Connect with us

Publicat cu

pe

Alexandru Cosbuc-Ionescu, vicepresedinte si director al Diviziei Comerciale a Software Imagination & Vision (SIMAVI), a vorbit, intr-un interviu, despre modul în care compania pe care o reprezintă își folosește expertiza în eLearning pentru a sprijini procesul educațional a cărui digitalizare a fost accelerată de situația globală din ultimul an.

I: Ce reprezintă eLearning pentru SIMAVI?

R: Grație unei experiențe unice, sedimentată prin zeci de proiecte naționale și internaționale la care au lucrat specialiștii SIMAVI, putem spune că astăzi deținem cea mai solidă expertiză în materie de eLearning din România.

Dezvoltăm eLearning cu mare pasiune. Nu e nimic mai important decât să sprijinim educația – în fond, aceasta are un impact direct asupra bunăstarii și inteligenței nației peste ani.

 

I: Ce clienți aveți în această perioadă în care oamenii lucrează de acasă și multe cursuri în sală s-au redus?

R: Dezvoltăm eLearning pentru diverse grupe de vârstă, de la copiii din școli, pana la înalt funcționari ai instituțiilor europene. Comisia Europeană, Parlamentul European, Consiliul Europei, Institutul European de Statistică Eurostat, Oficiul de Publicații Oficiale ale Comisiei Europene OPOCE, Agenția Executivă pentru Protecția Consumatorului și Siguranța Alimentelor, precum și alte agenții europene, folosesc cu succes aplicații de eLearning și cursuri dezvoltate de SIMAVI.

I: Ce oferiți în cadrul acestor proiecte?

SIMAVI este cel mai mare integrator de produse software din România.

Oferim o platformă pentru crearea de conținut educațional interactiv, implementăm sisteme de management al învățării, dezvoltăm cursuri digitale în diverse domenii și pe tehnologii diferite (inclusiv Realitate Augmentată și Virtuală).

I: Piața educației este foarte mare, la nivel global. Sunt foarte multe oferte. Cum vă diferențiați?

R: Strategia noastra constă în atenția pe care o acordăm fundației pedagogice a cursurilor. Indiferent dacă producem micro-learning (o așa numita “pastilă de cunoștințe”) sau un laborator virtual ori o simulare de proces, noi pornim de la principii pedagogice solide, din care decurge proiectarea interacțiunilor și a elementelor multimedia. Provocarea la care trebuie să răspundă  un producător de software educațional de calitate este: cum implic elevul sau respectiv cursantul atât emoțional cât și intelectual și cum reușește aplicația să transmită cunoștințe care să ajungă în memoria de lungă durată, dar să fie și înțelese și, mai ales, aplicate în feluri noi.

I: Ce luați în calcul când proiectați un soft educațional?

R: Avem în vedere, prin softurile noastre, cei 4 C ai pedagogiei moderne așa cum au fost ei menționați de Ministerul Educației din SUA: dezvoltarea creativității, gândirii critice, comunicării și colaborării.

Să le luam pe rând: creativitatea este dezideratul suprem. O minte creativă e mai valoroasă decât orice puț de petrol sau mină de cărbune. Dar creativitatea decurge doar în măsura în care s-au parcurs celelalte trepte ale învățării: memorarea, înțelegerea, aplicarea, analiza, evaluarea.

Gândirea critică: este esențială pentru societatea informațională actuală, care abundă de date, unele reale, altele false, care trebuie filtrate.

Colaborarea: școala ne cere să nu copiem la examene, iar societatea ne obligă la serviciu să lucrăm în echipe. Deci unde învățăm colaborarea? Mai ales că învățarea este în bună măsura un proces social (și de colaborare-învățare de la ceilalți). De aceea softurile noastre includ aplicații de tip proiect, la care conlucreaza echipe de elevi.

Comunicarea dintre profesori și elevi și dintre elevi și elevi: este susținută de platformele noastre. Creăm comunități. Se oferă feed-back imediat. Profesorul este un facilitator.

I: Ce putem considera viitor în eLearning?

R: Mereu am inovat, ca format, ca pedagogie, ca prezentare și interactivitate, iar specialiștii noștri au primit numeroase premii internaționale pentru softurile dezvoltate.

Acum putem spune că viitorul va aparține, cel puțin în învățământul tehnic și profesional, realității virtuale sau augmentate. Cursanții pot vedea acum ceea ce era de nevăzut. Pentagonul tocmai a investit 2 miliarde de USD în noile tehnologii, demonstrând viabilitatea soluțiilor pentru activitățile zilnice de învățare.

În mediul preuniversitar, cred în caile de învățare personalizate, pe care de altfel le oferă și platformele noastre. Elevii sunt diferiți, au profile cognitive diferite și atunci căile de învățare sunt și ele adaptate.

Iar în ceea ce privește instruirea funcționarilor, probabil că se va centra mai mult pe taskuri practice decât pe concepte teoretice – „Task based learning”.

Modalitatea de livrare a materialelor va fi cat mai condensată ca timp și conținut și vizuală ca prezentare.

I: Deci nu vom pune calculatoare în locul profesorilor?

R: Dascălii formează caractere și intelecte. Profesorii au privilegiul să fie vectorii procesului de predare- învățare- evaluare. Omul sfințește locul, se spune. Sigur că așa cum folosesc tabla sau creta ori manualele, tot așa profesorii pot fi mult ajutați în predare și mai ales elevii pot fi mult ajutați în învățare de lecțiile interactive de bună calitate. Profesorii câștigă timp în care in loc să scrie pe tablă pot ghida elevii într-un experiment. Iar elevii au bucuria descoperirii individuale.

Alexandru Coșbuc-Ionescu a condus cu succes proiecte internaționale de eLearning cu zeci de mii de beneficiari, în România, în Emiratele Arabe Unite. În prezent, gestionează proiectele SIMAVI cu componentă educațională digitală pentru Comisia Europeană.

Business

Firma de avocatură LDDP, victorie pentru statul român în procesul de la Washington cu frații Micula

Publicat cu

pe

Printr-o decizie emisă la data de 4 ianuarie 2022 de Comitetul ad-hoc de anulare constituit sub auspiciile Centrului internațional pentru reglementarea diferendelor relative la investiții (ICSID) de pe lângă Banca Mondială, a fost respinsă cererea de anulare a hotărârii arbitrale din 5 Martie 2020, prin care un tribunal arbitral internațional a respins pretențiile împotriva României în valoare de peste 9 miliarde de lei, formulate de Ioan și Viorel Micula și de mai multe societăți române asociate acestora, inclusiv S.C. Scandic Distilleries SA („Reclamanții”).

Decizia comitetului de anulare închide final procedurile arbitrale inițiate de Reclamanți în anul 2014 în baza Acordului între Guvernul României și Guvernul Regatului Suediei privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor („Tratatul”). În cadrul arbitrajului, Reclamanții au susținut că România și-a încălcat obligațiile internaționale în temeiul Tratatului, nereușind să aplice în mod adecvat legile privind impozitarea băuturilor spirtoase și prin adoptarea unui nou regim de prețuri pentru apa minerală.  Tribunalul arbitral a respins cererea Reclamanților și a constatat că „România s-a angajat în eforturi serioase și vizibile pentru a își aplica legile privind impozitarea în legătură cu alcoolul.” și că România „a arătat că are un mecanism complex pentru aplicarea legilor sale, o strategie prin care se asigură aplicarea în mod eficient din perspectiva costurilor și o structură de executare atât la nivel de gospodărie individuală, cât și la nivel de producător industrial, implicând ANAF, Vama și DG Antifraudă.”. La rândul său, prin decizia din 4 ianuarie 2022, Comitetul ad-hoc a decis, în mod contrar susținerilor Reclamanților, că tribunalul arbitral nu a încălcat regulile fundamentale de procedură și s-a referit la toate susținerile formulate de Reclamanți în arbitraj.

România a fost apărată în cadrul arbitrajului de un consorțiu format din firmele de avocatură „Leaua Damcali Deaconu Păunescu – LDDP” din București și „LALIVE” din Geneva, Elveția. Echipele de avocați au fost formate din prof. Crenguța Leaua, dr. Gheorghe Matei, prof. Stefan Deaconu, Marius Grigorescu, Raluca Popa și Corina Tănase, din cadrul LDDP, și de Dr. Veijo Heiskanen, Matthias Scherer, Laura Halonen (consultant), Sam Moss și Alptug Tokeser, din cadrul LALIVE.

Cu privire la hotărârea arbitrală, Crenguța Leaua, din cadrul LDDP, a declarat: „Suntem foarte mulțumiți de rezultatul pozitiv al dosarului, prin care Comitetul ad-hoc a respins cererea de anulare formulată de reclamanți și a confirmat hotărârea arbitrală anterioară prin care se arăta că România nu a încălcat Tratatul Suedia-România. Suntem la finalul unei dispute care a durat peste 7 ani, fiind unul dintre cele mai complexe dosare, în care probleme de drept fiscal substanțial   și procedural, din perspectivă macroeconomică, au fost introduse într-un arbitraj de investiții. De asemenea, suntem foarte bucuroși că aceasta este cea de a cincea victorie a echipelor Lalive și Leaua Damcali Deaconu Păunescu – LDDP în apărarea României în arbitraje investiționale. ”

Dr. Veijo Heiskanen și Matthias Scherer de la LALIVE SA au declarat: „Echipa noastră a fost onorată să reprezinte România în această chestiune importantă și suntem foarte mulțumiți de rezultat, care nu s-ar fi putut realiza fără colaborarea armonioasă cu Ministerul Finanțelor și cu alte agenții guvernamentale române, precum și cu colega noastră Crenguța Leaua și echipa ei de la LDDP.

Despre LDDP și LALIVE SA

Leaua Damcali Deaconu Păunescu – LDDP are sediul în București și se clasează în GAR 100 ca o firmă de avocatură de arbitraj de nivel mondial, mulți dintre avocații săi fiind clasați ca specialiști de top în arbitraj comercial și investițional. Alte domenii de expertiză includ dreptul fiscal, dreptul construcțiilor, dreptul tehnologiei, energia și resursele naturale, dreptul mediului, dreptul aviației, dreptul comercial și dreptul administrativ.

LALIVE este o firmă de avocatură internațională și independentă, cu birouri la Geneva, Zurich și Londra, și este un lider global în arbitrajul internațional. Aceasta consiliază și reprezintă clienții în procedurile desfășurate în conformitate cu toate regulile internaționale de arbitraj într-o varietate de domenii și este clasată în mod constant printre principalele practici de arbitraj din întreaga lume. Implicarea firmei într-o serie de dispute importante de mai multe miliarde între stat și investitori i-a adus recunoașterea drept una dintre societățile de vârf din acest domeniu. Specialiștii în arbitrajul de investiții ai societății acționează în mod regulat ca avocați pentru state și investitori la nivel mondial și sunt desemnați ca arbitri în litigiile care apar din tratate de investiții bilaterale și multilaterale, contracte de investiții și alte instrumente și implică o gamă largă de industrii, inclusiv energie, construcții, minerit, telecomunicații și transport.

Citește mai departe

Business

MCCANNPR a anunțat lansarea unei noi agenții proprii: THE NEW, mutarea Imolei Zoltan pentru concurența în creștere de pe piața de digital

Publicat cu

pe

THE NEW: agenția de mâine se naște astăzi în familia MCCANNPR+, a anuntat luni, 4 octombrie, agenția condusă de Imola Zoltan. Potrivit comunicatului MCCANNPR, „sub deviza “scratch that”, THE NEW promite o atitudine de digital punk și un model de business disruptiv, unde costurile variază în funcție de chimia client-agenție și de valorile comune. Chemistry BONUS pentru 2021: clientul stabilește fee-ul la prima campanie”.

In materialul dat publicității, agentia afirma ca „acum 17 ani, MCCANNPR a apărut ca un răspuns curajos la o provocare. Performanța echipei în domenii ca FMCG, HEALTH, TECHNOLOGY, SPORTS&LIFESTYLE a redefinit departamente specializate care au devenit repere în industrie, conduse de leaderi pasionați de ceea ce fac și a căror energie a fost dintotdeauna motorul agenției.

Au urmat premii locale și internaționale și un portofoliu de clienți leaderi în industriile respective. Proiecte regionale, globale, afilieri la rețele internaționale. Anul pandemiei a însemnat reinventarea modelului de business și consolidarea atât a ariilor de expertiză, cât și a echipei. Cea mai creativă, dinamică și performantă agenție de PR din România are astăzi un festival de muzică, premii la CANNES, IPRA, SABRE, GOLDEN DRUM, un departament de strategie, unul de creație și oferă de 3 ani servicii integrate pentru clienți din toate ariile de business. Următorul pas firesc era formalizarea acestor noi arii de expertiză într-o agenție de creație și comunicare în mediul online.

“E momentul să privim înainte, pentru că asta ne-a caracterizat dintotdeauna. MCCANNPR a fost mereu agenția care a știut că poate face mai mult. Acum 3 ani am formalizat un departament de creație și unul de strategie care astăzi numără în total peste 25 de oameni și redefinesc continuu produsul agenției. Acum suntem aici pentru a accepta o provocare și a recunoaște o oportunitate. Pentru a primi în familie o nouă agenție“. IMOLA ZOLTAN, MANAGING PARTNER MCCANNPR/THE NEW

THE NEW este agenția de digital și creație care lărgește și aduce mai aproape orizontul către care am privit în ultimii ani. O echipă din care fac parte oameni recunoscuți în piață pentru talentul și valoarea lor. Ei sunt acum parte din familie.

”THE NEW este agenția în care ne-am dorit dintotdeauna să lucrăm. Născută din dragostea pentru idee, obsesia pentru craft și ceea ce eu numesc “frustrările corecte”, THE NEW este răspunsul la îndemnul “SCRATCH THAT”, însăși deviza noastră.” CLAUDIU DOBRIȚĂ, EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR MCCANNPR/THE NEW

“Sunt atras de digital încă de când abia începusem ca programator într-o agenție sinonimă cu pionieratul în domeniu. La scurt timp dupa aceea, am devenit antreprenor, îmi făceam agenția mea. Aveam multă ambiție și obsesia lui “se poate mai bine”. 15 ani mai târziu, echipa pe care am format-o este premiată pentru creativitate și eficiență și respectată de clienți și parteneri. Nu ne-am dat în lături de la nicio provocare și am început fiecare proiect cu încredere unii în alții. Am venit să pun umărul la THE NEW pentru oameni și pentru ce știu că putem face împreună. Avem aceleași valori, aceleași ambiții, aceeași energie. Faptul că am ajuns pănă aici este rezultatul viziunii noastre comune. Aceea de a lucra mai bine împreună, de a avea mai multe specializări dar o singură cultură organizațională, cu accent pe oameni, pe talentul, rolurile și responsabilitățile lor: strategi, creativi, tech people sau project managers, împreună formează cea mai hot echipă din oraș”. IONUȚ CIOBANU, MANAGING DIRECTOR THE NEW

“Ne deschidem noi uși către ATL și DIGITAL și întregim astfel o familie care cuprinde toate entitățile specializate, care vor lucra împreună pentru un produs mai complex, mai competitiv. Și deschidem și noi larg ușa clienților care au curajul să încerce ceva nou, cu un incentive: la prima colaborare, clientul beneficiază de un fee preferențial, o premieră pe piața din România – plătește exact cât crede că valorează ideea. Suntem atât de încrezători, da”, încheie IMOLA ZOLTAN, potrivit aceluiasi document.

IN WITH THE NEW!

Link to MANIFESTO: https://youtu.be/SZ5NiI7se08

Link to WEBSITE: https://wearethenew.agency/

Citește mai departe

Business

Certinvest si European Food Group au redus semnificativ folosirea combustibililor fosili în favoarea alternativelor sustenabile

Publicat cu

pe

Arderea combustibililor fosili precum cărbunele și petrolul produce gaze cu efect de seră care captează radiațiile solare din atmosferă și care au determinat, astfel, criza climatică globală. Expunerea la poluarea cu combustibili fosili are impact negativ asupra sănătății generale și amenință capacitatea oamenilor de a trăi în condiții normale. Pentru e elimina aceste riscuri,  Certinvest si European Food tocmai au finalizat un plan de investiții care a avut ca obiectiv utilizarea în proporție de 100% a biomasei pentru producția de abur necesară pentru majoritatea proceselor tehnologice, renunțând astfel la folosirea combustibililor fosili.

Mai mult decât atât, s-a investit semnificativ în producția de energie din surse regenerabile. Aceasta captează energia solara cu panouri solare termice pentru a încălzi apa necesară în procesele tehnologice și prospectează pe viitor captarea energiei geotermale disponibile în zona Ștei.

O atenție deosebită a fost acordată randamentelor energetice prin utilizarea de recuperatoare de caldură din gazele arse și prin recuperarea integrală a condensatului rezultat în urma proceselor de transfer de caldură. Halele de producție European Food Group au fost izolate suplimentar prin montarea de tavane modulare termoizolate, acțiune prin care compania a reușit să reducă semnificativ pierderile energetice. De asemenea, încalzirea și răcirea halelor se realizează cu un sistem integrat de climatizare de înaltă eficiență care recuperează căldura din aerul evacuat și o cedează în aerul proaspăt. Căldura necesară iarna este produsă cu biomasă, iar agentul termic pentru frig în sezonul cald este generat cu răcitoare de înaltă eficiență.

Totodată, menținerea temperaturilor în rețelele de stocare și transport a umpluturilor și glazurilor se face cu consum energetic minim, iar soluția o reprezintă utilizarea unui sistem cu pompe de caldură. În plus sistemul este autonom și permite evitarea pornirii cazanelor de mare capacitate în weekend. Consumul de energie electrică a fost redus și el prin înlocuirea corpurilor de iluminat convenționale cu cele LED mult mai eficiente energetic, atât pentru iluminatul exterior cât și pentru cel interior. Toate aceste investiții au adus un plus de sustenabilitate afacerii și au crescut nivelul de competitivitate datorită costurilor energetice foarte reduse.

Grupul Interguvernamental privind schimbările climatice, format din 1.300 de experți științifici independenți din țări din întreaga lume sub auspiciile Națiunilor Unite, a concluzionat într-un raport recent că există o probabilitate de peste 95% ca activitățile umane din ultimii 50 de ani să fi încălzit planeta. Și, deși agricultura UE este singurul sector agricol major din lume care și-a redus emisiile de gaze cu efect de seră (cu 20 % față de 1990), ea este în continuare responsabilă pentru aproximativ 10% dintre aceste emisii.  Împreună cu producția, prelucrarea, ambalarea și transportul, sectorul alimentar este unul dintre principalii factori determinanți ai schimbărilor climatice.

Noile strategii ale UE prevăd, însă, o schimbare în modul de producție, cumpărare și consum de alimente pentru a îmbunătăți amprenta de mediu și a contribui la atenuarea schimbărilor climatice, protejând, în același timp, mijloacele de trai ale tuturor actorilor economici din lanțul alimentar.

În conformitate cu strategiile UE, European Food Group, având drept unul din principalii acționari pe domnul Ioan Micula, își ghidează modelul de afaceri către o zona sustenabilă, având ca obiectiv principal producția de alimente cu un gust deosebit și calități nutriționale benefice, dar cu un impact minim asupra mediului ambiant.

În ceea ce privește grija acordată mediului înconjurător, societatea a investit în numeroase proiecte care reduc semnificativ impactul negativ asupra acestuia:

  • Utilizează în mod responsabil sursele de apa, realizează potabilizarea cu tehnologii performante, fără pierderi și fără utilizarea de chimicale toxice într-o stație proprie de tartare. Investițiile făcute au asigurat independența față de sistemul local de furnizare a apei potabil,e dar în același timp au evitat un blocaj al sistemului local;
  • Tratarea apelor uzate se realizează într-o stație complet automatizată de tartare care asigură toate cerințele normativului de ape uzate NTPA 002;
  • Este asigurată colectarea selectivă a deșeurilor în toate sectoarele fabricii, iar deșeurile reciclabile sunt valorificate prin reciclatori autorizați;
  • A fost înlocuit tot parcul de stivuitoare acționate cu motoare termice cu stivuitoare electrice care utilizează ultima tehnologie disponibilă. S-au redus astfel atât consumurile energetice cât și emisiile de gaze;

Conform unui sondaj global realizat în 2020 de către firma de consultanță Accenture, se pare că și preferințele consumatorlor au evoluat în această perioadă, 60% raportând că fac cumpărături mai ecologice, durabile sau etice de la începutul pandemiei, iar 9 din 10 vor continua să facă acest lucru.

Studiile arată că populația globală este în creștere și se așteaptă ca cererea de alimente să crească cu 60% până în 2050, astfel încât măsurile luate de companii pentru a reduce consumul de energie neregenerabilă, a folosi rentabil sursele de apa și de a reduce factorii poluanți, devin un model de bună practică și responsabilitate.

 

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare