Politică

Ministrul Agriculturii: Brandul sectorial va vorbi despre autenticitatea produselor românești

Publicat cu

pe

Înființarea unui fond de creditare pentru agricultori, cota redusă de TVA la pâine și deblocarea fondurilor europene pe Programul Operațional pentru Pescuit (POP) sunt doar câteva dintre proiectele despre care a vorbit ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, într-un interviu acordat Agenției Naționale de Presă.

Șeful MADR consideră că sectorul de irigații este unul strategic pentru România dacă țara vrea să fie, în sectorul agricol, competitivă pe piața națională și pe piața Uniunii Europene.

De asemenea, sprijinirea fermelor de familie și a tinerilor care vor să se stabilească în mediul rural sunt alte proiecte despre care Daniel Constantin susține că vor ajuta la intrarea mai multor produse românești pe piață, iar brandul sectorial de țară va trebui să vorbească despre autenticitatea și calitatea produselor românești și nu va fi “în mod sigur o frunză sau ceva banal”.

“Pe zona de irigații, am mai spus și o să mai spun, este cea mai importantă strategie care trebuie elaborată dacă vrem să vorbim de o agricultură competitivă în România, dacă vrem să facem o agricultură competitivă pe piața națională, pe export, pe piața Uniunii Europene”, a declarat Daniel Constantin.

“Cred că trebuie să dezvoltăm agricultura mare, agricultura de masă. Din acest punct de vedere primul obiectiv pe care îl avem este dezvoltarea sectorului de irigații și sunt trei zone importante pe care lucrăm, respectiv pe termen scurt, mediu și lung. Pe termen scurt, mi-aș fi dorit anul trecut să fi fost numit ministru cu 2-3 luni mai devreme pentru a combate ceva din efectele secetei avute în 2012. Din păcate ce-am putut să facem a fost să reducem prețul la energie cu 20% prin organizarea mai bună a ANIF. Anul acesta am aprobat un act normative, astfel încât la sfârșitul lunii mai vom realiza prima umplere a canalelor de irigații, practic vom aduce apa mai aproape de fermieri. Acest lucru înseamnă costuri mai mici și suprafețe mult mai mari irigate în acest an. Numai în acest moment contractele de irigații pe care le avem depășesc 400.000 de hectare, iar ca o comparație, anul trecut s-au irigat doar în jur de 120.000 de hectare”, a explicat ministrul Agriculturii.

În ce privește brandul sectorial de țară, acesta a declarat că “încă se mai lucrează (…) să putem să terminăm această siglă”.

“Eu aș vrea să avem un simbol cu adevărat al agriculturii românești. Este un brand sectorial de țară, unul al agriculturii, iar când vorbești de agricultură, brandul respectiv trebuie să îți vorbească despre autenticitatea produselor românești, despre produse tradiționale, despre agricultura ecologică, despre calitatea produselor, despre siguranța produselor, precum și despre tradițiile din România. Eu asta le-am cerut celor care se ocupă din minister pentru această siglă”, a arătat ministrul.

“Trebuie să fie un simbol care să vorbească despre toate aceste lucruri. În mod sigur nu va fi o frunză și nu va fi ceva banal. Va fi o firmă specializată care va propune, iar ministerul va alege”, a încheiat Daniel Constantin.

Apasă pentru a comenta

Articole Populare

Exit mobile version