Connect with us

Publicat cu

pe

Competențele digitale sunt foarte importante pentru angajatori, dar, în prezent, abilitățile precum comunicarea eficientă și gândirea critică devin cruciale, fiind chiar mult mai căutate.

Pentru a-ți desfășura activitatea profesională eficient, ai nevoie de: „hard skills”: cunoștințele tehnice specifice domeniului necesare pentru a-ți îndeplini responsabilitățile. Totuși, într-o lume în care piața muncii este într-o continuă metamorfozare, „soft skills” pot fi la fel de importante, chiar dacă nu se bucură de același nivel de promovare.

Aceste abilități sunt mai puternice, chiar dacă se regăsesc mai rar în profilul candidatului: gândiți-vă la caracteristici și comportamente personale specifice unui lider puternic sau unui membru devotat al echipei. În contextul normalizării muncii de la distanță, unde colaborarea și modalitățile de a inova s-au schimbat, companiile încep să înțeleagă importanța acestor elemente intangibile atunci când formează diferite echipe de succes, transmite BBC.

Ca urmare, angajatorii apreciază din ce în ce mai mult abilitățile soft ale unui candidat în cadrul unui interviu, considerându-le aproape la nivel de egalitate cu experiența și pregătirea în domeniul competențelor digitale, spun experții.

Pentru unii angajați, anumite abilități soft sunt înnăscute, fiind mai degrabă trăsături de personalitate care fac pe cineva un bun comunicator sau care determină o persoană să gândească analitic în mod natural. Pe de altă parte, pentru alții, dezvoltarea și perfecționarea abilităților soft poate fi mai dificilă. Cu toate acestea, este posibil ca fiecare angajat să își dezvolte și să își perfecționeze aceste caracteristici, dar și să învețe cum să le prezinte în cadrul unui interviu. Și asta, spun experții, este ceva ce ar trebui să facem cu toții.

Ce înseamnă „soft skills”, noul tip de competențe?

Nu există o clară care să cuprindă toate aceste abilități, dar termenul se referă, în esență, la caracteristici total diferite față de cele tehnice. De exemplu, capacitatea de a lucra în diferite programe de tip software este considerată „hard skill”. Pe de altă parte, a ști cum să analizezi diferite pachete software pentru a-ți da seama ce ar trebui să folosească o companie necesită gândire critică, considerată ca fiind parte din lista „soft skills”.

Comunicarea face parte din cadrul „soft skills”. Comunicarea eficientă cu colegii, clienții și managementul necesită dexteritate și inteligență emoțională. Empatia, munca în echipă și compasiunea sunt, de asemenea, abilități care se încadrează umbrela „soft skills”.

Termenul „abilități soft” este, în esență, doar un jargon, spune Eric Frazer, autorul cărții The Psychology of Top Talent și profesor asistent de psihologie la Facultatea de Medicină a Universității Yale. „Din punctul de vedere al științei comportamentului, se referă într-adevăr la o serie de mentalități și comportamente. Câteva exemple de mentalități soft-skill ar putea fi cineva care învață continuu sau cineva care este foarte perseverent. Multe comportamente precum gândirea critică, ascultarea activă și rezolvarea imaginativă a problemelor sunt, de asemenea, abilități soft.”

Aceste abilități le permit angajaților se integreze în cadrul unei companii și să urce cât mai sus pe scara evolutivă a carierei lor, generând, totodată, relații interpersonale valoroase.

Frazer spune că termenul de „soft skills” poate defini, în esență, o serie de abilități personale: „Este vorba despre caracterul unei persoane și despre modul aceasta interacționează cu cei din jurul său.”

Multe abilități soft sunt extrem de practice, cum ar fi eficiența, prioritizarea, organizarea și gestionarea timpului, trăsături care sunt din ce în ce mai căutate pentru locurile de muncă remote. „Oamenii care sunt eficienți au un program foarte bine stabilit și se pot încadra într-o limită clară de timp”, spune Frazer.

Abilitățile soft nu sunt doar utile la locul de muncă, ci și în viața de zi cu zi. Aceleași caracteristici le permit angajaților să lucreze eficient în cadrul companiei și să avanseze în carieră, dar îi și ajută să creeze relații interpersonale mutual benefice cu ceilalți colegi. 

O schimbare remarcabilă, piața muncii este în plină transformare

Pe măsură ce multe dintre părțile foarte tehnice ale muncii devin din ce în ce mai automatizate sau înlocuite cu instrumente tehnologice, companiile caută, în schimb, angajați care pot rezolva probleme, jongla cu responsabilități mai mari și pot lucra bine cu alții. Lipsa acută a forței de muncă determină companiile să se axeze asupra longevității. Astfel, vor opta pentru angajați dețin abilități de comunicare interpersonală și inteligența emoțională cu potențial de a crește cât mai mult în ierarhia companiei și de a deveni lideri de succes.

În plus, abilitățile soft au devenit și mai importante în contextul pandemiei de COVID-19 și schimbărilor pe care aceasta le-a generat în câmpul muncii  . De exemplu: comunicarea devine mai importantă și mult mai complexă atunci când lucrătorii angajații nu se întâlnesc la birou. Adaptabilitatea, de asemenea, este o abilitate soft, iar ultimii doi ani au necesitat din partea tuturor multă putere de a accepta schimbări majore în viața de zi cu zi.

Drept urmare, angajatorii caută din ce în ce mai mult aceste caracteristici în profilul unui potențial angajat. Într-o analiză realizată în anul 2021 a peste 80 de milioane de anunțuri de angajare din 22 de sectoare industriale, organizația non-profit America Succeeds a constatat că aproape două treimi dintre posturi au solicitat persoane care să dețină „soft skills”. De asemenea, 7 din 10 abilități solicitate de angajatori se încadrau în categoria „soft skills”, de exemplu: comunicare, rezolvare de probleme și planificare.

Același raport a arătat că anumite tipuri de posturi prioritizează și mai mult abilitățile soft: acestea au fost cele mai dorite calificări pentru 91% din joburile de management, 86% din joburile de operațiuni de afaceri și 81% din joburile de inginerie, ceea ce este cu adevărat surprinzător pentru un domeniu a cărei activitate este concentrată, teoretic, asupra competențelor tehnologice ale angajaților.

„Când ne uităm la forța de muncă din ziua de azi, realizăm faptul că a existat fără echivoc o schimbare de la a avea ceea ce aș numi „cunoștințe tacite” și „abilități tacite”… adică ești pur și simplu bun în ceea ce faci. Dacă ești inginer, te pricepi la codificare sau proiectare. Dacă lucrezi în domeniul financiar, ești bun la analiza datelor numerice.”, adaugă Frazer. „Organizațiile care au acceptat aceste schimbări sunt cele care au înțeles că omul sfințește locul. Acest lucru nu înseamnă că abilitățile tehnice nu mai sunt luate în considerare, adaugă el, dar companiile au înțeles că aceste „soft skills” mențin echipa unită, fapt ce va genera rezultate excelente pe termen lung”.

Site-ul internațional pe care se plasează anunțuri de angajare, Monster’s The Future of Work 2021: Global Hiring Outlook a dezvăluit că abilitățile soft, cum ar fi colaborarea, fiabilitatea și flexibilitatea sunt printre abilitățile pe care angajatorii le caută cel mai mult în rândul potențialilor angajați. Cu toate acestea, directorii raportează că se luptă să găsească candidați care și-au dezvoltat de-a lungul anilor abilitățile soft.

Pe de altă parte, abilitățile soft, precum imaginația și adaptabilitatea, sunt greu de cuantificat. Interviurile nu surprind cu adevărat aceste atribute cu o mare precizie”, spune el. De asemenea, majoritatea candidaților nu scot în evidență cu precădere acele abilități în CV-urile lor sau pe paginile personale de LinkedIn, deși ar trebui să ia în considerare asta.

Valorificarea șansei tale, trebuie să consolidezi competențele de tip soft skills”

Faptul că se pune atât de mult accent asupra acestor „soft skills” a stârnit controverse în rândul anumitor persoane care caută un job, în special în cazul celor ce nu dețin un talent nativ la comunicare sau care nu sunt „lideri înnăscuți”, așa cum spune Frazer. Totuși, aceste abilități se pot învăța, chiar dacă necesită mai multă implicare și perseverență.

„Oamenii care își doresc să devină mai buni la locul de muncă sau să ajungă la un echilibru între viața personală și cea profesională înțeleg și apreciază valoarea perfecționării în mod constant și necesitatea deprinderii acestor abilități.”

Deseori suntem conștienți de punctele noastre forte, dar nu conștientizăm faptul că  perfecționarea abilităților soft începe cu solicitarea de feedback pentru a identificarea punctelor slabe sau vulnerabile. Uneori poți maximiza un punct slab doar dacă ieși puțin din zona ta de confort. Dacă vrei să îți dezvolți imaginația sau capacitatea de a soluționa probleme, poți încerca să participi la sesiuni de brainstorming cu restul colegilor din cadrul companiei.

Într-un raport, abilitățile soft au fost cele mai dorite calificări pentru 91% din joburile de management, 86% din joburile de operațiuni de afaceri și 81% din joburile de inginerie

Inteligența emoțională poate fi crescută, de asemenea, prin dezvoltarea conștientizării sociale și prin gestionarea mai eficientă a propriilor sentimente. Pe lângă îmbunătățirea perspectivelor de muncă, acest lucru aduce cu sine și multe alte beneficii: cercetările arată că persoanele cu inteligență emoțională ridicată sunt mai puțin susceptibile la a experimenta stres și anxietate.

Pe măsură ce managerii de resurse umane caută din ce în ce mai mult persoane ce dețin aceste calități, ei își adaptează întrebările în cadrul unui interviu astfel încât să descopere să  setul de abilități soft ale unui candidat. „Când întrebi pe cineva „dă-mi un exemplu de moment în care ai fost cu adevărat provocat în viața ta profesională” sau „spune-mi o poveste care evidențiază mentalitatea ta de muncă”, îi ceri să demonstreze acele mentalități, ” menționează el.

Cât despre intervievat, „să presupunem că ești întrebat, „care este abordarea ta față de învățarea continuă?””, adaugă el. Acesta este un moment în care îi poți demonstra intervievatorului că ești dispus și entuziasmat să deprinzi abilitățile necesare pentru a face față postului pentru care candidezi. „Cel mai bun răspuns ar fi: „Ei bine, am fost la această conferință anul trecut; Particip la acest webinar o dată pe lună; Tocmai am terminat de citit această carte; M-am abonat la acest ziar de specialitate.”

Pentru a se pregăti cel mai bine pentru situații ca acestea, candidații ar trebui să-și identifice în avans aceste „soft skills”, dar și să fie pregătiți oricând să le demonstreze, spune el. Abilitățile tehnice și experiența de pe CV-ul tău vor fi întotdeauna importante, dar într-o lume aflată într-o continuă schimbare, ele nu sunt suficiente: va trebui totuși să-i convingi pe recrutori că deții multe „soft skills” care te vor ajuta să reușești și să ajungi acolo unde îți dorești cel mai mult.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Business

Tehnologiile de ultimă oră din fabricile HS Timber Group fac mai ușoară prelucrarea lemnului

Publicat cu

pe

Pentru a se asigura că prelucrarea lemnului se desfășoară în condiții optime, compania HS Timber Group a făcut dintotdeauna din investițiile în echipamente și aparaturi de ultimă generație o prioritate.

Fiindcă știe că doar așa poate asigura un grad ridicat de automatizare în fabrici, dar și un control riguros al calității lemnului.

În fabricile sale, materia primă este folosită în proporție de 100% și nimic nu se aruncă.

Ceea ce rămâne se transformă în energie verde, iar acest lucru confirma o valoare importantă a companiei, și anume sustenabilitatea și grija pentru mediul înconjurător.

Fabrica de la Reci, din județul Covasna, își produce toate resursele intern, inclusiv cele energetice. Iar în acest lanț responsabil de producție s-a făcut, de-a lungul timpului, o investiție de 175 de milioane de euro. Astfel, eficiența este pe primul loc când vine vorba despre prelucrarea lemnului, iar cei circa 600 de oameni care lucrează în fabrică se bucură de noile tehnologii care îi ajută să își facă mai bine treaba.

La Comănești, în cea mai mare fabrică de panel într-un singur loc din lume, au fost investite 35 de milioane de euro și sunt asigurate peste 700 de locuri de muncă. Aici, fabrica și localitatea s-au dezvoltat împreună în cei 14 ani de activitate. Iar datorită tehnologiilor performante, materiile prime care ar fi devenit deșeuri sau lemne de foc se transformă aici în panel de calitate care este exportat și folosit în multe țări ale lumii.

Citește mai departe

Business

HS Timber Group și comunitățile locale lucrează împreuna de mulți ani și se pot baza pe o relație de parteneriat autentic

Publicat cu

pe

Una dintre prioritățile HS Timber Group este să transforme în bine viețile oamenilor cu care lucrează.

Unii dintre ei fac parte din familii care lucrează în fabrici de generații și lasă moștenire pasiunea pentru prelucrarea lemnului.

Pentru oamenii de aici, condițiile de lucru sunt un aspect deosebit de important – de la transportul asigurat și până la posibilități de creștere profesională, mediul în care aceștia muncesc este unul în care nu doar că se simt în siguranță, ci simt că aduc un aport valoros comunității din care fac parte.

Investițiile HS Timber Group le-au permis multor oameni să își câștige în continuare existența în locul unde s-au născut, iar unora le-au oferit șansa să se întoarcă înapoi acasă după o perioadă petrecută în străinătate.

Câteva exemple relevante care evidențiază tradiția implicării sociale a HS Timber sunt investiția de 80.000 de euro pentru achiziționarea unei ambulanțe tip SMURD tip B2, cu ajutorul Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Covasna din 2022, sau reabilitarea Școlii Gimnaziale „Ciprian Porumbescu” și a Școlii Gimnaziale „Liviu Rebreanu” din Comănești.

HS Timber și comunitățile locale lucrează împreuna de mulți ani și se pot baza pe o relație de parteneriat autentic.

Citește mai departe

Business

Revolut deschide o sucursală în România și schimbă IBAN-urile clienților români

Publicat cu

pe

Revolut va deschide o sucursală în România și va începe implementarea IBAN-ului românesc. Acesta din urmă va fi furnizat în ultimul trimestru al anului, de sucursala din România a Revolut Bank UAB, conform RevistaBiz.

Când se deschide sucursala Revolut în România

Deschiderea efectivă a sucursalei Revolut în țară este programată în decembrie 2024. Clienții noi, dar și cei existenți în România vor primi și un număr de cont cu un IBAN românesc.

Toate conturile vor fi administrate de sucursala din România a Revolut Bank UAB. Depozitele clienților vor continua să fie garantate până la 100.000 de euro de Fondul Lituanian de Garantare a Depozitelor. Revolut Bank operează pe 30 de piețe din Spațiul Economic European (SEE) și este autorizată și reglementată de Banca Centrală Europeană și de Banca Lituaniei.

„Operaționalizarea sucursalei Revolut Bank UAB în România și faptul că vom oferi propriile IBAN-uri românești reprezintă un nou pas către obiectivul de a deveni contul bancar principal pentru clienții din această piață. Punem mare accent pe capacitatea de a fi relevanți la nivel local în fiecare țară în care operăm”, a declarat Gabriela Simion, Manager General al Revolut Bank UAB Sucursala România.

Serviciile legate de conturile de plăți utilizate de clienți, de exemplu Cont Personal, Conturi Comune, Planuri Plătite, debite directe și transferuri de bani pe plan local și internațional, Conturile de economii, Revolut <18, schimb valutar, Revolut Pro, se vor furniza prin intermediul sucursalei din România. Celelalte servicii vor fi livrate de alte entități din grup, asemănător modului în care în prezent sunt furnizate.

Cei care utilizează Revolut de mai mult timp își vor actualiza în curând informațiile personale și se vor identifica în timpul procesului de migrare, având în vedere că legislația românească se va aplica în cazul conturilor clienților.

Aceștia vor trebui să reconfirme citirea tuturor documentelor cu termeni și condiții pentru produsele pe care le folosesc, deoarece acestea vor fi aliniate cu legislația din România, care acum se va aplica și va proteja clienții. Clienții vor fi informați direct în aplicație și prin email cu privire la pașii care trebuie făcuți pentru trecerea la IBAN-ul local actualizat.

Citește mai departe
Businesso zi înainte

Tehnologiile de ultimă oră din fabricile HS Timber Group fac mai ușoară prelucrarea lemnului

Businesso zi înainte

HS Timber Group și comunitățile locale lucrează împreuna de mulți ani și se pot baza pe o relație de parteneriat autentic

Social2 zile înainte

MApN a ridicat patru avioane de luptă, după ce rușii au atacat cu drone mai multe obiective din Ucraina, la granița cu România. O dronă ar fi intrat în spațiul național

Business2 zile înainte

Revolut deschide o sucursală în România și schimbă IBAN-urile clienților români

Politică2 zile înainte

Iohannis, despre aderarea la Schengen cu frontierele terestre: „S-a lucrat tot timpul foarte intens pentru acest obiectiv”

Politică3 zile înainte

Când ar putea începe ANAF recuperarea sumelor încasate nelegal de soţii Iohannis din închirierea unor spații pe care le-au deținut. Explicațiile ANAF

Politică3 zile înainte

Klaus Iohannis a anunțat că nu vrea legi în favoarea sa: „Nu am dorit o lege pentru mine, nu doresc o lege pentru mine şi pot să vă spun cu certitudine că voi avea grijă ca această lege să nu existe”

Social3 zile înainte

Ne apropiem de momentul în care românii vor putea călători fără viză în SUA. MAI a prezentat demersurile făcute pentru programul Visa Waiver

Politică3 zile înainte

Klaus Iohannis rămâne fără două imobile din Sibiu și trebuie să dea înapoi 260.000 de euro

Social3 zile înainte

Guvernul alocă încă 15.000 de lei pentru familiile afectate de inundații. Boloș: „Vom aloca suplimentar 35 de milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară”

Facebook

Articole Populare