Connect with us

Publicat cu

pe

Naval Group a prezentat, împreună cu MBDA și Thales, o nouă propunere pentru modernizarea flotei de suprafață a Marinei Elene. Oferta echipei franceze este un pachet cuprinzător și robust conceput pentru a se asigura că Grecia are cele mai bune capabilități în cel mai scurt timp, cu costuri optimizate și include:

  • 4 FDI HN – cea mai modernă fregată – 3 construite în Grecia și prima în funcțiune până în 2025 împreună cu o soluție de acoperire a acestei perioade, reprezentată de 2 fregate, disponibile la începutul anului 2022;
  • modernizarea fregatelor MEKO din Grecia;
  • o participare ambițioasă a industriei elene (HIP).

Dincolo de consolidarea legăturilor puternice dintre Franța și Grecia, oferta franceză răspunde tuturor nevoilor actuale și viitoare ale marinei elene cu un pachet cuprinzător bazat pe FDI HN, cea mai bună fregată din categoria sa, dar și cea mai modernă fregată deja disponibilă.

riCu acest pachet global de fregate moderne, echipate cu cele mai avansate sisteme de radare și rachete Sea Fire, furnizate de Thales și respectiv MBDA, soluția pentru modernizarea MEKO și acoperirea perioadei, echipa franceză se va asigura că capacitățile Marinei Elene sunt îmbunătățite pentru a satisface imediat și nevoile viitoare, creând și susținând în același timp locuri de muncă și beneficii economice pentru țară în deceniile următoare.

FDI HN, cel mai bun răspuns pentru nevoile marinei elene

FDI HN este singura fregată oferită marinei elene capabilă să protejeze în mod eficient unități sau zone de mare valoare pe mare, facilități de țărm, orașe și insule grecești.

FDI va fi un activ de putere și suveranitate pentru Grecia. Dotată cu până la 32 de rachete ASTER sau cu o combinație de rachete ASTER și MICA NG, 21 RAM, 8 Exocet MM 40 B 3, torpile ușoare MU 90 și pistol de 76 mm, oferă capacități de neegalat pentru controlul permanent al spațiului aerian și maritim și autonomia acțiunii, în sprijinul obiectivelor politice și militare stabilite. La fel ca toate fregatele Naval Group, FDI HN va fi pe deplin interoperabilă cu flotele NATO și UE ale marinei. Ea va fi capabilă să își asume toate rolurile de multimisiune în cadrul oricărui tip de flotă aliată și în cadrul flotei HN.

FDI HN este un compendiu al celor mai bune tehnologii din industriile europene de apărare Thales, MBDA și Naval Group. Rachetele Aster de la bord pot fi angajate foarte repede în toate direcțiile și asigură o capacitate de tip “hit-to-kill” de neegalat, făcând posibilă învingerea atacurilor saturate.

Fregata FDI a fost concepută pentru a fi echipată ca potențial de creștere cu rachete de croazieră navală, o capacitate Deep Strike unică pe piață propusă de Naval Group și capabilă să facă față ultimelor amenințări. Infrastructurile fizice și digitale ale FDI garantează un potențial evolutiv care va asigura că Marina Elenă va putea face față amenințărilor emergente și viitoare asupra navei (UAV-uri, cyber, rachete balistice anti-nave, rachete hipersonice, stealth amenințări sub apă sau deasupra apei etc.).

Prima fregată va fi livrată în 2025, ceea ce înseamnă că nevoile Marinei Elene vor fi abordate foarte repede, iar Naval Group oferă o soluție fără riscuri pentru construcția celor 3 alte fregate din Grecia, de către șantierele navale grecești, la timp și cu aceeași calitate și performanțe ca primul din clasă.

Naval Group are o experiență lungă de transferuri de tehnologii de succes în întreaga lume. Fregatele vor fi coproduse în Grecia, cu o implicare semnificativă a echipei franceze. Construcția primei fregate în Franța va asigura funcționarea în cel mai scurt timp și va asigura transferul de tehnologie pentru a permite construirea a trei fregate în Grecia. Acest lucru va asigura autonomia pe termen lung pentru Marina Elenă și beneficii economice semnificative pentru industriile navale și de apărare elene și sute de locuri de muncă pe termen lung în Grecia.

 O soluție de acoperire a perioadei, disponibilă în mai puțin de un an împreună cu propunerea de fregate FDI HN

În plus, oferta franceză include o soluție de acoperire a perioadei, disponibilă și în cel mai scurt timp de când cele 2 fregate anti-aeriene (AAW) și anti-submarine (ASW) vor fi livrate în Grecia conform propunerii.

Fregatele sunt încă în serviciul Marinei Franceze atât pentru misiuni naționale, cât și internaționale, dovedind că sunt pe deplin interoperabile cu orice altă navă NATO și oferă capacitățile necesare pentru a aborda amenințările actuale.

Acestea vor fi o mare contribuție la flota Marinei Elene pentru o perioadă scurtă de timp înainte de livrarea FDI HN în 2025.

Modernizarea fregatelor MEKO din Grecia

Pentru a îndeplini cerințele Greciei, Naval Group a format un parteneriat care oferă o soluție fără riscuri pentru modernizarea MEKO.

Combinând cunoștințele și expertiza lor specifică, Thales și Naval Group sunt poziționate în mod ideal pentru a oferi o soluție optimă în ceea ce privește raportul cost-performanță, atât pentru programul de actualizare în perioada de mijloc, cât și pentru a garanta disponibilitatea operațională a navelor.

Programul de refacere la jumătatea vieții MEKO este planificat să se desfășoare în Grecia. În acest sens, Thales se poate baza pe prezența Thales Hellas S.A. și pe relațiile deja stabilite între Thales și Naval Group cu partenerii industriali existenți.

Un plan ambițios de participare a industriei elene

Ca parte a dezvoltării suveranității Greciei, implicarea industriei elene va spori excelența țării în domeniul naval și va crea beneficii economice și locuri de muncă pe termen lung, precum și asigurarea autonomiei mentenanței navelor de război, care se va desfășura în Grecia, de către industria greacă.

În ultimele luni, Naval Group a desfășurat un grup permanent de experți în Grecia pentru a stimula studiul industriei elene. Misiunea lor este foarte clară: să identifice toate companiile locale care doresc să participe la construcția locală a fregatelor FDI HN, modernizarea Meko 200HN, viitorul lor rol în acest program, dar și dincolo de programul fregatelor grecești, în cadrul altor programe navale internaționale cu Naval Grup.

Acest plan de participare a industriei elene va dezvolta noi capacități în industria greacă, susținând mii de locuri de muncă înalt calificate și generând creșteri economice pe termen lung în Grecia.

FDI HN „fabricat în Grecia, de către industria elenă, pentru marina elenă”

În ultimele decenii, Naval Group a dezvoltat o expertiză robustă și a realizat programe de succes cu transferuri extinse de producție de nave de suprafață sau submarine în cadrul facilităților partenerilor săi internaționali, cum ar fi în Singapore, India, Brazilia sau Egipt. Pe baza acestei abordări de neegalat și fără risc de transfer de tehnologie, Naval Group oferă o coproducție sigură de trei fregate FDI HN în Grecia, de către un șantier naval grec și cu o implicare importantă a ecosistemului industrial elen.

Planul de participare industrială elenă al Grupului Naval este conceput pentru a oferi nave de război „fabricate în Grecia” cu aceeași calitate și performanțe ca și fregatele FDI în construcție în Franța pentru marina franceză, perfect adaptate nevoilor operaționale ale marinei elene și pe deplin interoperabile cu navele franceze și NATO.

Acest plan de participare al industriei elene va contribui la revitalizarea unei industrii grecești puternice de construcție navală de apărare, cheie pentru autonomia industrială și operațională a țării în domeniul naval prin:

  • Transferul în Grecia a tuturor tehnologiilor și cunoștințelor necesare pentru a se asigura că 3 fregate FDI HN sunt construite în Grecia, la timp și cu aceeași calitate și performanțe ca primele din clasă care vor fi construite în Franța și livrate în 2025;
  • Maximizarea participării industriei grecești pentru susținerea continuă a fregatelor FDI HN în următorii 40 de ani;
  • Creșterea autonomiei țării pentru construirea și sprijinirea dezvoltării serviciilor necesare întreținerii navelor de război prin transferuri de tehnologie și cunoștințe către partenerii greci;
  • Participarea la dezvoltarea unui ecosistem de apărare navală grecesc profitabil și inovator care va genera locuri de muncă înalt calificate pe termen lung pentru cetățenii greci, nu numai pentru șantierele navale, ci și în domeniul electronicii, IT etc.

Construirea de parteneriate pe termen lung cu industria elenă

Fiind o țară maritimă cu o puternică tradiție a construcției navale, Grecia are atât șantiere navale, cât și un număr mare de companii de apărare. Experții Naval Group au lucrat în coordonare cu cele două asociații principale ale industriei de apărare, SEKPY și HASDIG, dar și cu asociația industriei maritime HEMEXPO și primesc sau vizitează toate companiile elene majore, mici și mijlocii identificate sau interesate să contribuie la programul FDI HN în diverse domenii de activități, cum ar fi echipamente de platforme, construcție și integrare de platforme, echipamente și integrare de sisteme de luptă, inginerie, management de teste, servicii de asistență, proiecte de cercetare și dezvoltare.

Au fost identificate peste 70 de companii cu sediul în zonele Atena și Salonic, dintre care 10 companii sunt deja precalificate, și alte 40 au fost vizitate sau au fost organizate întâlniri cu reprezentanții acestora, pentru o evaluare preliminară a capacităților lor industriale. Procesul va continua în următoarele săptămâni, deoarece Naval Group se angajează pe deplin să asigure cea mai extinsă participare a industriei elene.

Dincolo de participarea la programele FDI HN și MEKO 200HN, toate companiile grecești calificate vor integra lanțurile de aprovizionare ale echipei industriale franceze și vor avea posibilitatea de a participa la alte ompetiții internaționale, sporind astfel capacitățile lor, precum și potențialul beneficiu economic și vizibilitatea în piața navală mondială.

Planul de participare industrială elenă al Naval Group va contribui la construirea FDI HN, dar și la crearea unui ecosistem industrial naval robust capabil să participe în viitor la alte proiecte complexe naționale și internaționale, direct sau în parteneriat cu Naval Group, susținând mii de locuri de muncă cu înaltă calificare și generând creșteri economice pe termen lung în Grecia pentru deceniile viitoare.

Transformarea Greciei într-un centru pentru inovație navală

Naval Group își exprimă, de asemenea, un interes puternic în dezvoltarea de proiecte de cercetare și dezvoltare colaborativă cu companii elene, universități și institute de cercetare în tehnologii de ultimă generație, cum ar fi fabricarea aditivă, întreținerea predictivă, dronele sau sistemele de misiune navală. Naval Group își propune să dezvolte o rețea de proiecte tehnologice și de cercetare, astfel încât să construiască viitoarele funcții de război naval elen.

Naval Group lucrează deja la securitatea cibernetică aplicată domeniilor navale și maritime cu parteneri greci în cadrul diferitelor programe europene, cum ar fi CYBERMAR, precum și proiectele PESCO Pandora și H2020.

În cele din urmă, Franța și Grecia împărtășesc o nevoie comună de supraveghere maritimă. Naval Group propune crearea, împreună cu partenerii greci, a unei activități industriale și comerciale care să se adreseze pieței europene din Grecia. Naval Group a început discuții cu companii elene pentru a se poziționa asupra programelor europene de cercetare și pentru a realiza proiecte comune.

În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale

În Romania, Naval Group, în asociere cu Șantierul Naval Constanța, a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500 cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Internațional

Naval Group a livrat A.R.A. Storni, a treia navă de patrulare offshore multi-misiune dezvoltată pentru Argentina

Publicat cu

pe

A treia dintre cele patru nave de patrulare argentiniene (OPV) comandate de Marina Argentiniană, OPV 87 A.R.A. Storni, a fost predată pe 13 octombrie în prezența căpitanului Santiago Villemur, reprezentant al Marinei Argentinei în Franța.

A.R.A. Storni a fost livrat marinei argentiniene la Concarneau, în prezența căpitanului Santiago Villemur, reprezentant al Marinei Argentiniene în Franța, care a predat și comanda navei comandantului Óscar Latorre.

Această livrare a fost efectuată de echipe din Naval Group și Kership, un joint-venture între Piriou și Naval Group și face parte din contractul semnat de Naval Group cu Argentina în 2019 pentru livrarea a patru nave de patrulare multi-misiune. A.R.A. Bouchard (fost L’Adroit) a fost livrată în decembrie 2020 și A.R.A Piedrabuena pe 13 aprilie anul acesta.

Odată cu livrarea A.R.A. Storni, programul continuă să progreseze conform programării, pentru a se încheia cu livrarea ultimei nave programate pentru aprilie 2022. Un echipaj de 44 de persoane din Marina Argentinei a fost instruit în operarea și întreținerea navei.

Această a treia navă de patrulare din seria achiziționată de Marina Argentiniană oferă aceleași active și caracteristici ca și cele ale A.R.A. Piedrabuena. Mai bine armat și motorizat decât Bouchard, echipat cu un sistem activ de stabilizare și un propulsor de arc, este, de asemenea, testat pe gheață, adică adaptat navigației în apele reci din Antarctica.

Jean-Claude Flandrin, directorul programului, a declarat: „Livrarea acestei a treia nave de patrulare marchează o etapă foarte importantă pentru program, care a fost atinsă la timp, în ciuda crizei de sănătate care a marcat ultimii doi ani. Echipele sunt mobilizate pentru pregătirea echipajului care va pleca în Argentina cu nava. Odată finalizat antrenamentul, ne vom concentra eforturile spre livrarea ultimei nave din serie, care a fost lansată luna trecută „.

Olivier Michel, director de vânzări pentru America Latină, a adăugat: „Suntem mândri de încrederea pe care Marina Argentiniană a acordat-o Naval Group pentru furnizarea acestor nave polivalente de ultimă generație, care vor permite țării să își îndeplinească misiunile suverane. Această livrare este o altă demonstrație a capacităților și angajamentului Naval Group și al partenerilor săi față de clienții săi de a răspunde nevoilor lor operaționale.”

OPV 87, o navă inovatoare

Navele de patrulare offshore argentiniene beneficiază de inovațiile dezvoltate de Naval Group și testate de Marina franceză, care operează L’Adroit în mai multe oceane timp de șase ani pentru operațiuni multiple de securitate maritimă, singure sau în cooperare:

  • Anduranță foarte mare și rezistență excelentă în apă;
  • O vizibilitate de 360 ​​° și un catarg unic pentru o acoperire panoramică a radarului;
  • Desfășurarea rapidă, sigură și discretă a ambarcațiunilor de intervenție lansate de un sistem dublu de rampe la pupa navei de patrulare.

Această gamă de nave beneficiază, de asemenea, de expertiza Naval Group în sisteme de informare și comandă, permițând supravegherea extinsă a spațiului maritim și detectarea comportamentelor suspecte. A.R.A Storni este echipat cu sistemul POLARIS® și cu sistemul de identificare NiDL®, dezvoltat special de Naval Group pentru misiuni de acțiune pe mare și testat pe mare de Marina Franceză.

Caracteristici tehnice

Nava de patrulare offshore este capabilă să rămână pe mare timp de peste trei săptămâni, să atingă o viteză de 20 de noduri și să găzduiască un elicopter. Implementat de un echipaj redus de 40 de membri, acesta poate găzdui, de asemenea, aproximativ douăzeci de pasageri suplimentari.

  • Lungime: 87 metri
  • Grinzi: 14 metri
  • Deplasare: 1.650 tone
  • Viteză max: peste 20 de noduri
  • Cazare: 59 (echipaj și pasageri)
  • Rezistență: peste 7.000 mile marine
  • Capacitate de îmbarcare: două nave ușoare de 9 metri și un elicopter de 10 tone.

În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale

Asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500, cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN, oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Gowind a fost dezvoltată conform cu cele mai noi progrese tehnologice dezvoltate de Naval Group pentru fregatele mari, pentru a anticipa și îndeplini cerințele operaționale viitoare. Corveta Gowind este deja testată pe mare de Marina Egipteană, care este dotata cu patrunave de luptă construite în parterneriat cu Naval Group. Primă navă a fost construită în Franța în doar 38 de luni, iar restul seriei a fost construit cu succes în Egipt, în baza unui amplu program de transfer de tehnologie.

Citește mai departe

Internațional

Contract major pentru Naval Group! Grecia semnează un memorandum de înțelegere cu Naval Group și MBDA pentru furnizarea a trei fregate

Publicat cu

pe

Pe 28 septembrie, Nikólaos Panayotópoulos, ministrul grec al apărării, Pierre Eric Pommellet, CEO al Naval Group, și Eric Béranger, CEO al MBDA, au semnat un memorandum de înțelegere pentru deschiderea negocierilor pentru a furniza Marinei Elene (HN) trei fregate de apărare și intervenție (FDI HN) și echipamentele acestora, precum și o fregată suplimentară opțională.

Fregatele FDI HN vor fi construite în șantierul naval Naval Group din Lorient, unde tocmai a intrat în producție cea de-a doua navă din seria pentru Marina franceză.

Fregatele va fi un atu de putere și suveranitate pentru Grecia, iar Marina elenă va avea o flotă de suprafață de ultimă generație, de înaltă performanță.

Fiind o fregată de prim rang, FDI HN include cele mai performante tehnologii ale Naval Group, Thales și MBDA, care va furniza în special rachetele ASTER 30 B1 și Exocet MM40 Block 3C. Nava este pe deplin interoperabilă cu flotele europene și NATO.

Grecia va deveni al doilea client al acestui tip de fregată, ducând numărul de unități produse de la cinci pentru marina franceză la opt în total, plus una suplimentară.

Contractul semnat de francezi cu Grecia vine în contextul în care Australia a reziliat un contract semant cu Naval Group pentru 12 submarine

Potrivit informațiilor din presă, decizia australienilor de a rezilia contractul a fost o decizie politică și strategică, fără legătură cu capabilitățile Naval Group. Pe 15 septembrie, Joe Biden a anunțat AUKUS, un pact de securitate pentru zona Indo-Pacifică între SUA, Marea Britanie și Australia.

Naval Group oferea Australiei o capacitate suverană care cuprindea submarine convenționale de înaltă performanță, ceea ce înseamnă transferul de tehnologie pentru a putea proiecta, construi și întreține submarinele sale în mod independent. Naval Group era în echipă cu americanii de la Lockheed Martin, căruia Australia îi încredințase sistemul de luptă. 

Franța este una dintre puținele țări din lume care deține tehnologia nucleară pentru a construi submarine de atac (SSN) și submarine cu rachete balistice (SSBN) cu o performanță excepțională.

Din anii 1960, Franța construiește o industrie completă sub supravegherea CEA și a Agenției Franceze pentru Achiziții (DGA), fiind la a treia generație de SSBN-uri și a doua generație de SSN-uri, odată cu intrarea iminentă în funcțiune a Suffren, prima dintre cele șase submarine noi comandate de Marina Franceză. Naval Group este singura companie din lume care știe să fabrice atât submarine convenționale, cât și submarine cu energie nucleară de la început până la sfârșit.

De altfel, Scott Morrison, premierul australian, a declarat public că Naval Group nu are nicio vină pentru terminarea contractului. 

„Vreau să fiu clar, rezilierea contractului nu reflectă în niciun fel forma sau capabilitățile submarinului din clasa Attack, ale Naval Group și angajamentul guvernului francez și, într-adevăr, al președintelui Macron personal pentru acest proiect. Au fost parteneri buni. Aici este vorba de interesul nostru strategic, de cerințele noastre de capacitate strategică și de un mediu strategic schimbat și a trebuit să luăm acea decizie,” a declarat Scott Morisson.

Guvernul australian a menționat că parteneriatul cu Guvernul Franței și Naval Group în cadrul programului de submarine convenționale din clasa Attack ar fi avut ca rezultat „cel mai capabil și letal submarin convențional construit vreodată.”

 „Guvernul australian ar dori să mulțumească celor care au lucrat pentru dezvoltarea submarinelor din clasa Attack, Naval Group, Guvernului Franței și Lockheed Martin Australia pentru eforturile depuse până în prezent. Cu toate acestea, schimbările accelerate ale securității regionale fac ca submarinele convenționale să nu fie adecvate nevoilor noastre operaționale în deceniile următoare.  Această decizie nu a fost luată cu ușurință. Parteneriatul nostru cu Guvernul Franței și Naval Group în cadrul programului de submarine convenționale din clasa Attack ar fi avut ca rezultat cel mai capabil și letal submarin convențional construit vreodată”, se arată într-o declarație de presă a guvernului din Canberra. 

Potrivit lui Pierre Éric Pommellet, CEO al Naval Group, „rezilierea este un caz prevăzut în contract și care va avea ca rezultat, printre altele, plata costurilor suportate deja, dar și a celor viitoare, legate de „demobilizarea” fizică a infrastructurii, IT și reclasificarea angajaților”. 

„La Naval Group, nici în Franța, nici în Australia nu am avut niciun avertisment sau informație că devenim un plan B pentru un plan A care implică SUA și Marea Britanie. Discuțiile dintre aceste două țări și Australia se desfășoară probabil într-un cerc foarte restrâns la cel mai înalt nivel politic de câteva luni”, a declarat Pierre Éric Pommellet.

Naval Group este în continuare alături de ceilalți clienți ai săi: Marina Franceză, India, Brazilia, Egipt, Belgia și Olanda. 

„Suntem în contact strâns cu toți clienții noștri și avem o relație foarte bună cu aceștia. Acordul australian nu ne distrage atenția de la celelalte angajamente. Viitorul Naval Group este dat de comenzile sale franceze și internaționale. Avem comenzi solide pentru 5 submarine de atac nuclear din clasa Barracuda, 4 submarine nucleare de generația a treia, fregate și portavionul de nouă generație. La nivel internațional, avem și submarine pentru India și Brazilia, și nave de suprafață în Egipt, Belgia și Olanda”, a declarat Pierre Éric Pommellet. 

În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale

Asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500, cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN, oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Gowind a fost dezvoltată conform cu cele mai noi progrese tehnologice dezvoltate de Naval Group pentru fregatele mari, pentru a anticipa și îndeplini cerințele operaționale viitoare. Corveta Gowind este deja testată pe mare de Marina Egipteană, care este dotata cu patrunave de luptă construite în parterneriat cu Naval Group. Primă navă a fost construită în Franța în doar 38 de luni, iar restul seriei a fost construit cu succes în Egipt, în baza unui amplu program de transfer de tehnologie.

Citește mai departe

Internațional

Ce este dieta mediteraneană?

Publicat cu

pe

Dieta mediteraneană stă pe locul 1 în topurile dietelor sănătoase, celor mai ușor de urmat, fiind benefică chiar și pentru diabetici. Această dietă are numeroase beneficii, protejează inima, îmbunătățește funcțiile creierului și crește longevitatea. Studiile au arătat că dieta poate ajuta chiar și la scăderea în greutate, prevenind atacurile de cord, accidentele vasculare cerebrale, diabetul de tip 2, cancerul și moartea prematură.

Dieta mediteraneană favorizează o ameliorare incredibilă a cancerului (în special de sâni, stomac, biliar, colon, prostată), a bolilor degenerative (Parkinson, Alzheimer), a bolilor metabolice inflamatorii și a depresiei.

S-a dovedit că italienii au rata de obezitate de 10% față de englezi care au 63% și asta doar datorită dietei mediteraneene. Astfel, riscul de a muri de cancer scade cu 36%, de a deveni obez cu 43% și de a face boli cardiovasculare cu 32% dacă se respectă acest regim.

O porție mediteraneană tradițională conține o porție generoasă de produse proaspete, cereale integrale și leguminoase, precum și unele grăsimi și carne de pește. Este formată din alimente pe care cetățenii Italiei și ai Greciei le consumau în anii 1960. Alimentația studiată în majoritatea cercetătorilor este bogată în alimente vegetale să sănătoase, redusă în alimente de origine animală. Se recomandă, cu toate acestea, consumul de fructe de mare de cel puțin două ori pe săptămână.

Stilul de viață mediteranean nu implică doar o dietă sănătoasă. Este foarte important să se consume cel puțin 2L de apă în fiecare zi și să se facă activități fizice în mod regulat.

“Se preferă preparate proaspete, rapide, economice, pline de vitamine, fibre. Unde-i fibră nu-i inflamație, nu-i cancer. Fibrele stau în legume, în fructe. Acestea au substanțe fitochimice în favoarea cărnii, a sosurilor complicate, a mâncărurilor excesive, procesate, afumate, a prăjelilor. Astea distrug viața.” declară dr. nutriționist Virgiliu Stroescu.

Este foarte important ca la fiecare masă să se consume fructe, legume, cereale integrale, semințe, salate și ierburi aromate. Verdețurile au fitohormoni, asigurând minerale, antioxidanți, vitamine și substanțe fitochimice. De asemenea, este de reținut să nu se consume ulei de floarea soarelui, ci doar ulei de măsline. Acesta scade riscul bolilor cardiovasculare. Mesele trebuie să fie cât mai integrale și cât mai puțin procesate.

Ce să mănânci intr-o zi cu dieta mediteraneană:

  • Micul dejun: iaurt grecesc cu căpșuni și fulgi de ovăz
  • Prânzul: focaccia cu măsline sau pită cu multa salata de legume (frunze de salată, castraveți, ardei, roșii, cherry, stropite cu ulei și lămâie) cu calamari la grătar.
  • Cina: O salată mare de ton cu un ou fiert tare, porumb dulce sau linte, frunze de rucola, iceberg, salata verde, roșii, ceapă verde, usturoi verde, cu dressing de ulei de măsline si lămâie, condimente
Citește mai departe

Facebook

Articole Populare