Connect with us

Publicat cu

pe

Un adevărat desant de miniștri în Ialomița în cursul zilei de joi pentru a inspecta stadiul proiectelor de infrastructură rutieră din județ.

Au venit în Ialomița ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și ministrul Economiei, Virgil Popescu, care, alături de Luminița Barcari, candidată PNL la funcția de președinte al Consiliului Județean, și de către Gheorghe Tinel, liderul PNL Ialomița, au analizat stadiul unor lucrări vitale pentru viață de zi cu a ialomițenilor.

Ministrul Bode a recunoscut că, în ultimii ani, infrastructura de transport din Ialomița a fost neglijată, sugerând că PSD-ul a acordat atenție doar Teleormanului, Oltului și Doljului, de unde vin pesediștii de frunte Dragnea, Stănescu și Olguța Vasilescu.

Dar Lucian Bode a precizat că, în circa 2 săptămâni, pasajul rutier de la Drajna peste calea ferată București-Constanța va intra în linie dreaptă.

Pasajul este așteptat nu doar de ialomițeni, ci și de către brăilenii și gălățenii care tranzitează acest drum de lângă Slobozia, deseori blocat și câte 30 de minute ca să treacă diverse trenuri.

În ceea ce privește podul peste râul Ialomița de pe raza Municipiului Slobozia, pentru care ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în data de 14.04.2020, până în acest moment, antreprenorul se află în grafic cu lucrările, având un stadiu fizic de 20%, anul viitor în aprilie fiind termenul de finalizare a lucrărilor.

Tot joi a fost dat ordinul de începere a lucrărilor de refacere a părții carosabile pe DN3A – strada Depoului, de pe raza orașului Fetești, o intervenție necesară pentru a asigura viabilitatea unei porțiuni din acest drum care tranzitează orașul Fetești, lucrări în valoare de 1.980.780 lei cu TVA.

Alte lucrări vor fi demarate în perioada imediat următoare și în alte localități ale județului, intenția guvernului PNL fiind aceea ca Ialomița să recupereze decalajul în materie de investiții față de alte județe din sudul țării, spre care PSD-ul a orientat în cei 3 ani de guvernare mare parte din bugetul României de drumuri și șosele.

 

Realizat de SC Arthur and Regents SRL

la comanda PNL Ialomița

Cod AEP: 21200012

Business

Cel mai mare producător român de semnalizare acuză o campanie de atacuri denigratoare din partea concurenței

Publicat cu

pe

Societatea comercială SC VESTA INVESTMENT SRL constată cu regret că practicile incorecte ale anilor ’90 au redevenit instrumentul favorit al companiilor concurente, se arată într-un comunicat al companiei, remis Eoficial.ro.

„De câteva săptămâni, SC VESTA INVESTMENT SRL se confruntă cu materiale defăimătoare de tip fake news specifice presei de șantaj, prin care se afirmă existența unor fapte incorecte care de fapt nu există în realitate.

Respectul față de legile în vigoare reprezintă o valoare confirmată de SC VESTA INVESTMENT SRL prin toată activitatea derulată în cei 27 de ani de la înființare.

Scopul acestor campanii denigratoare este acela de a afecta negativ imaginea publică ireproșabila a companiei SC VESTA INVESTMENT SRL, câștigată în 27 de ani de muncă asiduă și, totodată, de a timora autoritățile publice din România, în speranța că acestea ar putea închide ochii la serviciile și produsele neconforme livrate de companii concurente care îşi doresc obţinerea monopolului asupra pieţei de semnalizare rutieră.

Este evident că prin aceste atacuri de tip fake news se încearcă inducerea unei stări de tensiune la nivelul autorităților publice centrale şi locale precum şi la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru ca acestea să nu își mai exercite atribuțiile legale.

Suntem un producător 100% autohton, cu tradiție în domeniul semnalizării rutiere și ne-am remarcat prin produse la o calitate înaltă, realizate pentru clienți din România și din străinătate. Grație celor mai înalte standarde calitative, ne-am menținut constant în topul companiilor de specialitate, fiind liderul industriei de profil din România.

În opinia noastră, semnalizarea rutieră neconformă cu legislația națională reprezintă nu doar o încălcare a prevederilor contractuale, ci și un atentat grav la siguranța rutieră și viața oamenilor, iar companiile care produc și instalează semnalizare rutieră neconformă cu standardele naționale și europene merită să suporte rigorile legale.

Rămânem la fel de hotărați și în ceea ce privește oferirea de informații în cadrul investigațiilor demarate de Consiliul Concurenței sau de alte instituţii competente.

Prin activitatea noastră am dovedit, de asemenea, că România poate produce, pe teritorul național, semnalizare rutieră la cele mai înalte standarde europene de calitate. Considerăm cu tărie că orice indicator sau marcaj rutier neconform poate duce la pierderea de vieți omenești.

Respingem cu fermitate această campanie de fake news promovată de firme concurente și precizăm că vom urma toate căile legale pentru a proteja imaginea publică a companiei și bună noastră reputație, câștigată în 27 de ani de muncă asiduă.

Faptul că o companie românească este liderul sectorului de semnalizare rutieră din România este, pentru noi, un motiv de mândrie care ne va da energia și determinarea necesare pentru a apăra imaginea companiei și cele 250 de locuri de muncă pe care am reușit să le creăm în România.”, se arată în comunicatul menționat.

 

Citește mai departe

Business

Cum marile companii petroliere transferă miliarde din profituri în paradisuri fiscale insulare

Publicat cu

pe

(Reuters) Bermuda și Bahamas nu sunt tocmai mari jucători în lumea petrolului și a gazului. Nu produc deloc combustibili. Cu toate acestea, insulele sunt fântâni adânci de profit pentru gigantul petrolier european Royal Dutch Shell Plc.

În 2018 și 2019, Shell a câștigat mai mult de 2,7 miliarde de dolari – aproximativ 7% din venitul său total în acei ani – scutit de impozite prin raportarea profiturilor în companii situate în Bermuda și Bahamas, care au angajat doar 39 de persoane și au generat cea mai mare parte a veniturilor lor din alte entități Shell, arată înregistrările companiei.

Dacă compania de petrol și gaze ar fi înregistrat profiturile prin sediul său din Olanda, s-ar fi putut confrunta cu o factură fiscală de aproximativ 700 de milioane de dolari, pe baza ratei impozitului pe profit din Olanda de 25%. Proiectul de lege ar fi fost mult mai abrupt dacă veniturile ar fi raportate în țările producătoare de petrol – dintre care unele rate de prelevare care depășesc 80%.

și alte companii petroliere evită sute de milioane de dolari în impozite în țările în care realizează transferul profiturilor către afiliații cu asigurări și finanțare cu personal redus, cu sediul în paradisuri fiscale, potrivit unei revizuiri a Reuters a depunerilor corporative și a rapoartelor agențiilor de rating. Shell, BP Plc, Chevron și Total utilizează filiale din Bahamas, Elveția, Bermuda, Insulele Canalului Regatului Unit și Irlanda pentru a-și furniza operațiunile globale cu servicii bancare, de asigurări și de comercializare a petrolului, arată documentele. Aceste filiale, la rândul lor, înregistrează profituri ușor impozitate sau în totalitate scutite de impozite.

Astfel de aranjamente nu sunt ilegale. Dar evidențiază capacitatea corporațiilor petroliere internaționale de a juca sistemele de impozitare globale și de a evita predarea veniturilor națiunilor în care își desfășoară activitatea de bază, potrivit academicienilor care studiază impozitarea societăților.

Profiturile generate de acele unități offshore sunt enorme, în ciuda operațiunilor lor minuscule. Așa-numitul asigurător captiv al BP – ceea ce înseamnă că deservește doar alte entități BP – avea la dispoziție 6,5 miliarde de dolari în numerar la sfârșitul anului 2018, după ani de profituri anuale solide, potrivit agenției de rating de asigurări AM Best Co. Asiguratorul, Jupiter Insurance Ltd, a reprezentat până la 14% din profiturile anuale globale ale BP în ultimii ani, conform cifrelor AM Best și situațiilor financiare ale BP. Jupiter are șase directori, dar nu are angajați; BP externalizează administrarea asigurărilor către un brokeraj situat în Guernsey, un paradis fiscal din Insulele Canalului Regatului Unit.

Asiguratorii captivi ai marilor companii petroliere sunt mult mai profitabili decât o companie de asigurări tipică. Acest lucru se datorează faptului că suma pe care o plătesc în daune reprezintă o proporție mult mai mică din banii colectați în prime – toți de la alți afiliați ai giganților petroliferi – decât este cazul altor asigurători, arată datele din industrie. Asta înseamnă că unitățile de asigurare captive absorb o parte din veniturile realizate de filialele companiilor petroliere din alte părți – adesea în țările cu impozite mari în care extrag petrol și gaze – și le transferă la operațiuni situate în jurisdicții cu impozite reduse sau fără impozite.

Companiile petroliere au transferat, de asemenea, capitalul în paradisuri fiscale pentru a stabili unități bancare care împrumută bani companiilor surori. Shell a înființat un comerciant de petrol în Bahamas care generează venituri în principal prin cumpărarea și vânzarea de petrol printre alți filiali Shell.

Toate companiile numite în această poveste au spus că au respectat regulile fiscale ale națiunilor în care își desfășoară activitatea. Filialele lor din paradisurile fiscale, au spus companiile, erau situate acolo din motive comerciale sau operaționale, mai degrabă decât pentru a evita impozitarea.

Shell a negat faptul că aranjamentele sale constituiau evaziune fiscală și a spus că locația filialelor sale a fost determinată mai degrabă de afaceri decât de motive fiscale. BP a refuzat să răspundă la întrebări cu privire la filiala sa de asigurări , dar un purtător de cuvânt a îndreptat Reuters către o declarație de politică fiscală din 2018 – publicată pentru a îndeplini o cerință de reglementare – care a declarat că compania nu se angajează în schimbarea profitului.

Schimbarea profitului este de multă vreme o preocupare în rândul grupului de 20 de națiuni, care au solicitat Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care ajută la coordonarea elaborării regulilor de impozitare internațională, să găsească modalități de a limita evitarea impozitului pe profit. În februarie, organizația a emis noi orientări cu privire la tratamentul tranzacțiilor financiare intragrup, sfătuind națiunile să limiteze deducerile pentru astfel de plăți.

Criticii planificării impozitului pe profit spun că schimbarea profitului întreprinderilor petroliere subminează pretențiile lor la o guvernanță corporativă responsabilă și exacerbează problemele bugetare profunde cu care se confruntă multe țări producătoare de petrol pe fondul pandemiei coronavirusului și al scăderii aferente a prețului petrolului.

„Aceste companii exploatează în mod deliberat lacunele din legislația fiscală și aplicarea slabă și fac acest lucru pentru a obține profituri enorme”, a declarat Raymond Baker, președintele Global Financial Integrity, o organizație non-profit din Washington DC. a făcut lobby pentru acțiuni internaționale mai stricte împotriva evitării impozitului pe profit. „Victimele sunt țările, bugetele și oamenii lor.”

Națiuni precum Angola, Brazilia și Trinidad, care se bazează foarte mult pe veniturile din impozitele pe petrol, au trebuit să modereze cheltuielile și să crească împrumuturile pentru a răspunde crizei sănătății.

Nigeria este o altă țară care se bazează foarte mult pe veniturile din impozitul pe petrol. Waziri Adio – secretar executiv al Inițiativei de transparență a industriilor extractive din Nigeria, care susține o guvernanță mai puternică a veniturilor din petrol – a spus că practicile companiilor petroliere pot fi legale, dar nu sunt corecte.

„Acesta este un lucru care îi răpește Nigeria veniturile legitime și care va afecta capacitatea guvernului de a furniza cetățenilor săi serviciile de care este foarte nevoie”, a spus Adio.

Guvernele din Nigeria, Angola, Brazilia și Trinidad nu au răspuns la solicitările de comentarii.

Consilierii fiscali au declarat că companiile datorează acționarilor să plătească cea mai mică factură fiscală posibilă.

„Planificarea fiscală este o parte legitimă a afacerilor”, a spus Bryan Kelly, partener al firmei de avocatură Withers din Los Angeles. „Consiliul de administrație are datoria fiduciară de a maximiza profiturile.”

„CIFRELE NU AU SENS”

Shell a înregistrat profituri de 1,3 miliarde de dolari în 2018 și 2019 prin intermediul filialelor bancare și de asigurări din Bermuda, care împreună au angajat trei persoane, conform „Rapoartelor privind contribuțiile fiscale” ale companiei, publicate în noiembrie anul acesta și în decembrie 2019, care detaliază plățile fiscale.

Firmele minuscule oferă asigurări și împrumuturi către instalațiile producătoare de petrol Shell din întreaga lume, deși Shell a declarat în cel mai recent raport fiscal, publicat luna trecută, că a încetat împrumuturile intragrup din Bermuda în 2020 din motive pe care compania nu le-a dezvăluit. În 2018, companiile au obținut 96% din veniturile lor de la alte Shell.

Operațiunile par să existe în principal în scopuri fiscale, a spus Richard Murphy, profesor de economie politică la City University of London. Rentabilitatea ridicată a unităților din Bermuda – împreună cu dependența lor mare de veniturile afiliaților – sugerează că acestea sunt concepute pentru a transfera profiturile către jurisdicții cu impozite reduse, a spus el.

„Numerele nu au sens. Dacă Shell este atât de bun în a câștiga bani în asigurări și împrumuturi, de ce nu își vinde serviciile către companii externe și câștigă și mai mulți bani?” spune Murphy.

Shell a negat că operațiunile sale din Bermuda sunt concepute pentru evitarea impozitelor. „În cazul în care entitățile Shell își desfășoară activitatea în jurisdicții cu impozite reduse, acestea sunt prezente din motive comerciale și de fond”, a spus compania într-un comunicat.

Peste 1,8 miliarde de dolari din profiturile paradisurilor fiscale din 2018 și 2019 au fost înregistrate de Shell Western Supply and Trading Ltd, o operațiune de comercializare a petrolului cu sediul în Bahamas, care angajează 36 de persoane, a spus Shell în rapoartele sale fiscale. Compania cumpără petrol de la câmpurile Shell și de la alți producători din Africa de Vest, Brazilia și Guyana și vinde două treimi din brut către alte filiale Shell.

Comerciantul intern de petrol depășește alți mari comercianți de petrol. Profiturile sale anuale au fost aproape egale cu totalul de 992 milioane de dolari câștigat până la sfârșitul lunii septembrie 2019 de către comerciantul petrolier independent Trafigura Group PTE Ltd – care a angajat 5.106 de angajați în acel an, arată situațiile financiare ale Trafigura. Shell Western s-a bucurat de o marjă de profit de 4,1% în 2018 și 2019, potrivit raportului său fiscal. Aceasta este de peste patru ori mai mare decât raportează de obicei comercianții independenți de petrol, conform situațiilor financiare ale celor mai mari trei jucători din industrie – Vitol Group, Trafigura și Mercuria Energy Trading BV.

Margaret Cooper, cercetător la Henley Business School din Londra, care studiază strategiile de planificare fiscală ale firmelor multinaționale, a declarat că locația internă a comerciantului de petrol, profiturile sale relativ mari și dependența de tranzacționarea cu firmele afiliate sugerează că tranzacțiile sale sunt concepute pentru a evita impozitele .

„Nu mă pot gândi la niciun alt motiv în afară de motive fiscale pentru care compania se află acolo unde se află”, a spus Cooper.

Shell a refuzat să comenteze dacă Shell Western plătește impozite sau să răspundă la întrebări dacă operațiunea sa de comercializare a petrolului este concepută pentru evitarea impozitelor. Compania a declarat într-un comunicat că profiturile Shell Western sunt proporționale cu activitățile sale comerciale.

PROFITURI MARI DE ASIGURARE, IMPOZITE MICI PENTRU BP

Asiguratorul neobișnuit de profitabil al BP este găzduit în pitorescul port St Peters, cel mai mare oraș de pe insula Guernsey din Canalul Mânecii.

Un raport din 2019 al agenției de rating de asigurări AM Best a remarcat profituri puternice de subscriere și rezultate operaționale în ultimii cinci ani, rezultând într-un bilanț „foarte puternic”, cu 6,5 miliarde de dolari în numerar la sfârșitul anului 2018.

Rapoartele AM ​​Best din anii precedenți includ mai multe detalii despre operațiune – inclusiv profituri imense care ar fi invidia oricărui asigurător.

În 2014, Jupiter a avut un raport operațional – care include plăți și alte costuri ca pondere a primelor – de doar 1,3%. Acest lucru se compară cu mai mult de 90% pentru majoritatea asigurătorilor americani, potrivit datelor de la Insurance Information Institute, un grup comercial din industrie. Jupiter a înregistrat profituri în valoare totală de 5,8 miliarde de dolari în perioada 2010-2013, ultimul an pentru care AM Best a publicat cifre de profit. În 2013, câștigurile Jupiter s-au ridicat la 14% din profitul operațional raportat de BP în prezentările financiare.

Marjele de profit ale lui Jupiter au rămas excepționale în acei ani, în ciuda exploziei platformei Deepwater Horizon a BP și a scurgerii ulterioare de petrol în Golful Mexic în 2010, unul dintre cele mai grave accidente industriale din istorie. Incidentul a cauzat daune de 70 de miliarde de dolari, dar plățile lui Jupiter către companiile afiliate au fost limitate la 1,5 miliarde de dolari pentru orice eveniment. Deci, asigurătorul a păstrat un raport de pierderi sub 15% din veniturile din prime pentru anii 2009-2013, potrivit unui raport AM Best din 2014.

Grupul BP a păstrat accesul la grămada de numerar a lui Jupiter, deoarece asigurătorul captiv împrumută 98% din rezervele sale părintelui lui Jupiter, BP International Ltd, cu sediul în Londra, pentru termeni de un an sau mai puțin, potrivit AM Best. BP plătește dobânzi pentru banii înapoi lui Jupiter, adăugând profiturile scăzute la impozitul asiguratorului. Murphy , profesor la Universitatea din Londra, estimează că Jupiter ar putea economisi BP sute de milioane de dolari anual, având în vedere rentabilitatea sa ridicată și ratele ridicate de impozitare pe care le au multe țări locul pe producția de petrol.

Guernsey, la aproximativ 75 de mile sud de coasta britanică, nu face parte din Marea Britanie, dar este o dependență a coroanei britanice și își stabilește propriile rate de impozitare. Nu percepe niciun impozit pe profiturile corporative derivate din veniturile generate în afara insulei.

BP a refuzat să răspundă la întrebări despre operațiunile lui Jupiter și cât de mult plătește asigurătorul, dacă este cazul. Purtătorul de cuvânt al companiei, David Nicholas, a trimis Reuters la publicația din decembrie 2018 privind politica fiscală, care afirmă că nu „se angajează în aranjamente fiscale artificiale”.

Sediul social al lui Jupiter se află la primul etaj al Albert House de pe Esplanadă, cu vedere la portul din Portul Peter. Birourile nu sunt BP, dar aparțin unei companii multinaționale de brokeraj și consultanță în asigurări, Willis Towers.

Richard Parris Smith, șef de birou la Willis Towers Management Guernsey, a declarat că firma sa administrează Jupiter în numele BP și are 30 de angajați care deservesc toți clienții săi. Willis Towers enumeră alți 35 de asigurători captivi drept clienți pe un indicator aflat în fața ușii biroului său.

ASIGURATORUL DIN BERMUDA AL CHEVRON

Chevron Corp din California operează un asigurator captiv în Bermuda. Până în 2015, AM Best a emis rapoarte cu privire la Heddington Insurance Ltd și a apreciat-o în mare măsură datorită „istoricului său de pierderi bune” și „veniturilor investiționale foarte puternice” acordate prin împrumuturi cu dobândă ridicată către alte companii Chevron. Agenția de rating nu a raportat cifre specifice de profit sau rapoarte operaționale pentru asigurătorul Chevron.

Chevron a declarat că a format Heddington pentru a reduce costurile asigurărilor și pentru a oferi o acoperire mai largă decât cea disponibilă pe piața asigurărilor comerciale. Compania a declarat că asigurătorul a plătit impozite în SUA, dar a refuzat să precizeze cât de mult sau rata efectivă.

Alte companii petroliere au filiale de paradis fiscal prin care își asigură propriile facilități. Total SA din Franța operează Omnium Reinsurance Company SA cu sediul în Elveția, arată documentele sale financiare. Total nu a răspuns la solicitările de comentarii despre Omnium. Elveția oferă asigurătorilor captivi un tratament fiscal special și rate mai mici de 10%.

Eni SpA din Italia operează un asigurător din Irlanda, care acoperă facilitățile companiei în locuri precum Algeria și Nigeria. La fel ca asigurătorii Shell și BP, Eni Insurance DAC, cu sediul în Dublin, se bucură de costuri de plată mai mici ca procent din venituri decât media industriei de asigurări. Acesta a raportat un profit de 56 de milioane de euro în 2018, pe care a plătit impozite la o rată de doar 12,5% – jumătate din rata italiană și o fracțiune din suma cu care s-ar confrunta în țările producătoare de petrol.

Eni Insurance DAC spune în situațiile sale financiare că își propune să reducă costurile de asigurare pentru grupul Eni. Eni a declarat că asigurătorul său generează profituri puternice, deoarece nu are costuri de marketing pentru a recruta clienți ca majoritatea asigurătorilor. Compania a declarat într-un comunicat că primele asigurătorului sunt în concordanță cu ratele pieței și a negat faptul că afacerea este concepută pentru evitarea impozitelor.

„Decizia de a stabili sediul Eni Captive în Irlanda a fost determinată exclusiv din motive de afaceri”, a spus compania.

 

Citește mai departe

Business

Vești bune pentru agricultorii din Ialomița: Statul va deconta 35% din sumele plătite zilierilor din agricultură

Publicat cu

pe

Agricultorii, crescătorii de animale, acvacultorii și silvicultorii afectați de întreruperea sau restrângerea activităţii ca urmare a efectelor coronavirusului vor beneficia de un sprijin constând în decontarea a 35% din remunerația plătită zilierilor din aceste ramuri. Ajutorul va fi acoperit din bugetul de stat pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.
Documentele necesare decontării se pot încărca electronic până pe data de 5 a fiecărei luni pe platforma aici.gov.ro. Decontarea sumelor se realizează de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și agențiile pentru plăți și inspecție socială județene în termen de 10 zile de la depunerea cererii.
Realizat de SC Arthur and Regents SRL la comanda PNL filiala Ialomita
COD AEP: 11200025
Citește mai departe

Facebook

Articole Populare