Primul program integrat de digitalizare a administrațiilor publice locale va fi lansat pe 19 septembrie. Ministrul Cercetării: „Finanţăm transformarea digitală la nivel local şi facem serviciile publice digitale accesibile pentru toţi românii”
Primul program integrat de digitalizare a administrațiilor publice locale, „DigiLocal”, va fi lansat pe 19 septembrie 2024. Anunțul a fost făcut joi de ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan.
Bogdan Ivan, despre primul program integrat de digitalizare a administrațiilor publice locale, „DigiLocal”
„Primăriile şi consiliile judeţene sunt instituţiile cu care românii interacţionează cel mai des. Ne-am propus aşadar să începem să digitalizăm toate UAT-urile din România! Comunele vor primi finanţări de 75.000 lei, oraşele 125.000 lei, municipiile 175.000 lei şi consiliile judeţene 250.000 lei. (…) Finanţarea se va acorda pe principiul primul venit, primul servit”, a scris ministrul pe Facebook.
„Ştiu că interesul pentru DigiLocal a fost foarte mare şi sunt recunoscător tuturor celor care au contribuit la conturarea acestui program unic. Îi mulţumesc premierului Marcel Ciolacu pentru sprijin: finanţăm transformarea digitală la nivel local şi facem serviciile publice digitale accesibile pentru toţi românii”, a mai spus ministrul.
Ce beneficii aduce „DigiLocal”
Programul „DigiLocal” propune patru beneficii majore pentru administrațiile locale și pentru cetățeni:
- interconectarea sistemelor informatice ale primăriilor şi consiliilor judeţene cu Ghişeul.ro, platforma oficială de plăţi online a statului român, pentru achiziţionarea simplă, rapidă şi sigură a serviciilor publice digitale;
- dezvoltarea de interfeţe standardizate pentru comunicarea cu cetăţenii, site-uri care să fie accesibile prin câteva clickuri, astfel încât românii să utilizeze uşor şi sigur serviciile publice electronice;
consolidarea securităţii cibernetice la nivelul administraţiei locale, pentru că serviciile digitale locale sunt cele mai accesate de cetăţeni; - achiziţia echipamentelor IT pentru creşterea capacităţii administrative şi asigurarea interoperabilităţii, astfel încât românii să nu mai facă drumuri inutile şi să nu mai stea la cozi.
Mai multe informații despre programul „DigiLocal” pot fi accesate la adresa https://www.mcid.gov.ro/programul-digilocal-21205/.
Politică
Proiect PNL: Pensionarii cu pensii de până la 3.000 de lei pot obține gratuit adeverințele de venit. Pentru pensionarii cu venituri între 3.001 și 6.000 de lei, costurile vor fi reduse la jumătate
Senatorii PNL au depus un proiect de lege prin care pensionarii cu pensii de până la 3.000 de lei pot obține gratuit adeverințele de venit pentru recalcularea pensiilor, iar pentru pensionarii cu venituri cuprinse între 3.0001 și 6.000 de lei costurile se reduc la jumătate.
„Partidul Naţional Liberal vine în sprijinul pensionarilor pentru obţinerea adeverinţelor de venit prin reducerea la zero a taxelor pentru emiterea lor. Senatorii PNL au depus în procedură parlamentară propunerea legislativă prin care pensionarii pot obţine cu taxe zero adeverinţele de venit de la deţinătorii legali de arhive sau de la operatorii economici autorizaţi de Arhivele Naţionale pentru prestarea serviciilor, arhivisti”, a anunțat grupul parlamentar al PNL de la Senat.
Pensionarii cu pensii de până la 3.000 de lei pot obține gratuit adeverințele pentru recalcularea pensiilor
Senatorii PNL au depus în procedura parlamentară propunerea legislativă prin care pensionarii pot obține gratuit adeverințele de venit.
„Pensionarii cu pensii de până la 3.000 de lei pot solicita gratuit aceste adeverinţe, costul lor fiind decontat de către agenţiile judeţene pentru prestaţii sociale! Pentru pensionarii cu venituri din pensii cuprinse între 3.001 şi 6.000 lei, costurile pentru emiterea adeverinţelor se reduc la jumătate!”, au precizat aceștia.
Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a solicitat dezbaterea şi aprobarea acestei iniţiative în procedură de urgenţă, astfel încât ambele camere ale Parlamentului să poată aproba actul normativ cât mai repede.
Politică
România a obţinut poziţia de vicepreşedinte al Comisiei Europene şi unul dintre cele mai importante portofolii – Competenţe şi Educaţie, Locuri de muncă şi drepturi sociale, demografie
Marcel Ciolacu a afirmat, marți, că România a obținut, prin Roxana Mînzatu, poziția de vicepreședinte al Comisiei Europene și unul dintre cele mai importante portofolii – Competenţe şi Educaţie, Locuri de muncă şi drepturi sociale, demografie.
„Pentru prima dată de la aderarea la Uniunea Europeană, România a obţinut poziţia de vicepreşedinte al Comisiei Europene şi unul dintre cele mai importante portofolii – Competenţe şi Educaţie, Locuri de muncă şi drepturi sociale, demografie. Un portofoliu major, care va administra o cincime din bugetul UE, mai exact 235 de miliarde de euro. Practic, România devine parte a deciziei în Uniunea Europeană”, a anunţat, marţi, pe Facebook, Marcel Ciolacu.
Roxana Mînzatu, propunerea României de comisar european
Roxana Mînzatu, propunerea României de comisar european, va coordona atât partea de educație, cât și zona de politici sociale, precum și programele de finanțare aferente acestor domenii: Fondul Social European Plus, Fondul Social pentru Climă și Erasmus+.
„Astăzi eforturile românilor au primit şi recunoaşterea binemeritată prin acest portofoliu ce combină o greutate politică semnificativă şi fonduri substanţiale ale UE, cu potenţial legislativ şi politic solid şi acces esenţial la serviciile şi agenţiile Comisiei”, a adăugat Ciolacu.
Premierul a amintit că în prezent România este reprezentată la cel mai înalt nivel al conducerii Uniunii prin:
- Roxana Mînzatu, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi comisar al unuia dintre cele mai relevante portofolii în arhitectura noii Comisii
- Victor Negrescu, vicepreşedinte al Parlamentului European
- Dragoş Benea, preşedinte al uneia dintre cele mai importante comisii din PE – Comisia REGIO, de dezvoltare regională
Politică
Guvernul vine în sprijinul românilor afectați de inundații: „Sunt în curs procedurile pentru ca Ministerul Administraţiei şi Internelor să instituie starea de alertă la nivelul judeţelor Galaţi şi Vaslui / Prioritatea, reparaţiile la case, anexe, drumuri şi poduri / 4 clădiri modulare, pentru şcoli”
Marcel Ciolacu a anunțat luni, în deschiderea ședinței de Guvern, că fiecare familie afectată de inundații va primi un ajutor de urgență de maximum 10.000 de lei, iar în cazul familiilor care și-au pierdut pe cineva drag, ajutor suplimentar de 10.000 de lei.
Totodată, premierul a menționat în cadrul ședinței de Guvern că sunt în curs procedurile obligatorii pentru ca Ministerul Administraţiei şi Internelor să instituie starea de alertă la nivelul celor două judeţe afectate de inundaţii, Galați şi Vaslui, el precizând că prioritatea o reprezintă reparaţiile la case, anexe, drumuri şi poduri.
Guvernul vine în ajutorul românilor afectați de inundațiile devastatoare din ultimele zile
Marcel Ciolacu a anunțat luni mai multe măsuri menite să sprijine cetățenii români aflați în necaz în urma inundațiilor.
„Alocăm azi primele sume pentru a compensa o parte din pagubele suferite. Fiecare familie afectată va primi un ajutor de urgenţă din partea Guvernului de maxim 10.000 de lei. Iar, în cazul acelor familii care şi-au pierdut pe cineva drag, aprobăm un ajutor suplimentar de 10.000 de lei”, a afirmat premierul, precizând că suma totală a primului ajutor este de 100 de milioane de lei și că acesta este „un gest obligatoriu de solidaritate față de românii încercați greu de soartă”.
Acesta a mai arătat că prin cadrul legislativ aprobat azi vor putea interveni cu ajutoare de urgență în orice altă zonă, dacă va fi nevoie.
Ciolacu, despre prioritățile de după inundații
Premierul a vorbit în ședința de Guvern și despre faptul că prioritatea o reprezintă efectuarea urgentă a lucrărilor de reparații, atât la casele și anexele distruse, cât și la drumuri, poduri, precum și alte obiective de infrastructură locală.
„De aceea, la propunerea prefecţilor de Galaţi şi Vaslui, sunt în curs procedurile obligatorii pentru ca Ministerul Administraţiei şi Internelor să instituie starea de alertă la nivelul celor două judeţe. Astfel, autorităţile locale se pot mişca rapid pentru a contracta lucrări şi servicii în termen extrem de scurt”, a menționat Ciolacu.
Acesta a mai spus că vor ca toți copiii din comunele afectate să poată merge în continuare la școală.
„Sunt localităţi unde şcolile au fost grav avariate. De aceea, aprobăm eliberarea urgentă de la Rezervele Statului a patru clădiri modulare, în care copiii pot învăţa temporar până când situaţia revine la normal. Autorităţile locale, împreună cu ministerul Educaţiei, se ocupă şi vor operaţionaliza rapid aceste şcoli temporare”, a anunţat premierul.
Ciolacu a ținut să mulțumească tuturor instituțiilor locale și centrale implicate în acest efort, precizând că „sunt mii de pompieri, militari, poliţişti, medici şi angajaţi din administraţiile locale care au muncit non-stop de aproape 72 de ore”.
-
Lifestyle3 ani înainte
Minimalismul, noul stil de viață care cucerește planeta. Discret, este adoptat de tot mai mulți români cu bani
-
Politică3 ani înainte
Florin Cîțu va câștiga detașat confruntarea cu Ludovic Orban. Iată si de ce
-
Lifestyle3 ani înainte
Un sfat vital din partea medicilor: pentru o viață sănătoasă, dormiți mai mult de 6 ore pe noapte
-
Lifestyle3 ani înainte
În sfârșit te întorci la birou. Cum te vei îmbrăca?