Connect with us

Publicat cu

pe

Competențele digitale sunt foarte importante pentru angajatori, dar, în prezent, abilitățile precum comunicarea eficientă și gândirea critică devin cruciale, fiind chiar mult mai căutate.

Pentru a-ți desfășura activitatea profesională eficient, ai nevoie de: „hard skills”: cunoștințele tehnice specifice domeniului necesare pentru a-ți îndeplini responsabilitățile. Totuși, într-o lume în care piața muncii este într-o continuă metamorfozare, „soft skills” pot fi la fel de importante, chiar dacă nu se bucură de același nivel de promovare.

Aceste abilități sunt mai puternice, chiar dacă se regăsesc mai rar în profilul candidatului: gândiți-vă la caracteristici și comportamente personale specifice unui lider puternic sau unui membru devotat al echipei. În contextul normalizării muncii de la distanță, unde colaborarea și modalitățile de a inova s-au schimbat, companiile încep să înțeleagă importanța acestor elemente intangibile atunci când formează diferite echipe de succes, transmite BBC.

Ca urmare, angajatorii apreciază din ce în ce mai mult abilitățile soft ale unui candidat în cadrul unui interviu, considerându-le aproape la nivel de egalitate cu experiența și pregătirea în domeniul competențelor digitale, spun experții.

Pentru unii angajați, anumite abilități soft sunt înnăscute, fiind mai degrabă trăsături de personalitate care fac pe cineva un bun comunicator sau care determină o persoană să gândească analitic în mod natural. Pe de altă parte, pentru alții, dezvoltarea și perfecționarea abilităților soft poate fi mai dificilă. Cu toate acestea, este posibil ca fiecare angajat să își dezvolte și să își perfecționeze aceste caracteristici, dar și să învețe cum să le prezinte în cadrul unui interviu. Și asta, spun experții, este ceva ce ar trebui să facem cu toții.

Ce înseamnă „soft skills”, noul tip de competențe?

Nu există o clară care să cuprindă toate aceste abilități, dar termenul se referă, în esență, la caracteristici total diferite față de cele tehnice. De exemplu, capacitatea de a lucra în diferite programe de tip software este considerată „hard skill”. Pe de altă parte, a ști cum să analizezi diferite pachete software pentru a-ți da seama ce ar trebui să folosească o companie necesită gândire critică, considerată ca fiind parte din lista „soft skills”.

Comunicarea face parte din cadrul „soft skills”. Comunicarea eficientă cu colegii, clienții și managementul necesită dexteritate și inteligență emoțională. Empatia, munca în echipă și compasiunea sunt, de asemenea, abilități care se încadrează umbrela „soft skills”.

Termenul „abilități soft” este, în esență, doar un jargon, spune Eric Frazer, autorul cărții The Psychology of Top Talent și profesor asistent de psihologie la Facultatea de Medicină a Universității Yale. „Din punctul de vedere al științei comportamentului, se referă într-adevăr la o serie de mentalități și comportamente. Câteva exemple de mentalități soft-skill ar putea fi cineva care învață continuu sau cineva care este foarte perseverent. Multe comportamente precum gândirea critică, ascultarea activă și rezolvarea imaginativă a problemelor sunt, de asemenea, abilități soft.”

Aceste abilități le permit angajaților se integreze în cadrul unei companii și să urce cât mai sus pe scara evolutivă a carierei lor, generând, totodată, relații interpersonale valoroase.

Frazer spune că termenul de „soft skills” poate defini, în esență, o serie de abilități personale: „Este vorba despre caracterul unei persoane și despre modul aceasta interacționează cu cei din jurul său.”

Multe abilități soft sunt extrem de practice, cum ar fi eficiența, prioritizarea, organizarea și gestionarea timpului, trăsături care sunt din ce în ce mai căutate pentru locurile de muncă remote. „Oamenii care sunt eficienți au un program foarte bine stabilit și se pot încadra într-o limită clară de timp”, spune Frazer.

Abilitățile soft nu sunt doar utile la locul de muncă, ci și în viața de zi cu zi. Aceleași caracteristici le permit angajaților să lucreze eficient în cadrul companiei și să avanseze în carieră, dar îi și ajută să creeze relații interpersonale mutual benefice cu ceilalți colegi. 

O schimbare remarcabilă, piața muncii este în plină transformare

Pe măsură ce multe dintre părțile foarte tehnice ale muncii devin din ce în ce mai automatizate sau înlocuite cu instrumente tehnologice, companiile caută, în schimb, angajați care pot rezolva probleme, jongla cu responsabilități mai mari și pot lucra bine cu alții. Lipsa acută a forței de muncă determină companiile să se axeze asupra longevității. Astfel, vor opta pentru angajați dețin abilități de comunicare interpersonală și inteligența emoțională cu potențial de a crește cât mai mult în ierarhia companiei și de a deveni lideri de succes.

În plus, abilitățile soft au devenit și mai importante în contextul pandemiei de COVID-19 și schimbărilor pe care aceasta le-a generat în câmpul muncii  . De exemplu: comunicarea devine mai importantă și mult mai complexă atunci când lucrătorii angajații nu se întâlnesc la birou. Adaptabilitatea, de asemenea, este o abilitate soft, iar ultimii doi ani au necesitat din partea tuturor multă putere de a accepta schimbări majore în viața de zi cu zi.

Drept urmare, angajatorii caută din ce în ce mai mult aceste caracteristici în profilul unui potențial angajat. Într-o analiză realizată în anul 2021 a peste 80 de milioane de anunțuri de angajare din 22 de sectoare industriale, organizația non-profit America Succeeds a constatat că aproape două treimi dintre posturi au solicitat persoane care să dețină „soft skills”. De asemenea, 7 din 10 abilități solicitate de angajatori se încadrau în categoria „soft skills”, de exemplu: comunicare, rezolvare de probleme și planificare.

Același raport a arătat că anumite tipuri de posturi prioritizează și mai mult abilitățile soft: acestea au fost cele mai dorite calificări pentru 91% din joburile de management, 86% din joburile de operațiuni de afaceri și 81% din joburile de inginerie, ceea ce este cu adevărat surprinzător pentru un domeniu a cărei activitate este concentrată, teoretic, asupra competențelor tehnologice ale angajaților.

„Când ne uităm la forța de muncă din ziua de azi, realizăm faptul că a existat fără echivoc o schimbare de la a avea ceea ce aș numi „cunoștințe tacite” și „abilități tacite”… adică ești pur și simplu bun în ceea ce faci. Dacă ești inginer, te pricepi la codificare sau proiectare. Dacă lucrezi în domeniul financiar, ești bun la analiza datelor numerice.”, adaugă Frazer. „Organizațiile care au acceptat aceste schimbări sunt cele care au înțeles că omul sfințește locul. Acest lucru nu înseamnă că abilitățile tehnice nu mai sunt luate în considerare, adaugă el, dar companiile au înțeles că aceste „soft skills” mențin echipa unită, fapt ce va genera rezultate excelente pe termen lung”.

Site-ul internațional pe care se plasează anunțuri de angajare, Monster’s The Future of Work 2021: Global Hiring Outlook a dezvăluit că abilitățile soft, cum ar fi colaborarea, fiabilitatea și flexibilitatea sunt printre abilitățile pe care angajatorii le caută cel mai mult în rândul potențialilor angajați. Cu toate acestea, directorii raportează că se luptă să găsească candidați care și-au dezvoltat de-a lungul anilor abilitățile soft.

Pe de altă parte, abilitățile soft, precum imaginația și adaptabilitatea, sunt greu de cuantificat. Interviurile nu surprind cu adevărat aceste atribute cu o mare precizie”, spune el. De asemenea, majoritatea candidaților nu scot în evidență cu precădere acele abilități în CV-urile lor sau pe paginile personale de LinkedIn, deși ar trebui să ia în considerare asta.

Valorificarea șansei tale, trebuie să consolidezi competențele de tip soft skills”

Faptul că se pune atât de mult accent asupra acestor „soft skills” a stârnit controverse în rândul anumitor persoane care caută un job, în special în cazul celor ce nu dețin un talent nativ la comunicare sau care nu sunt „lideri înnăscuți”, așa cum spune Frazer. Totuși, aceste abilități se pot învăța, chiar dacă necesită mai multă implicare și perseverență.

„Oamenii care își doresc să devină mai buni la locul de muncă sau să ajungă la un echilibru între viața personală și cea profesională înțeleg și apreciază valoarea perfecționării în mod constant și necesitatea deprinderii acestor abilități.”

Deseori suntem conștienți de punctele noastre forte, dar nu conștientizăm faptul că  perfecționarea abilităților soft începe cu solicitarea de feedback pentru a identificarea punctelor slabe sau vulnerabile. Uneori poți maximiza un punct slab doar dacă ieși puțin din zona ta de confort. Dacă vrei să îți dezvolți imaginația sau capacitatea de a soluționa probleme, poți încerca să participi la sesiuni de brainstorming cu restul colegilor din cadrul companiei.

Într-un raport, abilitățile soft au fost cele mai dorite calificări pentru 91% din joburile de management, 86% din joburile de operațiuni de afaceri și 81% din joburile de inginerie

Inteligența emoțională poate fi crescută, de asemenea, prin dezvoltarea conștientizării sociale și prin gestionarea mai eficientă a propriilor sentimente. Pe lângă îmbunătățirea perspectivelor de muncă, acest lucru aduce cu sine și multe alte beneficii: cercetările arată că persoanele cu inteligență emoțională ridicată sunt mai puțin susceptibile la a experimenta stres și anxietate.

Pe măsură ce managerii de resurse umane caută din ce în ce mai mult persoane ce dețin aceste calități, ei își adaptează întrebările în cadrul unui interviu astfel încât să descopere să  setul de abilități soft ale unui candidat. „Când întrebi pe cineva „dă-mi un exemplu de moment în care ai fost cu adevărat provocat în viața ta profesională” sau „spune-mi o poveste care evidențiază mentalitatea ta de muncă”, îi ceri să demonstreze acele mentalități, ” menționează el.

Cât despre intervievat, „să presupunem că ești întrebat, „care este abordarea ta față de învățarea continuă?””, adaugă el. Acesta este un moment în care îi poți demonstra intervievatorului că ești dispus și entuziasmat să deprinzi abilitățile necesare pentru a face față postului pentru care candidezi. „Cel mai bun răspuns ar fi: „Ei bine, am fost la această conferință anul trecut; Particip la acest webinar o dată pe lună; Tocmai am terminat de citit această carte; M-am abonat la acest ziar de specialitate.”

Pentru a se pregăti cel mai bine pentru situații ca acestea, candidații ar trebui să-și identifice în avans aceste „soft skills”, dar și să fie pregătiți oricând să le demonstreze, spune el. Abilitățile tehnice și experiența de pe CV-ul tău vor fi întotdeauna importante, dar într-o lume aflată într-o continuă schimbare, ele nu sunt suficiente: va trebui totuși să-i convingi pe recrutori că deții multe „soft skills” care te vor ajuta să reușești și să ajungi acolo unde îți dorești cel mai mult.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

Situație revoltătoare în energie. ANRE nu dă doi bani pe investițiile necesare ca rețelele electrice să nu pice

Publicat cu

pe

ANRE a pus luni in dezbatere publica proiectul de metodologie de stabilire a noilor tarife reglementate de distribuție a energiei electrice, care ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie.

Agenția de reglementare ezită în continuare să crească tarifele de distribuție și să recunoască cheltuielile cu investițiile făcute de companiile din energie, în contextul în care multe dintre rețelele de transport și distribuție de energie electrică din Romania nu mai pot funcționa în configurația de acum 40 de ani și au nevoie acută de modernizare.

De exemplu, creșterile de costuri cu investițiile în rețele nu pot fi recunoscute nici măcar cu echivalentul ratei inflației. De asemenea, Nu sunt recunoscute investițiile în mașini, clădiri sau aplicații IT.

Fără a stimula investițiile în infrastructura de transport, România riscă să rămână cu o rețea nemodernizată, neadaptată provocărilor tot mai mari, inclusiv celor generate de războiului de lângă frontieră. În plus, statul aprobă proiecte de energie eoliană în Marea Neagră, dar poate fi introdusa energia în sistemul național prin rețele vechi, nemodernizate dinainte de Revoluție?

Consecința pe termen mediu de lung? Vom avea de suferit cu toții, fie că suntem consumatori casnici sau industriali. Ne putem aștepta de la pene de curent mai dese și mai lungi, până la imposibilitatea de a ne monta panouri fotovoltaice pe case sau de a porni centrala!

Statul pune în pericol dezvoltarea rețelei de electricitate în România și ignoră total faptul că o rețea națională modernizată va duce, pe termen mediu și lung, la reducerea sustenabila a costurilor pentru consumatori, un obiectiv asumat de autorități, și va putea să susțină, în viitor creșterea consumului de energie.

O întrebare în loc de concluzie: a abandonat oare România orice așteptare de a fi un pol energetic important în Europa Centrala și de Est, de a fi  jucătorul cheie în tranzitul energiei electrice în zonă?

Citește mai departe

Business

Alexandria, al 4-lea cel mai rău oraș în care să trăiești, din toată România

Publicat cu

pe

Nu este de mirare că tinerii vor să fugă din orașul care bate pasul pe loc. Reședința de județ a Teleormanului a ajuns, din perspectiva condițiilor de viață, pe locul 4 al celor mai slab cotate orașe din țară, potrivit clasamentului publicat de cotidianul Adevarul.

In fruntea clasamentului se afla orase unde au fost create parcuri largi, drumuri si parcari moderne si unde locuintele au preturi pe care angajatii si le pot permite, pentru ca salariile sunt mari.

Cu un scor de 63.9, Alexandria se străduiește să ascundă sub preș frământările locuitorilor sai: traficul infernal, infrastructura veche și sufocantă, aerul viciat și prețurile imobiliare ce par a fi o glumă de prost gust.

În antiteză, conform aceluiași indice, în fruntea topului celor mai bine cotate orașe pe primele 5 poziții se află Sibiu, Brașov, Arad, Râmnicu-Vâlcea și Cluj-Napoca.

Indicele T.R.A.I. este un instrument inovator, ce calculează bunăstarea unui oraș/cartier pe baza mediei a patru subindici:

– Trafic – Afișează date precise despre circulația rutieră și viteza de deplasare, în raport cu viteza maximă legală admisă în zonă. Cu cât             scorul se apropie de 100, cu atât traficul este mai redus în oraș;
– Repere – Ia în calcul numărul total de magazine, supermarketuri, baruri și restaurante, grădinițe, școli, parcuri, locuri de joacă, facilități medicale și mijloace de transport în comun disponibile în oraș. Cu cât scorul este mai aproape de 100, cu atât zona are mai multe puncte de interes pe metru pătrat;
– Aer – Monitorizează constant calitatea aerului pe baza indicatorilor de poluare: particule în suspensie, oxizi de azot, O3, SO2, CO, temperatură, presiune atmosferică, umiditate și vânt. Cu cât scorul este mai ridicat și se apropie de 100, cu atât te bucuri de un aer mai curat în oraș;
– Imobiliare – Calculează costul mediu pe metru pătrat al locuințelor din oraș ales, raportat la media prețurilor imobiliare la nivel național. Cu cât scorul se apropie de 100, cu atât locuințele din oraș au prețuri mai ridicate pentru cumpărare. Cu cât scorul T.R.A.I. se apropie de 100, cu atât este mai ridicat nivel de trai din zonă.
Cu un scor de 67,2, Alexandria se poziționează în topul celor mai slab cotate orașe și la Vocea Cartierelor.

Ce înseamnă Vocea Cartierelor? Părerile oamenilor despre viața din cartierele în care locuiesc raportat la 13 criterii de evaluare, respectiv:

  • Siguranța – nivelul de siguranță resimțit de locuitori în oraș/cartier;
  • Curățenia – nivelul de curățenie de pe străzile orașului/cartierului și din locurile principale ale acestuia;
  • Parcările – nivelul de ușurință cu care se găsesc locuri libere de parcare;
  • Transportul în comun – ușurința deplasării de la un punct la altul, cu transportul în comun;
  • Pistele de biciclete – frecvența pistelor de biciclete existente în oraș;
  • Zgomot – nivelul de zgomot din oraș, cu cât scorul este mai mare, cu atât nivelul de zgomot este mai mare;
  • Apa curentă – cu cât scorul este mai ridicat, cu atât nu există griji în legătură cu furnizarea apei;
  • Salubrizarea – date locale legate de sistemele de salubrizare din cartiere;
  • Gazul – cu cât scorul crește, cu atât probabilitatea de a întâmpina probleme cu sistemul de gaze scade;
  • Canalizarea – un scor ridicat înseamnă un sistem de canalizare funcțional;
  • Încălzirea – cu cât scorul este mai mare, cu atât sistemul termic funcționează cum trebuie;
  • Gradul de mulțumire – cu cât scorul este mai ridicat, cu atât gradul de mulțumire este mai mare;
  • Costul general al vieții – cu cât scorul este mai mare, cu atât mersul la piață sau la restaurant este accesibil.

În umbra cifrelor și statisticii, se află vocile umane – voci ce reflectă o realitate mai dură. Curățenia, parcările, pistele de biciclete, zgomotul și costul general al vieții – toate acestea sunt criteriile suferinței tăcute și ale dorinței de schimbare.

Poziționarea pe locul 4 în topul celor mai slab cotate orașe trebuie să fie un strigăt de alarmă pentru alexăndreni.

Alexandria este astazi orasul condamnat la subdezvoltare de o administratie locala incompetenta care isi urmareste doar propriul interes.

Citește mai departe

Business

Întâlnirea oamenilor de afaceri din Turnu Măgurele

Publicat cu

pe

Oamenii de afaceri din Turnu Măgurele s-au întâlnit joi într-un eveniment organizat de George Daciu, candidatul PNL la primăria municipiului.
Printre invitați s-au numărat Dumitru Nancu, Director General al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, Andrei Niculae, Vicepreședinte al Autorității de Digitalizare a României, Daniel Constantin, Deputat și Președinte al PNL Teleorman, Cristi Barbu, Deputat, Vera Mitran, Șefa Administrației Judeţene a Finanţelor Publice Teleorman și Haralambie Epure, Prefectul Județului Teleorman.

Evenimentul a fost centrat pe două teme majore de interes economic: lansarea programului de finanțare IMM Invest Plus și importanța digitalizării în contextul economic actual.

Prima temă abordată a fost lansarea programului de finanțare IMM Invest Plus, care vine cu șase componente distincte:

*  IMM ROMÂNIA PLUS facilitează accesul la finanțare a întreprinderilor mici și mijlocii şi întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie, inclusiv profesioniștii, prin accesarea unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investiții sau credite/linii de credit pentru capital de lucru, inclusiv pentru refinanțarea altor credite de investiții sau cheltuieli destinate achiziției de părți sociale și acțiuni.
*  AGRO PLUS este dedicată întreprinderilor mici și mijlocii şi întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie, inclusiv profesioniștii din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și sectorului alimentar.
*  IMM PROD PLUS are ca obiectiv acordarea de garanții guvernamentale solicitate pentru asigurarea lichidităților și finanțarea investițiilor de către IMM-uri, inclusiv start-up-uri, care activează în sectoare productive.
*  CONSTRUCT PLUS are ca obiectiv acordarea de garanții guvernamentale pentru îmbunătățirea eficienței energetice, susținerea investițiilor în domeniul energiei verzi și alinierea la obiectivele de mediu implementate de:
-IMM-uri şi întreprinderi mici cu capitalizare de piaţă medie din sectorul construcțiilor, inclusiv start-up-uri, precum și arhitecți și birouri individuale de arhitectură;
-Unități Administrativ Teritoriale (municipii, orașe, comune).
*  RURAL PLUS are ca obiectiv acordarea de facilități de garantare de către stat în mod transparent și nediscriminatoriu pentru creditele de investiții și creditele/liniile de credit pentru capital de lucru acordate fermierilor, întreprinderilor mici și mijlocii, precum și întreprinderilor mari din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar.
*  INNOVATION PLUS are ca obiectiv acordarea de garanții guvernamentale pentru companiile românești inovative și/sau care își promovează produsele și serviciile destinate exportului.

Participanții au avut oportunitatea de a înțelege mai bine modalitățile concrete prin care acest program poate susține dezvoltarea și creșterea economică în Teleorman. Termenul limita pentru depunerea proiectelor este de 30 iunie.

Avantajele semnificative ale acestui nou program sunt:
-Creditul este de maxim 2 milioane de euro, 10 milioane de lei pe o perioada de maxim 6 ani,
-primul an nu se plătește dobândă, comision de garantare, comision de administrare si de risc,
-după primul an, dobânda este de 1,5%+ROBOR pentru creditele de investiții, iar pentru creditele revolving 1,9%+ROBOR
-după primul an, comisionul de administrare este de 0,2% din valoarea creditului
-procentul garantat de stat de 90% din valoarea creditului.

În ceea ce privește digitalizarea, discuțiile au evidențiat progresele semnificative realizate de statul român în acest domeniu, facilitând interacțiunile dintre antreprenori și stat, precum și relațiile dintre persoanele fizice și stat. Un exemplu concret este procesul de obținere a cazierului judiciar prin intermediul platformei online ghiseul.ro, care a simplificat și accelerat semnificativ procedura, reducând astfel birocrația și timpul necesar pentru obținerea acestui document important. Aceste inițiative evidențiază angajamentul autorităților în promovarea digitalizării și în facilitarea accesului la serviciile publice într-un mod eficient și transparent.

Evenimentul de la Turnu Măgurele a reprezentat nu doar o ocazie pentru un schimb de idei între oamenii de afaceri și liderii din domeniul public, ci și un pas important în direcția dezvoltării și modernizării economiei locale. Prin programe precum IMM Invest Plus se conturează un cadru propice pentru stimularea inovației și creșterii durabile pe termen lung.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare