Connect with us

Publicat cu

pe

Nu există român care să nu fi fost afectat în ultimul an de creșterea prețurilor din cauza inflației galopante. După alimente, produse farmaceutice sau utilități, a venit rândul serviciilor telecom să se scumpească din cauza inflației. Procentul anunțat de operatorii telecom este totuși sub rata oficială a inflației. 

Orange Romania Communications (fosta companie Telekom Romania Communications) a anunțat încă din aprilie o majorare cu câte 5 lei a prețului serviciilor fixe și mobile furnizate din cauza inflației.

De asemenea, și Vodafone a notificat mai mulți abonați la serviciile de TV, internet și telefonie fixă cu privire la creșterea valorii abonamentului cu circa 6 lei. Compania a modificat clauza de indexare a prețului cu rata inflației, fără a putea depăși, însă, un procent de 8% pe an, de la 3% cât era anterior.

Un alt operator care a luat deja măsuri similare este Telekom. Deși nu a anunțat public, pe site-ul operatorului este afișat următorul mesaj: “Prețul abonamentului este supus indexării cu rata anuală a inflației pentru anul anterior în România comunicată de BNR, fără ca modificarea să poată depăși pe an un procent de 5% din prețul la care se aplică”.

România, cele mai mici prețuri din UE la abonamente telecom

Cu toate aceste scumpiri, prețurile abonamentelor la servicii fixe și mobile în România sunt printre cele mai mici din Europa. Potrivit site-ului Numbeo, care oferă informații despre costul vieții în diferite orașe, prețul mediu al unui abonament de telefonie mobilă este de 38,5 lei în București, față de 80,76 de lei în Sofia și 116 lei în Budapesta. În ceea ce privește serviciile fixe de telecom, acestea costă în medie 41,5 lei în București, față de 60 de lei în Sofia și 71,5 lei în Budapesta. 

Majorările abonamentelor telecom, sub rata inflației

Procentele anunțate de operatorii telecom sunt mult mai mici față de rata oficială a inflației, care în România s-a triplat în 2022, de la 4,1% în 2021 ajungând la 12%. În iunie 2023, rata oficială a inflației a fost de 10,2%. 

De asemenea, procentul de o cifră menționat de operatorii telecom este semnificativ mai mic decât procentul cu care au crescut prețurile alimentelor. 

Scumpirea tuturor alimentelor esențiale luate în calcul a depășit inflația generală. Potrivit datelor INS, cele mai mari scumpiri de la an la an s-au înregistrat în cazul zahărului, creșterea de preț fiind de 55%. 

În luna iunie a acestui an, preţul cartofilor a urcat cu 32,46%, în timp ce legumele şi conservele de legume s-au scumpit cu 31,83%, iar untul cu 30,49%.

Majorarea prețului abonamentelor de servicii telecom cu rata inflației este o practică uzuală în toate țările din Europa. De exemplu, în Marea Britanie, mai mulți operatori telecom au notificat abonații cu privire la creșterea prețului abonamentului chiar și cu 8,5%. 

Pe lângă creșterea costurilor cu salariile angajaților și explozia prețurilor la energie cu care s-au confruntat companiile din toate sectoarele de activitate, operatorii telecom au fost nevoiți în ultimii ani să facă investiții consistente pentru a introduce tehnologia 5G, dar și pentru a face față cererii tot mai mari de date pe măsură ce conținutul video și streamingul TV devin din ce în ce mai folosite. 

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

HS Timber – sprijin pentru comunități puternice și investiții în sustenabilitate

Publicat cu

pe

La HS Timber, responsabilitatea socială pentru comunitățile în care activează și pentru sustenabilitatea activităților economice reprezintă o adevărată filosofie care ghidează compania zi de zi.

HS Timber şi-a propus de la început să sprijine regiunile în care este prezentă. Astfel, în ultimul deceniu, s-au investit aproape douăzeci de milioane de euro în proiecte comunitare din Comănești (Bacău), Rădăuți (Suceava), Reci (Covasna) dar și în alte comunități.

Acțiunile de responsabilitate socială corporativă au în centrul lor domeniul social, care aduc îmbunătățiri în serviciile comunitare – în grădinițe, școli, locuințe și facilități pentru persoanele defavorizate, servicii de urgență, asistență medicală, clădiri publice sau evenimente comunitare.

Printre cele mai reprezentative proiecte finanțate de HS Timber se numără: renovarea și modernizarea bucătăriei din cadrul Spitalui Municipal din Târgu Secuiesc, lucrări de renovare şi dotări la Spitalul Orăşenesc “Ioan Lascăr” din Comăneşti şi la Spitalul Orăşenesc Siret, finanţarea unui after school în Reci și construirea unui centru social pentru copii în Rădăuți, astfel încât aceștia să se bucure de o copilărie frumoasă.

Modernizarea spitalului Spitalul Orăşenesc Siret

Modernizarea bucătăriei din cadrul Spitalui Municipal din Târgu Secuiesc

After school Reci

After school Reci

Centru social pentru copii în Rădăuți

Centru social pentru copii în Rădăuți

În egală măsură, o prioritate o reprezintă mediul, prin proiecte și inițiative care contribuie la gestionarea durabilă a pădurilor, trasabilitatea lemnului, reîmpădurire și protejarea zonelor bogate în biodiversitate.

Din dorința de a promova dezvoltarea responsabilă a pădurilor din România, HS Timber a încheiat și un parteneriat strategic cu Fundația Pădurea de Mâine, venind în sprijinul comunităților și implementând eficient angajamentul pentru responsabilitatea socială.

Plantare Pădurea de Mâine

În acest sens, deja s-a plantat un milion de puieți pentru a reîmpăduri în special terenurile cu dificultăți de generare.

Nu în ultimul rând, o prioritate o reprezintă sprijinul pentru educație, cercetare, dezvoltare și inovare în silvicultură și industria lemnului. În acest sens au fost oferite burse studenților merituoși, au fost dotate laboratoare de biometrie forestieră, au fost finanțate proiecte și evenimente.

Printre cele mai importante proiecte în domeniul educației se numără bursele oferite elevilor de la Liceul Tehnologic din Moinești și dotarea laboratorului de biometrie forestieră de la Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava.

De asemenea, în ultimii patru ani, HS Baco Panels din Comănești a oferit elevilor de la liceele tehnologice din zonă stagii de practică plătite în cadrul fabricii și cu posibilitatea angajării după terminarea studiilor. Compania investește în pregătirea tinerilor, iar unii dintre ei preferă să rămână în orașul natal, după absolvirea liceului.

Elevi în practică la HS Baco Panels din Comănești

Iar pentru că sustenabilitatea activităților reprezintă un principiu important care ghidează compania, în decembrie anul trecut a fost inaugurat parcul fotovoltaic de la fabrica de panel HS Baco Panels din Comănești.

Alexandru Agache, director administrativ la HS Baco Panels:

„Sustenabilitatea este principiul călăuzitor și de aceea facem investiții strategice pentru viitor, în surse de energie regenerabilă. Parcul fotovoltaic acoperă 20-25% din necesarul de energie electrică al fabricii și reduce semnificativ emisiile de CO2. Nu ne vom opri din planurile noastre de investiții pentru a ne atinge țintele în materie de sustenabilitate. Aceasta este filosofia HS Timber”.

Parcul fotovoltaic de la fabrica de panel HS Baco Panels din Comănești
Citește mai departe

Business

ANSVSA: Amenzi de 410.000 de lei unor unităţi de alimentaţie publică de pe litoral

Publicat cu

pe

Inspectorii sanitari-veterinari au aplicat 46 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 410.000 de lei, în urma controalelor desfăşurate în prima săptămână de activitate în cadrul „Comandamentului Sezon Estival 2024”, a anunţat, luni, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

De asemenea, au fost emise două ordonanţe de suspendare şi patru de interzicere a activităţii, fiind dispusă şi măsura de reţinere oficială şi sechestru pentru o cantitate de 64 de kg produse de origine animală (carne şi preparate din carne, peşte şi produse lactate), care au fost dirijate către unităţi de neutralizare.

Inspectorii sanitari-veterinari au verificat 190 de unităţi de alimentaţie publică şi de vânzare cu amănuntul.

Potrivit sursei citate, printre principalele nereguli constatate se numără: comercializarea directă către consumatorul final a produselor alimentare în spaţii neaprobate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor; ambalarea şi etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, în vederea depozitării şi valorificării, precum şi comercializarea acestora neetichetate potrivit legislaţiei în vigoare; condiţii necorespunzătoare de igienă în spaţiile de producţie precum şi depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare.

Toate unităţile aflate pe litoralul românesc sunt supravegheate şi verificate de către inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul Comandamentului Sezon Estival 2024. Inspectorii din cadrul acestei structuri desfăşoară acţiuni de control oficial în toate staţiunile de pe litoralul Mării Negre, în echipe mixte, dar şi în parteneriat cu alte instituţii ale statului cu atribuţii de control.

ANSVSA, prin intermediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor din Constanţa, pune la dispoziţia celor interesaţi numărul de telefon al „Comandamentului Sezon Estival 2024”: 0786 577 007, unde se pot face sesizări sau se pot obţine informaţii referitoare la diferite aspecte din domeniul siguranţei alimentelor. Acest număr funcţionează în paralel cu numărul Call – Center-ului ANSVSA: 0800.826.787, apelabil gratuit, din orice reţea de telefonie.

Citește mai departe

Business

CFR Călători va extinde restricţiile de viteză pe calea ferată în perioadele caniculare şi cu furtuni puternice

Publicat cu

pe

CFR Călători va extinde restricţiile de viteză pe calea ferată în perioadele caniculare şi cu furtuni puternice, pentru a garanta siguranţa pasagerilor, mai ales că în zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează între 50 şi 80 de grade Celsius la soare.

„România se confruntă cu temperaturi extrem de ridicate ce au impact şi în transportul feroviar. Ca atare se extind restricţiile de viteză pe calea ferată pe perioada prognozată de meteorologi ca fiind caracterizată cu fenomene meteo extreme: caniculă şi furtuni puternice. Prioritatea CFR Călători este siguranţa pasagerilor şi face eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalaţii de climatizare”, informează luni un comunicat al companiei.

Potrivit sursei citate, infrastructura feroviară, precum şi materialul rulant din România nu au fost proiectate pentru temperaturile ridicate înregistrate odată cu schimbările climatice.

„Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât şi ţările care trec prin aceleaşi schimbări climatice. În zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează de multe ori chiar şi peste 50 – 80 de grade Celsius la soare. Trebuie avut în vedere că ţările care au, tradiţional, o climă mult mai caldă au proiectată infrastructura şi materialul rulant pentru a rezistă la temperaturi mult mai ridicate. Totodată şi în aceste ţări se iau aceleaşi măsuri de prevenţie, precum în România, dacă temperatura creşte peste nivelul pentru care a fost proiectat transportul feroviar”, se menţionează în comunicat.

CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiţii de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecţiuni medicale: să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj; să aibă medicaţia necesară afecţiunilor pe care le au, în caz de nevoie; să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare