Connect with us

Publicat cu

pe

Oamenii de afaceri din Turnu Măgurele s-au întâlnit joi într-un eveniment organizat de George Daciu, candidatul PNL la primăria municipiului.
Printre invitați s-au numărat Dumitru Nancu, Director General al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, Andrei Niculae, Vicepreședinte al Autorității de Digitalizare a României, Daniel Constantin, Deputat și Președinte al PNL Teleorman, Cristi Barbu, Deputat, Vera Mitran, Șefa Administrației Judeţene a Finanţelor Publice Teleorman și Haralambie Epure, Prefectul Județului Teleorman.

Evenimentul a fost centrat pe două teme majore de interes economic: lansarea programului de finanțare IMM Invest Plus și importanța digitalizării în contextul economic actual.

Prima temă abordată a fost lansarea programului de finanțare IMM Invest Plus, care vine cu șase componente distincte:

*  IMM ROMÂNIA PLUS facilitează accesul la finanțare a întreprinderilor mici și mijlocii şi întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie, inclusiv profesioniștii, prin accesarea unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investiții sau credite/linii de credit pentru capital de lucru, inclusiv pentru refinanțarea altor credite de investiții sau cheltuieli destinate achiziției de părți sociale și acțiuni.
*  AGRO PLUS este dedicată întreprinderilor mici și mijlocii şi întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie, inclusiv profesioniștii din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și sectorului alimentar.
*  IMM PROD PLUS are ca obiectiv acordarea de garanții guvernamentale solicitate pentru asigurarea lichidităților și finanțarea investițiilor de către IMM-uri, inclusiv start-up-uri, care activează în sectoare productive.
*  CONSTRUCT PLUS are ca obiectiv acordarea de garanții guvernamentale pentru îmbunătățirea eficienței energetice, susținerea investițiilor în domeniul energiei verzi și alinierea la obiectivele de mediu implementate de:
-IMM-uri şi întreprinderi mici cu capitalizare de piaţă medie din sectorul construcțiilor, inclusiv start-up-uri, precum și arhitecți și birouri individuale de arhitectură;
-Unități Administrativ Teritoriale (municipii, orașe, comune).
*  RURAL PLUS are ca obiectiv acordarea de facilități de garantare de către stat în mod transparent și nediscriminatoriu pentru creditele de investiții și creditele/liniile de credit pentru capital de lucru acordate fermierilor, întreprinderilor mici și mijlocii, precum și întreprinderilor mari din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar.
*  INNOVATION PLUS are ca obiectiv acordarea de garanții guvernamentale pentru companiile românești inovative și/sau care își promovează produsele și serviciile destinate exportului.

Participanții au avut oportunitatea de a înțelege mai bine modalitățile concrete prin care acest program poate susține dezvoltarea și creșterea economică în Teleorman. Termenul limita pentru depunerea proiectelor este de 30 iunie.

Avantajele semnificative ale acestui nou program sunt:
-Creditul este de maxim 2 milioane de euro, 10 milioane de lei pe o perioada de maxim 6 ani,
-primul an nu se plătește dobândă, comision de garantare, comision de administrare si de risc,
-după primul an, dobânda este de 1,5%+ROBOR pentru creditele de investiții, iar pentru creditele revolving 1,9%+ROBOR
-după primul an, comisionul de administrare este de 0,2% din valoarea creditului
-procentul garantat de stat de 90% din valoarea creditului.

În ceea ce privește digitalizarea, discuțiile au evidențiat progresele semnificative realizate de statul român în acest domeniu, facilitând interacțiunile dintre antreprenori și stat, precum și relațiile dintre persoanele fizice și stat. Un exemplu concret este procesul de obținere a cazierului judiciar prin intermediul platformei online ghiseul.ro, care a simplificat și accelerat semnificativ procedura, reducând astfel birocrația și timpul necesar pentru obținerea acestui document important. Aceste inițiative evidențiază angajamentul autorităților în promovarea digitalizării și în facilitarea accesului la serviciile publice într-un mod eficient și transparent.

Evenimentul de la Turnu Măgurele a reprezentat nu doar o ocazie pentru un schimb de idei între oamenii de afaceri și liderii din domeniul public, ci și un pas important în direcția dezvoltării și modernizării economiei locale. Prin programe precum IMM Invest Plus se conturează un cadru propice pentru stimularea inovației și creșterii durabile pe termen lung.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

DNSC, Poliţia Română şi ARB avertizează asupra riscului de fraudă prin apeluri telefonice false (spoofed)

Publicat cu

pe

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) atrag atenţia asupra creşterii fraudelor prin apeluri telefonice false (spoofed) în ultima perioadă.

Concret, infractorii se prezintă ca funcţionari bancari şi utilizează în fals numere de telefon ale băncilor, sau unele apropiate, folosind un discurs inedit, persuasiv şi înşelător.

“În ultimele zile, este activă o campanie care se foloseşte de numele unor bănci pentru apeluri false (spoofed) în care atacatorii apelează potenţiale victime şi se prezintă drept angajaţi ai acestora. Spoofing-ul numărului de telefon este o tehnică de înşelăciune prin care un atacator îşi modifică numărul de telefon astfel încât să apară pe ecranul persoanei apelate un alt număr decât cel real. Această metodă este utilizată pentru a induce în eroare victima, determinând-o să creadă că interlocutorul reprezintă o entitate legitimă, cum ar fi o bancă sau o altă instituţie, fiind folosită pentru a obţine informaţii personale sau bancare sensibile”, avertizează reprezentanţii DNSC într-un comunicat.

Potrivit sursei citate, în actuala variantă de campanie frauduloasă, persoana apelată telefonic este anunţată că i s-a aprobat creditul solicitat. Primul instinct este acela de a reacţiona rapid şi de a efectua demersurile necesare pentru anularea acestei acţiuni. Atacatorii mizează pe acest aspect încă de la început, şi anume pe activarea rapidă a emoţiei, pentru a evita ca interlocutorul să acţioneze cu calm la telefon şi să pună întrebările logice în acest caz, ori să facă verificări suplimentare, pe un alt canal de comunicare, cu banca sau cu autorităţile, susţin experţii DNSC.

“Din momentul în care persoana apelată anunţă că nu a efectuat vreo cerere pentru acordarea unui credit, atacatorii îi spun că în acel caz este cel mai probabil vorba despre o “fraudă” şi că vor avea nevoie de anumite date personale, date de autentificare, respectiv date bancare, pentru a face demersurile necesare raportării presupusei “fraude” şi pentru a recupera eventualele sume pierdute. Acesta este un scenariu înşelător în care sunt folosite extrem de bine tehnici de inginerie socială, iar atacatorii sunt foarte bine antrenaţi în a fi convingători şi amabili”, explică specialiştii în securitate cibernetică.

Pentru evitarea atacurilor prin apeluri telefonice false (spoofed), experţii DNSC vin şi cu câteva recomandări.

“Verificaţi întotdeauna sursa/autenticitatea apelurilor telefonice primite printr-un canal de comunicare oficial alternativ, înainte de a oferi orice informaţii personale; refuzaţi apelurile care vi se par suspecte, chiar dacă pretind că provin de la bănci sau alte autorităţi şi apar numere de telefon ale acestora sau asemănătoare; nu furnizaţi date personale la telefon şi nici date bancare! Băncile nu vor cere niciodată informaţii privind parole de acces la contul bancar şi nici date de pe cardurile bancare; nu răspundeţi la astfel de solicitări şi încheiaţi apelul imediat”, recomandă experţii.

De asemenea, DNSC recomandă utilizatorilor să nu discute despre credite şi bani la telefon, pentru că o bancă nu va apela niciodată telefonic utilizatorii pentru anula credite sau a le promite recuperarea unor sume de bani.

“Raportaţi apelurile suspecte. Dacă primiţi un apel care vi se pare dubios, informaţi imediat banca/instituţia în numele căreia se pretinde că a fost efectuat apelul pentru a ajuta la identificarea rapidă a tentativelor de fraudă; notificaţi autorităţile dacă aţi fost victima fraudelor; dacă aţi divulgat accidental date personale sau ale cardului, contactaţi imediat banca pentru a bloca accesul la conturi şi raportaţi incidentul la Poliţie şi la Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică”, se mai arată în comunicatul DNSC.

Nu în ultimul rând, specialiştii în securitate cibernetică recomandă utilizatorilor să spună prietenilor şi familiei despre atacurile care folosesc instrumente pentru a realiza apeluri spoofed. ” Astfel ajutaţi direct la conştientizarea noilor ameninţări din mediul online şi la reducerea numărului potenţial de victime ale acestor atacuri. Contribuiţi la răspândirea acestor avertizări prin detalii asupra discursului inedit şi înşelător folosit de atacatori, pentru a reduce şansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes. Dacă v-aţi divulgat datele cardului bancar, este important să contactaţi imediat banca pentru a bloca orice tranzacţii neautorizate”, menţionează experţii.

În cazul în care constataţi că aţi suferit pierderi financiare ca urmare a unui incident de tip spoofing, depuneţi o plângere oficială la Poliţie fizic, sau online, trimiţând un e-mail la adresa [email protected]. De asemenea, informaţi Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică fie telefonic, la numărul 1911, fie prin e-mail la [email protected], pentru a contribui la prevenirea unor astfel de incidente în viitor, se mai arată în comunicat.

Proiectul naţional de educaţie digitală #SigurantaOnline este menit să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca utilizatori din România să devină victime ale fraudelor informatice. #SigurantaOnline este o iniţiativă a DNSC, Poliţiei Române şi ARB, la care s-au raliat şi alte entităţi public-private.

Citește mai departe

Business

BNR: Investițiile străine directe au scăzut la 2,09 miliarde euro, în primele trei luni ale anului 2024

Publicat cu

pe

inflatie

Investiţiile directe ale nerezidenţilor în România s-au redus la 2,09 miliarde euro în primele trei luni ale anului 2024, în scădere cu 5,46% față de 2,22 miliarde euro în perioada ianuarie-martie 2023, din care participațiile la capital (inclusiv profitul reinvestit estimat) au însumat valoarea netă de 2,33 miliarde lei, potrivit datelor publicate de BNR.

Un număr de 1.675 societăţi cu capital străin au fost înfiinţate în România, în primele trei luni din 2024, în scădere cu 7,4%, comparativ cu perioada similară din 2023, potrivit datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului.

Cele 1.675 de societăţi noi aveau un capital social subscris în sumă totală de peste 10,228 milioane de dolari, în creştere cu 48,4% faţă de capitalul subscris al firmelor înmatriculate în ianuarie – martie 2023, de 6,891 milioane de dolari.

În martie 2024, au fost înmatriculate 591 societăţi cu participare străină (-5,7% faţă de aceeaşi lună din 2023), cu un capital subscris de 4,36 milioane lei (+228,26%). În funcţie de domeniile de activitate, cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în comerţul cu ridicata şi amănuntul, repararea auto şi moto (29,1% din total), activităţi profesionale, administrative, ştiinţifice şi tehnice (21,66% din total) şi transport, depozitare şi comunicaţii (16,58%).

La finele lunii martie 2024, în România existau 252.901 de societăţi cu participare străină la capitalul social. Valoarea capitalului subscris se situa la peste 70,256 miliarde de dolari.

Cel mai mare număr de societăţi cu participare străină era cu investitori din Italia, respectiv 52.981 (capital subscris de 3,361 miliarde de dolari), dar cea mai mare valoare a capitalului social aparţine firmelor olandeze, respectiv 13,063 miliarde de dolari, în 6.134 de firme.

Citește mai departe

Business

BNR: Deficitul de cont curent a ajuns la 3,94 miliarde euro, în primul trimestru din 2024

Publicat cu

pe

BNR a redus dobânda de politică monetară cu 0,25 puncte, la 2,25%, un nou minim istoric

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat un deficit de 3,94 miliarde euro în perioada ianuarie-martie 2024, în scădere ușoară cu 0,48% mai mic comparativ cu 3,96 miliarde euro față de primul trimestru din 2023, potrivit unui comunicat publicat de BNR.

„În structura acestuia, balanţa bunurilor a consemnat un deficit mai mare cu 8 milioane euro, în timp ce balanța serviciilor a înregistrat un excedent mai mic cu 434 milioane euro”, transmite BNR.

În același timp, balanţa veniturilor primare a înregistrat un deficit mai mare cu 382 milioane euro, iar balanţa veniturilor secundare a înregistrat un excedent mai mare cu 843 milioane euro.

Potrivit datelor de la BNR, datoria externă totală a crescut cu 7,64 miliarde euro în primul trimestru al anului, până la 177 miliarde euro. În structură:

  • datoria externă pe termen lung a însumat 129 miliarde euro la 31 martie 2024 (72,6% din totalul datoriei externe), în creștere cu 6% față de 31 decembrie 2023;
  • datoria externă pe termen scurt a înregistrat la 31 martie 2024 nivelul de 48,6 miliarde euro (27,4% din totalul datoriei externe), în creștere cu 0,7% față de 31 decembrie 2023.
Citește mai departe

Facebook

Articole Populare