
Analiză: Ialomița, un județ ignorat, dar plin de oportunități de dezvoltare
Județul Ialomița, care face parte din Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia, ascunde un potențial economic uriaș. Traversat de râul care i-a dat numele, dar și de fluviul Dunărea, acesta dispune de resurse importante de apă pentru irigarea numeroaselor terenuri agricole aflate pe cuprinsul său. Totodată, Ialomița se poate mândri cu resursele sale de subsol și zonele pitorești, cu o importanță aparte în dezvoltarea turismului. Tocmai datorită faptului că județul dispune de toate acestea avantaje naturale, el trebuie să intre într-un program de revitalizare economică, orientat spre crearea de locuri de muncă și dezvoltarea unor afaceri pe mai multe industrii.
Potențialul imens al unui județ aflat în stagnare
Situat în partea de sud-est a țării, într-o subdiviziune a Câmpiei Române numită Câmpia Bărăganului, județul Ialomița se învecinează cu județele Brăila, Buzău și Prahova la nord, cu județul Ilfov la vest, cu județul Călărași la sud și cu județul Constanța la est. Între aceste limite, Ialomița are o suprafață de aproximativ 4.453 km².
Teritoriul său este străbătut de fluviul Dunărea și de mai multe râuri, între care Ialomița, Prahova, Cricovu Sărat. De asemenea, județul prezintă pe cuprinsul său limane fluviatile precum Iezerul, Jilavele și Comana. Tot pe raza acestuia există numeroase lacuri naturale, între care Amara, Piersica, Bentu, dar și lacul artificial de la Dridu.
Pentru județul din Muntenia, forma de relief dominantă este câmpia, la care se adaugă lunca Dunării și lunca Ialomiței. Acestea beneficiază de o climă temperat-continentală, ale cărei caracteristici sunt amplitudine termică anuală relativ mare, cantități reduse de precipitații și frecvență mare a vânturilor care bat dinspre nord și nord-est. Cea din urmă caracteristică a climatului a facilitat construirea de parcuri eolienne în vederea obținerii energiei verzi.
Tot datorită poziției geografice, Ialomița prezintă o diversitate pedologică, pe aria sa înregistrându-se tipuri de soluri care posedă un grad ridicat de fertilitate naturală, precum cernoziomuri și soluri brun-roșcate. Astfel, suprafața agricolă ocupă 84% din aria totală a județului.
Iar județul a valorificat terenurile, ocupând locul 7 în topul european al ponderii agriculturii în economia locală, potrivit unui articol publicat pe Ziarul Financiar.
În Ialomița, un loc fruntaș îl ocupă cerealicultura.Folosirea metodelor moderne agricole a dus la dublarea acestei producții. Dacă în 1990 erau înregistrate 725 mii de tone de cereale, în 2019 recolta atingea 1502 mii tone, potrivit Institutului Național de Statistică. Iar creșterea va continua. Ultimele tendințe în agricultură indică și o creștere semnificativă a ponderii legumiculturii, aceasta însemnând un aport de venituri suplimentare pentru agricultori. Dacă în anul 2000 nu erau înregistrate date statistice privind cultivarea legumelor din cauza suprafețelor mici din gospodăriile individuale, de la an la an poate fi constatată o creștere a producției legumelor cultivate în solare și în grădinile familiale destinate comercializării.
Fructele, care asigurau înainte de 1990 o componentă importantă a producției din Ialomița, au o șansă extraordinară, având în vedere terenul deosebit de fertil. Viile de struguri de masă din jurul orașului Urziceni, dar nu numai, ca și plantațiile de cireși, caiși și piersici asigurau înainte de 90 o producție foarte bună, care mergea mai ales la export, în Germania, Austria, Polonia, Finlanda. Potențialul în materie de fructe și legume al Ialomiței este uriaș, și este mult teren de recuperat la acest capitol. Probabil că județul ar putea adăuga în câțiva ani câteva sute de milioane de euro ca export în acest domeniu.
Varietate există și în rândul resurselor de subsol. Perimetrul Urziceni-Colelia-Grindu este renumit pentru zăcămintele de petrol și gaze naturale, în timp ce, în zonele centrale și în cele estice pot fi găsite resurse de nămol terapeutic sapropelic, izvoare sulfuroase și izvoare termale.
Întreg județul are în componența sa trei municipii – Slobozia, care este reședință de județ, Urziceni și Fetești, patru orașe – Țăndărei, Amara, Căzănești-Târg, Fetești, 59 de comune și 127 de sate. Centrele urbane sunt dispuse uniform în teritoriu.
Pe cuprinsul reședinței de județ a fost înființat Parcul Industrial IMM Slobozia iar în orașul Urziceni se află prezent Romgaz, cel mai mare producător de gaze naturale din România. Și în domeniul producției de biciclete, județul excelează, prin existența companiei Carpat Sport în comuna Movilița din proximitatea orașului Urziceni.
Prin județul Ialomița trece drumul național DN2A, vechiul drum spre mare care unea Capitala de orașul Constanța prin podul peste Dunăre Giurgeni – Vadu Oii. Deși acesta este eclipsat la ora actuală de autostrada A2, el rămâne mai departe o variantă pentru locuitorii din București și Ploiești în vederea deplasărilor către litoral. DN2A se intersectează cu alte magistrale de interes național, cum ar fi E85, București- Buzău și E584 Brăila – Călărași.
Un alt atu al județului este magistrala de cale ferată care străbate Ialomița de la un capăt la altul, urmărind același traseu ca și DN2A, lucru ce facilitează transportul produselor agricole pentru porturile dunărene și portul Constanța. Ialomița are astfel un potențial extraordinar de a se poziționa ca hub logistic, în mod particular ca nod logistic pentru produse agro-alimentare.
Pe lângă plusurile aduse de rețeaua de transport, resursele naturale și agricultură, județul dispune de un potențial turistic uriaș. Peisajele deosebite și zonele cu ape termale sunt factorii cheie ce pot atrage anual zeci de turiști. Însă activitățile sportive și recreative precum traseele de biciclete sau drumeție, raftingul, călăria, sunt foarte slab dezvoltate, deși apropierea de București ar putea aduce lesne cel puțin 10.000 de turiști la fiecare sfârșit de săptămână. Zona Maia-Adâncata-Fierbinți-Dridu-Moldoveni are, de asemenea, un potențial mult mai mare nu doar în materie de legume și creștere a animalelor, ci și în ceea ce privește punerea în valoare a superbelor păduri, câmpuri și lungi din zonă pentru plimbări cu bicicleta, off-road, vânătoare și pescuit. Ce trebuie să conștientizeze ialomițenii este că 100.000 de bucureșteni pleacă în fiecare week-end din capitală în căutare de aer curat și posibilități de recreere. 10.000 dacă ar lua calea Ialomiței, cazările și restaurantele și închirierile de scutere și biciclete din județ ar încasa cel puțin 1 milion de euro în fiecare lună.
Una dintre cele mai accesate locații de pe raza județului, dar în continuare insuficient, este Amara. Situată la 7,5 km de Slobozia, zona și-a câștigat statutul de stațiune turistică de interes național prin resursele de nămol terapeutic sapropelic, izvoare minerale sulfuroase și izvoare termale. Nămolul sapropelic conține 41% săruri anorganice, 39% substanțe organice și 20% apă. Acesta este negru, dar în contact cu aerul el devine cenușiu, având un miros puternic de hidrogen sulfurat.
Pe lângă împachetările și băile calde cu nămol, stațiunea ialomițeană oferă turiștilor săi cure interne cu ape minerale, electroterapie și hidroterapie. La Amara, tratamentul balneoteraputic este asigurat de cadre medicale specializate în baza de tratament ce dispune de dotări cu instalații pentru băi calde cu apă minerală, împachetări cu nămol, fizioterapie și sală de gimnastică.
Astfel, Amara este locul perfect pentru tratarea mai multor boli, între care:
- bolile reumatice degenerative, mai precis spondiloză, artroză, poliartroză;
- bolile reumatice inflamatorii precum reumatismul inflamator;
- bolile ginecologice, în speță mertosalpingită cronică, insuficiență ovariană, sterilitate secundară;
- disfuncțiile endocrine;
- disfuncțiile dermatologice.
La finalul procedurilor medicale, turiștii se pot relaxa pe plajele din jurul lacului Amara, numite „Perla”, „UGSR”, „Splendid”și „Mircești”. În anii trecuți, cei care ajungeau la stațiune în lunile de vară puteau lua parte la diverse festivaluri, cel mai renumit fiind Festivalul Naţional Concurs de Interpretare a Muzicii Uşoare Româneşti „Trofeul Tinereţii”.
Tot la Amara există cel mai mare parc dendrologic din sud-estul României, menit să completeze oferta turistică balneară.
Și lacul Fundata, care se află la o distanță de aproximativ 14 km față de Slobozia, deține resurse de nămol terapeutic sapropelic, zona sa fiind declarată arie protejată de importanță acvifaunistică. Pe lângă exemplare de stârc, gâscă cu piept roșu și gâscă sălbatică, toate ocrotite prin lege, pe aria locației, în anul 2017, au putut fi observate șase păsări flamingo potrivit Ziare.Com. Lacul Fundata atrage și prin faptul că oferă amatorilor de sporturi extreme posibilitatea de a face kite-surfing.
Strachina, un alt lac de pe cuprinsul județului, aflat în vecinătatea orașului Țăndărei impresionează prin peisajele pitorești și multitudinea de specii de păsări protejate prin lege.
Grație cercetărilor arheologice, în Ialomița au fost descoperite cele mai vechi urme de așezare fortificată din Muntenia. Amplasată strategic, cetatea Helis, cunoscută și sub denumirea de „Cetatea Soarelui” din complexul arheologic Piscul Crăsani, a fost un adevărat centru comercial, potrivit istoricilor. Tot istoricii au ajuns la concluzia că aceasta a fost locuită încă din paleolitic și neolitic.
Părțile sumbre ale județului. S-au acumulat multe lucruri care trebuie corectate rapid
Clădit mai mult pe promisiuni decât pe fapte reale, județul Ialomița a început să își piardă din numărul de locuitori. Dinamica populației a cunoscut un trend descendent în ultimii ani, în 2019 înregistrându-se 285 mii de persoane, conform Institutului Național de Statistică. În acest fel, județul este amenințat, la ora actuală, de fenomenul de îmbătrânire a populației. Dacă acum 30 de ani erau înregistrați 4411 de nou-născuți, pentru anul 2019 datele indică o scădere considerabilă, anul trecut figurând doar 2306 de nou-născuți.
Nici în rândul salariaților lucrurile nu stau foarte bine. Raportând numărul de locuitori la numărul de persoane ocupate în teritoriu, rezultă că numai 15% din populație obține un salariu în baza muncii prestate, ceea ce înseamnă o putere redusă de cumpărare.
Tinerii ialomițeni și-au pierdut treptat interesul pentru județ, iar posibilitatea de a dezvolta cariere profesionale pe raza acestuia este ultima sau penultima în ierarhiile personale. Populația cu studii superioare vizează o dezvoltare personală în Capitală sau în județele prospere ale României.
În Ialomița gradul de urbanizare nu este unul ridicat. În municipiile și orașele de pe raza județului există zone insalubre, cu blocuri aflate în diverse stadii ale degradării. Cele două mari cartiere ale reședinței de județ -Slobozia Nouă și Bora- sunt inundate frecvent din pricina incapacității de preluare a canalizării deja existente. Tot în Slobozia, proiectul de reabilitare a Pieței Revoluției nu a reprezentat un succes, întrucât erorile apărute pe parcursul derulării acestuia au condus la următorul verdict: parcarea subterană prevăzută în planul de reabilitare nu poate avea acces auto.
Astfel, oficialii Ministerului Dezvoltării au stabilit că Primăria Slobozia trebuie să returneze cele două milioane de euro pe care le-a primit de la Uniunea Europeană. Eșecul proiectului a avut impact direct asupra bugetului local. O bună parte din taxele și impozitele locale au fost redirecționate către plata datoriei.
Nici în privința centrelor industriale situația nu arată tocmai bine. Renumitul combinat Chemgas, fostul Amonil din Slobozia a intrat în faliment începând cu anul trecut, conform Profit.ro. O preluare, fie de către Romgaz, fie de către compania din Emirate, Al Dahra, ar fi o soluție câștigătoare. Al Dahra a cumparat acum câțiva ani Agricost Brăila, cel mai mare operator agricol din România, care exploatează Insula Mare a Brăilei. De asemenea, ca și Chemgas, Parcul Industrial IMM Slobozia a continuat să se confrunte cu probleme, potrivit presei locale. Despre ceea ce ar fi trebuit să reprezinte un adevărat pilon în dezvoltarea economică, a fost notat că nici măcar la cinci ani după inaugurare nu a reușit să îndeplinească indicatorii de performanță.
Dacă reședința de județ s-a confruntat cu eșecuri în realizarea proiectelor obținute cu fonduri europene, orașul Țăndărei a devenit cunoscut atât pe plan național cât și internațional pentru acuzațiile de trafic de copii. Deși cazul a cutremurat ambele țări implicate, Judecătorii de la Curtea de Apel Târgu Mureș au decis că persoanele acuzate pot fi achitate deoarece echipele mixte de investigație, din care făceau parte procurori DIICOT, nu au obţinut dovezi care să ateste faptul că inculpații racolau şi trimiteau copii de etnie romă în Vestul Europei, pentru a-i exploata.
Însă, în Țăndărei, merită remarcat efortul primăriei, de a accesa fonduri europene în vederea demarării unor proiecte pentru combaterea marginalizării romilor.
Pentru mediul rural însă, problemele sunt altele. La ora actuală, în Ialomița există așezări codașe la utilitățile publice. Una din patru comune nu are alimentare cu apă, iar de la Slobozia nu s-au făcut eforturi de a schimba această realitate. Mai mult, rețelele de canalizare şi cele de distribuție termică sunt într-o stare accentuată de uzură. Despre iluminatul stradal și despre sistemele de supraveghere, ialomițenii spun că în multe zone acestea se află încă la stadiul de proiect. Tot ei descriu pentru presa națională starea accentuată de degradare a spațiilor sanitare aflate în interiorul instituțiilor publice.
În privința infrastructurii rutiere, județul a fost considerat ani la rândul unul cu deosebite probleme. Lipsa modernizării în timp util a drumurilor a dus la creșterea riscului de accidente pe aproximativ toate rutele care duc către așezările județului.
Uzate sunt și stațiile de pompare a apei de pe întinsul Ialomiței. În fața unui an în care seceta reprezintă o amenințare, agricultorii spun că se simt neputincioși deoarece rețeaua de irigații este distrusă aproape în întregime și instalațiile fie au fost furate, fie au fost lăsate în paragină. Pentru prima dată, în 2020, fondurile europene pentru refacerea instalațiilor de irigații sunt de ordinul sutelor de milioane de euro, grație negocierilor de succes reușite de președintele Iohannis la Bruxelles.
Cum trebuie procedat pentru ca Ialomița să-și exploateze la maximum potențialul?
Potențialul său de dezvoltare socio-economică este unul imens. Dacă județul Ialomița ar beneficia de o conducere cu experiență și determinare, pe raza sa finalizându-se în câțiva ani proiecte în scopul creșterii calității vieții, acesta ar putea deveni în următorii ani unul dintre cele mai prospere județe ale României.
Pentru județul din Muntenia este nevoie de modernizarea imediată a rețelei de apă și de canalizare. În acest fel, zone atât din mediul urban cât și din cel rural ar elimina două probleme uriașe cu care se confruntă de mulți ani: lipsa apei potabile și inundațiile din cauza incapacității de preluare a canalizării deja existente.
Posibilitățile de dezvoltare ale industriei includ refacerea sectorului alimentar – care sa fructifice produsele obținute la nivelul Ialomiței, fabrici de morărit- panificație, fabrici de ulei, fabrici de conserve, abatoare și centre de prelucrare a laptelui. Pentru industria chimică, redeschiderea fostului combinat Amonil Slobozia ar aduce un plus de prosperitate la nivelul județului precum și asigurarea de îngrășăminte necesare agriculturii. Dezvoltarea industriei extractive prin noile foraje executate în partea vestică a Ialomiței, în special a sondelor de gaze, poate asigura o producție ce poate fi folosită în extinderea și modernizarea rețelei de distribuție existentă la nivelul județului.
O atenție deosebită trebuie acordată problemelor din domeniul agricol. La ora actuală, fermierii mari, dar mai ales cei mai mici, sunt puși la grea încercare din cauza secetei. Deși aceștia vor fi despăgubiți de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, potrivit Agerpres, pe termen lung este nevoie de o strategie serioasă pentru asigurarea unei producții agricole constante și stabile. Specificul zonei, cu veri deosebit de călduroase lipsite de precipitații impune realizarea unei rețele de irigații la nivelul întregului județ. Pentru aceasta, Ialomița dispune de două atuuri importante – Dunărea care se află în partea de est a județului și râul Ialomița care străbate tot județul de la vest la est.
Programele de construcție a unei rețele de irigații au început încă de acum 50 de ani, odată cu amenajarea lacului Dridu, care avea dublu rol – asigurarea unui volum de apă necesară condițiilor de secetă și regularizării cursului râului Ialomita și prevenirea inundațiilor.Un alt proiect abandonat de mulți ani, dar care revine în actualitate odată cu dezvoltarea agriculturii intensive este Canalul Siret-Bărăgan. Prin acest canal, menit să unească Siretul cu Ialomița, se poate asigura un volum constant de apă pentru irigațiile județelor din Bărăgan.
Cum teritoriul ialomițean a fost amenințat și de tornade, o campanie pentru educarea publicului și reducerea riscului este esențială.
Nevoie este și de un proiect serios și de lungă durată pentru integrarea în societate a romilor. Incluziunea persoanelor de etnie romă nu este imperativă doar din punct de vedere moral, ci reprezintă și calea spre dezvoltarea unei economii inteligente pe aria județului. Romii sunt o populație tânără și numeroasă. Integrarea acestora în câmpul muncii ar putea conduce la o creştere mai rapidă a productivităţii şi ar putea contribui la beneficiile fiscale prin venituri mai mari din impozite şi cheltuieli mai mici pentru asistenţă socială.
În privința infrastructurii rutiere este necesar un plan de investiții ambițios pentru modernizarea rețelei de drumuri județene și comunale. Întrucât poziția geografică face ca în perioada crivățului și a ninsorilor abundente să existe probleme deosebite în siguranța fluenței traficului, este necesară o pregatire atentă si responsabilă din partea factorilor județeni pentru asigurarea utilajelor de deszăpezire.
Iar pentru exploatarea la maximum a potențialului turistic sunt necesare planuri care să includă toate zonele promițătoare ale județului. O astfel de locație este Lacul Fundata. Acesta ar putea reprezenta o adevărată sursă de venit pentru bugetul statului, prin valorificarea nămolului sapropelic. În timp, ar avea posibilitatea de a deveni un competitor pentru stațiunea Amara, dacă în locul ruinelor existente acum, ar fi ridicată o bază balneară. Dar pentru acest lucru, mai întâi, trebuie rezolvată situația juridică a lacului, deoarece aceasta împiedică autoritățile să facă vreo investiție.
O altă ramură în turism care poate fi folosită este amenajarea în scop recreativ a lacului de acumulare de la Dridu. În jurul acestuia pot fi create locuri de agrement, care printr-un program de publicitate pot atrage populația din București. De asemenea, Ialomița dispune de numeroase zone piscicole și fonduri de vânătoare, cum ar fi cele de la Ciulnița, Colelia și Cocora. Și pentru acestea este necesară o promovare adecvată.
O importanță deosebită trebuie acordată complexului arheologic Piscul Crăsani. Pe văile sale înconjurătoare pot fi amenajate trepte care să faciliteze accesul turiștilor în zonă iar în vârful colinei poate fi ridicat un muzeu în aer liber.
Iar datorită faptului că pe teritoriul județului există numeroase construcții cu încărcătură istorică, un circuit turistic care să le inglobeze ar putea atrage locuitorii marilor aglomerări urbane. Astfel, pe termen lung, economia județului ar înregistra cifre mari în urma activității turistice.
Modernizarea infrastructurii rutiere, refacerea sistemelor de irigații și canalizare, revigorarea activității industriale, soluționarea problemelor sociale și valorificarea tuturor zonelor cu potențial turistic sunt câțiva pași importanți pe care județul trebuie să îi facă în vederea dezvoltării sale.
După toate evaluările, PIB-ul județului se poate dubla în câțiva ani de zile prin proiecte pe bani europeni.
Banii aceștia stau efectiv și așteaptă de ani de zile la poarta județului. Cine are știința, experiența și determinarea să transforme sutele de milioane disponibile în proiecte de dezvoltare și locuri de muncă mai bine plătite pentru ialomițeni?
Business
Timflow – sistemul de trasabilitate a lemnului împlinește 6 ani

- Timflow arată cu precizie traseul parcurs de camioane, inclusiv timpii de oprire, chiar și în zonele fără semnal.
- Timflow oferă cadrul pentru a îndeplini cerințele noului EUDR.
- Transparență de neegalat: date de transport disponibile publicului timp de 1 an.
HS Timber a implementat Timflow – sistemul de urmărire a transporturilor de buștean bazat pe GPS – pentru fabricile de cherestea din România în 2017, ca parte a planului de acțiune pentru un lanț de aprovizionare sigur și sustenabil.
„După șase ani și peste 177.000 de transporturi înregistrate în Timflow, suntem mândri că am crescut semnificativ securitatea lanțului de aprovizionare și că am contribuit la lupta împotriva fenomenului tăierilor ilegale din România,” spune Adrian Lucan, managerul Departamentului de Control și Certificare a Lanțului de Aprovizionare la HS Timber.
„Cu Timflow, ne asigurăm că toate transporturile îndeplinesc cerințele Sistemului Due Diligence și că lemnul nu provine din Parcuri Naționale sau din alte arii protejate. Timflow asigură o transparență și o trasabilitate fără precedent în lanțul de aprovizionare cu lemn din România. Cel mai important, cu Timflow, HS Timber este deja pregătită pentru noua legislație UE privind defrișarea și degradarea pădurilor – EUDR,” a spus Adrian Lucan.
Sistemul Timflow este complementar celorlalte sisteme de trasabilitate existente în România și s-a dovedit a fi, timp de 6 ani, un instrument eficient și extrem de precis pe care se poate baza întotdeauna o companie care pune sustenabilitatea în centrul acțiunilor sale. Elementele care îl definesc ca un sistem de trasabilitate fiabil sunt serverul independent pe care sunt stocate datele și asupra căruia nu se poate interveni, datele care nu pot fi modificate, GPS-ul dedicat integrat în capul tractor al camionului și care oferă date precise, fotografiile de înaltă rezoluție ale încărcăturii și sistemul automat de alertă pentru transporturi din zone sensibile și de protecție.
Cifre cheie:
- Număr total de camioane echipate cu dispozitiv GPS – Timflow: 1.476
- Număr total de transporturi înregistrate (aprilie 2017 – martie 2023): 177.241
- Număr total de transporturi înregistrate (aprilie 2022 – martie 2023): 28.711
- Număr de utilizatori pe portalul extern: 1.237
- Număr de transporturi verificate pe platforma publică: 15.277
Între aprilie 2022 și martie 2023, Timflow a înregistrat 28.711 de livrări pentru unitățile HS Timber din România. La poarta fabricii se efectuează o verificare pentru toate intrările, inclusiv în ceea ce privește cerințele legale (verificare SUMAL), Timflow (punctul de încărcare, traseul efectuat, fotografiile punctului de plecare, origine) și controlul volumului. În total, în perioada aprilie 2022 – martie 2023, 5,5% (1.588) dintre livrări au fost supuse unei investigații suplimentare efectuate de către reprezentanții companiei, în cazul în care nu toate informațiile de mai sus au fost complete.
Cele mai frecvente motive pentru investigațiile suplimentare efectuate de către companie au fost:
- Rută lipsă sau incompletă (598 cazuri)
- Timflow nu a fost inițiat la plecare (78 cazuri)
- Abaterea locației de la locul încărcării (în afara ariei: 313 cazuri)
- APV-ul nu a fost încărcat în sistemul HS Timber înainte de sosirea încărcăturii (331 cazuri)
- Altele (lipsă audit la furnizor, datele de contact incomplete, etc. [268 cazuri])
În aceste cazuri, transportul este depozitat separat (dacă avizul este valabil, procesul de ridicare nu poate fi refuzat) iar Departamentul de Control și Certificare a Lanțului de Aprovizionare efectuează o verificare suplimentară pentru a identifica aspectele DDS lipsă. Pe baza investigațiilor ulterioare, folosind Timflow și alte instrumente dezvoltate intern, în ultimul an, HS Timber a refuzat două livrări din cauza încălcării Politicii Grupului de Zero Lemn din Parcurile Naționale.
Despre Timflow: ce este, cum funcționează și care sunt avantajele față de alte sisteme de trasabilitate
Cerințele legale și nevoia de trasabilitate reunesc companii, clienți, parteneri și alte părți interesate în jurul unui obiectiv comun – utilizarea lemnului din surse durabile. Legislația și instrumentele dezvoltate de Guvern – cum ar fi SUMAL – sunt importante pentru a asigura trasabilitatea lanțului de aprovizionare, dar capacitatea de a identifica și urmări lemnul de la sursă și până la poarta fabricii necesită o abordare complementară care să acopere o multitudine de probleme.
Este dezvoltat pe o infrastructură sigură
Arhitectura sistemului de monitorizare Timflow este complexă, sigură și robustă și asigură cu acuratețe trasabilitatea și transparența în lanțul de aprovizionare cu lemn. Toate datele sunt transmise către un server cloud independent asupra căreia nu se poate interveni. Componentele sistemului Timflow sunt:
- Dispozitiv GPS dedicat, încorporat în capul tractor al camionului, care indică locația reală și asupra căruia nu se poate interveni;
- Aplicație pentru dispozitive mobile;
- Portal intern pentru controlul recepției;
- Portal extern pentru interacțiunea cu părțile interesate: www.timflow.com
Timflow asigură trasabilitate precisă și monitorizare în timp real
- Se creează un set unic de date pentru fiecare transport, inclusiv traseul parcurs, fotografiile locului de încărcare și datele documentului. Sunt făcute fotografii ale încărcăturii camionului cu bușteni înainte de a părăsi locul de încărcare. Aceste fotografii sunt verificate la destinație.
- La fiecare 30 de secunde sunt transmise date despre locația camionului. Chiar și timpii inactivi sunt monitorizați și, cel mai important, orice abatere de la ruta normală de transport poate fi verificată.
- Dacă transportul a plecat dintr-o zonă fără semnal, Timflow înregistrează cu precizie întregul traseu atunci când intră în zona de semnal, în timp ce alte sisteme de urmărire bazate pe GPS pe telefoane mobile marchează adesea o linie dreaptă în acest caz.
Timflow îndeplinește cerințe de sustenabilitate
- Hărțile Timflow integrează limitele Parcurilor Naționale din România, inclusiv zonele tampon ale acestora, limitele pădurilor virgine incluse în Catalogul Pădurilor Virgine din România, limitele zonelor Patrimoniului Mondial UNESCO și perimetrele Pin Matra.
- Cu această facilitate, sistemul Timflow permite identificarea transporturilor de lemn în vecinătatea acestor zone. În astfel de cazuri se efectuează verificări mai stricte, atât pe documente, cât și în teren, pentru a se asigura că nu se achiziționează material lemnos din aceste zone.
Transparență în lanțul de aprovizionare: ce pot verifica utilizatorii cu Timflow
Sistemul este disponibil după un simplu proces de înregistrare online pentru orice terță parte la www.timflow.com – și oferă informații la nivel de transport (fiecare camion) pentru ultimele 12 luni, inclusiv:
- Locația de origine și coordonatele GPS;
- Actul de Punere în Valoare, dacă livrarea este inițiată de pe platforma primară;
- Fotografii de înaltă rezoluție ale încărcăturii;
- Traseul generat de dispozitivul GPS montat pe toate camioanele care livrează lemn rotund către HS Timber
- Documente de transport, care pot fi solicitate direct de pe platformă.
Vizitează astăzi www.timflow.com și află cu exactitate de unde vine lemnul!
Despre HS Timber Group
HS Timber Group este o companie tradițională de prelucrare a lemnului cu origini austriece și rădăcini puternice în Europa Centrală și de Est, în special în România. Compania prelucrează lemn în Germania, Finlanda și România și aprovizionează clienți industriali din întreaga lume.
Business
Un fake-news de proporții a fost demontat! Adevărul despre trenurile cu lemne: ele VENEAU, nu plecau din România!

Un fals de proporții, care a circulat ani de zile pe Internet, a fost demontat. Imaginile cu trenurile cu lemn care plecau din țară sunt de fapt imagini cu trenuri care intră în țară.
Directorul companiei HS Timber, Dan Bănacu, a comentat pentru Agerpres ultimele imagini apărute în presă referitoare la trenurile cu bușteni care intrau în țară prin gări din vestul României: „Suntem mândri că lucrăm cu lemnul, o materie primă regenerabilă, într-o industrie de prelucrare performantă, cu o lungă tradiție în țară. Industria de prelucrare a lemnului trebuie să fie un pol de stabilitate economică și socială în România. Ea hrănește mai mult de 300.000 de persoane la nivel național”.
„Doar în anul 2022, HS TIMBER a adus în România, pentru prelucrare în fabricile românești, 768 de trenuri cu bușteni. În anul 2021, au fost aduse pentru prelucrare nu mai puțin de 1.055 trenuri a cate 40 de vagoane fiecare. Nu numai atât, dar în ultimii ani, volumul total de lemn rotund prelucrat de fabricile HS TIMBER în România a provenit în proporție de 50-70% din import, din țări membre ale Uniunii Europene și nu numai. HS TIMBER România nu exportă buștean, ci produce în cadrul fabricilor din țară doar produse cu valoare adăugată ridicată, precum lambriuri, dușumele, produse îmbinate în dinți, panouri încleiate, grinzi lamelare, panel, panel cu film sau peleţi”, a mai declarat Dan Bănacu, conform Agerpres.ro.
Reamintim că exportul de buștean din România a fost interzis prin legea nr. 57/2020.
Business
SIMAVI reacționează în problema posibilei întârzieri a salariilor profesorilor: Am livrat noul kit EduSal în 2 zile de la semnarea contractului cu Ministerul Educației, cu 4 zile înainte de termen

Având în vedere informațiile eronate din ultimele zile, legate de livrarea kitului EDUSAL pentru plata salariilor aferente lunii ianuarie 2023, compania SIMAVI face următoarele precizări:
Contractul pentru ”Servicii de dezvoltare, suport tehnic și mentenanță corectivă la nivelul sistemului EDUSAL” a fost semnat luni, 06.02.2023 și acoperă perioada februarie – aprilie 2023. Pentru primele două cerințe, setarea parametrilor necesari anului fiscal 2023 și majorarea cu 10% conform art. I din capitolul I al OUG nr. 16/2022, contractul stipulează termen de livrare de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului, respectiv 13.02.2023.
“Înțelegând îngrijorarea personalului din învățământ, vă asigurăm că am făcut eforturi pentru a livra kitul Edusal chiar înainte de acest termen, deși modificările aduse noului kit sunt majore, cu impact diferit pe fiecare categorie de personal din învățământul preuniversitar.
Pentru a veni în sprijinul Ministerului Educației și pentru a preveni intarzieri in distribuirea salariilor, deși contractul a fost semnat în ultimul moment, am livrat kitul Edusal în data de 8 februarie, ora 22.30, după eforturi susținute făcute de echipele tehnice SIMAVI. Având în vedere acest lucru, menționăm că acest kit poate avea unele probleme neașteptate. În cazul în care vor apărea, suntem pregatiti sa le corectăm în cel mai scurt timp printr-o soluție rectificativa.
Reamintim că aplicația EDUSAL este un program informatic pentru calculul si plata salariilor aflat în proprietatea Ministerului Educației.
În speranța că precizările noastre vor contribui la corectă informare a salariaților din învățământ cu privire la plata salariilor prin kitul EDUSAL și vor limita răspândirea de informații eronate, neverificate, vă asigurăm de întreaga noastră considerație”, transmite SIMAVI.
-
Lifestyle2 ani înainte
Minimalismul, noul stil de viață care cucerește planeta. Discret, este adoptat de tot mai mulți români cu bani
-
Politică2 ani înainte
Florin Cîțu va câștiga detașat confruntarea cu Ludovic Orban. Iată si de ce
-
Lifestyle2 ani înainte
Un sfat vital din partea medicilor: pentru o viață sănătoasă, dormiți mai mult de 6 ore pe noapte
-
Business2 ani înainte
De ce este atât de important canalul Suez – aorta comerțului dintre Europa și Asia