Connect with us

Publicat cu

pe

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) atrag atenţia asupra creşterii fraudelor prin apeluri telefonice false (spoofed) în ultima perioadă.

Concret, infractorii se prezintă ca funcţionari bancari şi utilizează în fals numere de telefon ale băncilor, sau unele apropiate, folosind un discurs inedit, persuasiv şi înşelător.

“În ultimele zile, este activă o campanie care se foloseşte de numele unor bănci pentru apeluri false (spoofed) în care atacatorii apelează potenţiale victime şi se prezintă drept angajaţi ai acestora. Spoofing-ul numărului de telefon este o tehnică de înşelăciune prin care un atacator îşi modifică numărul de telefon astfel încât să apară pe ecranul persoanei apelate un alt număr decât cel real. Această metodă este utilizată pentru a induce în eroare victima, determinând-o să creadă că interlocutorul reprezintă o entitate legitimă, cum ar fi o bancă sau o altă instituţie, fiind folosită pentru a obţine informaţii personale sau bancare sensibile”, avertizează reprezentanţii DNSC într-un comunicat.

Potrivit sursei citate, în actuala variantă de campanie frauduloasă, persoana apelată telefonic este anunţată că i s-a aprobat creditul solicitat. Primul instinct este acela de a reacţiona rapid şi de a efectua demersurile necesare pentru anularea acestei acţiuni. Atacatorii mizează pe acest aspect încă de la început, şi anume pe activarea rapidă a emoţiei, pentru a evita ca interlocutorul să acţioneze cu calm la telefon şi să pună întrebările logice în acest caz, ori să facă verificări suplimentare, pe un alt canal de comunicare, cu banca sau cu autorităţile, susţin experţii DNSC.

“Din momentul în care persoana apelată anunţă că nu a efectuat vreo cerere pentru acordarea unui credit, atacatorii îi spun că în acel caz este cel mai probabil vorba despre o “fraudă” şi că vor avea nevoie de anumite date personale, date de autentificare, respectiv date bancare, pentru a face demersurile necesare raportării presupusei “fraude” şi pentru a recupera eventualele sume pierdute. Acesta este un scenariu înşelător în care sunt folosite extrem de bine tehnici de inginerie socială, iar atacatorii sunt foarte bine antrenaţi în a fi convingători şi amabili”, explică specialiştii în securitate cibernetică.

Pentru evitarea atacurilor prin apeluri telefonice false (spoofed), experţii DNSC vin şi cu câteva recomandări.

“Verificaţi întotdeauna sursa/autenticitatea apelurilor telefonice primite printr-un canal de comunicare oficial alternativ, înainte de a oferi orice informaţii personale; refuzaţi apelurile care vi se par suspecte, chiar dacă pretind că provin de la bănci sau alte autorităţi şi apar numere de telefon ale acestora sau asemănătoare; nu furnizaţi date personale la telefon şi nici date bancare! Băncile nu vor cere niciodată informaţii privind parole de acces la contul bancar şi nici date de pe cardurile bancare; nu răspundeţi la astfel de solicitări şi încheiaţi apelul imediat”, recomandă experţii.

De asemenea, DNSC recomandă utilizatorilor să nu discute despre credite şi bani la telefon, pentru că o bancă nu va apela niciodată telefonic utilizatorii pentru anula credite sau a le promite recuperarea unor sume de bani.

“Raportaţi apelurile suspecte. Dacă primiţi un apel care vi se pare dubios, informaţi imediat banca/instituţia în numele căreia se pretinde că a fost efectuat apelul pentru a ajuta la identificarea rapidă a tentativelor de fraudă; notificaţi autorităţile dacă aţi fost victima fraudelor; dacă aţi divulgat accidental date personale sau ale cardului, contactaţi imediat banca pentru a bloca accesul la conturi şi raportaţi incidentul la Poliţie şi la Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică”, se mai arată în comunicatul DNSC.

Nu în ultimul rând, specialiştii în securitate cibernetică recomandă utilizatorilor să spună prietenilor şi familiei despre atacurile care folosesc instrumente pentru a realiza apeluri spoofed. ” Astfel ajutaţi direct la conştientizarea noilor ameninţări din mediul online şi la reducerea numărului potenţial de victime ale acestor atacuri. Contribuiţi la răspândirea acestor avertizări prin detalii asupra discursului inedit şi înşelător folosit de atacatori, pentru a reduce şansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes. Dacă v-aţi divulgat datele cardului bancar, este important să contactaţi imediat banca pentru a bloca orice tranzacţii neautorizate”, menţionează experţii.

În cazul în care constataţi că aţi suferit pierderi financiare ca urmare a unui incident de tip spoofing, depuneţi o plângere oficială la Poliţie fizic, sau online, trimiţând un e-mail la adresa [email protected]. De asemenea, informaţi Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică fie telefonic, la numărul 1911, fie prin e-mail la [email protected], pentru a contribui la prevenirea unor astfel de incidente în viitor, se mai arată în comunicat.

Proiectul naţional de educaţie digitală #SigurantaOnline este menit să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca utilizatori din România să devină victime ale fraudelor informatice. #SigurantaOnline este o iniţiativă a DNSC, Poliţiei Române şi ARB, la care s-au raliat şi alte entităţi public-private.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

HS Timber – sprijin pentru comunități puternice și investiții în sustenabilitate

Publicat cu

pe

La HS Timber, responsabilitatea socială pentru comunitățile în care activează și pentru sustenabilitatea activităților economice reprezintă o adevărată filosofie care ghidează compania zi de zi.

HS Timber şi-a propus de la început să sprijine regiunile în care este prezentă. Astfel, în ultimul deceniu, s-au investit aproape douăzeci de milioane de euro în proiecte comunitare din Comănești (Bacău), Rădăuți (Suceava), Reci (Covasna) dar și în alte comunități.

Acțiunile de responsabilitate socială corporativă au în centrul lor domeniul social, care aduc îmbunătățiri în serviciile comunitare – în grădinițe, școli, locuințe și facilități pentru persoanele defavorizate, servicii de urgență, asistență medicală, clădiri publice sau evenimente comunitare.

Printre cele mai reprezentative proiecte finanțate de HS Timber se numără: renovarea și modernizarea bucătăriei din cadrul Spitalui Municipal din Târgu Secuiesc, lucrări de renovare şi dotări la Spitalul Orăşenesc “Ioan Lascăr” din Comăneşti şi la Spitalul Orăşenesc Siret, finanţarea unui after school în Reci și construirea unui centru social pentru copii în Rădăuți, astfel încât aceștia să se bucure de o copilărie frumoasă.

Modernizarea spitalului Spitalul Orăşenesc Siret

Modernizarea bucătăriei din cadrul Spitalui Municipal din Târgu Secuiesc

After school Reci

After school Reci

Centru social pentru copii în Rădăuți

Centru social pentru copii în Rădăuți

În egală măsură, o prioritate o reprezintă mediul, prin proiecte și inițiative care contribuie la gestionarea durabilă a pădurilor, trasabilitatea lemnului, reîmpădurire și protejarea zonelor bogate în biodiversitate.

Din dorința de a promova dezvoltarea responsabilă a pădurilor din România, HS Timber a încheiat și un parteneriat strategic cu Fundația Pădurea de Mâine, venind în sprijinul comunităților și implementând eficient angajamentul pentru responsabilitatea socială.

Plantare Pădurea de Mâine

În acest sens, deja s-a plantat un milion de puieți pentru a reîmpăduri în special terenurile cu dificultăți de generare.

Nu în ultimul rând, o prioritate o reprezintă sprijinul pentru educație, cercetare, dezvoltare și inovare în silvicultură și industria lemnului. În acest sens au fost oferite burse studenților merituoși, au fost dotate laboratoare de biometrie forestieră, au fost finanțate proiecte și evenimente.

Printre cele mai importante proiecte în domeniul educației se numără bursele oferite elevilor de la Liceul Tehnologic din Moinești și dotarea laboratorului de biometrie forestieră de la Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava.

De asemenea, în ultimii patru ani, HS Baco Panels din Comănești a oferit elevilor de la liceele tehnologice din zonă stagii de practică plătite în cadrul fabricii și cu posibilitatea angajării după terminarea studiilor. Compania investește în pregătirea tinerilor, iar unii dintre ei preferă să rămână în orașul natal, după absolvirea liceului.

Elevi în practică la HS Baco Panels din Comănești

Iar pentru că sustenabilitatea activităților reprezintă un principiu important care ghidează compania, în decembrie anul trecut a fost inaugurat parcul fotovoltaic de la fabrica de panel HS Baco Panels din Comănești.

Alexandru Agache, director administrativ la HS Baco Panels:

„Sustenabilitatea este principiul călăuzitor și de aceea facem investiții strategice pentru viitor, în surse de energie regenerabilă. Parcul fotovoltaic acoperă 20-25% din necesarul de energie electrică al fabricii și reduce semnificativ emisiile de CO2. Nu ne vom opri din planurile noastre de investiții pentru a ne atinge țintele în materie de sustenabilitate. Aceasta este filosofia HS Timber”.

Parcul fotovoltaic de la fabrica de panel HS Baco Panels din Comănești
Citește mai departe

Business

ANSVSA: Amenzi de 410.000 de lei unor unităţi de alimentaţie publică de pe litoral

Publicat cu

pe

Inspectorii sanitari-veterinari au aplicat 46 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 410.000 de lei, în urma controalelor desfăşurate în prima săptămână de activitate în cadrul „Comandamentului Sezon Estival 2024”, a anunţat, luni, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

De asemenea, au fost emise două ordonanţe de suspendare şi patru de interzicere a activităţii, fiind dispusă şi măsura de reţinere oficială şi sechestru pentru o cantitate de 64 de kg produse de origine animală (carne şi preparate din carne, peşte şi produse lactate), care au fost dirijate către unităţi de neutralizare.

Inspectorii sanitari-veterinari au verificat 190 de unităţi de alimentaţie publică şi de vânzare cu amănuntul.

Potrivit sursei citate, printre principalele nereguli constatate se numără: comercializarea directă către consumatorul final a produselor alimentare în spaţii neaprobate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor; ambalarea şi etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, în vederea depozitării şi valorificării, precum şi comercializarea acestora neetichetate potrivit legislaţiei în vigoare; condiţii necorespunzătoare de igienă în spaţiile de producţie precum şi depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare.

Toate unităţile aflate pe litoralul românesc sunt supravegheate şi verificate de către inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul Comandamentului Sezon Estival 2024. Inspectorii din cadrul acestei structuri desfăşoară acţiuni de control oficial în toate staţiunile de pe litoralul Mării Negre, în echipe mixte, dar şi în parteneriat cu alte instituţii ale statului cu atribuţii de control.

ANSVSA, prin intermediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor din Constanţa, pune la dispoziţia celor interesaţi numărul de telefon al „Comandamentului Sezon Estival 2024”: 0786 577 007, unde se pot face sesizări sau se pot obţine informaţii referitoare la diferite aspecte din domeniul siguranţei alimentelor. Acest număr funcţionează în paralel cu numărul Call – Center-ului ANSVSA: 0800.826.787, apelabil gratuit, din orice reţea de telefonie.

Citește mai departe

Business

CFR Călători va extinde restricţiile de viteză pe calea ferată în perioadele caniculare şi cu furtuni puternice

Publicat cu

pe

CFR Călători va extinde restricţiile de viteză pe calea ferată în perioadele caniculare şi cu furtuni puternice, pentru a garanta siguranţa pasagerilor, mai ales că în zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează între 50 şi 80 de grade Celsius la soare.

„România se confruntă cu temperaturi extrem de ridicate ce au impact şi în transportul feroviar. Ca atare se extind restricţiile de viteză pe calea ferată pe perioada prognozată de meteorologi ca fiind caracterizată cu fenomene meteo extreme: caniculă şi furtuni puternice. Prioritatea CFR Călători este siguranţa pasagerilor şi face eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalaţii de climatizare”, informează luni un comunicat al companiei.

Potrivit sursei citate, infrastructura feroviară, precum şi materialul rulant din România nu au fost proiectate pentru temperaturile ridicate înregistrate odată cu schimbările climatice.

„Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât şi ţările care trec prin aceleaşi schimbări climatice. În zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează de multe ori chiar şi peste 50 – 80 de grade Celsius la soare. Trebuie avut în vedere că ţările care au, tradiţional, o climă mult mai caldă au proiectată infrastructura şi materialul rulant pentru a rezistă la temperaturi mult mai ridicate. Totodată şi în aceste ţări se iau aceleaşi măsuri de prevenţie, precum în România, dacă temperatura creşte peste nivelul pentru care a fost proiectat transportul feroviar”, se menţionează în comunicat.

CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiţii de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecţiuni medicale: să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj; să aibă medicaţia necesară afecţiunilor pe care le au, în caz de nevoie; să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare