Connect with us

Publicat cu

pe

  • Timflow arată cu precizie traseul parcurs de camioane, inclusiv timpii de oprire, chiar și în zonele fără semnal.
  • Timflow oferă cadrul pentru a îndeplini cerințele noului EUDR.
  • Transparență de neegalat: date de transport disponibile publicului timp de 1 an.

HS Timber a implementat Timflow – sistemul de urmărire a transporturilor de buștean bazat pe GPS – pentru fabricile de cherestea din România în 2017, ca parte a planului de acțiune pentru un lanț de aprovizionare sigur și sustenabil.

„După șase ani și peste 177.000 de transporturi înregistrate în Timflow, suntem mândri că am crescut semnificativ securitatea lanțului de aprovizionare și că am contribuit la lupta împotriva fenomenului tăierilor ilegale din România,” spune Adrian Lucan, managerul Departamentului de Control și Certificare a Lanțului de Aprovizionare la HS Timber.

„Cu Timflow, ne asigurăm că toate transporturile îndeplinesc cerințele Sistemului Due Diligence și că lemnul nu provine din Parcuri Naționale sau din alte arii protejate. Timflow asigură o transparență și o trasabilitate fără precedent în lanțul de aprovizionare cu lemn din România. Cel mai important, cu Timflow, HS Timber este deja pregătită pentru noua legislație UE privind defrișarea și degradarea pădurilor – EUDR,” a spus Adrian Lucan.

Sistemul Timflow este complementar celorlalte sisteme de trasabilitate existente în România și s-a dovedit a fi, timp de 6 ani, un instrument eficient și extrem de precis pe care se poate baza întotdeauna o companie care pune sustenabilitatea în centrul acțiunilor sale. Elementele care îl definesc ca un sistem de trasabilitate fiabil sunt serverul independent pe care sunt stocate datele și asupra căruia nu se poate interveni, datele care nu pot fi modificate, GPS-ul dedicat integrat în capul tractor al camionului și care oferă date precise, fotografiile de înaltă rezoluție ale încărcăturii și sistemul automat de alertă pentru transporturi din zone sensibile și de protecție.

Cifre cheie:

  • Număr total de camioane echipate cu dispozitiv GPS – Timflow: 1.476
  • Număr total de transporturi înregistrate (aprilie 2017 – martie 2023): 177.241
  • Număr total de transporturi înregistrate (aprilie 2022 – martie 2023): 28.711
  • Număr de utilizatori pe portalul extern: 1.237
  • Număr de transporturi verificate pe platforma publică: 15.277

Între aprilie 2022 și martie 2023, Timflow a înregistrat 28.711 de livrări pentru unitățile HS Timber din România. La poarta fabricii se efectuează o verificare pentru toate intrările, inclusiv în ceea ce privește cerințele legale (verificare SUMAL), Timflow (punctul de încărcare, traseul efectuat, fotografiile punctului de plecare, origine) și controlul volumului. În total, în perioada aprilie 2022 – martie 2023, 5,5% (1.588) dintre livrări au fost supuse unei investigații suplimentare efectuate de către reprezentanții companiei, în cazul în care nu toate informațiile de mai sus au fost complete.

Cele mai frecvente motive pentru investigațiile suplimentare efectuate de către companie au fost:

  • Rută lipsă sau incompletă (598 cazuri)
  • Timflow nu a fost inițiat la plecare (78 cazuri)
  • Abaterea locației de la locul încărcării (în afara ariei: 313 cazuri)
  • APV-ul nu a fost încărcat în sistemul HS Timber înainte de sosirea încărcăturii (331 cazuri)
  • Altele (lipsă audit la furnizor, datele de contact incomplete, etc. [268 cazuri])

În aceste cazuri, transportul este depozitat separat (dacă avizul este valabil, procesul de ridicare nu poate fi refuzat) iar Departamentul de Control și Certificare a Lanțului de Aprovizionare efectuează o verificare suplimentară pentru a identifica aspectele DDS lipsă. Pe baza investigațiilor ulterioare, folosind Timflow și alte instrumente dezvoltate intern, în ultimul an, HS Timber a refuzat două livrări din cauza încălcării Politicii Grupului de Zero Lemn din Parcurile Naționale.

Despre Timflow: ce este, cum funcționează și care sunt avantajele față de alte sisteme de trasabilitate

Cerințele legale și nevoia de trasabilitate reunesc companii, clienți, parteneri și alte părți interesate în jurul unui obiectiv comun – utilizarea lemnului din surse durabile. Legislația și instrumentele dezvoltate de Guvern – cum ar fi SUMAL – sunt importante pentru a asigura trasabilitatea lanțului de aprovizionare, dar capacitatea de a identifica și urmări lemnul de la sursă și până la poarta fabricii necesită o abordare complementară care să acopere o multitudine de probleme.

Este dezvoltat pe o infrastructură sigură

Arhitectura sistemului de monitorizare Timflow este complexă, sigură și robustă și asigură cu acuratețe trasabilitatea și transparența în lanțul de aprovizionare cu lemn. Toate datele sunt transmise către un server cloud independent asupra căreia nu se poate interveni. Componentele sistemului Timflow sunt:

  • Dispozitiv GPS dedicat, încorporat în capul tractor al camionului, care indică locația reală și asupra căruia nu se poate interveni;
  • Aplicație pentru dispozitive mobile;
  • Portal intern pentru controlul recepției;
  • Portal extern pentru interacțiunea cu părțile interesate: www.timflow.com

Timflow asigură trasabilitate precisă și monitorizare în timp real

  • Se creează un set unic de date pentru fiecare transport, inclusiv traseul parcurs, fotografiile locului de încărcare și datele documentului. Sunt făcute fotografii ale încărcăturii camionului cu bușteni înainte de a părăsi locul de încărcare. Aceste fotografii sunt verificate la destinație.
  • La fiecare 30 de secunde sunt transmise date despre locația camionului. Chiar și timpii inactivi sunt monitorizați și, cel mai important, orice abatere de la ruta normală de transport poate fi verificată.
  • Dacă transportul a plecat dintr-o zonă fără semnal, Timflow înregistrează cu precizie întregul traseu atunci când intră în zona de semnal, în timp ce alte sisteme de urmărire bazate pe GPS pe telefoane mobile marchează adesea o linie dreaptă în acest caz.

Timflow îndeplinește cerințe de sustenabilitate

  • Hărțile Timflow integrează limitele Parcurilor Naționale din România, inclusiv zonele tampon ale acestora, limitele pădurilor virgine incluse în Catalogul Pădurilor Virgine din România, limitele zonelor Patrimoniului Mondial UNESCO și perimetrele Pin Matra.
  • Cu această facilitate, sistemul Timflow permite identificarea transporturilor de lemn în vecinătatea acestor zone. În astfel de cazuri se efectuează verificări mai stricte, atât pe documente, cât și în teren, pentru a se asigura că nu se achiziționează material lemnos din aceste zone.

Transparență în lanțul de aprovizionare: ce pot verifica utilizatorii cu Timflow

Sistemul este disponibil după un simplu proces de înregistrare online pentru orice terță parte la www.timflow.com – și oferă informații la nivel de transport (fiecare camion) pentru ultimele 12 luni, inclusiv:

  • Locația de origine și coordonatele GPS;
  • Actul de Punere în Valoare, dacă livrarea este inițiată de pe platforma primară;
  • Fotografii de înaltă rezoluție ale încărcăturii;
  • Traseul generat de dispozitivul GPS montat pe toate camioanele care livrează lemn rotund către HS Timber
  • Documente de transport, care pot fi solicitate direct de pe platformă.

Vizitează astăzi www.timflow.com și află cu exactitate de unde vine lemnul!

Despre HS Timber Group

HS Timber Group este o companie tradițională de prelucrare a lemnului cu origini austriece și rădăcini puternice în Europa Centrală și de Est, în special în România. Compania prelucrează lemn în Germania, Finlanda și România și aprovizionează clienți industriali din întreaga lume.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

eFactura SVAP, softul performant care poate face în mod automat toate raportările necesare de la 1 ianuarie

Publicat cu

pe

Cu doar câteva click-uri, facturarea electronică, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru toate tranzacțiile între firme, se poate face în mod automat, fără erori, de către aplicația specializată creată de SIMAVI.

Cu ajutorul soluției eFactura SVAP, facturile sunt emise și încărcate automat în sistemul RO e-factura. După ce sunt înregistrate la ANAF, facturile sunt apoi descărcate automat si înregistrate în contabilitate. În plus, softul dezvoltat de SIMAVI generează documente în sistemul de achiziții, gestiune și financiar contabil.

Pentru a veni în întâmpinarea operatorilor economici care au obligația de a emite facturi electronice, compania Software Imagination & Vision (SIMAVI), cel mai mare integrator de

produse software din România, a lansat pe piață eFactura SVAP, o soluție inovatoare pentru generarea noii raportări SAF-T, pentru eFactura și pentru completarea altor declarații fiscale.

Parte a celui mai eficient sistem ERP din România, SVAP2025, este o soluție informatică 100% românească, adaptată legislației naționale,  care permite companiilor să automatizeze întreg procesul laborios și complicat.

Află mai multe despre beneficiile eFactura SVAP din clipul de mai jos:

Despre SIMAVI

Software Imagination & Vision (SIMAVI) este specializată în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare. Compania furnizează servicii informatice direct către organizații ale Comisiei Europene și către multe instituții și companii din România, Europa și Orientul Mijlociu.

Citește mai departe

Business

Compania românească care furnizează servicii informatice direct către organizații ale Comisiei Europene a creat roboții-asistenți pentru a înlocui gestionarea manuală a documentelor financiar-contabile

Publicat cu

pe

Confruntate cu deficit de forță de muncă, companiile au nevoie de robotizare pentru a automatiza sarcinile manuale și repetitive, mari consumatoare de timp, precum cele caracteristice departamentului financiar.

Compania Software Imagination & Vision (SIMAVI), cel mai mare integrator de produse software din România, a dezvoltat roboții-asistenți- o soluție inovatoare care automatizează activitatea departamentului financiar în proporție de 90%.

Partener al Comisiei Europene în peste 20 de proiecte de furnizare de servicii IT, SIMAVI a îmbinat experiența acumulată de-a lungul timpului în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare cu tehnologia UiPath pentru a crea un produs revoluționar pentru automatizarea proceselor financiare ale unei companii.

Parte a modului ROBOSVAP, roboții-asistenți funcționează pe orice soluție informatică (ERP) și elimină introducerea manuală a datelor în sistemul de contabilitate.

Roboții-asistenți cresc productivitatea departamentului financiar prin înlocuirea factorului uman în activitățile repetitive și laborioase, precum: extragerea și prelucrarea datelor din facturi, a extraselor bancare, a foilor de pontaj, a formularelor, cererilor, avizelor de deplasare teren, dar și pentru introducerea automată în interfața sistemului ERP a datelor extrase.

Ca inovație absolută, roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI acoperă documentele folosite în cadrul Departamentelor Financiare (facturi, extrase bancare etc) și pot fi extinși la orice alt document și flux operațional: financiar-contabil (stocuri, producție), administrativ / HR (foi de pontaj, calcul salarial, formulare, cereri etc), operațional (avize deplasare teren etc).

Roboții-asistenți creați de SIMAVI beneficiază de actualizări în pas cu legislația din România (bilanț și anexe, declarații fiscale precum D300, D390, D394, D112 sau noua raportare SAF-T).

Una dintre primele companii din România care a adoptat soluția dezvoltată de SIMAVI este Meridian Auto.

Meridian Auto a implementat roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI pentru a înlocui gestionarea manuală a documentelor departamentului financiar, activitate care necesita cel mai mare efort de operare manuală la nivelul companiei, și a obținut o economie de timp de 94%, prin automatizarea operațiunilor cu furnizorii, și de 90%, prin automatizarea extraselor bancare.

Roboții-asistenți gestionează toate extrasele bancare ale companiei, facturile de la furnizori, extrasele bancare, plățile, încasările și alte documente financiare, în 10% din timpul necesar unui angajat.

Mai multe despre funcționalitățile roboților-asistenți dezvoltați de SIMAVI, în testimonialul Meridian Auto.

Dacă ești interesat să afli mai multe despre roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI, completează formularul.

Despre SIMAVI

Compania Software Imagination & Vision (SIMAVI) este specializată în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare. Portofoliul SIMAVI cuprinde soluții informatice care acoperă întregul spectru de nevoi al oricărei organizații, fie aparținând managementului privat, fie aparținând managementului public.

Citește mai departe

Business

O stradă bine semnalizată este o stradă mai sigură! Semnalizarea rutieră, crucială în prevenirea accidentelor de circulație

Publicat cu

pe

România se află în fruntea clasamentului European la numărul de accidente provocate de șoferi, iar cifrele sunt în continuă creștere.

În fiecare zi, cinci persoane mor în accidente rutiere și alte 76 sunt rănite.

Cele mai multe victime sunt din Municipiul Bucuresti, Iași, Cluj, Bacău și Prahova.

De peste 10 ani, multe state au adoptat modelul semnalizării cu dinamică luminoasă prietenoasă cu mediul, pe baza energiei solare. În doar câțiva ani, țări precum Danemarca, Polonia sau Lituania au înregistrat scăderi semnificative ale accidentelor rutiere.

Romania are la dispoziție soluții pentru reducerea considerabila a accidentelor rutiere. Tehnologii construite în țară de către liderul național în semnalizare rutieră.

Vesta Investment, liderul de piață în securitate pasivă rutieră cu o experiență de 30 de ani pe piața din România, produce anual, în regim propriu, indicatoare și mijloace de semnalizare rutieră cu LED-uri de mare putere, ce sunt dotate cu panouri solare prietenoase cu mediul.

O stradă bine semnalizată este o stradă mai sigură.

Vesta Investment. Previne imprevizibilul!

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare