Connect with us

Publicat cu

pe

Alexandru Cosbuc-Ionescu, vicepresedinte si director al Diviziei Comerciale a Software Imagination & Vision (SIMAVI), a vorbit, intr-un interviu, despre modul în care compania pe care o reprezintă își folosește expertiza în eLearning pentru a sprijini procesul educațional a cărui digitalizare a fost accelerată de situația globală din ultimul an.

I: Ce reprezintă eLearning pentru SIMAVI?

R: Grație unei experiențe unice, sedimentată prin zeci de proiecte naționale și internaționale la care au lucrat specialiștii SIMAVI, putem spune că astăzi deținem cea mai solidă expertiză în materie de eLearning din România.

Dezvoltăm eLearning cu mare pasiune. Nu e nimic mai important decât să sprijinim educația – în fond, aceasta are un impact direct asupra bunăstarii și inteligenței nației peste ani.

 

I: Ce clienți aveți în această perioadă în care oamenii lucrează de acasă și multe cursuri în sală s-au redus?

R: Dezvoltăm eLearning pentru diverse grupe de vârstă, de la copiii din școli, pana la înalt funcționari ai instituțiilor europene. Comisia Europeană, Parlamentul European, Consiliul Europei, Institutul European de Statistică Eurostat, Oficiul de Publicații Oficiale ale Comisiei Europene OPOCE, Agenția Executivă pentru Protecția Consumatorului și Siguranța Alimentelor, precum și alte agenții europene, folosesc cu succes aplicații de eLearning și cursuri dezvoltate de SIMAVI.

I: Ce oferiți în cadrul acestor proiecte?

SIMAVI este cel mai mare integrator de produse software din România.

Oferim o platformă pentru crearea de conținut educațional interactiv, implementăm sisteme de management al învățării, dezvoltăm cursuri digitale în diverse domenii și pe tehnologii diferite (inclusiv Realitate Augmentată și Virtuală).

I: Piața educației este foarte mare, la nivel global. Sunt foarte multe oferte. Cum vă diferențiați?

R: Strategia noastra constă în atenția pe care o acordăm fundației pedagogice a cursurilor. Indiferent dacă producem micro-learning (o așa numita “pastilă de cunoștințe”) sau un laborator virtual ori o simulare de proces, noi pornim de la principii pedagogice solide, din care decurge proiectarea interacțiunilor și a elementelor multimedia. Provocarea la care trebuie să răspundă  un producător de software educațional de calitate este: cum implic elevul sau respectiv cursantul atât emoțional cât și intelectual și cum reușește aplicația să transmită cunoștințe care să ajungă în memoria de lungă durată, dar să fie și înțelese și, mai ales, aplicate în feluri noi.

I: Ce luați în calcul când proiectați un soft educațional?

R: Avem în vedere, prin softurile noastre, cei 4 C ai pedagogiei moderne așa cum au fost ei menționați de Ministerul Educației din SUA: dezvoltarea creativității, gândirii critice, comunicării și colaborării.

Să le luam pe rând: creativitatea este dezideratul suprem. O minte creativă e mai valoroasă decât orice puț de petrol sau mină de cărbune. Dar creativitatea decurge doar în măsura în care s-au parcurs celelalte trepte ale învățării: memorarea, înțelegerea, aplicarea, analiza, evaluarea.

Gândirea critică: este esențială pentru societatea informațională actuală, care abundă de date, unele reale, altele false, care trebuie filtrate.

Colaborarea: școala ne cere să nu copiem la examene, iar societatea ne obligă la serviciu să lucrăm în echipe. Deci unde învățăm colaborarea? Mai ales că învățarea este în bună măsura un proces social (și de colaborare-învățare de la ceilalți). De aceea softurile noastre includ aplicații de tip proiect, la care conlucreaza echipe de elevi.

Comunicarea dintre profesori și elevi și dintre elevi și elevi: este susținută de platformele noastre. Creăm comunități. Se oferă feed-back imediat. Profesorul este un facilitator.

I: Ce putem considera viitor în eLearning?

R: Mereu am inovat, ca format, ca pedagogie, ca prezentare și interactivitate, iar specialiștii noștri au primit numeroase premii internaționale pentru softurile dezvoltate.

Acum putem spune că viitorul va aparține, cel puțin în învățământul tehnic și profesional, realității virtuale sau augmentate. Cursanții pot vedea acum ceea ce era de nevăzut. Pentagonul tocmai a investit 2 miliarde de USD în noile tehnologii, demonstrând viabilitatea soluțiilor pentru activitățile zilnice de învățare.

În mediul preuniversitar, cred în caile de învățare personalizate, pe care de altfel le oferă și platformele noastre. Elevii sunt diferiți, au profile cognitive diferite și atunci căile de învățare sunt și ele adaptate.

Iar în ceea ce privește instruirea funcționarilor, probabil că se va centra mai mult pe taskuri practice decât pe concepte teoretice – „Task based learning”.

Modalitatea de livrare a materialelor va fi cat mai condensată ca timp și conținut și vizuală ca prezentare.

I: Deci nu vom pune calculatoare în locul profesorilor?

R: Dascălii formează caractere și intelecte. Profesorii au privilegiul să fie vectorii procesului de predare- învățare- evaluare. Omul sfințește locul, se spune. Sigur că așa cum folosesc tabla sau creta ori manualele, tot așa profesorii pot fi mult ajutați în predare și mai ales elevii pot fi mult ajutați în învățare de lecțiile interactive de bună calitate. Profesorii câștigă timp în care in loc să scrie pe tablă pot ghida elevii într-un experiment. Iar elevii au bucuria descoperirii individuale.

Alexandru Coșbuc-Ionescu a condus cu succes proiecte internaționale de eLearning cu zeci de mii de beneficiari, în România, în Emiratele Arabe Unite. În prezent, gestionează proiectele SIMAVI cu componentă educațională digitală pentru Comisia Europeană.

Business

HS Timber – sprijin pentru comunități puternice și investiții în sustenabilitate

Publicat cu

pe

La HS Timber, responsabilitatea socială pentru comunitățile în care activează și pentru sustenabilitatea activităților economice reprezintă o adevărată filosofie care ghidează compania zi de zi.

HS Timber şi-a propus de la început să sprijine regiunile în care este prezentă. Astfel, în ultimul deceniu, s-au investit aproape douăzeci de milioane de euro în proiecte comunitare din Comănești (Bacău), Rădăuți (Suceava), Reci (Covasna) dar și în alte comunități.

Acțiunile de responsabilitate socială corporativă au în centrul lor domeniul social, care aduc îmbunătățiri în serviciile comunitare – în grădinițe, școli, locuințe și facilități pentru persoanele defavorizate, servicii de urgență, asistență medicală, clădiri publice sau evenimente comunitare.

Printre cele mai reprezentative proiecte finanțate de HS Timber se numără: renovarea și modernizarea bucătăriei din cadrul Spitalui Municipal din Târgu Secuiesc, lucrări de renovare şi dotări la Spitalul Orăşenesc “Ioan Lascăr” din Comăneşti şi la Spitalul Orăşenesc Siret, finanţarea unui after school în Reci și construirea unui centru social pentru copii în Rădăuți, astfel încât aceștia să se bucure de o copilărie frumoasă.

Modernizarea spitalului Spitalul Orăşenesc Siret

Modernizarea bucătăriei din cadrul Spitalui Municipal din Târgu Secuiesc

After school Reci

After school Reci

Centru social pentru copii în Rădăuți

Centru social pentru copii în Rădăuți

În egală măsură, o prioritate o reprezintă mediul, prin proiecte și inițiative care contribuie la gestionarea durabilă a pădurilor, trasabilitatea lemnului, reîmpădurire și protejarea zonelor bogate în biodiversitate.

Din dorința de a promova dezvoltarea responsabilă a pădurilor din România, HS Timber a încheiat și un parteneriat strategic cu Fundația Pădurea de Mâine, venind în sprijinul comunităților și implementând eficient angajamentul pentru responsabilitatea socială.

Plantare Pădurea de Mâine

În acest sens, deja s-a plantat un milion de puieți pentru a reîmpăduri în special terenurile cu dificultăți de generare.

Nu în ultimul rând, o prioritate o reprezintă sprijinul pentru educație, cercetare, dezvoltare și inovare în silvicultură și industria lemnului. În acest sens au fost oferite burse studenților merituoși, au fost dotate laboratoare de biometrie forestieră, au fost finanțate proiecte și evenimente.

Printre cele mai importante proiecte în domeniul educației se numără bursele oferite elevilor de la Liceul Tehnologic din Moinești și dotarea laboratorului de biometrie forestieră de la Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava.

De asemenea, în ultimii patru ani, HS Baco Panels din Comănești a oferit elevilor de la liceele tehnologice din zonă stagii de practică plătite în cadrul fabricii și cu posibilitatea angajării după terminarea studiilor. Compania investește în pregătirea tinerilor, iar unii dintre ei preferă să rămână în orașul natal, după absolvirea liceului.

Elevi în practică la HS Baco Panels din Comănești

Iar pentru că sustenabilitatea activităților reprezintă un principiu important care ghidează compania, în decembrie anul trecut a fost inaugurat parcul fotovoltaic de la fabrica de panel HS Baco Panels din Comănești.

Alexandru Agache, director administrativ la HS Baco Panels:

„Sustenabilitatea este principiul călăuzitor și de aceea facem investiții strategice pentru viitor, în surse de energie regenerabilă. Parcul fotovoltaic acoperă 20-25% din necesarul de energie electrică al fabricii și reduce semnificativ emisiile de CO2. Nu ne vom opri din planurile noastre de investiții pentru a ne atinge țintele în materie de sustenabilitate. Aceasta este filosofia HS Timber”.

Parcul fotovoltaic de la fabrica de panel HS Baco Panels din Comănești
Citește mai departe

Business

ANSVSA: Amenzi de 410.000 de lei unor unităţi de alimentaţie publică de pe litoral

Publicat cu

pe

Inspectorii sanitari-veterinari au aplicat 46 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 410.000 de lei, în urma controalelor desfăşurate în prima săptămână de activitate în cadrul „Comandamentului Sezon Estival 2024”, a anunţat, luni, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

De asemenea, au fost emise două ordonanţe de suspendare şi patru de interzicere a activităţii, fiind dispusă şi măsura de reţinere oficială şi sechestru pentru o cantitate de 64 de kg produse de origine animală (carne şi preparate din carne, peşte şi produse lactate), care au fost dirijate către unităţi de neutralizare.

Inspectorii sanitari-veterinari au verificat 190 de unităţi de alimentaţie publică şi de vânzare cu amănuntul.

Potrivit sursei citate, printre principalele nereguli constatate se numără: comercializarea directă către consumatorul final a produselor alimentare în spaţii neaprobate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor; ambalarea şi etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, în vederea depozitării şi valorificării, precum şi comercializarea acestora neetichetate potrivit legislaţiei în vigoare; condiţii necorespunzătoare de igienă în spaţiile de producţie precum şi depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare.

Toate unităţile aflate pe litoralul românesc sunt supravegheate şi verificate de către inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul Comandamentului Sezon Estival 2024. Inspectorii din cadrul acestei structuri desfăşoară acţiuni de control oficial în toate staţiunile de pe litoralul Mării Negre, în echipe mixte, dar şi în parteneriat cu alte instituţii ale statului cu atribuţii de control.

ANSVSA, prin intermediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor din Constanţa, pune la dispoziţia celor interesaţi numărul de telefon al „Comandamentului Sezon Estival 2024”: 0786 577 007, unde se pot face sesizări sau se pot obţine informaţii referitoare la diferite aspecte din domeniul siguranţei alimentelor. Acest număr funcţionează în paralel cu numărul Call – Center-ului ANSVSA: 0800.826.787, apelabil gratuit, din orice reţea de telefonie.

Citește mai departe

Business

CFR Călători va extinde restricţiile de viteză pe calea ferată în perioadele caniculare şi cu furtuni puternice

Publicat cu

pe

CFR Călători va extinde restricţiile de viteză pe calea ferată în perioadele caniculare şi cu furtuni puternice, pentru a garanta siguranţa pasagerilor, mai ales că în zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează între 50 şi 80 de grade Celsius la soare.

„România se confruntă cu temperaturi extrem de ridicate ce au impact şi în transportul feroviar. Ca atare se extind restricţiile de viteză pe calea ferată pe perioada prognozată de meteorologi ca fiind caracterizată cu fenomene meteo extreme: caniculă şi furtuni puternice. Prioritatea CFR Călători este siguranţa pasagerilor şi face eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalaţii de climatizare”, informează luni un comunicat al companiei.

Potrivit sursei citate, infrastructura feroviară, precum şi materialul rulant din România nu au fost proiectate pentru temperaturile ridicate înregistrate odată cu schimbările climatice.

„Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât şi ţările care trec prin aceleaşi schimbări climatice. În zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează de multe ori chiar şi peste 50 – 80 de grade Celsius la soare. Trebuie avut în vedere că ţările care au, tradiţional, o climă mult mai caldă au proiectată infrastructura şi materialul rulant pentru a rezistă la temperaturi mult mai ridicate. Totodată şi în aceste ţări se iau aceleaşi măsuri de prevenţie, precum în România, dacă temperatura creşte peste nivelul pentru care a fost proiectat transportul feroviar”, se menţionează în comunicat.

CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiţii de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecţiuni medicale: să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj; să aibă medicaţia necesară afecţiunilor pe care le au, în caz de nevoie; să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare