Soluția implementată de SIMAVI la Primăria Roman a urmărit să transforme acest municipiu într-un oraș inteligent, un oraș care ascultă, deschis și transparent, cu procese administrative simplificate și birocrație redusă.
Pe lângă platforma integrată (portal web și o aplicație pentru dispozitive mobile) pentru servicii electronice complete, primăria are acum și un terminal interactiv self-service, pentru persoanele care nu au acces la internet sau computer.
Pentru nevoile interne administrative ale primăriei, SIMAVI a dezvoltat o soluție pentru managementul integrat al documentelor, o platformă integrată pentru arhivare electronica. Pentru cetățeni, echipa de dezvoltare SIMAVI a pus la dispoziția primăriei o aplicație mobilă pentru sesizări, formulare online și informații referitoare la serviciile din cadrul instituției, un sistem informatic de programare online pentru obținerea actelor de identitate și programare pentru căsătorie la starea civilă, un sistem de plăți on-line a taxelor și impozitelor locale.
Portalul web vine astfel în întâmpinarea cetățenilor, a persoanelor juridice și a instituțiilor partenere Primăriei Roman, deoarece astfel 48 servicii publice devin accesibile online. Utilizând serviciile electronice, beneficiarii au posibilitatea de a interacționa cu Primăria într-un mediu electronic sigur și pus la dispoziția lor la orice oră din zi și din săptămână.
Sistemul Informatic Integrat implementat la Primăria Municipiului Roman cuprinde următoarele subsisteme informatice:
- Platformă integrată pentru servicii electronice, compusă din:
- Portal web de furnizare a serviciilor electronice pentru cetățeni
- Aplicații mobile pentru servicii electronice (iOS, Android)
- Soluție de semnătură electronică
- Soluție de plată electronică
- Soluție de securitate pentru asigurarea compleanței cu GDPR
2. Terminal self-service pentru servicii electronice
3. Soluție pentru managementul documentelor si fluxurilor de lucru (SIVADOC 2020) integrată cu Portalul web de furnizare a serviciilor electronice pentru cetățeni
4. Solutie pentru scanare (componentă a soluției SIVADOC 2020)
5. Soluție pentru arhivă electronică (componentă a soluției SIVADOC 2020)
6. Instruirea angajaților
7. Retrodigitalizarea documentelor din arhivă (206 registre, însumând 50.938 pagini)
Mai multe detalii despre Sistemul Informatic Integrat implementat la Primăria Municipiului Roman aici.