
European Food Group, strategia reușitei în plină pandemie: investiții puternice în tehnologizare, menținerea angajaților și zero datorii la bugetul de stat!
European Food Group, unul dintre cei mai mari producători de produse alimentare din România, a adoptat o strategie curajoască pentru a se adapta la schimbările provocate de pandemia de coronavirus. Într-un context marcat de incertitudine și neprevăzut, European Food Group, având drept unul din principalii acționari pe dl. Ioan Micula, a investit masiv pentru eficientizarea afacerii și adaptarea modului de lucru la restricțiile generate de pandemie.
Și rezultatele nu au întârziat să apară: compania a încheiat unul dintre cei mai grei ani pentru mediul de afaceri fără a suferi modificări majore la nivel de business și a reușit să mențină constant numărul angajaților. În plus, European Food Group a reușit să își păstreze volumele de produse constante și a încheiat anul precedent fără nicio datorie la bugetele de stat.
Pe parcursul anului 2020, compania a făcut investiții tehnologice semnificative pentru creșterea nivelului de automatizare a fluxului de producție. Mai exact, noile tehnologii implementate au adus viteză, acuratețe și productivitate operațiunilor de manipulare a materialelor prin reducerea substanțială a riscului de deteriorare, conferind un impact real și durabil asupra producției generale. În industria alimentară, aceste tehnologii contribuie la evitarea contaminării, mai ales în contextul actual. Un alt beneficiu al acestor tehnologii constă în efectuarea unor munci și în condiții, de regulă, nefavorabile pentru oameni, cum ar fi temperaturile foarte mici sau foarte ridicate.
Utilizarea tehnologiei vine de obicei la pachet și cu un beneficiu mai puțin vizibil, în sensul reorientării către surse de energie regenerabilă sau cu amprentă neutră asupra mediului. Reducerea de CO2 a devenit astfel o prioritate pentru European Food Group, care pe lângă investițiile tehnologice a alocat 10 milioane de euro pentru reînnoirea a 70% din flota de transport și distribuție, si anume cu 100 de autovehicule/autocamioane Volvo, cu standard Euro 6, categoria D, având nivelul cel mai scăzut de poluare disponibil în prezent, precum și înlocuirea a peste 80% din utilajele logistice cu unele pe sistem electric, îmbunătățind totodată și condițiile de muncă.
European Food Group pune sănătatea angajaților pe primul loc
Depășirea provocărilor din această perioadă a însemnat pentru European Food Group o reorganizare a modului de desfășurare a activității de către angajați, pentru a reduce la minimum posibilitatea de îmbolnăvire, precum și evitarea unor blocaje care să perturbe fluxul comercial. În acest sens, s-a aplicat un program de lucru alternativ, cu limitarea numărului de persoane aflate în același timp în aceeași locație. Compania a suportat costurile suplimentare de transport ale angajaților cu mijloace de transport individuale și a asigurat testarea COVID la cerere.
Pentru personalul neimplicat în mod direct în procesul de producție s-a implementat pe o perioadă mai lungă de timp modelul de tele-working, prin asigurarea de echipamente informatice necesare. Prioritizarea unui mediu sigur pentru angajații săi este o responsabilitate pe care compania și-a asumat-o de la începutul activității sale, iar acest lucru se vede prin faptul că peste 50% dintre angajați au o vechime de peste 10 ani.
Cu toate aceste dezvoltări și adaptări la ”noua realitate” European Food Group a reușit să își păstreze volumele de produse constante și a încheiat anul precedent fără nicio datorie la bugetele de stat. Mai mult, a înregistrat o ușoară creștere a exporturilor, corelată cu creșterea aprecierii produselor de către consumatori. În acest sens, programul guvernamental pentru fonduri structurale ar putea constitui o oportunitate de face investiții noi pe termen lung, iar astfel de proiecte sunt momentan pe masa de analiză.
Colaborarea dintre stat și mediul privat, cheia dezvoltării, potrivit European Food Group
Potrivit reprezentanților Grupului, sectorul privat și cel public ar trebui să colaboreze pentru a asigura dezvoltarea și reziliența noului mediu de afaceri. „Din acest punct de vedere, ne-am asumat încă de la începutul activității noastre responsabilitatea de a investi constant pe piața din România. De exemplu, anul trecut, plăţile pe care le-am efectuat către bugetul de stat central şi local, impozite şi taxe, au înregistrat o valoare de peste 110 milioane de euro”, au declarat aceștia.
Pandemia de COVID-19 a perturbat consumul global, forțându-i pe oameni să adopte obiceiuri noi, la fel cum s-a întâmplat și pentru mediul de afaceri. Este încă neclar în ce măsură schimbările de acum se vor menține, însă un aspect este evident: că există o orientare clară a pieței către comercializarea online. De aceea, companiile European Food Group incearcă să identifice cele mai adecvate metode pentru dezvoltarea comercializării produselor și în mediul online (www.shopius.ro), pentru a fi la curent cu noile trenduri de consum și pentru a susține în continuare modelul autohton de creștere economică.
Business
eFactura SVAP, softul performant care poate face în mod automat toate raportările necesare de la 1 ianuarie

Cu doar câteva click-uri, facturarea electronică, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru toate tranzacțiile între firme, se poate face în mod automat, fără erori, de către aplicația specializată creată de SIMAVI.
Cu ajutorul soluției eFactura SVAP, facturile sunt emise și încărcate automat în sistemul RO e-factura. După ce sunt înregistrate la ANAF, facturile sunt apoi descărcate automat si înregistrate în contabilitate. În plus, softul dezvoltat de SIMAVI generează documente în sistemul de achiziții, gestiune și financiar contabil.
Pentru a veni în întâmpinarea operatorilor economici care au obligația de a emite facturi electronice, compania Software Imagination & Vision (SIMAVI), cel mai mare integrator de
produse software din România, a lansat pe piață eFactura SVAP, o soluție inovatoare pentru generarea noii raportări SAF-T, pentru eFactura și pentru completarea altor declarații fiscale.
Parte a celui mai eficient sistem ERP din România, SVAP2025, este o soluție informatică 100% românească, adaptată legislației naționale, care permite companiilor să automatizeze întreg procesul laborios și complicat.
Află mai multe despre beneficiile eFactura SVAP din clipul de mai jos:
Despre SIMAVI
Software Imagination & Vision (SIMAVI) este specializată în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare. Compania furnizează servicii informatice direct către organizații ale Comisiei Europene și către multe instituții și companii din România, Europa și Orientul Mijlociu.
Business
Compania românească care furnizează servicii informatice direct către organizații ale Comisiei Europene a creat roboții-asistenți pentru a înlocui gestionarea manuală a documentelor financiar-contabile

Confruntate cu deficit de forță de muncă, companiile au nevoie de robotizare pentru a automatiza sarcinile manuale și repetitive, mari consumatoare de timp, precum cele caracteristice departamentului financiar.
Compania Software Imagination & Vision (SIMAVI), cel mai mare integrator de produse software din România, a dezvoltat roboții-asistenți- o soluție inovatoare care automatizează activitatea departamentului financiar în proporție de 90%.
Partener al Comisiei Europene în peste 20 de proiecte de furnizare de servicii IT, SIMAVI a îmbinat experiența acumulată de-a lungul timpului în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare cu tehnologia UiPath pentru a crea un produs revoluționar pentru automatizarea proceselor financiare ale unei companii.
Parte a modului ROBOSVAP, roboții-asistenți funcționează pe orice soluție informatică (ERP) și elimină introducerea manuală a datelor în sistemul de contabilitate.
Roboții-asistenți cresc productivitatea departamentului financiar prin înlocuirea factorului uman în activitățile repetitive și laborioase, precum: extragerea și prelucrarea datelor din facturi, a extraselor bancare, a foilor de pontaj, a formularelor, cererilor, avizelor de deplasare teren, dar și pentru introducerea automată în interfața sistemului ERP a datelor extrase.
Ca inovație absolută, roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI acoperă documentele folosite în cadrul Departamentelor Financiare (facturi, extrase bancare etc) și pot fi extinși la orice alt document și flux operațional: financiar-contabil (stocuri, producție), administrativ / HR (foi de pontaj, calcul salarial, formulare, cereri etc), operațional (avize deplasare teren etc).
Roboții-asistenți creați de SIMAVI beneficiază de actualizări în pas cu legislația din România (bilanț și anexe, declarații fiscale precum D300, D390, D394, D112 sau noua raportare SAF-T).
Una dintre primele companii din România care a adoptat soluția dezvoltată de SIMAVI este Meridian Auto.
Meridian Auto a implementat roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI pentru a înlocui gestionarea manuală a documentelor departamentului financiar, activitate care necesita cel mai mare efort de operare manuală la nivelul companiei, și a obținut o economie de timp de 94%, prin automatizarea operațiunilor cu furnizorii, și de 90%, prin automatizarea extraselor bancare.
Roboții-asistenți gestionează toate extrasele bancare ale companiei, facturile de la furnizori, extrasele bancare, plățile, încasările și alte documente financiare, în 10% din timpul necesar unui angajat.
Mai multe despre funcționalitățile roboților-asistenți dezvoltați de SIMAVI, în testimonialul Meridian Auto.
Dacă ești interesat să afli mai multe despre roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI, completează formularul.
Despre SIMAVI
Compania Software Imagination & Vision (SIMAVI) este specializată în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare. Portofoliul SIMAVI cuprinde soluții informatice care acoperă întregul spectru de nevoi al oricărei organizații, fie aparținând managementului privat, fie aparținând managementului public.
Business
O stradă bine semnalizată este o stradă mai sigură! Semnalizarea rutieră, crucială în prevenirea accidentelor de circulație

România se află în fruntea clasamentului European la numărul de accidente provocate de șoferi, iar cifrele sunt în continuă creștere.
În fiecare zi, cinci persoane mor în accidente rutiere și alte 76 sunt rănite.
Cele mai multe victime sunt din Municipiul Bucuresti, Iași, Cluj, Bacău și Prahova.
De peste 10 ani, multe state au adoptat modelul semnalizării cu dinamică luminoasă prietenoasă cu mediul, pe baza energiei solare. În doar câțiva ani, țări precum Danemarca, Polonia sau Lituania au înregistrat scăderi semnificative ale accidentelor rutiere.
Romania are la dispoziție soluții pentru reducerea considerabila a accidentelor rutiere. Tehnologii construite în țară de către liderul național în semnalizare rutieră.
Vesta Investment, liderul de piață în securitate pasivă rutieră cu o experiență de 30 de ani pe piața din România, produce anual, în regim propriu, indicatoare și mijloace de semnalizare rutieră cu LED-uri de mare putere, ce sunt dotate cu panouri solare prietenoase cu mediul.
O stradă bine semnalizată este o stradă mai sigură.
Vesta Investment. Previne imprevizibilul!
-
Lifestyle2 ani înainte
Minimalismul, noul stil de viață care cucerește planeta. Discret, este adoptat de tot mai mulți români cu bani
-
Politică2 ani înainte
Florin Cîțu va câștiga detașat confruntarea cu Ludovic Orban. Iată si de ce
-
Lifestyle2 ani înainte
În sfârșit te întorci la birou. Cum te vei îmbrăca?
-
Lifestyle3 ani înainte
Un sfat vital din partea medicilor: pentru o viață sănătoasă, dormiți mai mult de 6 ore pe noapte