghețate ale Oceanului de Sud, prin consolidarea structurii lor.

Naval Group este principalul contractant, responsabil de gestionarea programului și de relația cu clientul argentinian, de activitatea generală de proiectare a navei armate, precum și de toate studiile, dezvoltarea și integrarea sistemului de luptă Polaris. Peste 100 de profesioniști sunt pe deplin dedicați acestui program de succes. Aceasta este o etapă importantă pentru Naval Group, deoarece această navă este prima de tip OPV construită pentru piața de export.

”Acest proiect este o mare mândrie pentru echipele Naval Group. Suntem mândri de colaborarea de succes cu Piriou. Acest OPV îndeplinește toate așteptările Marinei Argentiniene. Designul ei a fost adaptat în mod special pentru navigația în Oceanul de Sud”, A explicat Olivier Michel, vicepreședinte de vânzări al Naval Group pentru America Latină.

OPV 87, o navă polivalentă

Implicat în mai multe operațiuni militare, dar și politici în domeniul pescuitului și misiuni de securitate maritimă, proiectul OPV al Grupului Naval și-a demonstrat eficiența și relevanța inovațiilor dezvoltate de Naval Group pentru a servi marinei și forțelor speciale.

Navele argentiniene de patrulare offshore beneficiază de inovațiile propuse de Naval Group și sunt testate deja pe mare de marina franceză:

  • O rezistență puternică;
  • O vizibilitate de 360 ​​° și un catarg unic pentru o acoperire panoramică a radarului;
  • Implementarea discretă și sigură, în mai puțin de cinci minute, de activități rapide pentru forțele speciale datorită unui sistem de rampă ingenios în partea din spate a patrulatorului;

Această gamă de nave beneficiază, de asemenea, de expertiza Naval Group în ceea ce privește sistemele de informare și comandă, permițând o supraveghere extinsă a spațiului maritim și detectarea automată a comportamentelor suspecte datorită Polaris®, un sistem special dezvoltat de Naval Group pentru misiuni de stat, testat deja de marina franceză.

Caracteristici tehnice

Nava de patrulare offshore este capabilă să rămână pe mare mai mult de trei săptămâni, să atingă o viteză de 20 de noduri și să găzduiască un elicopter în hangarul său. Operată de un echipaj redus de patruzeci de membri, ea poate, de asemenea, să găzduiască pasageri suplimentari.

  • Lungime: 87 metri
  • Grindă: 14 metri
  • Deplasare: 1.650 tone
  • Viteza maximă: 20 noduri
  • Cazare: 59 (echipaj și pasageri)
  • Rezistență > 7.000 mile marine
  • Capacitate de stocare: două nave ușoare de 9 metri și un elicopter de clasă de 5 tone.
Citește mai departe

Internațional

10 curiozități despre suedezi

Publicat cu

pe

autor: Gabriela Nicolaescu

Când ne gândim la Suedia, poate ne vine în minte ideea unei țări civilizate. Sau poate a unei țări asociate cu frigul. Sau poate doar a unei țări mult prea îndepărtate pe hartă de noi ca să ne pese. Oricum ar fi, curioși suntem din fire de capra vecinului, așa că iată 10 lucruri interesante și/sau ciudățele despre vecinii noștri din nordul Europei.

 sursa: https://euobserver.com/nordic/136959)

Ziua-i și noaptea-i… zi?

Având o parte din teritoriu în zona Cercului Polar de Nord, Suedia le oferă locuitorilor ei lumină din belșug vara și nu chiar atât de multă iarna. Deci, dacă plănuiești să stai acolo în anotimpul cald, fii sigur că ai la tine cele mai bune jaluzele, căci se va întuneca doar cât să îți dea speranță pe la un 23, iar pe la 23:30 deja „răsare” iar soarele. Astfel că, dacă Shakespeare ar fi fost suedez,„Visul unei nopți de vară” ar fi devenit de mult„Visul unei zile de vară”. Pe același principiu, presupusul Shakespeare suedez ar fi avut o întregă iarnă să viseze, căci în anotimpul rece întunericul predomină și pe timp de „zi”.

 Atenție, pieton la orizont!

 Iar când noaptea-i noapte pentru o perioadă atât de lungă, e bine să ne facem văzuți în fața șoferilor. Suedezii au adesea agățate de genți ori de fermoarele gecilor brelocuri reflectorizante, pe care le găsim în orice supermarket, într-o gamă largă de forme și modele. Deci, accesorizarea nu va fi o problemă

Povestea din fereastră

Având în vedere că un celebru magazin internațional de mobilă și accesorii de interior are ca țară de origine Suedia, nu este de mirare că aceștia au și un stil bine definit în ceea ce privește designul interior. Totuși, un detaliu iese în evidență la mai toate ferestrele, fie că vorbim de case, apartamente sau instituții. Dacă noi suntem obișnuiți să ne așezăm lampa pe birou sau poate pe noptiera de lângă pat, iată că suedezii îi găsesc acesteia și un loc de onoare, pe pervaz, de cu seară fiind întotdeauna aprinsă. Acest obicei își are începutul în tradiția veche, când oamenii luminau calea celorlalți spre biserica din sat, aprinzând lumânări la geam.

sursa: https://swedely.com/2014/02/21/a-light-in-the-window/

Ca în familie

Colindând puțin prin cartierele de case ale suedezilor, putem observa o alegere ce, pentru noi, poate părea un pic ciudată: lipsa gardurilor înalte. În timp ce noi preferăm intimitatea și ne înconjurăm proprietatea cu un gard serios, cel al nordicilor nu depășește un metru înălțime. Astfel că, aceștia par să nu aibă nicio problemă ca vecinii lor (sau trecătorii) să tragă câte o privire în curtea sau în casa lor.

sursa: https://japanpropertycentral.com/2011/07/sweden-hills-hokkaido/

În acceași mare familie

Păstrând ideea încrederii în ceilalți, suedezii nu se sfiesc să își lase bicicletele, skateboardurile sau trotinetele copiilor, grătarele sau accesorile de tot felul afară, peste noapte, fară nici un fel de protecție. Ba mai mult, iarna, pe marginea drumului poți vedea din loc în loc mănuși agățate sau acostate undeva la vedere, semn că cel care le-a pierdut din întămplare are o sansă să le recupereze. Nici lucrurile de valoare nu sunt păstrate de „norocoșii” care le găsesc, un telefon mobil rătăcit în autobuz, de exemplu, ajungând înapoi în mâinile posesorului neatent.

sursa: https://velosock.com/blogs/blog/practical-tips-for-storing-your-ride-in-a-garage-or-a-bicycle-shed

Un pahar cu apă, vă rog!

Având în minte imensul raft cu sticle de apă din supermarketurile românești, cel al suedezilor ni se va părea apă de ploaie, ca să menținem tematica de H2Oși în glume. Totuși, aceștia nu consumă apa de ploaie, ci pe cea de la robinet, care este foarte curată și bună de băut. În supermarketurile mici s-ar putea să nici nu găsim apă plată îmbuteliată, ci doar apă minerală sau apă aromată, deși este foarte comun ca suedezii să aibă în bucătăria personală și un aparat de carbonizat apa. Nu vă faceți griji nici la restaurant, căci, mai peste tot apa este gratis și la discreția clienților. Totuși, dacă vrem să o cumpărăm de la mazin, trebuie să ținem cont că, peste prețul afișat la raft trebuie să plătim și PET-ul.

sursa: https://pixabay.com/photos/tap-black-faucet-kitchen-sink-791172/

Eu sunt, tu… sunt?!

Dacă îți propui să îți îmbunătățești calitățile lingvistice și să înveți suedeza, află că nu e o limbă atât de dezastruos” de învățat precum pare. Asta pentru că nu trebuie să îți bați capul cu vreo conjugare a verbelor. Pentru timpul prezent avem o singură formă verbală pentru toate persoanele și la fel și petru trecut sau viitor!

sursa: https://www.babbel.com/en/magazine/20-most-common-swedish-verbs

O felie de spaghete

Parcurgând ș isfera culinară, pe lângă delicioasele chifteluțe suedeze, prăjituri și rulouri cu scorțișoară, ciudățenia alimentară a nordicilor vine sub forma unui semi-preparat, fie el orez cu lapte, tocăniță sau supă, ambalat într-un rulou de plastic, întocmai precum un baton de șuncă. Extrem de ciudat la privire, dar oare bun la gust?

sursa: https://www.coop.se/

De restul vă dau bombonele la 10 bani?

Dacă noi avem uneori portofelul și buzunarele ticsite de bancnote mototolite și mărunțiș, iar vânzătorul adesea duce lipsă de rest, suedezii au „renunțat” de mult la această problemă. Aproape peste tot aceștia plătesc cu cardul bancar. Simplu și rapid!

sursa: https://www.stocksy.com/es/1919561/costumer-paying-with-credit-card-in-restaurant

Hai la masă!

Momentul acela când lucrezi intens la un proiect, la job sau pentru școală sau pur și simplu ești ocupat și uiți de masa de prânz. Ei bine, lucrul acesta este de neconceput pentru un suedez, care își ia tare în serios pauza de prânz, de obicei între orele 12 și 13. Mai mult, după serviciu aceștia se pot bucura de o cană caldă de ceai sau cafea și un rulou cu scorțișoară alături de prieteni, ieșire ce are denumirea de fika. Deși traducerea ar putea însemna „pauză de cafea și prăjituri”, fika este un adevărat ritual pentru suedezi. Aceștia consideră esențial să își facă timp pentru fika în fiecare zi, timp pe care și-l valorifică în compania prietenilor și colegilor.

sursa: https://www.trendhunter.com/trends/swedish-fika

Citește mai departe

Internațional

Focar de infecție cu coronavirus într-o comunitate de români din Germania

Publicat cu

pe

Comunitatea de români din Magdeburg, oraș situat la 150 de kilometri de Berlin, se confruntă cu un focar de coronavirus. Un român de acolo a murit și alți 37 s-au îmbolnăvit, a anunțat Ministerul de Externe de la București, scrie Digi24.

Autoritățile române spun că unul dintre infectați este internat într-un spital din oraș, în timp ce oficialii germani încearcă să-și dea seama ce s-a întâmplat. Au și o bănuială cum a ajuns virusul în comunitatea de români: printr-un preot care s-a infectat în Berlin și care ar fi venit apoi în Magdeburg.

Autoritățile locale au decis să închidă zece școli și le-au cerut în special românilor din oraș să facă testul COVID.

Premierul landului Renania de Nord-Westfalia susține că muncitorii români și bulgari au adus virusul în zonă, care apoi s-a răspândit din cauza condițiilor de cazare ale muncitorilor: „…virusul a fost adus de români și bulgari. Așa se va întâmpla peste tot. Avem peste tot în Germania măsuri (n.r. de relaxare) similare. Am avut cazuri de infectare pe o plantație de sparanghel din Bavaria acum câteva săptămâni, am avut cazul abatorului Coesfeld. Toate acestea nu sunt cauzate de relaxare, ci de condițiile în care sunt cazați și în care muncesc angajații”, transmite tot Digi24.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare