Politică

Vânzările Dacia, creștere cu 20% în 2013

Publicat cu

pe

Vânzările Dacia au crescut la nivel mondial cu 19,3%, în 2013, în comparație cu anul precedent, ajungând la aproape 430.000 de unități, în timp ce cota de piață a constructorului auto în România s-a situat la 31%, arată rezultatele comerciale ale Grupului Dacia-Renault, prezentate marți de către directorul comercial al Grupului Renault în România, Thomas Dubruel, într-o conferință de presă, informează Agerpres.

Potrivit datelor oficiale, anul trecut Dacia a comercializat un număr de 429.540 de vehicule, în contextul în care piața de profil în care modelele constructorului autohton sunt prezente au cunoscut un recul, respectiv de—1,7% în Europa și de—3% în regiunea Eurasia.

Vânzările Dacia provin din comercializarea mai multor tipuri de modele, Sandero devenind cea mai vândută marcă a constructorului, cu 150.591 de unități.

În România, producătorul a reușit să-și sporească volumul vânzărilor cu 12,4%, până la 24.890 de unități, iar cel mai bine vândut model a rămas Logan, cu 11.366 unități, urmat de Sandero (4.706 unități), Duster (4.644) și Dokker (3.304).

Totodată, România este țara în care Dacia deține cea mai mare cotă de piață din lume la vânzările de vehicule noi, de 31,6%. Din totalul clienților români care au optat pentru marca Dacia, 77,1% au fost persoane juridice.

În afara României, vânzările Dacia au înregistrat, anul trecut, un record, cu peste 404.000 de unități, din care 290.000 de vehicule au fost comercializate pe piețele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de piață de 2,11%.

Dacia este deținută de către producătorul auto francez Renault din anul 1999.

Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Apasă pentru a comenta

Articole Populare

Exit mobile version