Connect with us

Publicat cu

pe

Legea offshore va fi modificată până la finalul acestei sesiuni parlamentare, adică în vară, a declarat, marţi, ministrul Energiei, Virgil Popescu, rugându-i pe investitorii care aşteaptă această lege pentru a debloca investiţiile să mai aibă „puţintică” răbdare, relatează Agerpres, preluat de G4Media.

„Va fi o iniţiativă parlamentară a coaliţiei şi sunt convins că până la sfârşitul acestei sesiuni parlamentare va fi aprobată. Îmi doresc un consens mai larg decât consensul din coaliţie şi sunt convins că vom avea colegi în parlament în afara coaliţiei care vor vota alături de noi modificarea legii. Mai aveţi puţintică răbdare”, a spus Popescu la un eveniment de specialitate, răspunzând unei întrebări adresate de reprezentantul investitorilor din Marea Neagră.

Ministrul a arătat că miercuri este termenul final pentru depunerea ofertei privind achiziţia pachetului de 50% din proiectul Neptun Deep, deţinut de ExxonMobil.

Romgaz, cel mai mare producător de gaze naturale din România, controlat de statul român, ar putea depune miercuri o ofertă pentru a prelua participației ExxonMobil în proiectul Neptun Deep de exploatare a gazelor din Marea Neagră.

Anul trecut, ExxonMobil a anunțat partenerii români din iulie 2019 că vrea să își vândă participația de 50% din perimetrul de mare adâncime Neptun Deep din Marea Neagră, deținut împreună cu OMV Petrom.

Însărcinatul cu afaceri al SUA la București a declarat pentru G4Media.ro că „rămâne de văzut” cât de repede poate să fie adoptată legea offshore.

„Astfel de legi sunt complicate. Am auzit, desigur, că Romgaz se interesează, poate.. să cumpere participația Exxon. Este posibil ca acest lucru să aibă legătură cu sincronizarea legislației, rămâne de văzut. (…).Ne așteptăm să vedem noul proiect de lege curând, ceea ce este un lucru bun. În trecut, părea că nu există nicio șansă pentru îmbunătățirea legii, așa că suntem bucuroși că, cel puțin acum, ceva se mișcă, în acest sens. Din experiența mea, genul acesta de lucruri foarte rar evoluează pe cât de repede și-ar dori cineva, însă m-am obișnuit cu acest lucru”, a declarat David Muniz.

Business

Alexandru Coșbuc, SIMAVI: Tehnologiile VR şi AR dezvoltate în proiectului PALAEMON vor contribui la evitarea multor dezastre maritime

Publicat cu

pe

Alexandru Coșbuc-Ionescu, vicepreședinte și director al Diviziei Comerciale în cadrul companiei Software Imagination & Vision (SIMAVI), a vorbit, într-un interviu pentru Ziare.com, despre potenţialul uriaş al tehnologiilor VR și AR dezvoltate în cadrul proiectului european PALAEMON.

Π: Ați lansat de curând proiectul PALAEMON care, din câte înțelegem, va schimba semnificativ modul în care se va realiza evacuarea navelor de croazieră în caz de incidente maritime. Cum a luat naștere PALAEMON ?

R: Ideea proiectului PALAEMON a pornit de la dezastrele maritime din ultimii ani care ne reamintesc că suntem departe de a stăpâni mările. PALAEMON a fost creat pentru ca în timpul unei urgențe sau unui incident grav, evacuarea pasagerilor să se facă cu maximă eficiență.

Proiectul se adresează companiilor care dețin nave mari de croazieră și RoPax, adică feriboturi de croazieră, și combină expertiza mai multor parteneri din domeniul fabricării navelor de croazieră, marii operatori de nave de croazieră, societăți de clasificare, organizații specializate în producerea de senzori, un grup multidisciplinar de inovatori (precum SIMAVI), experți în eLearning și formare virtuală.

Î: Cu ce vine nou proiectul?

R: PALAEMON propune dezvoltarea și evaluarea unui sistem sofisticat de evacuare centralizată în masă combinat cu un ecosistem inteligent de componente critice. Vă explic.

Ecosistemul inteligent propus de PALAEMON încorporează tehnologii inovatoare pentru detectarea, monitorizarea și numărarea persoanelor aflate la bord; servicii de localizare, precum și date în timp real în timpul accidentului.

Acestea vor fi integrate într-un sistem independent, inteligent, de monitorizare a situației și de orientare, care va oferi echipajului o cale eficientă de evacuare pentru mulțimi mari de pasageri.

Practic, va contribui la salvarea de vieți și va spori capacitatea de a detecta, preveni și atenua orice problemă care decurge din accidente și dezastre fizice sau provocate de om.

Î: Ce tehnologii spectaculoase sunt folosite în cadrul PALAEMON?

R: SIMAVI este cel mai mare integrator de produse software din România. Oferim o platformă pentru crearea de conținut educațional interactiv, implementăm sisteme de management al învățării, dezvoltăm cursuri digitale în diverse domenii și pe tehnologii diferite, inclusiv Realitate Augmentată și Virtuală.

 

Ca partener tehnologic al PALAEMON, SIMAVI va conduce dezvoltarea programului de instruire, folosind ochelari cu Realitate Augmentată, pentru întregul echipaj al unei nave. În timpul simulărilor, Realitatea Augmentată va suplini câteva caracteristici critice.

În primul rând, ochelarii vor oferi echipajului asistență și îndrumare în timp real în timpul scenariilor.

În al doilea rând, tehnologia de ultimă generație va furniza membrilor echipajului informații vitale cu privire la starea navei, cu privire la orice schimbări sau actualizări ale strategiei de evacuare, monitorizând în același timp pasagerii și mediul.

În plus, AR va permite comunicarea în timp real a membrilor echipajului în timpul scenariilor de evacuare, facilitând schimbul de informații exact la timp între participanți.

Î: Cum va fi format echipajul navelor sau alți beneficiari să gestioneze corect noile tehnologii propuse de PALAEMON ?

R: Având o mare experiență în activități de formare, SIMAVI va conduce Academia PALAEMON. Imaginați-vă că, echipați cu căști Oculus Quest, utilizatorii VR vor avea posibilitatea de a practica în siguranță diverse scenarii legate de siguranța pasagerilor. Tehnologia VR va permite, practic cooperarea directă dintre stagiari și experți în materie.

Vă dau doar câteva exemple de sarcini specifice care pot fi efectuate în PALAEMON cu ajutorul VR: instruirea personalului și, foarte important, evacuarea lui, dezvoltarea scenariilor pentru simulări, dar și îmbunătățirea continuă a procedurilor de siguranță.

Alexandru Coșbuc-Ionescu a condus cu succes proiecte internaționale de eLearning cu zeci de mii de beneficiari, în Romania și în Emiratele Arabe Unite. Astăzi gestionează proiectele cu componentă educatională digitală pentru Comisia Europeană.

Acest proiect a primit finanțare din programul Uniunii Europene de cercetare și inovare Orizont 2020 în baza acordului de subvenție nr. 814962.

Citește mai departe

Business

Alexandru Coșbuc-Ionescu, SIMAVI: Viitorul va aparține, cel puțin în învățământul tehnic și profesional, realității virtuale sau augmentate

Publicat cu

pe

Alexandru Cosbuc-Ionescu, vicepresedinte si director al Diviziei Comerciale a Software Imagination & Vision (SIMAVI), a vorbit, intr-un interviu, despre modul în care compania pe care o reprezintă își folosește expertiza în eLearning pentru a sprijini procesul educațional a cărui digitalizare a fost accelerată de situația globală din ultimul an.

I: Ce reprezintă eLearning pentru SIMAVI?

R: Grație unei experiențe unice, sedimentată prin zeci de proiecte naționale și internaționale la care au lucrat specialiștii SIMAVI, putem spune că astăzi deținem cea mai solidă expertiză în materie de eLearning din România.

Dezvoltăm eLearning cu mare pasiune. Nu e nimic mai important decât să sprijinim educația – în fond, aceasta are un impact direct asupra bunăstarii și inteligenței nației peste ani.

 

I: Ce clienți aveți în această perioadă în care oamenii lucrează de acasă și multe cursuri în sală s-au redus?

R: Dezvoltăm eLearning pentru diverse grupe de vârstă, de la copiii din școli, pana la înalt funcționari ai instituțiilor europene. Comisia Europeană, Parlamentul European, Consiliul Europei, Institutul European de Statistică Eurostat, Oficiul de Publicații Oficiale ale Comisiei Europene OPOCE, Agenția Executivă pentru Protecția Consumatorului și Siguranța Alimentelor, precum și alte agenții europene, folosesc cu succes aplicații de eLearning și cursuri dezvoltate de SIMAVI.

I: Ce oferiți în cadrul acestor proiecte?

SIMAVI este cel mai mare integrator de produse software din România.

Oferim o platformă pentru crearea de conținut educațional interactiv, implementăm sisteme de management al învățării, dezvoltăm cursuri digitale în diverse domenii și pe tehnologii diferite (inclusiv Realitate Augmentată și Virtuală).

I: Piața educației este foarte mare, la nivel global. Sunt foarte multe oferte. Cum vă diferențiați?

R: Strategia noastra constă în atenția pe care o acordăm fundației pedagogice a cursurilor. Indiferent dacă producem micro-learning (o așa numita “pastilă de cunoștințe”) sau un laborator virtual ori o simulare de proces, noi pornim de la principii pedagogice solide, din care decurge proiectarea interacțiunilor și a elementelor multimedia. Provocarea la care trebuie să răspundă  un producător de software educațional de calitate este: cum implic elevul sau respectiv cursantul atât emoțional cât și intelectual și cum reușește aplicația să transmită cunoștințe care să ajungă în memoria de lungă durată, dar să fie și înțelese și, mai ales, aplicate în feluri noi.

I: Ce luați în calcul când proiectați un soft educațional?

R: Avem în vedere, prin softurile noastre, cei 4 C ai pedagogiei moderne așa cum au fost ei menționați de Ministerul Educației din SUA: dezvoltarea creativității, gândirii critice, comunicării și colaborării.

Să le luam pe rând: creativitatea este dezideratul suprem. O minte creativă e mai valoroasă decât orice puț de petrol sau mină de cărbune. Dar creativitatea decurge doar în măsura în care s-au parcurs celelalte trepte ale învățării: memorarea, înțelegerea, aplicarea, analiza, evaluarea.

Gândirea critică: este esențială pentru societatea informațională actuală, care abundă de date, unele reale, altele false, care trebuie filtrate.

Colaborarea: școala ne cere să nu copiem la examene, iar societatea ne obligă la serviciu să lucrăm în echipe. Deci unde învățăm colaborarea? Mai ales că învățarea este în bună măsura un proces social (și de colaborare-învățare de la ceilalți). De aceea softurile noastre includ aplicații de tip proiect, la care conlucreaza echipe de elevi.

Comunicarea dintre profesori și elevi și dintre elevi și elevi: este susținută de platformele noastre. Creăm comunități. Se oferă feed-back imediat. Profesorul este un facilitator.

I: Ce putem considera viitor în eLearning?

R: Mereu am inovat, ca format, ca pedagogie, ca prezentare și interactivitate, iar specialiștii noștri au primit numeroase premii internaționale pentru softurile dezvoltate.

Acum putem spune că viitorul va aparține, cel puțin în învățământul tehnic și profesional, realității virtuale sau augmentate. Cursanții pot vedea acum ceea ce era de nevăzut. Pentagonul tocmai a investit 2 miliarde de USD în noile tehnologii, demonstrând viabilitatea soluțiilor pentru activitățile zilnice de învățare.

În mediul preuniversitar, cred în caile de învățare personalizate, pe care de altfel le oferă și platformele noastre. Elevii sunt diferiți, au profile cognitive diferite și atunci căile de învățare sunt și ele adaptate.

Iar în ceea ce privește instruirea funcționarilor, probabil că se va centra mai mult pe taskuri practice decât pe concepte teoretice – „Task based learning”.

Modalitatea de livrare a materialelor va fi cat mai condensată ca timp și conținut și vizuală ca prezentare.

I: Deci nu vom pune calculatoare în locul profesorilor?

R: Dascălii formează caractere și intelecte. Profesorii au privilegiul să fie vectorii procesului de predare- învățare- evaluare. Omul sfințește locul, se spune. Sigur că așa cum folosesc tabla sau creta ori manualele, tot așa profesorii pot fi mult ajutați în predare și mai ales elevii pot fi mult ajutați în învățare de lecțiile interactive de bună calitate. Profesorii câștigă timp în care in loc să scrie pe tablă pot ghida elevii într-un experiment. Iar elevii au bucuria descoperirii individuale.

Alexandru Coșbuc-Ionescu a condus cu succes proiecte internaționale de eLearning cu zeci de mii de beneficiari, în România, în Emiratele Arabe Unite. În prezent, gestionează proiectele SIMAVI cu componentă educațională digitală pentru Comisia Europeană.

Citește mai departe

Business

Alexandru Coșbuc, SIMAVI, despre proiectul european ISOLA: Realitatea virtuală și augmentată vor schimba paradigma de training, iar asta va salva vieți

Publicat cu

pe

Alexandru Coșbuc-Ionescu, vicepreședinte și director al Diviziei Comerciale în cadrul companiei Software Imagination & Vision (SIMAVI), a vorbit, într-un interviu pentru Ziare.com, despre dezvoltarea accelerată a eLearning și eTraining, dar și despre aplicațiile de training VR și AR dezvoltate în cadrul proiectului european ISOLA.

Î: Traversăm o perioadă în care, pentru că mulți dintre noi lucrăm de acasă, încercăm să folosim cu succes timpul pe care altădată îl pierdeam în trafic (și nu numai). De pildă, ne înscriem la cursuri profesionale. La SIMAVI, coordonați proiecte europene în care sunt dezvoltate astfel de cursuri. În ce domenii sunt cursurile și ce tehnologii implică?

R: Activitatea de instruire este permanentă și substanțială la nivelul instituțiilor europene: Comisia Europeană, Parlamentul European, Oficiul pentru Publicaţii ale Comisiei Europene, Institutul de Statistică al Uniunii Europene și alte organizații și directorate ale Uniunii Europene folosesc cu succes aplicații de eTraining dezvoltate de SIMAVI. Oriunde există instruire, aceasta poate fi susținută în mod eficient de eTraining.

Mai suntem implicați în alte peste 30 de proiecte paneuropene de cercetare, multe din ele având o componentă puternică de eLearning.

Domeniile diferă foarte mult: de la bună guvernanță pentru administrația publică locală, la proceduri specifice pentru funcționarii de taxe și vămi, și până la instruirea echipajelor navelor maritime de croazieră, cu mii de pasageri. Genul acesta de training profesional a devenit foarte spectaculos!

Î: Așa cum sunt aplicațiile create pentru ISOLA?

R: Pentru ISOLA, și nu numai. Proiectul european ISOLA, în care suntem parteneri, combină tehnologii de ultimă generație cu soluții inovatoare pentru a sprijini ofițerul de securitate al navei și echipajul – mai ales în ceea ce privește planurile de urgență în situații extreme.

O lume întreagă a urmărit pe 13 ianuarie 2012, cum nava italiană de croazieră Costa Concordia se scufunda în apele înșelătoare de lângă Isola de Giglio, în ceea ce părea a fi un dezastru naval inexplicabil – pentru vremurile moderne. Au fost 33 de victime, iar daunele s-au ridicat la 2 miliarde de dolari! Concluzia anchetei s-a legat de modul greșit în care au gestionat situația căpitanul și echipajul.

Eu sunt convins că, în perioade de criză, tehnologia chiar poate face diferența.

Pentru ISOLA, de pildă, SIMAVI dezvoltă o aplicație de realitate augmentată care permite ofițerilor care se deplasează pe navă să aibă acces la cele mai importante informații din zona de comandă și control fără să fie nevoiți să revină la birou.

Pentru pasageri, având în vedere importanța comunicării în situații de urgență, am dezvoltat o aplicație mobilă, astfel încât ei să fie permanent la curent cu starea navei și planurile de siguranță.

Și poate cel mai important în prevenirea acestor catastrofe este planul de training, care acum beneficiază de o aplicație de realitate virtuală.

Întreaga paradigmă de training profesional se va schimba. Iar asta va salva vieți, veți vedea!

Consorțiul ISOLA

Coordonator: AIRBUS Defence and Space, Franța

Parteneri: Software Imagination & Vision (SIMAVI), România; Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara, România, Ethniko Kentro Erevnas Kai Technologikis Anaptyxis (CERTH), Grecia;  Acceligence, Cipru; Anonimi Naftiliaki Eteria Kritis (ANEK), Grecia; Aversa, Bulgaria; Institut Po Otbrana (BDI), Bulgaria;Celestyal Ship Management LTD​, Cipru; Sheffield Hallam University (Centric), Marea Britanie; Cyberlens (CLS), Olanda; Columbia Shipmanagement (CSM), Cipru; Ministry of Defence (CY MOD), Cipru; Dromon Bureau of Shipping LTD, Cipru; Ecole Navale, Franța; IBM Israel – Science and Technology, Israel; Idemia Identity & Security France, Idemia Identity & Security Germany; OCEANSCAN – Marine Systems & Technology LDA (MST), Portugalia; National Technical University Of Athens (NTUA), Grecia; Prisma Electronics, Greece; Prometech, Olanda; T4I Engineering (T4i), Grecia; Zeus Maritime Services (ZEUS MS LTD), Marea Britanie; Administration of the State Border Guard Service of Ukraine (ASBGS), Ucraina.

Alexandru Coșbuc-Ionescu a condus cu succes proiecte internaționale de eLearning cu zeci de mii de beneficiari, în România și în Emiratele Arabe Unite. Astăzi gestionează proiectele cu componentă educațională digitală pentru Comisia Europeană.

Citește mai departe
Business4 zile înainte

Alexandru Coșbuc, SIMAVI: Tehnologiile VR şi AR dezvoltate în proiectului PALAEMON vor contribui la evitarea multor dezastre maritime

Internațional2 săptămâni înainte

Naval Group a prezentat noua propunere pentru modernizarea flotei elene de suprafață

Business3 săptămâni înainte

Alexandru Coșbuc-Ionescu, SIMAVI: Viitorul va aparține, cel puțin în învățământul tehnic și profesional, realității virtuale sau augmentate

Businesso lună înainte

Alexandru Coșbuc, SIMAVI, despre proiectul european ISOLA: Realitatea virtuală și augmentată vor schimba paradigma de training, iar asta va salva vieți

Politică2 luni înainte

În sfârșit, Guvernul face mai simplă activitatea firmelor mici. Sute de mii de firme vor beneficia de propunerile ministrului Muncii, Raluca Turcan

Lifestyle2 luni înainte

De ce nu ne mirăm? Angajații duc dorul bârfelor de la birou, arată studiile

Lifestyle2 luni înainte

Un sfat vital din partea medicilor: pentru o viață sănătoasă, dormiți mai mult de 6 ore pe noapte

Internațional2 luni înainte

UE preia inițiativa în competiția cu SUA și China. Va stabili standarde globale etice în materie de inteligență artificială

Business2 luni înainte

Energy Shield, eveniment dedicat protejării infrastructurilor critice din energie și utilități în fața atacurilor cibernetice

Politică3 luni înainte

Ministrul Muncii, despre evaluarea asistaților sociali: multe nereguli, dar și mii de persoane cu nevoi speciale care scăpau statisticilor

Facebook

Articole Populare