Connect with us

Publicat cu

pe

Patru angajați de la Evidența Persoanelor Fetești și de la Biroul Agricol din cadrul Primăriei Fetești au fost percheziționați în cadrul unei anchete privind eliberarea unor acte de identitate false, în schimbul unor sume sau a altor servicii aduse acsestora.

Funcţionarii din cadrul Serviciului de Evidenţă a Persoanelor Feteşti şi ai Primăriei Municipiului Feteşti au fost conduşi, miercuri, la Direcţia Generală Anticorupţie (DGA) din Ialomiţa, în urma unor percheziţii, fiind suspecţi că au eliberat buletine fără prezenţa la ghişeu a persoanelor respective, cu poze trimite prin Whatsapp sau Facebook, informează instituţia, printr-un comunicat de presă, transmite Newsweek.ro.

Potrivit sursei citate, ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul DGA Serviciul Judeţean Anticorupţie Ialomiţa, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Ialomiţa, au efectuat cinci percheziţii domiciliare pe raza Judeţului Ialomiţa şi au pus în executare cinci mandate de aducere emise pe numele a cinci persoane suspecte în cauză, funcţionari în cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Feteşti şi Biroul Registru Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Feteşti, respectiv o persoană fără calitate specială, care a acţionat în calitate de intermediar, cercetaţi pentru săvârşirea infracţiunilor de luare de mită, complicitate la dare de mită, trafic de influenţă, fals intelectual şi acces ilegal la un sistem informatic.

Cu aceeaşi ocazie, au fost puse în executare două ordonanţe de ridicare a unor documente şi înscrisuri de la două instituţii publice, respectiv Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Feteşti şi Biroul Registru Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Feteşti.

Procurorii arată că în perioada iunie – octombrie 2019, cei patru funcţionari publici au pretins, primit sau au acceptat promisiunea primirii unor sume de bani în lei şi valută ori alte foloase, din partea unor persoane fizice interesate de obţinerea cărţilor de identitate, a căror valabilitate a expirat, ori ca urmare a schimbării domiciliului, stabilirea reşedinţei, pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate.

„În multe astfel de situaţii au existat cazuri când solicitanţii eliberării cărţilor de identitate nu s-au prezentat personal la ghişeul SPCLEP Feteşti, pentru a semna în prezenţa funcţionarului public cererea pentru eliberarea actului de identitate, persoanele interesate aflându-se în străinătate şi nu în Municipiul Feteşti, iar fotografiile ce urmau a fi alocate cărţilor de identitate au fost transmise în format electronic, prin canale de comunicare de tip Whatsapp sau Facebook unor intermediari, care aveau influenţă asupra funcţionarilor şi care acţionau în interesul acestor persoane, în schimbul unui comision, reprezentând preţul traficului de influenţă. Fotografiile astfel transmise erau prelucrate de funcţionarii publici prin intermediul calculatorului destinat obţinerii de fotografii, pentru a crea o aparenţă de legalitate că respectivele fotografii erau efectuate la sediul SPCLEP Feteşti asupra solicitantului cărţii de identitate”, precizează sursa citată, informează Agerpres.

DGA precizează că unele cărţi de identitate au fost emise doar în baza unor copii ale documentelor necesare, pentru că solicitanţii aflaţi în străinătate nu le mai deţineau, iar respectivele copii erau extrase chiar din arhiva SPCLEP Feteşti.

„S-au mai identificat situaţii în care au fost stabilite domicilii sau reşedinţe fără ca proprietarul spaţiului locativ să aibă cunoştinţă despre respectiva procedură derulată la SPCLEP Feteşti şi, cu atât mai mult, ca acesta să îşi dea consimţământul scris că este de acord ca solicitantul respectiv să îşi stabilească domiciliu/reşedinţa la adresa proprietăţii sale. Astfel, cu titlu de exemplu, la o adresa situată în Municipiul Feteşti, figurează cu domiciliu un număr de 119 persoane, iar la o altă adresă din aceeaşi localitate, figurează un număr de 32 persoane”, a mai precizat DGA.

 

Social

Raluca Turcan: Există un clivaj uriaş între ceea ce se pregăteşte în sistemul de educaţie şi ceea ce iese din sistemul de educaţie. Este o fractură între ceea ce se predă şi ceea ce aşteaptă piaţa muncii

Publicat cu

pe

Ministrul interimar al Muncii, Raluca Turcan, susţine că există un clivaj între ceea ce se pregăteşte în sistemul de educaţie şi ceea ce iese din acesta, menţionând că este o fractură între ceea se predă în unităţi de învăţământ şi ceea ce aşteaptă piaţa muncii.

„Finanţarea educaţiei nu poate fi privită separat de calitate şi echitate în educaţie pentru că altfel ne uităm doar la cifre, care sunt din ce în ce mai bune, dar problema e acele cifre se dispersează în societate echitabil, sunt la modul real sprijin pentru cei care participă la întregul sistem de educaţie? Dacă mă uit la partea de asistenţă socială (…) pot să confirm şi să întăresc ideea că există un clivaj uriaş între ceea ce se pregăteşte în sistemul de educaţie şi ceea ce iese din sistemul de educaţie. Este o fractură între ceea ce se predă şi ceea ce aşteaptă piaţa muncii”, a declarat, marţi, Raluca Turcan, conform G4media.ro.

Ea a precizat că toate cursurile oferite prin Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă trebuie adaptate noilor cerinţe de pe piaţa muncii.

„Aceste cursuri de calificare pe care noi le oferim prin Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă trebuie adaptate noilor cerinţe de pe piaţa muncii. România se dezvoltă, intră într-o competiţie internaţională, nu mai poţi să mergi doar cu dulgheri şi cu tâmplari, cu toate că este o meserie foarte bine plătită în străinătate, dar apar meserii ale viitorului pe care dacă noi nu le acceptăm şi nu le pregătim, o să ne prindă viitorul nepregătiţi”, a explicat Turcan.

Ea a mai declarat că în privinţa competenţelor digitale ale tinerilor între 16 şi 24 de ani România se află departe de media europeană.

„În ceea ce priveşte competenţele digitale ale tinerilor între 16 şi 24 de ani, România se află la 56% faţă de media europeană de 80%, iar la nivelul întregii populaţii competenţele digitale sunt de 10%, în timp ce la nivel european sunt de 33%. Asta înseamnă meserii noi, calificări noi, pe care noi începem să le pregătim prin actualizarea codului ocupaţiilor din România unde deja am identificat aproximativ 100 de meserii noi, din care 50 de ocupaţii vin să răspundă evoluţiilor din domeniile IT şi digitalizare. De exemplu, analist de testare software, auditor de securitate cibernetică, investigaţii digitale, expert în securitate cibernetică. Sunt meserii noi. Iar pe altele, care nu se mai folosesc de ani de zile, de cel puţin nouă ani de zile le scoatem din Codul ocupaţiilor pentru că nu are rost să focalizezi resurse pe lucruri care nu mai au legătură cu piaţa muncii”, a mai transmis ministrul Muncii.

Ministrul a participat, marţi, la evenimentul de lansare a studiului „Costul educaţiei: Investiţie, randament, impact”, realizat la solicitarea Fundaţiei World Vision România.

Citește mai departe

Social

Dezinteres criminal! Directoarea CNAIR, Mariana Ioniță, ignoră starea proastă a marcajelor și a semnalizărilor din România

Publicat cu

pe

Într-o postare pe Facebook, jurnalistul Mircea Marian atrage atentția cu privire la starea proastă a marcajelor și a semnalizărilor din România, din cauza cărora se produc anual mii de accidente rutiere grave.

“După ce Primăria sectorului 2 a descoperit o mega-fraudă în ceea ce privește semnalizarea rutieră, conducerea CNAIR stă acum pe ace, știind ce mega-fraudă există la nivel național, de o mie de ori mai mare decât ce s-a găsit la S2.

CNAIR crede că n-o să se afle că principala cauza a deceselor pe drumurile publice din România o reprezintă falsificarea calității marcajelor și a semnalizării rutiere!!! Mariana Ionita este mai hotărâtă ca niciodată să ascundă mizeria sub pres. 

O investigație de presă ar scoate la iveala lucrări de mântuială, marcaje care nu vibrează sub roți si care nu se vad noaptea sau care, mai grav, nici nu exista in realitate, indicatoare decolorate si parapeți desfăcuți.

Atitudinea CNAIR pe această speță este una lipsită de transparență, dubioasă…

Mă îndoiesc că există o verificare temeinică a semnalizării, având în vedere comunicatul CNAIR din data de 25 august, transmis de PROTV, prin care CNAIR a găsit rezolvarea prin crearea unei platforme online la care șoferii să sune și să semnaleze lipsurile în materie de semnalizare.

Acestea în condițiile în care, conform SICAP, există un anunț de atribuire din data de 11.12.2020, prin care CNAIR a semnat un contract de achiziție a unui sistem de inventariere cantitativ si calitativ, de digitalizare a semnalizării rutiere verticale, orizontale și a elementelor pasive de siguranță rutieră (parapeți, puncte negre).

Din surse CNAIR aflu că s-a dat ordin de începere, după care a fost suspendat, în așteptarea bugetului pe 2021. Bugetul a fost aprobat in iulie (!), dar ridicarea suspendării este in continuare tergiversata de directoarea Mariana Ioniță. 

Culmea e ca aceasta companie, CNAIR, ar trebui să fie prima interesată să se afle starea reală a semnalizării, întrucât administratorul drumului răspunde penal în condițiile producerii unui accident din cauza lipsei semnalizării și a semnalizării necorespunzătoare – vezi art. 5 din OUG 195 din 2002 (Codul Rutier).

Din câte se pare însă, interesele personale ale doamnei Mariana Ioniță au prioritate în fața interesului public.

Aș putea să dau în scris că peste 50% din marcajele de pe drumurile naționale nu corespund din punctul de vedere al retro reflecției. Cu alte cuvinte, marcajele se văd ziua, dar nu se văd noaptea, pe întuneric sau pe timp de ceață”, scrie Mircea Marian pe Facebook. 

Dezinteresul criminal legat de starea marcajelor și a semnalizării rutiere se vede în numărul deceselor de pe drumurile publice

Potrivit Romania.europalibera.org, România se situează pe primul loc în UE în două clasamente negative din domeniul transportului rutier: numărul de decese de pe șosele și calitatea proastă a infrastructurii rutiere. Autoritățile nu văd însă o legătură între cele două. Aproape 1.650 de oameni – șoferi, pasageri sau pietoni – au murit doar 2020. În ultimul deceniu, cifra e de aproximativ 24.000.

Multe indicatoare rutiere nu se văd noaptea, pentru că vopseaua folosită nu are caracteristicile de retroreflexie necesare, materialele fiind astfel neconforme, deci ilegale, dar CNAIR nu face nimic pentru rezolvarea acestei situații. 

Cătălin Codescu, preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor Rutiere, spune că lipsa marcajelor rezonatoare contribuie la producerea multor tragedii. 

 ”Orice detaliu poate face diferenţa între viaţă şi moarte”, a declarat Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, potrivit Pro TV.

Citește mai departe

Social

188 de persoane audiate şi 12 jandarmi răniţi, în urma protestului de luni seara din Bucureşti

Publicat cu

pe

Un număr de 188 de persoane au fost conduse la secţii de Poliţie în urma protestului de luni seara din Bucureşti, a informat, marţi, şeful Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, Bogdan Berechet, conform Agerpres.ro.

Directorul general al Jandarmeriei Capitalei, Ionel-Cătălin Stegăroiu, a precizat că 12 jandarmi au fost răniţi, trei dintre aceştia mergând la spital.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare