Politică

Încep lucrările la cea mai frumoasă autostradă din România

Publicat cu

pe

Autostrada Sibiu-Pitești este considerată ca fiind cea mai frumoasă autostradă din România. Tocmai au început studiile de fezabilitate pentru primele patru loturi, deși acest lucru ar fi trebuit să se contureze cu o jumătate de an în urmă, așa cum anunța ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, acum un an.

 Deşi Master Planul prevedea ca autostrada să fie finalizată în anul 2022, angajamentul CNADNR este să o termine în 2021, cu un an mai devreme.

Autostrada Piteşti – Sibiu este una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional.

Mii de oameni au ieşit în stradă să ceară construirea Autostrăzii Piteşti-Sibiu

În aprilie 2015, aproximativ 7.000 de angajaţi ai uzinei Dacia, dar şi de la firme de componente auto au protestat joi, timp de o oră, în centrul oraşului Mioveni. Sindicaliştii au cerut începerea lucrărilor la autostrada Sibiu-Piteşti, pe care autorităţile au tot amânat-o. Este pentru a doua oară când angajaţii Dacia protestează din această cauză.

„Trecem printr-un moment foarte greu. Nu dorim să ajungem ca Oltchimul. Dacă autostrada nu va fi gata până în 2020, la Mioveni nu vor mai fi construite automobile”, au atras atenţia liderii de sindicat din uzina de la Mioveni care au spus că, din cauza infrastructurii precare, „suntem mai puţin competitivi”, potrivit promotor.ro.

Autostrada Piteşti – Sibiu ar urma să treacă prin Băiculeşti, Curtea de Argeş, Ţigveni, Văleni, Racoviţă şi Tălmaciu, traseul fiind acum complet aprobat. În total, şoseaua se va întinde pe circa 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro. 

Traseul complet aprobat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va arăta în felul următor: 

Secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;

Secţiunea 2, Boiţa-Racoviţă de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;

Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea   autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;

Secţiunea 4, Văleni-Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;

Secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin valea Argeşului;

Secţiunea 6, aceasta secţiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Naţional, respectiv DN 73C fiind drum de legătura între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.

Principalele lucrări pe aceste secțiuni prevăd construirea unui tunel cu o lungime de 1.70 km, a 55 structuri cu o lungime totală de aproximativ 15.77 km, precum și consolidarea de versanți susținere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 5650 ml.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat joi, în noul Sistem Electronic de Achiziţii Publice (SICAP), două anunţuri de intenţie privind atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie a unor secţiuni totalizând 68 de kilometri din Autostrada Sibiu-Piteşti.

Pe 8 martie 2018, CNAIR a transmis la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Pitești-Sibiu, pentru verificare și validare.

 

Apasă pentru a comenta

Articole Populare

Exit mobile version