Connect with us

Publicat cu

pe

Facebook lansează, de la 1 ianuarie 2015, termeni noi de utilizare îndreptaţi mai mult către protejarea confidenţialităţii, alături de o pagină nouă cu scop informativ şi cu mai multe opţiuni prin care utilizatorul poate alege mai puţină publicitate, potrivit Mediafax.

Noua pagină numită „Privacy Basics” / „Informaţii elementare despre confidenţialitate” informează, practic, utilizatorul reţelei Facebook despre cum îşi poate controla informaţiile expuse.

Schimbările le vor permite utilizatorilor să evite anumite tipuri de publicitate, de pe orice dispozitiv folosit. Deşi Facebook a pus mai demult la dispoziţie posibilitatea de a controla reclamele pe care le văd pe un dispozitiv anume, această modificare nu se putea reflecta în setările contului, indiferent de dispozitiv.

Noua sa politică de confidenţialitate va oferi, de asemenea, mai multă informaţie despre modul în care date despre localizare, baterie şi puterea semnalului – care sunt preluate de aplicaţiile mobile – sunt folosite de Facebook. Compania spune că datele de localizare ajută la livrarea unor reclame relevante către utilizatori, iar prin preluarea informaţiilor despre baterie şi semnal, aplicaţia se asigură că procesul funcţionează în regulă.

Actualizările nu vor schimba nicio setare, scopul fiind de a pune la dispoziţie mai multă informaţie pentru ca utilizatorii să poată face singuri schimbările pe care le doresc pentru propria confidenţialitate.

Protejarea informaţiilor personale şi furnizarea unui control eficient al confidenţialităţii se află la baza a tot ceea ce facem şi credem că aceste anunţuri sunt un pas important„, a spus compania, potrivit Mediafax.

Facebook, care a spus că feedback-ul privind noile reglementări este binevenit, a anunţat că testează şi un buton „Cumpără” care permite achiziţionarea de obiecte fără să schimbi site-ul.

“Termenii noştri de utilizare acordă Facebook permisiunea să folosească şi să distribuie conţinutul pe care îl publici“, a spus un purtător de cuvânt al Facebook citat de Snopes. Conţinutul face Facebook să meargă, iar toţi utilizatorii trebuie să ştie că după ce i-ai acceptat termenii nu mai poţi da înapoi. Realitatea e că nu se poate nega retroactiv dreptul reţelei de a le folosi conţinutul după ce ai fost de acord iniţial cu acest lucru în primă fază. De asemenea, nici nu poţi să modifici sau să te împotriveşti termenilor reţelei sociale.

Cum îţi poţi face contul de Facebook mai sigur 

Pentru a-ţi ridica nivelul de confidenţialitate, trebuie să accesezi meniul care se deschide din simbolul în formă de lacăt aflat în partea dreaptă a barei albastre de sus. Dacă apeşi „See more settings”, după care „Timeline and Tagging”, ajungi în cea mai importantă secţiune legată de confidenţialitate, pentru că se ocupă de postările şi fotografiile în care te etichetează alţi oameni.

Aici poţi alege ce postări pot apărea pe cronologia ta – doar cele postate de tine, cele postate pe cronologia ta de prietenii tăi (inclusiv cele în care eşti etichetat) sau poţi stabili ca orice etichetare pe care o primeşti să fie mai întâi revizuită de tine, consultând de fiecare dată „View Activity Log”.

Chiar sub „Timeline and Tagging” se află secţiunea „Privacy”. Aici poţi alege cine are dreptul să vadă postările tale viitoare şi poţi, la fel, să bifezi opţiunea de a accepta postările altora înainte să apară pe cronologia ta. Următoarea întrebare este dacă vrei sau nu să „limitezi audienţa postărilor pe care le-ai partajat cu prieteni ai prietenilor sau publice”. Dacă ai contul de Facebook de foarte mult timp, este foarte posibil ca timelin-ul tău să conţină nişte lucruri vechi pe care setările tale anterioare le-au lăsat la vederea mai multor oameni decât ţi-ai dori. Alege „Limit Past Posts”, pentru ca numai prietenii tăi să poată vedea fotografiile sau postările respective.

Cine te poate căuta după adresa de mail şi numărul de telefon pe care le-ai folosit la înscrierea pe Facebook? – Pe de o parte, dacă o persoană are mailul sau numărul tău de telefon, atunci probabil că e cineva pe care îl cunoşti destul de bine ca să deveniţi prieteni şi pe Facebook.

„Vrei ca motoarele de căutare să facă trimitere către cronologia ta?” – În alte cuvinte: Crei ca profilul tău de Facebook să apară ca sugestie când cineva îţi caută numele pe Google? cel mai probabil, răspunsul este „Nu”, caz în care aceasta ar trebui să fie şi opţiunea selectată la setări.

În partea stângă, secţiunea „Blocking” îţi permite să nominalizezi aplicaţiile, paginile sau utilizatorii Facebook pe care nu vrei să îi vezi sau de care nu vrei să fii contactat. Este bine de ştiut că Facebook nu le trimite notificări celor cărora le blochezi accesul, dar s-ar putea să îşi dea seama ce se întâmplă dacă observă că nu mai faci parte din experienţa lor pe Facebook – cei blocaţi nu îi mai pot eticheta pe cei care i-au blocat, printre altele.

Îngreunează procesul prin care Facebook îţi poate folosi datele pentru publicitate

Deşi nu este posibil să scapi complet de toate reclamele care circulă pe Facebook, există modalităţi prin care poţi împiedica folosirea atât de uşoară a informaţiilor personale şi a activităţii tale online în scopuri publicitare.

Secţiunea de publicitate, „Ads”, se află spre sfârşitul unei liste de opţiuni din partea stângă a meniului „Settings”. Apasă butonul „Edit”, din dreapta secţiunii „Ads and Friends”. Aici poţi să afli mai multe despre „social ads”, care, potrivit Facebook, le arată prietenilor tăi un mesaj de la cel care plăteşte reclama, imediat după acţiuni pe care le faci tu. Dacă, de exemplu, tu vei da „Like” la pagina de Facebook a unui restaurant, atunci este posibil ca prietenii tăi să vadă o reclamă la acelaşi restaurant, alături de un mesaj care le aminteşte că tu, prietenul lor, ai apreciat deja pagina. Dacă preferi ca acest lucru să nu se întâmple, caută opţiunea „Pair my social actions with ads for” / „Leagă acţiunile mele sociale de reclame pentru” şi alege „No One”/ „Nimeni”. Alternativa şi, în acelaşi timp, opţiunea aleasă automat de Facebook, este „Only My Friends” / „Doar prietenii mei”.

În continuare, vei vedea opţiunea „Ads Based on Your Use of Websites or Apps Off Facebook” / „Reclame bazate pe folosirea de site-uri sau de aplicaţii în afara Facebook-ului”. Aceasta explică de ce, de exemplu, vezi reclame Facebook la obiectele pe care le cauţi pe Google, la scurt timp după ce le cauţi. Dacă preferi să nu se mai întâmple acest lucru, accesează link-ul Facebook către „Digital Advertising Alliance”, unde poţi alege să nu mai primeşti „reclame bazate pe comportamentul online” de la peste o sută de companii şi agenţii de publicitate care au decis să îţi ofere opţiunea de a face acest lucru. Va trebui să repeţi acest proces pentru fiecare browser pe care îl foloseşti ca să îţi accesezi contul de Facebook.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Politică

Ciucă, despre renunţarea de către PNL şi PSD la candidatura lui Cîrstoiu: Am constatat că nu reuşeam să îndeplinim obiectivul

Publicat cu

pe

Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, a declarat marţi, la Băileşti, că decizia PNL şi PSD de a renunţa la susţinerea candidatului comun Cătălin Cîrstoiu la funcţia de primar general al Capitalei şi a avea candidaţi separaţi a venit în baza unei analize care arăta că astfel cele două formaţiuni nu reuşeau să îşi îndeplinească obiectivul de a câştiga alegerile în Bucureşti.

Întrebat cum s-a ajuns la ideea unei candidaturi separate la Primăria Capitalei, Nicolae Ciucă a spus că liberalii şi social democraţii au considerat că este bine să ia o decizie care să asigure maximizarea scorului la alegerile locale.

„A fost o analiză pe baza datelor despre modul în care evolua candidatul comun ales de coaliţie şi în momentul în care s-a identificat faptul că nu reuşim să ne îndeplinim obiectivul, am considerat că este bine să luăm o decizie care să asigure maximizarea scorului la alegerile locale. De cealaltă parte, considerăm că este important ca alături de mesajele pe care le-am dat legate de echilibru şi stabilitate, inclusiv în campania electorală, să facem trecerea de la o campanie negativă la una pozitivă, să lăsăm bucureştenilor şansa să aleagă între patru candidaţi, pentru că orice soluţie am fi ales cu un candidat comun, fie din partea PSD, fie din partea PNL, ar fi maximizat şansele primarului în funcţie sau ale candidatului deja înscris, care, aşa cum arată sondajele, au şansele cele mai mari. Această situaţie ducea la o confruntare doar între doi candidaţi”, a spus Ciucă, aflat marţi într-o vizită în judeţul Dolj.

Preşedintele PNL a mai afirmat că în acest moment se poate vorbi despre o resetare a competiţiei politice şi în felul acesta „electoratele, atât cel liberal, cât şi cel social-democrat pot să intre cu o altă speranţă”.

Despre candidatul PNL, Sebastian Burduja, preşedintele PNL a afirmat că acesta este singurul candidat care nu a fost niciodată în funcţia de primar.

„Din perspectiva PNL, venim cu un candidat care este o opţiune nouă, diferă de ceilalţi pentru că nu este în funcţie, nu a fost niciodată în administraţie la nivel local”, a spus Nicolae Ciucă.

Întrebat dacă medicul Cîrstoiu va primi o funcţie în Guvern, Ciucă a răspunss că „nici nu s-a pus problema”. „A fost o discuţie cât se poate de decentă pe cifre, era clar că nu există nicio speranţă să putem recupera, motiv pentru care s-a luat această hotărâre”, a afirmat preşedintele PNL.

Citește mai departe

Politică

Ciolacu: Bucureştiul are nevoie de un om care ştie administraţie; Gabriela Firea, cea mai bună alegere

Publicat cu

pe

Prim-ministrul Marcel Ciolacu, preşedintele PSD, a declarat marţi că decizia ca PSD şi PNL să meargă cu proprii candidaţi la Primăria Capitalei a fost „dificilă”, dar este soluţia corectă şi a afirmat că Gabriela Firea este cea mai bună alegere pentru bucureştenii care „îşi doresc mai puţin spectacol, dar mai multe soluţii la problemele zilnice cu care se confruntă”.

„Decizia ca PSD şi PNL să meargă cu propriii candidaţi la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluţia corectă pentru bucureştenii condamnaţi de patru ani la frig, mizerie, poluare şi trafic blocat care, în loc de soluţii, aveau de ales acum doar între incompetenţă şi circ!”, a afirmat Ciolacu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Liderul social-democraţilor a punctat că Bucureştiul are nevoie de un om care ştie administraţie, iar acesta nu poate fi decât Gabriela Firea.

„Bucureştiul are nevoie de un om care ştie administraţie şi este capabil să aranjeze încă din prima zi de mandat lucrurile lăsate vraişte de Nicuşor Dan. Iar aceasta nu putea fi decât Gabriela Firea, preşedintele organizaţiei PSD Bucureşti! Este cea mai bună alegere pentru bucureştenii care îşi doresc mai puţin spectacol, dar mai multe soluţii la problemele zilnice cu care se confruntă”, a spus Ciolacu.

În altă ordine de idei, premierul i-a mulţumit lui Cătălin Cîrstoiu pentru efortul depus în această perioadă şi i-a urat succes Gabrielei Firea în competiţia electorală pentru funcţia de primar general.

Citește mai departe

Politică

Burduja: Din respect pentru bucureşteni, trebuie să le prezentăm un model liberal de administraţie

Publicat cu

pe

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a afirmat, marţi, că în actuala campanie pentru Primăria Capitalei, trebuie prezentat „un model liberal de administraţie”.

„Toate aceste cancanuri (…) este neplăcut pentru bucureşteni. Din respect pentru ei, trebuie să să mergem înainte şi să le prezentăm un model liberal de administraţie”, a spus ministrul Energiei, adăugând că „întotdeauna” a pus interesul oamenilor „mai presus”.

„Îmi doresc să văd o campanie fără atacuri între niciunul dintre participanţi, să fie o campanie altfel, pentru democraţia adevărată. Aşa trebuie să fie România, după 34 de ani, în care să vorbim realmente pentru bucureşteni pe soluţii, pe programe, pe investiţii, cum ar trebui să arate o capitală europeană. Asta este miza. Poate Bucureştiul să dea exemplul unei altfel de campanii?”, a arătat Sebastian Burduja, conform Agerpres.

Ministrul Energiei îl însoţeşte pe preşedintele Klaus Iohannis în vizita sa oficială în Coreea de Sud.

Coaliţia a decis luni seara să propună candidaturi separate la Primăria Capitalei, respectiv Gabriela Firea – PSD şi Sebastian Burduja – PNL, pentru a maximiza electoratele celor două partide, potrivit unor surse politice.

Sursele au precizat că cei doi candidaţi la Primăria Capitalei nu se vor ataca în campanie, ci vor avea o campanie constructivă, centrată pe soluţii pentru Bucureşti.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare