Business
Cel mai mare producător român de semnalizare acuză o campanie de atacuri denigratoare din partea concurenței

Societatea comercială SC VESTA INVESTMENT SRL constată cu regret că practicile incorecte ale anilor ’90 au redevenit instrumentul favorit al companiilor concurente, se arată într-un comunicat al companiei, remis Eoficial.ro.
„De câteva săptămâni, SC VESTA INVESTMENT SRL se confruntă cu materiale defăimătoare de tip fake news specifice presei de șantaj, prin care se afirmă existența unor fapte incorecte care de fapt nu există în realitate.
Respectul față de legile în vigoare reprezintă o valoare confirmată de SC VESTA INVESTMENT SRL prin toată activitatea derulată în cei 27 de ani de la înființare.
Scopul acestor campanii denigratoare este acela de a afecta negativ imaginea publică ireproșabila a companiei SC VESTA INVESTMENT SRL, câștigată în 27 de ani de muncă asiduă și, totodată, de a timora autoritățile publice din România, în speranța că acestea ar putea închide ochii la serviciile și produsele neconforme livrate de companii concurente care îşi doresc obţinerea monopolului asupra pieţei de semnalizare rutieră.
Este evident că prin aceste atacuri de tip fake news se încearcă inducerea unei stări de tensiune la nivelul autorităților publice centrale şi locale precum şi la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru ca acestea să nu își mai exercite atribuțiile legale.
Suntem un producător 100% autohton, cu tradiție în domeniul semnalizării rutiere și ne-am remarcat prin produse la o calitate înaltă, realizate pentru clienți din România și din străinătate. Grație celor mai înalte standarde calitative, ne-am menținut constant în topul companiilor de specialitate, fiind liderul industriei de profil din România.
În opinia noastră, semnalizarea rutieră neconformă cu legislația națională reprezintă nu doar o încălcare a prevederilor contractuale, ci și un atentat grav la siguranța rutieră și viața oamenilor, iar companiile care produc și instalează semnalizare rutieră neconformă cu standardele naționale și europene merită să suporte rigorile legale.
Rămânem la fel de hotărați și în ceea ce privește oferirea de informații în cadrul investigațiilor demarate de Consiliul Concurenței sau de alte instituţii competente.
Prin activitatea noastră am dovedit, de asemenea, că România poate produce, pe teritorul național, semnalizare rutieră la cele mai înalte standarde europene de calitate. Considerăm cu tărie că orice indicator sau marcaj rutier neconform poate duce la pierderea de vieți omenești.
Respingem cu fermitate această campanie de fake news promovată de firme concurente și precizăm că vom urma toate căile legale pentru a proteja imaginea publică a companiei și bună noastră reputație, câștigată în 27 de ani de muncă asiduă.
Faptul că o companie românească este liderul sectorului de semnalizare rutieră din România este, pentru noi, un motiv de mândrie care ne va da energia și determinarea necesare pentru a apăra imaginea companiei și cele 250 de locuri de muncă pe care am reușit să le creăm în România.”, se arată în comunicatul menționat.
Business
Studiu: 85% dintre companiile globale au crescut în ultimul an investiţiile în tranziţia „verde”. 50% dintre acestea utilizează tehnologia pentru atingerea obiectivelor climatice

85% dintre executivii intervievați într-un studiu realizat de Deloitte în acest an afirmă că organizațiile lor au crescut investițiile în tranziția „verde” în ultimele 12 luni. Totodată, jumătate dintre aceștia au început să utilizeze soluții tehnologice pentru atingerea obiectivelor climatice, iar 42% intenționează să implementeze astfel de soluții în următorii doi ani. Studiul subliniază că sustenabilitatea rămâne în topul priorităților pentru echipele de management la nivel global, fiind depășită doar de inovație și integrarea inteligenței artificiale (AI).
„Sustenabilitatea se menține în top trei priorități ale echipelor de management la nivel global, la mică distanță după inovație și integrarea inteligenței artificiale, respectiv după preocupările legate de contextul economic”, se arată în raportul Deloitte CxO Sustainability Survey 2024.
Tehnologia, un catalizator al tranziției sustenabile
Impactul schimbărilor climatice asupra strategiilor și operațiunilor companiilor este tot mai evident. Potrivit studiului, 70% dintre liderii de business se așteaptă la efecte majore în următorii trei ani, în creștere față de 61% în 2023. De asemenea, aproape jumătate (45%) dintre respondenți declară că lucrează la transformarea modelului de afaceri într-un sens sustenabil, principalele măsuri vizând utilizarea materiilor prime mai sustenabile (51%), eficiența energetică (49%) și crearea de produse și servicii ecologice (48%).
Tehnologia joacă un rol esențial în această tranziție. Companiile utilizează soluții pentru monitorizarea performanței furnizorilor din perspectiva factorilor ESG (57%), creșterea eficienței operaționale (54%) și dezvoltarea de produse sustenabile (52%). Alexandru Reff, country managing partner Deloitte România și Moldova, subliniază că „acțiunile pentru combaterea schimbărilor climatice pot fi un catalizator al inovației, devenind evident că ele funcționează împreună și se pot potența reciproc.”
Discrepanțe în progresul sustenabilității
Deși investițiile în sustenabilitate cresc, progresul este distribuit inegal. Cele mai multe companii (56%) acționează moderat, concentrându-se pe beneficii rapide, iar doar 17% pot fi considerate „lideri ai tranziției”, având o abordare complexă și consecventă. Pe de altă parte, peste un sfert dintre companii (27%) au întreprins acțiuni minimale sau nu au acționat deloc.
„Angajamentul real pentru sustenabilitate, materializat în acțiuni de mare impact, trebuie accelerat”, a declarat Ovidiu Popescu, partener Deloitte România. El subliniază importanța conformării cu standardele europene, cum ar fi raportarea corporativă în materie de sustenabilitate (CSRD), care va deveni obligatorie pentru multe companii din România începând cu 2025.
Obstacole și perspective
Lipsa materiilor prime sustenabile (21%) și alocarea resurselor către provocări imediate (18%), precum inflația sau tensiunile geopolitice, sunt printre principalele obstacole în calea transformării sustenabile a afacerilor. Totuși, liderii de business încep să recunoască beneficiile financiare și operaționale ale sustenabilității, inclusiv profitul și reziliența lanțurilor de aprovizionare, care intră pentru prima dată în top cinci avantaje ale inițiativelor de mediu.
Studiul Deloitte CxO Sustainability Survey 2024 a fost realizat pe un eșantion de peste 2.100 de executivi de top din 27 de țări, explorând modul în care organizațiile răspund provocărilor climatice și își regândesc strategiile pentru un viitor mai sustenabil.
Business
Metrorex a încheiat un contract de peste 3 milioane de lei cu CEC BANK SA pentru servicii bancare la achiziționarea titlurilor de călătorie

Metrorex a anunțat, joi, că a încheiat un contract în valoare de peste 3 milioane de lei pentru servicii bancare la achiziționarea titlurilor de călătorie.
Metrorex, contract cu CEC Bank pentru servicii bancare la achiziționarea titlurilor de călătorie
„Metrorex informează că astăzi, 19.12.2024 a fost semnat contractul sectorial, atribuit în baza unei proceduri de licitaţie deschisă, având ca obiect «Servicii bancare aferente activităţii comerciale (plata direct la porţile de acces/ turnicheţi cu card bancar contactless, prin POS la casierii şi automate de vânzare cartele şi plata on-line a titlurilor de călătorie încărcate pe cardurile contactless)» cu CEC Bank S.A. a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare”, a transmis, joi, Metrorex, într-un comunicat de presă.
Contractul s-a semnat pentru o perioadă de 4 ani, la preţul total de 3.022.451,26 lei, fără T.V.A. Acesta va intra.în vigoare de la 1.03.2025.
„Astfel, Metrorex asigură continuitatea plăţii cu cardul de către călători, în toată reţeaua de metrou”, a mai precizat compania.
Business
OTP Bank România devine Banca Transilvania la finalul lunii februarie 2025

OTP Bank România devine Banca Transilvania de la 28 februarie 2025. Până la fuziune, cele două bănci vor avea activitate independentă și vor asigura o tranziție ușoară pentru clienții OTP Bank România.
De la 28 februarie 2025, clienții băncii vor deveni clienți BT. Tot aceasta va fi și ultima zi în care vor mai putea folosi produsele și serviciile OTP Bank România, potrivit news.ro.
„Acţionarii Băncii Transilvania au aprobat fuziunea BT cu OTP Bank România, în cadrul Adunării Generale Extraordinare, care a avut loc astăzi. Integrarea OTP Bank România în Banca Transilvania a început în august 2024 şi se încheie în 28 februarie 2025, prin fuziunea celor două bănci”, anunţă Banca Transilvania.
OTP Bank România devine Banca Transilvania
Banca Transilvania și OTP Bank România vor avea activitate independentă până la fuziune și vor asigura tranziția ușoară către clienții OTP Bank România, urmând ca de la 28 februarie 2025 aceștia să devină clienți BT.
Banca Transilvania a achiziționat OTP Bank România și celelalte subsidiare din țară ale OTP Group în acest an pentru suma de 347,5 milioane de euro.
-
Business11 luni înainte
Alexandria, al 4-lea cel mai rău oraș în care să trăiești, din toată România
-
Politică5 luni înainte
Proiectul Ralucăi Turcan devine realitate. Pensiile sub 3.000 de lei nu vor mai fi impozitate. Zeci de mii de sibieni vor beneficia
-
Politică9 luni înainte
Unde sunt parcurile industriale promise de Adrian Gâdea? Nicăieri. Vezi ce s-a ales de promisiunile mincinoase ale conducerii PSD Teleorman
-
Politică8 luni înainte
Daniel Constantin, președintele PNL Teleorman, cere demiterea imediată a inspectorului general adjunct bătăuș din Turnu Măgurele