European Food Group, strategia reușitei în plină pandemie: investiții puternice în tehnologizare, menținerea angajaților și zero datorii la bugetul de stat!
European Food Group, unul dintre cei mai mari producători de produse alimentare din România, a adoptat o strategie curajoască pentru a se adapta la schimbările provocate de pandemia de coronavirus. Într-un context marcat de incertitudine și neprevăzut, European Food Group, având drept unul din principalii acționari pe dl. Ioan Micula, a investit masiv pentru eficientizarea afacerii și adaptarea modului de lucru la restricțiile generate de pandemie.
Și rezultatele nu au întârziat să apară: compania a încheiat unul dintre cei mai grei ani pentru mediul de afaceri fără a suferi modificări majore la nivel de business și a reușit să mențină constant numărul angajaților. În plus, European Food Group a reușit să își păstreze volumele de produse constante și a încheiat anul precedent fără nicio datorie la bugetele de stat.
Pe parcursul anului 2020, compania a făcut investiții tehnologice semnificative pentru creșterea nivelului de automatizare a fluxului de producție. Mai exact, noile tehnologii implementate au adus viteză, acuratețe și productivitate operațiunilor de manipulare a materialelor prin reducerea substanțială a riscului de deteriorare, conferind un impact real și durabil asupra producției generale. În industria alimentară, aceste tehnologii contribuie la evitarea contaminării, mai ales în contextul actual. Un alt beneficiu al acestor tehnologii constă în efectuarea unor munci și în condiții, de regulă, nefavorabile pentru oameni, cum ar fi temperaturile foarte mici sau foarte ridicate.
Utilizarea tehnologiei vine de obicei la pachet și cu un beneficiu mai puțin vizibil, în sensul reorientării către surse de energie regenerabilă sau cu amprentă neutră asupra mediului. Reducerea de CO2 a devenit astfel o prioritate pentru European Food Group, care pe lângă investițiile tehnologice a alocat 10 milioane de euro pentru reînnoirea a 70% din flota de transport și distribuție, si anume cu 100 de autovehicule/autocamioane Volvo, cu standard Euro 6, categoria D, având nivelul cel mai scăzut de poluare disponibil în prezent, precum și înlocuirea a peste 80% din utilajele logistice cu unele pe sistem electric, îmbunătățind totodată și condițiile de muncă.
European Food Group pune sănătatea angajaților pe primul loc
Depășirea provocărilor din această perioadă a însemnat pentru European Food Group o reorganizare a modului de desfășurare a activității de către angajați, pentru a reduce la minimum posibilitatea de îmbolnăvire, precum și evitarea unor blocaje care să perturbe fluxul comercial. În acest sens, s-a aplicat un program de lucru alternativ, cu limitarea numărului de persoane aflate în același timp în aceeași locație. Compania a suportat costurile suplimentare de transport ale angajaților cu mijloace de transport individuale și a asigurat testarea COVID la cerere.
Pentru personalul neimplicat în mod direct în procesul de producție s-a implementat pe o perioadă mai lungă de timp modelul de tele-working, prin asigurarea de echipamente informatice necesare. Prioritizarea unui mediu sigur pentru angajații săi este o responsabilitate pe care compania și-a asumat-o de la începutul activității sale, iar acest lucru se vede prin faptul că peste 50% dintre angajați au o vechime de peste 10 ani.
Cu toate aceste dezvoltări și adaptări la ”noua realitate” European Food Group a reușit să își păstreze volumele de produse constante și a încheiat anul precedent fără nicio datorie la bugetele de stat. Mai mult, a înregistrat o ușoară creștere a exporturilor, corelată cu creșterea aprecierii produselor de către consumatori. În acest sens, programul guvernamental pentru fonduri structurale ar putea constitui o oportunitate de face investiții noi pe termen lung, iar astfel de proiecte sunt momentan pe masa de analiză.
Colaborarea dintre stat și mediul privat, cheia dezvoltării, potrivit European Food Group
Potrivit reprezentanților Grupului, sectorul privat și cel public ar trebui să colaboreze pentru a asigura dezvoltarea și reziliența noului mediu de afaceri. „Din acest punct de vedere, ne-am asumat încă de la începutul activității noastre responsabilitatea de a investi constant pe piața din România. De exemplu, anul trecut, plăţile pe care le-am efectuat către bugetul de stat central şi local, impozite şi taxe, au înregistrat o valoare de peste 110 milioane de euro”, au declarat aceștia.
Pandemia de COVID-19 a perturbat consumul global, forțându-i pe oameni să adopte obiceiuri noi, la fel cum s-a întâmplat și pentru mediul de afaceri. Este încă neclar în ce măsură schimbările de acum se vor menține, însă un aspect este evident: că există o orientare clară a pieței către comercializarea online. De aceea, companiile European Food Group incearcă să identifice cele mai adecvate metode pentru dezvoltarea comercializării produselor și în mediul online (www.shopius.ro), pentru a fi la curent cu noile trenduri de consum și pentru a susține în continuare modelul autohton de creștere economică.
Business
Tehnologiile de ultimă oră din fabricile HS Timber Group fac mai ușoară prelucrarea lemnului
Pentru a se asigura că prelucrarea lemnului se desfășoară în condiții optime, compania HS Timber Group a făcut dintotdeauna din investițiile în echipamente și aparaturi de ultimă generație o prioritate.
Fiindcă știe că doar așa poate asigura un grad ridicat de automatizare în fabrici, dar și un control riguros al calității lemnului.
În fabricile sale, materia primă este folosită în proporție de 100% și nimic nu se aruncă.
Ceea ce rămâne se transformă în energie verde, iar acest lucru confirma o valoare importantă a companiei, și anume sustenabilitatea și grija pentru mediul înconjurător.
Fabrica de la Reci, din județul Covasna, își produce toate resursele intern, inclusiv cele energetice. Iar în acest lanț responsabil de producție s-a făcut, de-a lungul timpului, o investiție de 175 de milioane de euro. Astfel, eficiența este pe primul loc când vine vorba despre prelucrarea lemnului, iar cei circa 600 de oameni care lucrează în fabrică se bucură de noile tehnologii care îi ajută să își facă mai bine treaba.
La Comănești, în cea mai mare fabrică de panel într-un singur loc din lume, au fost investite 35 de milioane de euro și sunt asigurate peste 700 de locuri de muncă. Aici, fabrica și localitatea s-au dezvoltat împreună în cei 14 ani de activitate. Iar datorită tehnologiilor performante, materiile prime care ar fi devenit deșeuri sau lemne de foc se transformă aici în panel de calitate care este exportat și folosit în multe țări ale lumii.
Business
HS Timber Group și comunitățile locale lucrează împreuna de mulți ani și se pot baza pe o relație de parteneriat autentic
Una dintre prioritățile HS Timber Group este să transforme în bine viețile oamenilor cu care lucrează.
Unii dintre ei fac parte din familii care lucrează în fabrici de generații și lasă moștenire pasiunea pentru prelucrarea lemnului.
Pentru oamenii de aici, condițiile de lucru sunt un aspect deosebit de important – de la transportul asigurat și până la posibilități de creștere profesională, mediul în care aceștia muncesc este unul în care nu doar că se simt în siguranță, ci simt că aduc un aport valoros comunității din care fac parte.
Investițiile HS Timber Group le-au permis multor oameni să își câștige în continuare existența în locul unde s-au născut, iar unora le-au oferit șansa să se întoarcă înapoi acasă după o perioadă petrecută în străinătate.
Câteva exemple relevante care evidențiază tradiția implicării sociale a HS Timber sunt investiția de 80.000 de euro pentru achiziționarea unei ambulanțe tip SMURD tip B2, cu ajutorul Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Covasna din 2022, sau reabilitarea Școlii Gimnaziale „Ciprian Porumbescu” și a Școlii Gimnaziale „Liviu Rebreanu” din Comănești.
HS Timber și comunitățile locale lucrează împreuna de mulți ani și se pot baza pe o relație de parteneriat autentic.
Business
Revolut deschide o sucursală în România și schimbă IBAN-urile clienților români
Revolut va deschide o sucursală în România și va începe implementarea IBAN-ului românesc. Acesta din urmă va fi furnizat în ultimul trimestru al anului, de sucursala din România a Revolut Bank UAB, conform RevistaBiz.
Când se deschide sucursala Revolut în România
Deschiderea efectivă a sucursalei Revolut în țară este programată în decembrie 2024. Clienții noi, dar și cei existenți în România vor primi și un număr de cont cu un IBAN românesc.
Toate conturile vor fi administrate de sucursala din România a Revolut Bank UAB. Depozitele clienților vor continua să fie garantate până la 100.000 de euro de Fondul Lituanian de Garantare a Depozitelor. Revolut Bank operează pe 30 de piețe din Spațiul Economic European (SEE) și este autorizată și reglementată de Banca Centrală Europeană și de Banca Lituaniei.
„Operaționalizarea sucursalei Revolut Bank UAB în România și faptul că vom oferi propriile IBAN-uri românești reprezintă un nou pas către obiectivul de a deveni contul bancar principal pentru clienții din această piață. Punem mare accent pe capacitatea de a fi relevanți la nivel local în fiecare țară în care operăm”, a declarat Gabriela Simion, Manager General al Revolut Bank UAB Sucursala România.
Serviciile legate de conturile de plăți utilizate de clienți, de exemplu Cont Personal, Conturi Comune, Planuri Plătite, debite directe și transferuri de bani pe plan local și internațional, Conturile de economii, Revolut <18, schimb valutar, Revolut Pro, se vor furniza prin intermediul sucursalei din România. Celelalte servicii vor fi livrate de alte entități din grup, asemănător modului în care în prezent sunt furnizate.
Cei care utilizează Revolut de mai mult timp își vor actualiza în curând informațiile personale și se vor identifica în timpul procesului de migrare, având în vedere că legislația românească se va aplica în cazul conturilor clienților.
Aceștia vor trebui să reconfirme citirea tuturor documentelor cu termeni și condiții pentru produsele pe care le folosesc, deoarece acestea vor fi aliniate cu legislația din România, care acum se va aplica și va proteja clienții. Clienții vor fi informați direct în aplicație și prin email cu privire la pașii care trebuie făcuți pentru trecerea la IBAN-ul local actualizat.
-
Lifestyle3 ani înainte
Minimalismul, noul stil de viață care cucerește planeta. Discret, este adoptat de tot mai mulți români cu bani
-
Politică3 ani înainte
Florin Cîțu va câștiga detașat confruntarea cu Ludovic Orban. Iată si de ce
-
Lifestyle3 ani înainte
Un sfat vital din partea medicilor: pentru o viață sănătoasă, dormiți mai mult de 6 ore pe noapte
-
Lifestyle3 ani înainte
În sfârșit te întorci la birou. Cum te vei îmbrăca?