Connect with us

Publicat cu

pe

În ultima vreme, este ceva obișnuit ca firme relativ noi, de cele mai multe ori afaceri cu servicii de suport tehnic, să crească aproape exponențial, de la începuturi modeste. Acestea au adesea în comun o temă, și anume inovațiile aduse planurilor de afaceri, în contextul unei economii tot mai globalizate, se arată într-o analiză Oxford Analytica.

Impact

  • O firmă trebuie să-și înțeleagă foarte bine planul de afaceri pentru a aduce inovații.
  • De multe ori, inovațiile profitabile ale planurilor de afaceri nu prea au de-a face cu un produs anume.
  • O firmă poate ajunge să fie „blocată” într-un anumit plan de afaceri, ceea ce îngreunează inovația și competiția.

Ce urmează

Pe măsură ce crește competiția în economia globală, firmele trebuie să fie capabile să înțeleagă și să analizeze mai bine planurile respective de afaceri, precum și pe cele ale concurenților. Fiecare plan de afaceri este unic, ceea ce face ca imitarea lor să fie greu de realizat de către concurenți.

Analiză

Un plan de afaceri este o schemă sau o rețetă pentru făcut bani – care creează și păstrează valoare. Inovația înseamnă să faci lucrurile altfel decât jucând după reguli.

„O inovație adusă unui plan de afaceri” este o schemă sau o rețetă pentru crearea și păstrarea valorii, făcând lucrurile diferit.

Adesea, inovația adusă planului de afaceri reprezintă schimbarea regulilor jocului

Lucrările prestigioase ale lui Allan Afuah ajută foarte mult la schimbarea perspectivei asupra conceptelor și procesului de inovație a planului de afaceri. Potrivit lui Afuah, inovațiile aduse planurilor planurile de afaceri implică diferite elemente, care se referă deseori la schimbarea regulilor jocului:

  • „Vacile sacre”. Nu este necesar ca inovațiile planurilor de afaceri să pună stăpânire pe competiție cu produse sau servicii mai spectaculoase sau mai bune. Într-adevăr, unele dintre cele mai interesante inovații sunt cele în care firmele reduc anumite „vaci sacre” legate de anumite trăsături ale produsului sau serviciului. Un exemplu interesant este acela al dezvoltării consolei Nintendo Wii, care folosea un microprocesor vechi de trei ani, prezentând o grafică de calitate mai puțin bună decât cea a concurenților Sony sau Microsoft. În orice caz, oferea posibilitatea de a juca jocuri care le permiteau utilizatorilor să facă exerciții fizice. Rezultatul a fost reprezentat de vânzări impresionante ale consolei Wii, un produs care a costat cu mult mai puțin să fie realizat decât produsele concurenților, asigurând profituri decente pentru Nintendo.
  • Închiriere în loc de vânzare. Unele dintre cele mai profitabile inovații ale planurilor de afaceri au puțin de-a face cu un produs. Un bun exemplu este fotocopierul Xerox 914. Acest produs de calitate avea să coste prea mult dacă firma Xerox îl vindea direct. Experții și consultanții au sfătuit compania să amâne vânzarea modelului 914. Totuși, Xerox a hotărât în schimb să închirieze în loc să vândă modelul 914 direct, accelerând astfel semnificativ vânzările și profitabilitatea.
  • A fi primul sau a fi mai bun. Cele mai reușite inovații ale planurilor de afaceri pot fi create de firme care fac prima mișcare, înaintea concurenților, pentru a schimba regulile jocului. Cu toate acestea, o firmă care acționează mai târziu dar care adoptă o strategie mai bună de afaceri poate avea la rândul ei un succes considerabil. Google nu a fost prima companie de motoare de căutare pe internet și nici prima care sponsoriza reclame publicitare. Totuși, a căutat să realizeze un plan de afaceri mai bun și a avut mai mult succes la monetizarea motoarelor de căutare, ceea ce a dus la o dezvoltare impresionantă.

Componentele planului de afaceri

Nu este necesar ca inovațiile planurilor de afaceri să pună stăpânire pe competiție cu produse sau servicii mai spectaculoase sau mai bune.

Este nevoie să se cunoască principalele componente ale unui plan de afaceri pentru a înțelege inovațiile aduse acestuia. Sunt cinci componente principale:

  • Propunerea de valoare pentru client. Propunerea de valoare pe care o firmă o oferă clienților ei constă în anumite produse și servicii furnizate pentru a-i ajuta cu soluții și/sau pentru a le satisface nevoile, ceea ce este mai bine în raport cu concurenții. De obicei, clienții nu știu întotdeauna dinainte ce produs sau serviciu le-ar trebui. Un bun exemplu în această privință este iPad-ul, care inițial a fost criticat pentru că nu oferea funcții similare laptopurilor existente. Astfel, un element al propunerii de valoare pe care o firmă o oferă este aceea de a educa, informa și ajuta clienții să-și descopere nevoile latente de anumite produse sau servicii.
  • Segmentarea pieței. Segmentarea pieței este esențială deoarece o firmă trebuie să știe unde va găsi clienți ca să plătească pentru produsul sau serviciul ei, oferite ca parte din propunerea de valoare. Această include elemente precum mărimea pieței potențiale, puterea de cumpărare, tipul și demografia clienților și nivelul de competiție.
  • Modelul veniturilor. Modelul veniturilor se referă la numărul de clienți care trebuie să plătească pentru un anumit produs sau serviciu. Scopul este de a crește numărul clienților care vor să plătească pentru o anumită propunere de valoare oferită de o firmă. O firmă poate prelua mai multe tipuri de modele de venituri, inclusiv publicitatea, abonarea, serviciile „freemium”, închirierea, concesionarea, vânzarea de active, produsele de apel și cash and carry („plătește și ridică”). Adesea, modelul veniturilor unei firme este combinat cu „planul de afaceri”, acest lucru fiind esențial în ceea ce privește producerea de numerar și venituri, pentru a face ca firma să funcționeze.
  • Planul de dezvoltare. Această componentă a planului de afaceri se concentrează pe felul în care o firmă se poate dezvolta profitabil. Aceasta depinde de firma respectivă, deoarece nu toate își doresc să se dezvolte. De exemplu, sunt tot mai multe afaceri „lifestyle”, în care proprietarii vor să combine angajamentele profesionale cu cele personale. Componenta dezvoltării include ceea ce trebuie să facă o firmă pentru a crește numărul clienților care plătesc pentru produse sau servicii, precum și pentru disponibilitatea lor de cumpărare. De asemenea, costurile trebuie să fie menținute mici, ceea ce înseamnă să tratezi cu furnizorii și părțile interesate.
  • Randamentul. Randamentul este punctul central de care depind celelalte componente ale planului de afaceri. În această privință contează oamenii, deoarece un antreprenor pune bazele unei firme pornind de la o idee și atrage sprijin financiar pentru a dezvolta propunerea de valoare. Componenta randamentului este compusă din două elemente — resurse și activități. Resursele sau activele sunt ceea ce o firmă deține sau la care are acces. Activitățile sunt ceea ce o firmă face pentru a transforma resursele în valoare creată și/sau păstrată. Valoarea creată depinde de activitățile întreprinse, de cine le întreprinde, când, unde și cum sunt întreprinse.

Înțelegerea planurilor de afaceri

Cele cinci componente sunt legate între ele în cadrul unui sistem de plan de afaceri. Totuși, relația dintre ele nu este simetrică. Randamentul le stimulează pe celelalte patru, ceea ce înseamnă că fiecare plan de afaceri este unic și greu de imitat. Pe de o parte, prin prisma competiției în economia globală, este un avantaj, deoarece un concurent nu poate imita cu ușurință un anumit plan de afaceri. Pe de altă parte, o firmă se poate „bloca” ușor într-un anumit plan de afaceri, ceea ce împiedică inovațiile și competiția cu cei nou-intrați pe un segment de piață sau adaptarea la schimbările tehnologice. De exemplu, apariția internetului a subminat planurile de afaceri ale unor companii care nu s-au putut adapta la schimbările externe.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Politică

Ciucă, despre renunţarea de către PNL şi PSD la candidatura lui Cîrstoiu: Am constatat că nu reuşeam să îndeplinim obiectivul

Publicat cu

pe

Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, a declarat marţi, la Băileşti, că decizia PNL şi PSD de a renunţa la susţinerea candidatului comun Cătălin Cîrstoiu la funcţia de primar general al Capitalei şi a avea candidaţi separaţi a venit în baza unei analize care arăta că astfel cele două formaţiuni nu reuşeau să îşi îndeplinească obiectivul de a câştiga alegerile în Bucureşti.

Întrebat cum s-a ajuns la ideea unei candidaturi separate la Primăria Capitalei, Nicolae Ciucă a spus că liberalii şi social democraţii au considerat că este bine să ia o decizie care să asigure maximizarea scorului la alegerile locale.

„A fost o analiză pe baza datelor despre modul în care evolua candidatul comun ales de coaliţie şi în momentul în care s-a identificat faptul că nu reuşim să ne îndeplinim obiectivul, am considerat că este bine să luăm o decizie care să asigure maximizarea scorului la alegerile locale. De cealaltă parte, considerăm că este important ca alături de mesajele pe care le-am dat legate de echilibru şi stabilitate, inclusiv în campania electorală, să facem trecerea de la o campanie negativă la una pozitivă, să lăsăm bucureştenilor şansa să aleagă între patru candidaţi, pentru că orice soluţie am fi ales cu un candidat comun, fie din partea PSD, fie din partea PNL, ar fi maximizat şansele primarului în funcţie sau ale candidatului deja înscris, care, aşa cum arată sondajele, au şansele cele mai mari. Această situaţie ducea la o confruntare doar între doi candidaţi”, a spus Ciucă, aflat marţi într-o vizită în judeţul Dolj.

Preşedintele PNL a mai afirmat că în acest moment se poate vorbi despre o resetare a competiţiei politice şi în felul acesta „electoratele, atât cel liberal, cât şi cel social-democrat pot să intre cu o altă speranţă”.

Despre candidatul PNL, Sebastian Burduja, preşedintele PNL a afirmat că acesta este singurul candidat care nu a fost niciodată în funcţia de primar.

„Din perspectiva PNL, venim cu un candidat care este o opţiune nouă, diferă de ceilalţi pentru că nu este în funcţie, nu a fost niciodată în administraţie la nivel local”, a spus Nicolae Ciucă.

Întrebat dacă medicul Cîrstoiu va primi o funcţie în Guvern, Ciucă a răspunss că „nici nu s-a pus problema”. „A fost o discuţie cât se poate de decentă pe cifre, era clar că nu există nicio speranţă să putem recupera, motiv pentru care s-a luat această hotărâre”, a afirmat preşedintele PNL.

Citește mai departe

Politică

Ciolacu: Bucureştiul are nevoie de un om care ştie administraţie; Gabriela Firea, cea mai bună alegere

Publicat cu

pe

Prim-ministrul Marcel Ciolacu, preşedintele PSD, a declarat marţi că decizia ca PSD şi PNL să meargă cu proprii candidaţi la Primăria Capitalei a fost „dificilă”, dar este soluţia corectă şi a afirmat că Gabriela Firea este cea mai bună alegere pentru bucureştenii care „îşi doresc mai puţin spectacol, dar mai multe soluţii la problemele zilnice cu care se confruntă”.

„Decizia ca PSD şi PNL să meargă cu propriii candidaţi la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluţia corectă pentru bucureştenii condamnaţi de patru ani la frig, mizerie, poluare şi trafic blocat care, în loc de soluţii, aveau de ales acum doar între incompetenţă şi circ!”, a afirmat Ciolacu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Liderul social-democraţilor a punctat că Bucureştiul are nevoie de un om care ştie administraţie, iar acesta nu poate fi decât Gabriela Firea.

„Bucureştiul are nevoie de un om care ştie administraţie şi este capabil să aranjeze încă din prima zi de mandat lucrurile lăsate vraişte de Nicuşor Dan. Iar aceasta nu putea fi decât Gabriela Firea, preşedintele organizaţiei PSD Bucureşti! Este cea mai bună alegere pentru bucureştenii care îşi doresc mai puţin spectacol, dar mai multe soluţii la problemele zilnice cu care se confruntă”, a spus Ciolacu.

În altă ordine de idei, premierul i-a mulţumit lui Cătălin Cîrstoiu pentru efortul depus în această perioadă şi i-a urat succes Gabrielei Firea în competiţia electorală pentru funcţia de primar general.

Citește mai departe

Politică

Burduja: Din respect pentru bucureşteni, trebuie să le prezentăm un model liberal de administraţie

Publicat cu

pe

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a afirmat, marţi, că în actuala campanie pentru Primăria Capitalei, trebuie prezentat „un model liberal de administraţie”.

„Toate aceste cancanuri (…) este neplăcut pentru bucureşteni. Din respect pentru ei, trebuie să să mergem înainte şi să le prezentăm un model liberal de administraţie”, a spus ministrul Energiei, adăugând că „întotdeauna” a pus interesul oamenilor „mai presus”.

„Îmi doresc să văd o campanie fără atacuri între niciunul dintre participanţi, să fie o campanie altfel, pentru democraţia adevărată. Aşa trebuie să fie România, după 34 de ani, în care să vorbim realmente pentru bucureşteni pe soluţii, pe programe, pe investiţii, cum ar trebui să arate o capitală europeană. Asta este miza. Poate Bucureştiul să dea exemplul unei altfel de campanii?”, a arătat Sebastian Burduja, conform Agerpres.

Ministrul Energiei îl însoţeşte pe preşedintele Klaus Iohannis în vizita sa oficială în Coreea de Sud.

Coaliţia a decis luni seara să propună candidaturi separate la Primăria Capitalei, respectiv Gabriela Firea – PSD şi Sebastian Burduja – PNL, pentru a maximiza electoratele celor două partide, potrivit unor surse politice.

Sursele au precizat că cei doi candidaţi la Primăria Capitalei nu se vor ataca în campanie, ci vor avea o campanie constructivă, centrată pe soluţii pentru Bucureşti.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare