Connect with us

Publicat cu

pe

Având în vedere informațiile eronate din ultimele zile, legate de livrarea kitului EDUSAL pentru plata salariilor aferente lunii ianuarie 2023, compania SIMAVI face următoarele precizări:

Contractul pentru ”Servicii de dezvoltare, suport tehnic și mentenanță corectivă la nivelul sistemului EDUSAL” a fost semnat luni, 06.02.2023 și acoperă perioada februarie – aprilie 2023. Pentru primele două cerințe, setarea parametrilor necesari anului fiscal 2023 și majorarea cu 10% conform art. I din capitolul I al OUG nr. 16/2022, contractul stipulează termen de livrare de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului, respectiv 13.02.2023.

“Înțelegând îngrijorarea personalului din învățământ, vă asigurăm că am făcut eforturi pentru a livra kitul Edusal chiar înainte de acest termen, deși modificările aduse noului kit sunt majore, cu impact diferit pe fiecare categorie de personal din învățământul preuniversitar.

Pentru a veni în sprijinul Ministerului Educației și pentru a preveni intarzieri in distribuirea salariilor, deși contractul a fost semnat în ultimul moment, am livrat kitul Edusal în data de 8 februarie, ora 22.30, după eforturi susținute făcute de echipele tehnice SIMAVI. Având în vedere acest lucru, menționăm că acest kit poate avea unele probleme neașteptate. În cazul în care vor apărea, suntem pregatiti sa le corectăm în cel mai scurt timp printr-o soluție rectificativa.

Reamintim că aplicația EDUSAL este un program informatic pentru calculul si plata salariilor aflat în proprietatea Ministerului Educației.

În speranța că precizările noastre vor contribui la corectă informare a salariaților din învățământ cu privire la plata salariilor prin kitul EDUSAL și vor limita răspândirea de informații eronate, neverificate, vă asigurăm de întreaga noastră considerație”, transmite SIMAVI.

Business

Daniel Constantin propune ITI Giurgiu-Teleorman #TeleormanMeritaMaiMult

Publicat cu

pe

În cadrul evenimentului de prezentare a candidaților PNL Teleorman, desfășurat sub sloganul #TeleormanMeritaMaiMult, Daniel Constantin a anunțat un program ambițios de Investiții Teritoriale Integrate (ITI) Giurgiu-Teleorman, destinat dezvoltării economice și sociale a județului Teleorman.

“Care sunt avantajele unui astfel de program?

În primul rând faptul că ne asigurăm că pe următorul exercițiu financiar, 2027-2033 vom avea o sumă fixă așa cum a avut și ITI Delta Dunării. Este singura soluție prin care ne asigurăm că putem să investim în zonele care sunt cu potențial în județul nostru.

Un alt avantaj este acela că avem o competiție internă. Nu trebuie să facem față competiției pe care, de multe ori, județul a pierdut-o în fața altor societăți din alte județe. Dacă avem o sumă fixă, ne asigurăm că banii se vor investi aici.

De asemenea, un alt avantaj pe care îl avem este adresabilitatea directă pe potențial și pe problemele pe care le avem și o să vă dau și două exemple ulterior. De asemenea, flexibilitate pe care o avem în acordarea de finanțări nerambursabile și nu în ultimul rând, și asta îmi doresc foarte tare, pentru ca se pare că lipsește într-un județ, după 34 de ani de democrație, implicarea societății civile.

Îmi doresc foarte tare ca în toată această strategie la care vom lucra în perioada următoare, să atragem societatea civilă și să răspundem nevoilor pe care le au. Despre asta cred că este vorba în ceea ce înseamnă abordarea imediat următoare a politicii în județul Teleorman.

Vă spuneam că vă dau doar două exemple de ce este important. În primul rând, dacă avem o sumă fixă cred că putem să nu mai avem un mare 0 în dreptul infrastructurii. Se vorbește de prea mult timp de o autostradă care sa lege Alexandria de București, se pare că va veni mai devreme sau mai târziu, dar din ceea ce vorbesc cu agenții economici, se pare că nu este suficient. Trebuie să facem mai mult decât atât. Se vorbește de un drum expres de foarte mult timp care să unească Giurgiu cu Zimnicea, se vorbește de un pod peste Dunăre și alte lucruri.

Cred că dacă vom reuși să trecem prin Guvern cu o astfel de abordare, vom avea sume să punem în practică lucruri pe care le dorește comunitatea de aici. Sigur ca mai este o condiție: la Consiliul Județean să fie cineva care să-și dorească.” a declarat Daniel Constantin, președintele PNL Teleorman.

Printre efectele pozitive ale acestui program, Daniel Constantin a mai subliniat și susținerea agriculturii, amintind că 10% din producția cerealieră a țării provine din Teleorman.

La eveniment au participat Nicolae Ciucă, președintele Senatului și președintele PNL, Adrian Veștea, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Dorin Cojocaru, președintele APRIL, și, prin intermediul unei intervenții video, Dragoș Anastasiu, președintele Grupului Eurolines România.

În discursul său, Nicolae Ciucă a subliniat importanța unei administrații locale apropiate de cetățeni: „Fiți primarii cetățenilor, nu ai clădirilor. Deschideți-le ușa atât la casă, cât și la birou și stați de vorbă cu ei. Trebuie să realizăm legătura între administrația locală, mediul de afaceri și instituțiile de învățământ.”

Adrian Veștea a adăugat: „Să știți că peste tot unde administrația locală este condusă de primari liberali sau de președinți de Consilii Județene liberali, lucrurile se văd.”

Evenimentul a marcat un moment important pentru comunitatea locală din Teleorman, demonstrând angajamentul PNL de a susține dezvoltarea județului prin inițiative concrete și colaborări strânse între administrația locală, mediul de afaceri și societatea civilă.

Material electoral comandat de Partidul Național Liberal – PNL Teleorman 

Executat de SC Arthur and Regents SRL – portal Eoficial.ro 

CMF: 21240015

Citește mai departe

Business

Soluțiile SIMAVI pentru București, un smart city adaptat la nevoile viitorului

Publicat cu

pe

Software Imagination & Vision (SIMAVI) a participat la cea de-a șasea ediție a conferinței anuale FOCUS București – Digitalizare și Dezvoltare Urbană, organizată de Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București.

Specialiștii SIMAVI au prezentat soluțiile companiei pentru conectarea tehnologiei cu sustenabilitatea pentru un București mai bun.

Conferința FOCUS București – Digitalizare și Dezvoltare Urbană este dedicată explorării potențialului digitalizării și dezvoltării urbane sustenabile a capitalei, oferind un forum de discuții pentru autorități, lideri, experți și profesioniști din diverse domenii pentru a dezvolta strategii inovatoare, care să transforme Bucureștiul într-un oraș inteligent, durabil și adaptat la nevoile viitorului.

Specialiștii SIMAVI au fost invitați la dezbaterea de la Palatul CCIB prin prisma expertizei companiei în domeniul proiectelor de Cercetare & Dezvoltare, implementate în Uniunea Europeană. SIMAVI a semnat 10 contracte noi în programele HORIZON EUROPE, DIGITAL EUROPE , EUROPEAN DEFENDS FUNDS și CITYZENS. Domeniile sunt dintre cele mai diferite și abordează problematici de actualitate, de la sănătate, vamă, apărare, energie și cyber security.

SIMAVI oferă soluții dedicate mediului public și privat al oricărei organizații: ERP-ul lansat recent, SVAP2025, soluția de management al documentelor SIVADOC și soluția de arhivare a documentelor ArhivManager deja folosită pe scară largă de companii românești din TOP 1000.

SIMAVI dezvoltă și soluții de instruire folosind tehnologii emergente, precum Virtual Reality, Augmented Reality și Mixed Reality, care integrează matur Inteligența Artificială.

Despre SIMAVI

Software Imagination & Vision (SIMAVI) este specializată în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare. Compania furnizează servicii informatice direct către organizații ale Comisiei Europene și către multe instituții și companii din România, Europa și Orientul Mijlociu.

Citește mai departe

Business

DNSC, Poliţia Română şi ARB avertizează asupra riscului de fraudă prin apeluri telefonice false (spoofed)

Publicat cu

pe

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) atrag atenţia asupra creşterii fraudelor prin apeluri telefonice false (spoofed) în ultima perioadă.

Concret, infractorii se prezintă ca funcţionari bancari şi utilizează în fals numere de telefon ale băncilor, sau unele apropiate, folosind un discurs inedit, persuasiv şi înşelător.

“În ultimele zile, este activă o campanie care se foloseşte de numele unor bănci pentru apeluri false (spoofed) în care atacatorii apelează potenţiale victime şi se prezintă drept angajaţi ai acestora. Spoofing-ul numărului de telefon este o tehnică de înşelăciune prin care un atacator îşi modifică numărul de telefon astfel încât să apară pe ecranul persoanei apelate un alt număr decât cel real. Această metodă este utilizată pentru a induce în eroare victima, determinând-o să creadă că interlocutorul reprezintă o entitate legitimă, cum ar fi o bancă sau o altă instituţie, fiind folosită pentru a obţine informaţii personale sau bancare sensibile”, avertizează reprezentanţii DNSC într-un comunicat.

Potrivit sursei citate, în actuala variantă de campanie frauduloasă, persoana apelată telefonic este anunţată că i s-a aprobat creditul solicitat. Primul instinct este acela de a reacţiona rapid şi de a efectua demersurile necesare pentru anularea acestei acţiuni. Atacatorii mizează pe acest aspect încă de la început, şi anume pe activarea rapidă a emoţiei, pentru a evita ca interlocutorul să acţioneze cu calm la telefon şi să pună întrebările logice în acest caz, ori să facă verificări suplimentare, pe un alt canal de comunicare, cu banca sau cu autorităţile, susţin experţii DNSC.

“Din momentul în care persoana apelată anunţă că nu a efectuat vreo cerere pentru acordarea unui credit, atacatorii îi spun că în acel caz este cel mai probabil vorba despre o “fraudă” şi că vor avea nevoie de anumite date personale, date de autentificare, respectiv date bancare, pentru a face demersurile necesare raportării presupusei “fraude” şi pentru a recupera eventualele sume pierdute. Acesta este un scenariu înşelător în care sunt folosite extrem de bine tehnici de inginerie socială, iar atacatorii sunt foarte bine antrenaţi în a fi convingători şi amabili”, explică specialiştii în securitate cibernetică.

Pentru evitarea atacurilor prin apeluri telefonice false (spoofed), experţii DNSC vin şi cu câteva recomandări.

“Verificaţi întotdeauna sursa/autenticitatea apelurilor telefonice primite printr-un canal de comunicare oficial alternativ, înainte de a oferi orice informaţii personale; refuzaţi apelurile care vi se par suspecte, chiar dacă pretind că provin de la bănci sau alte autorităţi şi apar numere de telefon ale acestora sau asemănătoare; nu furnizaţi date personale la telefon şi nici date bancare! Băncile nu vor cere niciodată informaţii privind parole de acces la contul bancar şi nici date de pe cardurile bancare; nu răspundeţi la astfel de solicitări şi încheiaţi apelul imediat”, recomandă experţii.

De asemenea, DNSC recomandă utilizatorilor să nu discute despre credite şi bani la telefon, pentru că o bancă nu va apela niciodată telefonic utilizatorii pentru anula credite sau a le promite recuperarea unor sume de bani.

“Raportaţi apelurile suspecte. Dacă primiţi un apel care vi se pare dubios, informaţi imediat banca/instituţia în numele căreia se pretinde că a fost efectuat apelul pentru a ajuta la identificarea rapidă a tentativelor de fraudă; notificaţi autorităţile dacă aţi fost victima fraudelor; dacă aţi divulgat accidental date personale sau ale cardului, contactaţi imediat banca pentru a bloca accesul la conturi şi raportaţi incidentul la Poliţie şi la Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică”, se mai arată în comunicatul DNSC.

Nu în ultimul rând, specialiştii în securitate cibernetică recomandă utilizatorilor să spună prietenilor şi familiei despre atacurile care folosesc instrumente pentru a realiza apeluri spoofed. ” Astfel ajutaţi direct la conştientizarea noilor ameninţări din mediul online şi la reducerea numărului potenţial de victime ale acestor atacuri. Contribuiţi la răspândirea acestor avertizări prin detalii asupra discursului inedit şi înşelător folosit de atacatori, pentru a reduce şansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes. Dacă v-aţi divulgat datele cardului bancar, este important să contactaţi imediat banca pentru a bloca orice tranzacţii neautorizate”, menţionează experţii.

În cazul în care constataţi că aţi suferit pierderi financiare ca urmare a unui incident de tip spoofing, depuneţi o plângere oficială la Poliţie fizic, sau online, trimiţând un e-mail la adresa [email protected]. De asemenea, informaţi Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică fie telefonic, la numărul 1911, fie prin e-mail la [email protected], pentru a contribui la prevenirea unor astfel de incidente în viitor, se mai arată în comunicat.

Proiectul naţional de educaţie digitală #SigurantaOnline este menit să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca utilizatori din România să devină victime ale fraudelor informatice. #SigurantaOnline este o iniţiativă a DNSC, Poliţiei Române şi ARB, la care s-au raliat şi alte entităţi public-private.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare