Connect with us

Publicat cu

pe

Apar tot mai multe detalii care confirmă că la Caracal, în Olt, funcționează o amplă caracatiță de prostituție chiar în spațiul Primăriei. Practic, în clubul de noapte din Caracal în care mai multe fete erau forţate să danseze la bară, iar pentru o partidă de sex încasau 200 de lei, minţind clienţii că sunt majore, funcţionează într-un spaţiu al primăriei!!!

Poliţiştii şi jandarmii au descins, ieri, în local, unde au găsit şapte fete, între care patru minore. Potrivit unor surse, clubul aparţine unor fraţi din Caracal, iar spaţiul era închiriat de la autorităţile locale.

Primarul oraşului Caracal, Liviu Radu (PSD), a declarat că spaţiul este al unei societăţi aflată în subordinea Consiliului Local, iar proprietarii plăteau chirie.

Potrivit primarului PSD, cei doi fraţi, principalii suspecţi în dosarul traficului de minori instrumentat de anchetatorii din Argeş, au cumpărat, chiar lângă Primăria Caracal, în centrul oraşului, şi un etaj al unui hotel.

„Este un spaţiu al primăriei ca şi proprietar, numai că noi, toată clădirea, subsol, parter şi etaj, am dat-o în administrare ADPF-ului, adică o societate care se ocupă cu partea asta de cimitir, construcţii.

Este un SRL, dar este sub conducerea Consiliului Local. Iar ei folosesc o parte din birouri, iar partea pe care nu o folosesc au închiriat-o. Aici este şi clubul ăsta. Are toate autorizaţiile de funcţionare. Noi când le-am închiriat au spus că vor să facă un bar şi un club, dar e treaba lor ce fac acolo. Acum câteva ore am aflat şi că patronii au cumpărat, la 50 de metri, şi un etaj unde funcţiona un hotel. Noi ne uităm doar ca documentele care vin să fie ok din punct de vedere juridic. Nu ştiu cât plăteau chirie, e stabilită prin Consiliu Local. E un contract perfect legal, fără probleme”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Liviu Radu.

Potrivit Digi24, procurorii bănuiesc că în Caracal s-a constituit, din 2017, un grup infracţional organizat, care, sub paravanul unui club de noapte, a recrutat minore care să participe la spectacole pornografice sau care erau obligate să se prostitueze.

Din cercetări a reieşit că minorele erau obligate să înveţe să danseze la bară, să determine clienţii să consume de la bar cât mai multe băuturi şi, în cazul în care aceştia doreau să întreţină relaţii sexuale, îi conduceau în diferite separeuri unde contra sumei de 200 lei întreţineau raporturi sexuale, minţind clienţii că au vârste cuprinse între 18 şi 19 ani.

Liderii grupului infracţional încasau banii pentru partidele sexuale, iar dimineaţa fetele primeau un salariu de 200 lei, un comision din consumaţie şi jumătate din banii obţinuţi în urma întreţinerii de raporturi sexuale contra cost.

Tot mai multe persoane din Caracal cred că de fapt, rețeaua de prostituție, care funcționa încă din 2017, era sub protecția unor polițiști corupți.

Nici prostituția, nici dispariția fetelor minore ucise nu au fost de natură să-i facă pe polițiștii din Olt să se implice pentru destructurarea rețelelor de trafic de carne vie.

Situația de la Caracal este un eșec major al Poliției Române și al MAI, eșec admis chiar de ministrul Marcel Vela, care a anunțat zilele trecute destituirea comisarului șef Nicolae Alexe, care a fost la comandă în zilele uciderii Alexandrei Măceșanu, deși aceasta alertase Poliția că fusese răpită. Vela a mai declarat că fosta ministră Carmen Dan, o apropiată a lui Liviu Dragnea, ar fi cunoscut foarte bine situația de la Caracal, dar că nu a făcut nimic pentru că era un fief electoral al PSD.

Politică

În sfârșit, Guvernul face mai simplă activitatea firmelor mici. Sute de mii de firme vor beneficia de propunerile ministrului Muncii, Raluca Turcan

Publicat cu

pe

Angajaţii microîntreprinderilor cu cel mult 9 salariaţi nu vor mai fi obligaţi să completeze sau să semneze fişa postului, foaia de prezenţă şi regulamentul intern, în urma ordonanţei de urgenţă adoptate miercuri de Guvern, a anunţat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan.

Obligativitatea completării celor trei tipuri de documente va rămâne valabilă doar în cazul în care salariatul va solicita în scris acest lucru, a adăugat ministrul Muncii.

„În şedinţa de Guvern de astăzi au fost adoptate 4 ordonanţe de urgenţă care ţin de resortul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale. Prima se referă la debirocratizarea microîntreprinderilor cu până la 9 angajaţi. (…) Prin măsurile adoptate astăzi am reuşit să eliminăm anumite sarcini administrative inutile. De prevederile acestei ordonanţe de urgenţă vor beneficia aproximativ 450.000 de microîntreprinderi, iar conţinutul acestei ordonanţe de urgenţă conduce practic la o gură de oxigen pentru angajatorii care de multe ori se simţeau sufocaţi de numărul de hârtii pe care trebuiau să le completeze pentru angajaţii pe care îi aveau. De aceea, fişa postului, foaia de prezenţă şi regulamentul intern vor putea fi completate sau respectate verbal, existând obligativitatea existenţei acestora în scris doar dacă angajatul solicită acest lucru în scris. Aşadar se elimină fişa postului, fişa de prezenţă şi regulamentul intern, iar acestea rămân valabile doar la solicitarea în scris a angajatului către angajator”, a afirmat Raluca Turcan, la finalul şedinţei de Guvern, conform Agerpres.ro.

Ordonanţa de urgenţă adoptată miercuri de Guvern modifică şi completează Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, potrivit unui comunicat remis miercuri de Ministerul Muncii.

Ministrul de resort a argumentat această măsură prin faptul că microîntreprinderile cu maxim 9 angajaţi au costuri mari la capitolul activităţi administrative.

„Microîntreprinderile cu până la 9 salariaţi sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat în domeniile economic, juridic sau resurse umane, adică cele care desfăşoară activităţi de natură administrativă. Costurile sunt şi ele mari, birocraţia este excesivă, dacă ne raportăm la dimensiunea acestor societăţi, astfel că reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potenţialul microîntreprinderilor de a menţine locuri de muncă, mai ales în actualul context epidemiologic”, a adăugat Raluca Turcan, citată în comunicat.

Citește mai departe

Politică

Ministrul Muncii, despre evaluarea asistaților sociali: multe nereguli, dar și mii de persoane cu nevoi speciale care scăpau statisticilor

Publicat cu

pe

Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a anunțat marți la finalul evaluării naționale a acordării venitului minim, că mii de persoane cu nevoi speciale scăpau statisticilor oficiale până la ancheta derulată de minister la nivel național.

Ancheta sociala a Ministerului Muncii a scos la iveala sute de nereguli

Astfel, inspecția socială a stabilit că un număr de 267 persoane cu afecțiuni de sănătate grave nu beneficiau de măsuri de protecție specială pentru persoane cu dizabilitate/invaliditate.

Anchetele sociale, obligatorii prin lege, fuseseră suspendate de la implementare în ultimii doi ani, fără vreo explicație, însă Raluca Turcan a decis derularea lor pentru a se inventaria starea reală a asistenței sociale la nivel național.

De asemenea, potrivit Ralucăi Turcan, echipele Ministerului Muncii au identificat 10 copii fără certificate de naștere. Cu alte cuvinte, copii care oficial, în acte, nu existau și cu care se putea întâmpla orice. Ministerul a dispus remedierea de urgență a situației prin întocmirea actelor de identitate pentru copii.

Potrivit ministrului, alți 2091 copii aflați în familiile beneficiare de VMG care erau neșcolarizați, au abandonat cursurile școlare sau se aflau în risc de abandon școlar. De asemenea, au fost dispuse măsuri în acest sens, la nivel local. Alți 15 copii cu probleme de sănătate care nu erau  cuprinși în învățământul special. Și pentru aceștia au fost dispuse măsuri.

Citește mai departe

Politică

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, dezvăluie dimensiunea tragediei sociale din România: 170 000 de persoane primesc venit minim garantat, cu care hrănesc 413 000 de persoane

Publicat cu

pe

Ministrul Muncii și Protecției Sociale a dezvăluit, într-o postare pe pagina de Facebook, numărul total al beneficiarilor reali ai venitului minim.

Astfel, aceștia sunt în număr de peste 413 000, din care 257 000 sunt adulți, dintre care 120 000 sunt persoane apte de muncă, 32 000 au vârsta peste 65 de ani și 156 000 sunt copii, iar dintre aceștia 55 000 au vârsta sub 7 ani.

Ministerul va începe o campanie națională de evaluare a beneficiilor de asistență socială, cu obiectivul de a sprijini persoanele apte muncă să își găsească un loc de muncă și, pe de altă parte, să ajute suplimentar copiii și bătrânii.

Cei apți de muncă beneficiari de venit minim dar care nu au încă un loc de muncă vor fi solicitați să depună muncă pentru comunitatea locală.

Evaluarea beneficiarilor de venit minim, obligatorie prin lege la fiecare 6 luni, nu a mai fost făcută în România de 2 ani.

Ministrul Muncii și Protecției Sociale a rugat echipele care vor face evaluarea pe teren să aibă o abordare “empatică”, pentru că multe dintre familiile beneficiare de ajutor social se confruntă cu situații dramatice.

Raluca Turcan a mai spus că din moment ce 30% din locurile de muncă existente la nivel național sunt pentru necalificați, obiectivul este oferirea de sprijin pentru obținerea unei calificări prin acces la cursuri de formare.

“Un loc de muncă înseamnă la vârsta activă, un salariu și la bătrânețe, o pensie – adică un nivel de trai mai bun decât cel oferit de ajutorul social”, a mai spus ministrul muncii și protecției sociale.

“O astfel de evaluare națională va asigura premisele unei mai bune calibrări a efortului de ajutor social al statului și va permite identificarea acelor mecanisme care și-au atins limitele și care necesită adaptări pentru a deveni utile unui număr cât mai mare de persoane vulnerabile”, a mai spus Raluca Turcan.

 

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare