Connect with us

Publicat cu

pe

Competențele digitale sunt foarte importante pentru angajatori, dar, în prezent, abilitățile precum comunicarea eficientă și gândirea critică devin cruciale, fiind chiar mult mai căutate.

Pentru a-ți desfășura activitatea profesională eficient, ai nevoie de: „hard skills”: cunoștințele tehnice specifice domeniului necesare pentru a-ți îndeplini responsabilitățile. Totuși, într-o lume în care piața muncii este într-o continuă metamorfozare, „soft skills” pot fi la fel de importante, chiar dacă nu se bucură de același nivel de promovare.

Aceste abilități sunt mai puternice, chiar dacă se regăsesc mai rar în profilul candidatului: gândiți-vă la caracteristici și comportamente personale specifice unui lider puternic sau unui membru devotat al echipei. În contextul normalizării muncii de la distanță, unde colaborarea și modalitățile de a inova s-au schimbat, companiile încep să înțeleagă importanța acestor elemente intangibile atunci când formează diferite echipe de succes, transmite BBC.

Ca urmare, angajatorii apreciază din ce în ce mai mult abilitățile soft ale unui candidat în cadrul unui interviu, considerându-le aproape la nivel de egalitate cu experiența și pregătirea în domeniul competențelor digitale, spun experții.

Pentru unii angajați, anumite abilități soft sunt înnăscute, fiind mai degrabă trăsături de personalitate care fac pe cineva un bun comunicator sau care determină o persoană să gândească analitic în mod natural. Pe de altă parte, pentru alții, dezvoltarea și perfecționarea abilităților soft poate fi mai dificilă. Cu toate acestea, este posibil ca fiecare angajat să își dezvolte și să își perfecționeze aceste caracteristici, dar și să învețe cum să le prezinte în cadrul unui interviu. Și asta, spun experții, este ceva ce ar trebui să facem cu toții.

Ce înseamnă „soft skills”, noul tip de competențe?

Nu există o clară care să cuprindă toate aceste abilități, dar termenul se referă, în esență, la caracteristici total diferite față de cele tehnice. De exemplu, capacitatea de a lucra în diferite programe de tip software este considerată „hard skill”. Pe de altă parte, a ști cum să analizezi diferite pachete software pentru a-ți da seama ce ar trebui să folosească o companie necesită gândire critică, considerată ca fiind parte din lista „soft skills”.

Comunicarea face parte din cadrul „soft skills”. Comunicarea eficientă cu colegii, clienții și managementul necesită dexteritate și inteligență emoțională. Empatia, munca în echipă și compasiunea sunt, de asemenea, abilități care se încadrează umbrela „soft skills”.

Termenul „abilități soft” este, în esență, doar un jargon, spune Eric Frazer, autorul cărții The Psychology of Top Talent și profesor asistent de psihologie la Facultatea de Medicină a Universității Yale. „Din punctul de vedere al științei comportamentului, se referă într-adevăr la o serie de mentalități și comportamente. Câteva exemple de mentalități soft-skill ar putea fi cineva care învață continuu sau cineva care este foarte perseverent. Multe comportamente precum gândirea critică, ascultarea activă și rezolvarea imaginativă a problemelor sunt, de asemenea, abilități soft.”

Aceste abilități le permit angajaților se integreze în cadrul unei companii și să urce cât mai sus pe scara evolutivă a carierei lor, generând, totodată, relații interpersonale valoroase.

Frazer spune că termenul de „soft skills” poate defini, în esență, o serie de abilități personale: „Este vorba despre caracterul unei persoane și despre modul aceasta interacționează cu cei din jurul său.”

Multe abilități soft sunt extrem de practice, cum ar fi eficiența, prioritizarea, organizarea și gestionarea timpului, trăsături care sunt din ce în ce mai căutate pentru locurile de muncă remote. „Oamenii care sunt eficienți au un program foarte bine stabilit și se pot încadra într-o limită clară de timp”, spune Frazer.

Abilitățile soft nu sunt doar utile la locul de muncă, ci și în viața de zi cu zi. Aceleași caracteristici le permit angajaților să lucreze eficient în cadrul companiei și să avanseze în carieră, dar îi și ajută să creeze relații interpersonale mutual benefice cu ceilalți colegi. 

O schimbare remarcabilă, piața muncii este în plină transformare

Pe măsură ce multe dintre părțile foarte tehnice ale muncii devin din ce în ce mai automatizate sau înlocuite cu instrumente tehnologice, companiile caută, în schimb, angajați care pot rezolva probleme, jongla cu responsabilități mai mari și pot lucra bine cu alții. Lipsa acută a forței de muncă determină companiile să se axeze asupra longevității. Astfel, vor opta pentru angajați dețin abilități de comunicare interpersonală și inteligența emoțională cu potențial de a crește cât mai mult în ierarhia companiei și de a deveni lideri de succes.

În plus, abilitățile soft au devenit și mai importante în contextul pandemiei de COVID-19 și schimbărilor pe care aceasta le-a generat în câmpul muncii  . De exemplu: comunicarea devine mai importantă și mult mai complexă atunci când lucrătorii angajații nu se întâlnesc la birou. Adaptabilitatea, de asemenea, este o abilitate soft, iar ultimii doi ani au necesitat din partea tuturor multă putere de a accepta schimbări majore în viața de zi cu zi.

Drept urmare, angajatorii caută din ce în ce mai mult aceste caracteristici în profilul unui potențial angajat. Într-o analiză realizată în anul 2021 a peste 80 de milioane de anunțuri de angajare din 22 de sectoare industriale, organizația non-profit America Succeeds a constatat că aproape două treimi dintre posturi au solicitat persoane care să dețină „soft skills”. De asemenea, 7 din 10 abilități solicitate de angajatori se încadrau în categoria „soft skills”, de exemplu: comunicare, rezolvare de probleme și planificare.

Același raport a arătat că anumite tipuri de posturi prioritizează și mai mult abilitățile soft: acestea au fost cele mai dorite calificări pentru 91% din joburile de management, 86% din joburile de operațiuni de afaceri și 81% din joburile de inginerie, ceea ce este cu adevărat surprinzător pentru un domeniu a cărei activitate este concentrată, teoretic, asupra competențelor tehnologice ale angajaților.

„Când ne uităm la forța de muncă din ziua de azi, realizăm faptul că a existat fără echivoc o schimbare de la a avea ceea ce aș numi „cunoștințe tacite” și „abilități tacite”… adică ești pur și simplu bun în ceea ce faci. Dacă ești inginer, te pricepi la codificare sau proiectare. Dacă lucrezi în domeniul financiar, ești bun la analiza datelor numerice.”, adaugă Frazer. „Organizațiile care au acceptat aceste schimbări sunt cele care au înțeles că omul sfințește locul. Acest lucru nu înseamnă că abilitățile tehnice nu mai sunt luate în considerare, adaugă el, dar companiile au înțeles că aceste „soft skills” mențin echipa unită, fapt ce va genera rezultate excelente pe termen lung”.

Site-ul internațional pe care se plasează anunțuri de angajare, Monster’s The Future of Work 2021: Global Hiring Outlook a dezvăluit că abilitățile soft, cum ar fi colaborarea, fiabilitatea și flexibilitatea sunt printre abilitățile pe care angajatorii le caută cel mai mult în rândul potențialilor angajați. Cu toate acestea, directorii raportează că se luptă să găsească candidați care și-au dezvoltat de-a lungul anilor abilitățile soft.

Pe de altă parte, abilitățile soft, precum imaginația și adaptabilitatea, sunt greu de cuantificat. Interviurile nu surprind cu adevărat aceste atribute cu o mare precizie”, spune el. De asemenea, majoritatea candidaților nu scot în evidență cu precădere acele abilități în CV-urile lor sau pe paginile personale de LinkedIn, deși ar trebui să ia în considerare asta.

Valorificarea șansei tale, trebuie să consolidezi competențele de tip soft skills”

Faptul că se pune atât de mult accent asupra acestor „soft skills” a stârnit controverse în rândul anumitor persoane care caută un job, în special în cazul celor ce nu dețin un talent nativ la comunicare sau care nu sunt „lideri înnăscuți”, așa cum spune Frazer. Totuși, aceste abilități se pot învăța, chiar dacă necesită mai multă implicare și perseverență.

„Oamenii care își doresc să devină mai buni la locul de muncă sau să ajungă la un echilibru între viața personală și cea profesională înțeleg și apreciază valoarea perfecționării în mod constant și necesitatea deprinderii acestor abilități.”

Deseori suntem conștienți de punctele noastre forte, dar nu conștientizăm faptul că  perfecționarea abilităților soft începe cu solicitarea de feedback pentru a identificarea punctelor slabe sau vulnerabile. Uneori poți maximiza un punct slab doar dacă ieși puțin din zona ta de confort. Dacă vrei să îți dezvolți imaginația sau capacitatea de a soluționa probleme, poți încerca să participi la sesiuni de brainstorming cu restul colegilor din cadrul companiei.

Într-un raport, abilitățile soft au fost cele mai dorite calificări pentru 91% din joburile de management, 86% din joburile de operațiuni de afaceri și 81% din joburile de inginerie

Inteligența emoțională poate fi crescută, de asemenea, prin dezvoltarea conștientizării sociale și prin gestionarea mai eficientă a propriilor sentimente. Pe lângă îmbunătățirea perspectivelor de muncă, acest lucru aduce cu sine și multe alte beneficii: cercetările arată că persoanele cu inteligență emoțională ridicată sunt mai puțin susceptibile la a experimenta stres și anxietate.

Pe măsură ce managerii de resurse umane caută din ce în ce mai mult persoane ce dețin aceste calități, ei își adaptează întrebările în cadrul unui interviu astfel încât să descopere să  setul de abilități soft ale unui candidat. „Când întrebi pe cineva „dă-mi un exemplu de moment în care ai fost cu adevărat provocat în viața ta profesională” sau „spune-mi o poveste care evidențiază mentalitatea ta de muncă”, îi ceri să demonstreze acele mentalități, ” menționează el.

Cât despre intervievat, „să presupunem că ești întrebat, „care este abordarea ta față de învățarea continuă?””, adaugă el. Acesta este un moment în care îi poți demonstra intervievatorului că ești dispus și entuziasmat să deprinzi abilitățile necesare pentru a face față postului pentru care candidezi. „Cel mai bun răspuns ar fi: „Ei bine, am fost la această conferință anul trecut; Particip la acest webinar o dată pe lună; Tocmai am terminat de citit această carte; M-am abonat la acest ziar de specialitate.”

Pentru a se pregăti cel mai bine pentru situații ca acestea, candidații ar trebui să-și identifice în avans aceste „soft skills”, dar și să fie pregătiți oricând să le demonstreze, spune el. Abilitățile tehnice și experiența de pe CV-ul tău vor fi întotdeauna importante, dar într-o lume aflată într-o continuă schimbare, ele nu sunt suficiente: va trebui totuși să-i convingi pe recrutori că deții multe „soft skills” care te vor ajuta să reușești și să ajungi acolo unde îți dorești cel mai mult.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

Timflow – sistemul de trasabilitate a lemnului împlinește 6 ani

Publicat cu

pe

  • Timflow arată cu precizie traseul parcurs de camioane, inclusiv timpii de oprire, chiar și în zonele fără semnal.
  • Timflow oferă cadrul pentru a îndeplini cerințele noului EUDR.
  • Transparență de neegalat: date de transport disponibile publicului timp de 1 an.

HS Timber a implementat Timflow – sistemul de urmărire a transporturilor de buștean bazat pe GPS – pentru fabricile de cherestea din România în 2017, ca parte a planului de acțiune pentru un lanț de aprovizionare sigur și sustenabil.

„După șase ani și peste 177.000 de transporturi înregistrate în Timflow, suntem mândri că am crescut semnificativ securitatea lanțului de aprovizionare și că am contribuit la lupta împotriva fenomenului tăierilor ilegale din România,” spune Adrian Lucan, managerul Departamentului de Control și Certificare a Lanțului de Aprovizionare la HS Timber.

„Cu Timflow, ne asigurăm că toate transporturile îndeplinesc cerințele Sistemului Due Diligence și că lemnul nu provine din Parcuri Naționale sau din alte arii protejate. Timflow asigură o transparență și o trasabilitate fără precedent în lanțul de aprovizionare cu lemn din România. Cel mai important, cu Timflow, HS Timber este deja pregătită pentru noua legislație UE privind defrișarea și degradarea pădurilor – EUDR,” a spus Adrian Lucan.

Sistemul Timflow este complementar celorlalte sisteme de trasabilitate existente în România și s-a dovedit a fi, timp de 6 ani, un instrument eficient și extrem de precis pe care se poate baza întotdeauna o companie care pune sustenabilitatea în centrul acțiunilor sale. Elementele care îl definesc ca un sistem de trasabilitate fiabil sunt serverul independent pe care sunt stocate datele și asupra căruia nu se poate interveni, datele care nu pot fi modificate, GPS-ul dedicat integrat în capul tractor al camionului și care oferă date precise, fotografiile de înaltă rezoluție ale încărcăturii și sistemul automat de alertă pentru transporturi din zone sensibile și de protecție.

Cifre cheie:

  • Număr total de camioane echipate cu dispozitiv GPS – Timflow: 1.476
  • Număr total de transporturi înregistrate (aprilie 2017 – martie 2023): 177.241
  • Număr total de transporturi înregistrate (aprilie 2022 – martie 2023): 28.711
  • Număr de utilizatori pe portalul extern: 1.237
  • Număr de transporturi verificate pe platforma publică: 15.277

Între aprilie 2022 și martie 2023, Timflow a înregistrat 28.711 de livrări pentru unitățile HS Timber din România. La poarta fabricii se efectuează o verificare pentru toate intrările, inclusiv în ceea ce privește cerințele legale (verificare SUMAL), Timflow (punctul de încărcare, traseul efectuat, fotografiile punctului de plecare, origine) și controlul volumului. În total, în perioada aprilie 2022 – martie 2023, 5,5% (1.588) dintre livrări au fost supuse unei investigații suplimentare efectuate de către reprezentanții companiei, în cazul în care nu toate informațiile de mai sus au fost complete.

Cele mai frecvente motive pentru investigațiile suplimentare efectuate de către companie au fost:

  • Rută lipsă sau incompletă (598 cazuri)
  • Timflow nu a fost inițiat la plecare (78 cazuri)
  • Abaterea locației de la locul încărcării (în afara ariei: 313 cazuri)
  • APV-ul nu a fost încărcat în sistemul HS Timber înainte de sosirea încărcăturii (331 cazuri)
  • Altele (lipsă audit la furnizor, datele de contact incomplete, etc. [268 cazuri])

În aceste cazuri, transportul este depozitat separat (dacă avizul este valabil, procesul de ridicare nu poate fi refuzat) iar Departamentul de Control și Certificare a Lanțului de Aprovizionare efectuează o verificare suplimentară pentru a identifica aspectele DDS lipsă. Pe baza investigațiilor ulterioare, folosind Timflow și alte instrumente dezvoltate intern, în ultimul an, HS Timber a refuzat două livrări din cauza încălcării Politicii Grupului de Zero Lemn din Parcurile Naționale.

Despre Timflow: ce este, cum funcționează și care sunt avantajele față de alte sisteme de trasabilitate

Cerințele legale și nevoia de trasabilitate reunesc companii, clienți, parteneri și alte părți interesate în jurul unui obiectiv comun – utilizarea lemnului din surse durabile. Legislația și instrumentele dezvoltate de Guvern – cum ar fi SUMAL – sunt importante pentru a asigura trasabilitatea lanțului de aprovizionare, dar capacitatea de a identifica și urmări lemnul de la sursă și până la poarta fabricii necesită o abordare complementară care să acopere o multitudine de probleme.

Este dezvoltat pe o infrastructură sigură

Arhitectura sistemului de monitorizare Timflow este complexă, sigură și robustă și asigură cu acuratețe trasabilitatea și transparența în lanțul de aprovizionare cu lemn. Toate datele sunt transmise către un server cloud independent asupra căreia nu se poate interveni. Componentele sistemului Timflow sunt:

  • Dispozitiv GPS dedicat, încorporat în capul tractor al camionului, care indică locația reală și asupra căruia nu se poate interveni;
  • Aplicație pentru dispozitive mobile;
  • Portal intern pentru controlul recepției;
  • Portal extern pentru interacțiunea cu părțile interesate: www.timflow.com

Timflow asigură trasabilitate precisă și monitorizare în timp real

  • Se creează un set unic de date pentru fiecare transport, inclusiv traseul parcurs, fotografiile locului de încărcare și datele documentului. Sunt făcute fotografii ale încărcăturii camionului cu bușteni înainte de a părăsi locul de încărcare. Aceste fotografii sunt verificate la destinație.
  • La fiecare 30 de secunde sunt transmise date despre locația camionului. Chiar și timpii inactivi sunt monitorizați și, cel mai important, orice abatere de la ruta normală de transport poate fi verificată.
  • Dacă transportul a plecat dintr-o zonă fără semnal, Timflow înregistrează cu precizie întregul traseu atunci când intră în zona de semnal, în timp ce alte sisteme de urmărire bazate pe GPS pe telefoane mobile marchează adesea o linie dreaptă în acest caz.

Timflow îndeplinește cerințe de sustenabilitate

  • Hărțile Timflow integrează limitele Parcurilor Naționale din România, inclusiv zonele tampon ale acestora, limitele pădurilor virgine incluse în Catalogul Pădurilor Virgine din România, limitele zonelor Patrimoniului Mondial UNESCO și perimetrele Pin Matra.
  • Cu această facilitate, sistemul Timflow permite identificarea transporturilor de lemn în vecinătatea acestor zone. În astfel de cazuri se efectuează verificări mai stricte, atât pe documente, cât și în teren, pentru a se asigura că nu se achiziționează material lemnos din aceste zone.

Transparență în lanțul de aprovizionare: ce pot verifica utilizatorii cu Timflow

Sistemul este disponibil după un simplu proces de înregistrare online pentru orice terță parte la www.timflow.com – și oferă informații la nivel de transport (fiecare camion) pentru ultimele 12 luni, inclusiv:

  • Locația de origine și coordonatele GPS;
  • Actul de Punere în Valoare, dacă livrarea este inițiată de pe platforma primară;
  • Fotografii de înaltă rezoluție ale încărcăturii;
  • Traseul generat de dispozitivul GPS montat pe toate camioanele care livrează lemn rotund către HS Timber
  • Documente de transport, care pot fi solicitate direct de pe platformă.

Vizitează astăzi www.timflow.com și află cu exactitate de unde vine lemnul!

Despre HS Timber Group

HS Timber Group este o companie tradițională de prelucrare a lemnului cu origini austriece și rădăcini puternice în Europa Centrală și de Est, în special în România. Compania prelucrează lemn în Germania, Finlanda și România și aprovizionează clienți industriali din întreaga lume.

Citește mai departe

Business

Un fake-news de proporții a fost demontat! Adevărul despre trenurile cu lemne: ele VENEAU, nu plecau din România!

Publicat cu

pe

Un fals de proporții, care a circulat ani de zile pe Internet, a fost demontat. Imaginile cu trenurile cu lemn care plecau din țară sunt de fapt imagini cu trenuri care intră în țară.

Un fals de proporții, care a circulat ani de zile pe Internet, a fost demontat. Imaginile cu trenurile cu lemn care plecau din țară sunt de fapt imagini cu trenuri care intră în țară.
Imaginile filmate în punctele de frontieră de intrare în țară vorbesc de la sine despre uriașa manipulare care le-a fost întinsă românilor. Datele oficiale arată că o singură companie, HS Timber, a adus în țară, în doar 2 ani de zile, nu mai puțin de 1823 de trenuri a 40 de vagoane fiecare.

Directorul companiei HS Timber, Dan Bănacu, a comentat pentru Agerpres ultimele imagini apărute în presă referitoare la trenurile cu bușteni care intrau în țară prin gări din vestul României: „Suntem mândri că lucrăm cu lemnul, o materie primă regenerabilă, într-o industrie de prelucrare performantă, cu o lungă tradiție în țară. Industria de prelucrare a lemnului trebuie să fie un pol de stabilitate economică și socială în România. Ea hrănește mai mult de 300.000 de persoane la nivel național”.

„Doar în anul 2022, HS TIMBER a adus în România, pentru prelucrare în fabricile românești, 768 de trenuri cu bușteni. În anul 2021, au fost aduse pentru prelucrare nu mai puțin de 1.055 trenuri a cate 40 de vagoane fiecare. Nu numai atât, dar în ultimii ani, volumul total de lemn rotund prelucrat de fabricile HS TIMBER în România a provenit în proporție de 50-70% din import, din țări membre ale Uniunii Europene și nu numai. HS TIMBER România nu exportă buștean, ci produce în cadrul fabricilor din țară doar produse cu valoare adăugată ridicată, precum lambriuri, dușumele, produse îmbinate în dinți, panouri încleiate, grinzi lamelare, panel, panel cu film sau peleţi”, a mai declarat Dan Bănacu, conform Agerpres.ro.

Reamintim că exportul de buștean din România a fost interzis prin legea nr. 57/2020.

 

Citește mai departe

Business

SIMAVI reacționează în problema posibilei întârzieri a salariilor profesorilor: Am livrat noul kit EduSal în 2 zile de la semnarea contractului cu Ministerul Educației, cu 4 zile înainte de termen

Publicat cu

pe

Având în vedere informațiile eronate din ultimele zile, legate de livrarea kitului EDUSAL pentru plata salariilor aferente lunii ianuarie 2023, compania SIMAVI face următoarele precizări:

Contractul pentru ”Servicii de dezvoltare, suport tehnic și mentenanță corectivă la nivelul sistemului EDUSAL” a fost semnat luni, 06.02.2023 și acoperă perioada februarie – aprilie 2023. Pentru primele două cerințe, setarea parametrilor necesari anului fiscal 2023 și majorarea cu 10% conform art. I din capitolul I al OUG nr. 16/2022, contractul stipulează termen de livrare de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului, respectiv 13.02.2023.

“Înțelegând îngrijorarea personalului din învățământ, vă asigurăm că am făcut eforturi pentru a livra kitul Edusal chiar înainte de acest termen, deși modificările aduse noului kit sunt majore, cu impact diferit pe fiecare categorie de personal din învățământul preuniversitar.

Pentru a veni în sprijinul Ministerului Educației și pentru a preveni intarzieri in distribuirea salariilor, deși contractul a fost semnat în ultimul moment, am livrat kitul Edusal în data de 8 februarie, ora 22.30, după eforturi susținute făcute de echipele tehnice SIMAVI. Având în vedere acest lucru, menționăm că acest kit poate avea unele probleme neașteptate. În cazul în care vor apărea, suntem pregatiti sa le corectăm în cel mai scurt timp printr-o soluție rectificativa.

Reamintim că aplicația EDUSAL este un program informatic pentru calculul si plata salariilor aflat în proprietatea Ministerului Educației.

În speranța că precizările noastre vor contribui la corectă informare a salariaților din învățământ cu privire la plata salariilor prin kitul EDUSAL și vor limita răspândirea de informații eronate, neverificate, vă asigurăm de întreaga noastră considerație”, transmite SIMAVI.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare