Connect with us

Publicat cu

pe

Competențele digitale sunt foarte importante pentru angajatori, dar, în prezent, abilitățile precum comunicarea eficientă și gândirea critică devin cruciale, fiind chiar mult mai căutate.

Pentru a-ți desfășura activitatea profesională eficient, ai nevoie de: „hard skills”: cunoștințele tehnice specifice domeniului necesare pentru a-ți îndeplini responsabilitățile. Totuși, într-o lume în care piața muncii este într-o continuă metamorfozare, „soft skills” pot fi la fel de importante, chiar dacă nu se bucură de același nivel de promovare.

Aceste abilități sunt mai puternice, chiar dacă se regăsesc mai rar în profilul candidatului: gândiți-vă la caracteristici și comportamente personale specifice unui lider puternic sau unui membru devotat al echipei. În contextul normalizării muncii de la distanță, unde colaborarea și modalitățile de a inova s-au schimbat, companiile încep să înțeleagă importanța acestor elemente intangibile atunci când formează diferite echipe de succes, transmite BBC.

Ca urmare, angajatorii apreciază din ce în ce mai mult abilitățile soft ale unui candidat în cadrul unui interviu, considerându-le aproape la nivel de egalitate cu experiența și pregătirea în domeniul competențelor digitale, spun experții.

Pentru unii angajați, anumite abilități soft sunt înnăscute, fiind mai degrabă trăsături de personalitate care fac pe cineva un bun comunicator sau care determină o persoană să gândească analitic în mod natural. Pe de altă parte, pentru alții, dezvoltarea și perfecționarea abilităților soft poate fi mai dificilă. Cu toate acestea, este posibil ca fiecare angajat să își dezvolte și să își perfecționeze aceste caracteristici, dar și să învețe cum să le prezinte în cadrul unui interviu. Și asta, spun experții, este ceva ce ar trebui să facem cu toții.

Ce înseamnă „soft skills”, noul tip de competențe?

Nu există o clară care să cuprindă toate aceste abilități, dar termenul se referă, în esență, la caracteristici total diferite față de cele tehnice. De exemplu, capacitatea de a lucra în diferite programe de tip software este considerată „hard skill”. Pe de altă parte, a ști cum să analizezi diferite pachete software pentru a-ți da seama ce ar trebui să folosească o companie necesită gândire critică, considerată ca fiind parte din lista „soft skills”.

Comunicarea face parte din cadrul „soft skills”. Comunicarea eficientă cu colegii, clienții și managementul necesită dexteritate și inteligență emoțională. Empatia, munca în echipă și compasiunea sunt, de asemenea, abilități care se încadrează umbrela „soft skills”.

Termenul „abilități soft” este, în esență, doar un jargon, spune Eric Frazer, autorul cărții The Psychology of Top Talent și profesor asistent de psihologie la Facultatea de Medicină a Universității Yale. „Din punctul de vedere al științei comportamentului, se referă într-adevăr la o serie de mentalități și comportamente. Câteva exemple de mentalități soft-skill ar putea fi cineva care învață continuu sau cineva care este foarte perseverent. Multe comportamente precum gândirea critică, ascultarea activă și rezolvarea imaginativă a problemelor sunt, de asemenea, abilități soft.”

Aceste abilități le permit angajaților se integreze în cadrul unei companii și să urce cât mai sus pe scara evolutivă a carierei lor, generând, totodată, relații interpersonale valoroase.

Frazer spune că termenul de „soft skills” poate defini, în esență, o serie de abilități personale: „Este vorba despre caracterul unei persoane și despre modul aceasta interacționează cu cei din jurul său.”

Multe abilități soft sunt extrem de practice, cum ar fi eficiența, prioritizarea, organizarea și gestionarea timpului, trăsături care sunt din ce în ce mai căutate pentru locurile de muncă remote. „Oamenii care sunt eficienți au un program foarte bine stabilit și se pot încadra într-o limită clară de timp”, spune Frazer.

Abilitățile soft nu sunt doar utile la locul de muncă, ci și în viața de zi cu zi. Aceleași caracteristici le permit angajaților să lucreze eficient în cadrul companiei și să avanseze în carieră, dar îi și ajută să creeze relații interpersonale mutual benefice cu ceilalți colegi. 

O schimbare remarcabilă, piața muncii este în plină transformare

Pe măsură ce multe dintre părțile foarte tehnice ale muncii devin din ce în ce mai automatizate sau înlocuite cu instrumente tehnologice, companiile caută, în schimb, angajați care pot rezolva probleme, jongla cu responsabilități mai mari și pot lucra bine cu alții. Lipsa acută a forței de muncă determină companiile să se axeze asupra longevității. Astfel, vor opta pentru angajați dețin abilități de comunicare interpersonală și inteligența emoțională cu potențial de a crește cât mai mult în ierarhia companiei și de a deveni lideri de succes.

În plus, abilitățile soft au devenit și mai importante în contextul pandemiei de COVID-19 și schimbărilor pe care aceasta le-a generat în câmpul muncii  . De exemplu: comunicarea devine mai importantă și mult mai complexă atunci când lucrătorii angajații nu se întâlnesc la birou. Adaptabilitatea, de asemenea, este o abilitate soft, iar ultimii doi ani au necesitat din partea tuturor multă putere de a accepta schimbări majore în viața de zi cu zi.

Drept urmare, angajatorii caută din ce în ce mai mult aceste caracteristici în profilul unui potențial angajat. Într-o analiză realizată în anul 2021 a peste 80 de milioane de anunțuri de angajare din 22 de sectoare industriale, organizația non-profit America Succeeds a constatat că aproape două treimi dintre posturi au solicitat persoane care să dețină „soft skills”. De asemenea, 7 din 10 abilități solicitate de angajatori se încadrau în categoria „soft skills”, de exemplu: comunicare, rezolvare de probleme și planificare.

Același raport a arătat că anumite tipuri de posturi prioritizează și mai mult abilitățile soft: acestea au fost cele mai dorite calificări pentru 91% din joburile de management, 86% din joburile de operațiuni de afaceri și 81% din joburile de inginerie, ceea ce este cu adevărat surprinzător pentru un domeniu a cărei activitate este concentrată, teoretic, asupra competențelor tehnologice ale angajaților.

„Când ne uităm la forța de muncă din ziua de azi, realizăm faptul că a existat fără echivoc o schimbare de la a avea ceea ce aș numi „cunoștințe tacite” și „abilități tacite”… adică ești pur și simplu bun în ceea ce faci. Dacă ești inginer, te pricepi la codificare sau proiectare. Dacă lucrezi în domeniul financiar, ești bun la analiza datelor numerice.”, adaugă Frazer. „Organizațiile care au acceptat aceste schimbări sunt cele care au înțeles că omul sfințește locul. Acest lucru nu înseamnă că abilitățile tehnice nu mai sunt luate în considerare, adaugă el, dar companiile au înțeles că aceste „soft skills” mențin echipa unită, fapt ce va genera rezultate excelente pe termen lung”.

Site-ul internațional pe care se plasează anunțuri de angajare, Monster’s The Future of Work 2021: Global Hiring Outlook a dezvăluit că abilitățile soft, cum ar fi colaborarea, fiabilitatea și flexibilitatea sunt printre abilitățile pe care angajatorii le caută cel mai mult în rândul potențialilor angajați. Cu toate acestea, directorii raportează că se luptă să găsească candidați care și-au dezvoltat de-a lungul anilor abilitățile soft.

Pe de altă parte, abilitățile soft, precum imaginația și adaptabilitatea, sunt greu de cuantificat. Interviurile nu surprind cu adevărat aceste atribute cu o mare precizie”, spune el. De asemenea, majoritatea candidaților nu scot în evidență cu precădere acele abilități în CV-urile lor sau pe paginile personale de LinkedIn, deși ar trebui să ia în considerare asta.

Valorificarea șansei tale, trebuie să consolidezi competențele de tip soft skills”

Faptul că se pune atât de mult accent asupra acestor „soft skills” a stârnit controverse în rândul anumitor persoane care caută un job, în special în cazul celor ce nu dețin un talent nativ la comunicare sau care nu sunt „lideri înnăscuți”, așa cum spune Frazer. Totuși, aceste abilități se pot învăța, chiar dacă necesită mai multă implicare și perseverență.

„Oamenii care își doresc să devină mai buni la locul de muncă sau să ajungă la un echilibru între viața personală și cea profesională înțeleg și apreciază valoarea perfecționării în mod constant și necesitatea deprinderii acestor abilități.”

Deseori suntem conștienți de punctele noastre forte, dar nu conștientizăm faptul că  perfecționarea abilităților soft începe cu solicitarea de feedback pentru a identificarea punctelor slabe sau vulnerabile. Uneori poți maximiza un punct slab doar dacă ieși puțin din zona ta de confort. Dacă vrei să îți dezvolți imaginația sau capacitatea de a soluționa probleme, poți încerca să participi la sesiuni de brainstorming cu restul colegilor din cadrul companiei.

Într-un raport, abilitățile soft au fost cele mai dorite calificări pentru 91% din joburile de management, 86% din joburile de operațiuni de afaceri și 81% din joburile de inginerie

Inteligența emoțională poate fi crescută, de asemenea, prin dezvoltarea conștientizării sociale și prin gestionarea mai eficientă a propriilor sentimente. Pe lângă îmbunătățirea perspectivelor de muncă, acest lucru aduce cu sine și multe alte beneficii: cercetările arată că persoanele cu inteligență emoțională ridicată sunt mai puțin susceptibile la a experimenta stres și anxietate.

Pe măsură ce managerii de resurse umane caută din ce în ce mai mult persoane ce dețin aceste calități, ei își adaptează întrebările în cadrul unui interviu astfel încât să descopere să  setul de abilități soft ale unui candidat. „Când întrebi pe cineva „dă-mi un exemplu de moment în care ai fost cu adevărat provocat în viața ta profesională” sau „spune-mi o poveste care evidențiază mentalitatea ta de muncă”, îi ceri să demonstreze acele mentalități, ” menționează el.

Cât despre intervievat, „să presupunem că ești întrebat, „care este abordarea ta față de învățarea continuă?””, adaugă el. Acesta este un moment în care îi poți demonstra intervievatorului că ești dispus și entuziasmat să deprinzi abilitățile necesare pentru a face față postului pentru care candidezi. „Cel mai bun răspuns ar fi: „Ei bine, am fost la această conferință anul trecut; Particip la acest webinar o dată pe lună; Tocmai am terminat de citit această carte; M-am abonat la acest ziar de specialitate.”

Pentru a se pregăti cel mai bine pentru situații ca acestea, candidații ar trebui să-și identifice în avans aceste „soft skills”, dar și să fie pregătiți oricând să le demonstreze, spune el. Abilitățile tehnice și experiența de pe CV-ul tău vor fi întotdeauna importante, dar într-o lume aflată într-o continuă schimbare, ele nu sunt suficiente: va trebui totuși să-i convingi pe recrutori că deții multe „soft skills” care te vor ajuta să reușești și să ajungi acolo unde îți dorești cel mai mult.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

CCIR: Creştere cu peste 19% a cifrei de afaceri cumulată a companiilor din clasamentul TNF 2022

Publicat cu

pe

Miercuri, 23 noiembrie, CCIR (Camera de Comerț și Industrie a României) va organiza Topul Național al Firmelor 2022 (TNF 2022). Această gală va avea loc începând cu ora 18:00, la Centrul Expozițional Romexpo.

La eveniment sunt așteptați să participe reprezentanți ai celor mai performante companii, personalități ale autorităților publice centrale, precum și președinți ai Camerelor de Comerț Județene.

Cifra de afaceri cumulată a companiilor clasate pe primele zece locuri este de 212,14 miliarde de euro, în creștere cu 19,05% față anul precedent, iar profitul din exploatare al companiilor a însumat 19,56 miliarde euro, însemnând o creștere procentuală de 29,7%.

Ponderea profitului din cifra de afaceri a crescut în 2022 față de 2021, profitul din exploatare reprezentând 9% din cifra totală de afaceri, ceea ce indică o creștere a profitabilității companiilor românești.

Comparativ cu anul anterior, numărul firmelor incluse în primele 10 poziții a crescut de la 12.393 în 2021 la 12.740 companii în 2022, reprezentând o apreciere cu 2,79%.

Mihai Daraban: Performanțele înregistrate de companiile românești în 2021 merită afirmate ca atare și promovate

„În ciuda tuturor dificultăților, 2021 a fost anul revenirii economice cu 5,6% creștere în România și 4,2% în zona Euro, de unde vin cele mai multe comenzi pentru economia românească.

Profitul din exploatare al companiilor prezente în clasamentul TNF 2022 a înregistrat o creștere cu aproape 30%, ceea ce spune foarte multe despre competitivitatea mediului de afaceri românesc. Performanțele înregistrate de companiile românești în 2021, grație unui efort extraordinar făcut de oamenii de afaceri, merită afirmate ca atare și promovate.

Succesul în afaceri vine doar prin enorm de multă muncă și exact acesta este și mesajul pe care Camera de Comerț și Industrie a României vrea sa îl consolideze cu ocazia Topului Naţional al Firmelor 2022, pe care îl organizăm la Romexpo, pe data de 23 noiembrie.

România poate menține creșterea economică și poate evita recesiunea doar printr-un dialog autentic între stat și companii”, declara recent președintele CCIR, Mihai Daraban.

Despre TNF 2022

CCIR premiază cele mai performante companii din România, în cadrul Galei „Topul Național al Firmelor” (TNF), ediția a XXIX-a, eveniment care va avea loc, miercuri 23 noiembrie, la Centrul Expozițional Romexpo.

Reprezentanții mediului de afaceri care doresc să participe la Gala Topului Național al Firmelor 2022 se pot înscrie online, accesând link-ul: https://tnf.ro/inregistrare2022/

Citește mai departe

Business

Mihai Daraban: Profitul din exploatare al companiilor prezente în clasamentul TNF 2022 a înregistrat o creștere cu aproape 30%

Publicat cu

pe

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) organizează în data de 23 noiembrie, Topul Național al Firmelor 2022 (TNF 2022), eveniment ce se va desfășura începând cu ora 18:00, la Centrul Expozițional Romexpo. La eveniment sunt așteptați să participe reprezentanți ai celor mai performante companii, personalități ale autorităților publice centrale, precum și președinți ai Camerelor de Comerț Județene.

„În ciuda tuturor dificultăților, 2021 a fost anul revenirii economice cu 5.6% creștere în România și 4.2% în zona Euro, de unde vin cele mai multe comenzi pentru economia românească. Profitul din exploatare al companiilor prezente în clasamentul TNF 2022 a înregistrat o creștere cu aproape 30% ceea ce spune foarte multe despre competitivitatea mediului de afaceri românesc. Performanțele înregistrate de companiile românești în 2021, grație unui efort extraordinar făcut de oamenii de afaceri, merită afirmate ca atare și promovate. Succesul în afaceri vine doar prin enorm de multă muncă și exact acesta este și mesajul pe care Camera de Comerț și Industrie a României vrea sa îl consolideze cu ocazia Topului Naţional al Firmelor 2022, pe care îl organizăm la Romexpo, pe data de 23 noiembrie. România poate menține creșterea economică și poate evita recesiunea doar printr-un dialog autentic între stat și companii”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.

TNF 2022 este un clasament realizat în exclusivitate de către CCIR, datele centralizate evidenţiind tendințe pozitive pentru toți indicatorii care au stat la baza realizării acestuia, precum: numărul de companii, cifra de afaceri și profit.

Astfel, comparativ cu anul anterior, numărul firmelor incluse în primele 10 poziții a crescut de la 12.393 în 2021 la 12.740 companii în 2022, reprezentând o apreciere cu 2,79%.  Totodată, cifra de afaceri cumulată a companiilor clasate pe primele zece locuri este de 212,14 miliarde de euro, în creștere cu 19,05% față anul precedent, iar profitul din exploatare al companiilor a însumat 19,56 miliarde euro, însemnând o creștere procentuală de 29,7%. Ponderea profitului din cifra de afaceri a crescut în 2022 față de 2021, profitul din exploatare reprezentând 9% din cifra totală de afaceri, ceea ce indică o creștere a profitabilității companiilor românești.

TNF 2022 prezintă cele mai performante companii din șapte domenii de activitate: industrie, servicii, comerț, turism, cercetare-dezvoltare și high-tech, agricultură, silvicultură și pescuit, construcții. Cele mai semnificative domenii, ca pondere, după numărul de companii incluse în top 10, sunt industria (35,2%) și serviciile (28%), urmate de comerț (20,9%), agricultură, silvicultură și pescuit (5%), construcții (4,7%), cercetare-dezvoltare și high-tech (3,7%), turism (2,2%).

În funcție de cifra de afaceri, comerțul are o pondere de 44,09% din cifra totală de afaceri a companiilor, urmat de industrie (35,4%) și servicii (11,3%). Cele mai profitabile companii sunt în domeniul industrie, cu un profit de 42,6% din profitul total și o pondere a profitului de 11% din cifra de afaceri a companiilor din industrie.

Despre TNF 2022

CCIR premiază cele mai performante companii din România, în cadrul Galei „Topul Național al Firmelor” (TNF), ediția a XXIX-a, eveniment care va avea loc, miercuri 23 noiembrie, la Centrul Expozițional Romexpo. Reprezentanții mediului de afaceri care doresc să participe la Gala Topului Național al Firmelor 2022 se pot înscrie online, accesând link-ul:

https://tnf.ro/inregistrare2022/

Citește mai departe

Business

Topul Național al Firmelor, evenimentul economic al anului, organizat de CCIR pe 23 noiembrie

Publicat cu

pe

Performanța companiilor va fi sărbătorită la scenă deschisa, pe 23 noiembrie, într-o gală a excelenței în afaceri, la Topul Național al Firmelor. Peste 12.000 de companii, cu o cifră de afaceri de peste 200 mld. euro, au fost incluse în primele zece poziţii ale topului organizat de Camera de Comerț și Industrie a României.

Evenimentul va avea loc miercuri, 23 noiembrie 2022, la Centrul Expozițional Romexpo. La eveniment sunt așteptați peste 600 de invitați – reprezentanți ai celor mai performante companii, personalități ale autorităților publice centrale, precum și președinți ai Camerelor de Comerț Județene.

Topul Național al Firmelor (TNF) 2022 este un clasament realizat în exclusivitate de către CCIR și reprezintă un barometru al performanței în afaceri. La baza acestuia stau indicatori financiari puternici: cifra de afaceri, profitul din exploatare, ponderea profitului din cifra de afaceri și numărul de salariați.

Cifrele analizate indică un număr de 12.740 de companii care au fost incluse în primele 10 poziții ale TNF 2022. Cifra totală de afaceri a acestor companii a atins suma de 212,14 miliarde de euro, iar profitul din exploatare a însumat 19,56 miliarde de euro. Companiile incluse pe primele 10 poziții ale TNF 2022 oferă un număr de 1.309.440 locuri de muncă. În 2021, au fost înregistrate tendințe de creștere a tuturor indicatorilor pentru toate domeniile incluse în Top, respectiv pentru numărul de companii incluse în primele 10 poziții, cifră de afaceri, profit și număr de salariați.

TNF 2022 prezintă cele mai performante companii din șapte domenii de activitate: industrie, servicii, comerț, turism, cercetare-dezvoltare și high-tech, agricultură, silvicultură și pescuit, construcții. Cele mai semnificative domenii ca pondere după numărul de companii incluse în top 10 sunt: industria (35,2%), serviciile (28%), comerțul (20,9%), agricultura, silvicultura și pescuitul (5%), construcțiile (4,7%), cercetare-dezvoltare și high-tech (3,7%), turismul (2,2%).

În funcție de cifra de afaceri, comerțul are o pondere de 44,09% din cifra totală de afaceri a companiilor, urmat de industrie (35,4%) și servicii (11,3%). Cele mai profitabile companii sunt în domeniul industriei, cu un profit de 42,6% din total și o pondere a profitului de 11% din cifra de afaceri a companiilor din industrie.

Reprezentanții mediului de afaceri care doresc să participe la Gala Topului Național al Firmelor 2022 se pot înscrie online, accesând link-ul: https://tnf.ro/inregistrare2022/

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare