Connect with us

Publicat cu

pe

Senatul a aprobat, în ședința plenului de marți, propunerea legislativă a senatorului UNPR Marian Vasiliev care modifică OUG 82/2006 în sensul atribuirii calității de ‘veteran’ și celor care au participat la misiuni militare desfășurate în afara României înainte de anul 1990.

Propunerea de lege, aprobată cu 92 de voturi ‘pentru’ și o abținere, modifică articolul 10, alin. 1 al textului ordonanței astfel: „calitatea de ‘veteran’ se atribuie personalului armatei care a participat la acțiuni militare și îndeplinește condițiile prevăzute de prezenta OUG”, potrivit Agerpres.

Printr-un amendament al comisiei de specialitate s-a introdus o excepție de la prevederea amintită prin care calitatea de ‘veteran’ se poate atribui, prin ordin al ministrului Apărării Naționale, și „personalului armatei care a participat, anterior anului 1990, la misiuni și operații în afara teritoriului statului român”.

În expunerea de motive a propunerii de lege care modifică OUG 82/2006 pentru recunoașterea meritelor personalului armatei participant la acțiuni militare și acordarea unor drepturi acestuia și urmașilor celui decedat, inițiatorul susține că s-a putut consta o „discriminare” întrucât au existat misiuni militare și înainte de 1990.

„Un exemplu este ‘Misiunea secretă SIRIUS’ din perioada ianuarie 1981 — decembrie 1982, când, pentru prima dată după cel de-al Doilea Război Mondial, 141 de militari români au participat la o misiune în afara României. Mai mult decât atât, acest lucru a fost recunoscut după 1990, chiar de către ministrul Apărării Naționale din 2012 care a eliberat atestate de participare la 30 de ani de la încheierea misiunii. Din acest motiv, propunem modificarea ordonanței de urgență pentru a putea fi incluși și cei care au participat la misiuni militare înainte de 1990”, a explicat senatorul UNPR, potrivit documentului citat.

Senatul este prima Cameră legislativă sesizată în acest caz, iar legea are un caracter ordinar.

Tot în ședința de plen de marți a fost adoptată, cu 89 de voturi ‘pentru’ și două abțineri, o altă propunere legislativă care modifică aceeași OUG 82/2006 în sensul extinderii drepturilor acordate, inițiativa aparținând PSD.

Astfel, propunerea de lege vizează completarea cadrului legal prin crearea permisivă a posibilității de menținere, încadrare ori reîncadrare în structurile MApN a personalului armatei rănit, invalid sau care a dobândit afecțiuni fizice.

De asemenea, este realizat cadrul legal privind implementarea și desfășurarea activităților cuprinse în programele de recuperare a personalului armatei încadrat în gradul I de invaliditate ca urmare a participării la acțiuni militare, în vederea reintegrării sociale și intervenției psihologice adecvate nevoilor specifice fiecărui caz în parte.

„Prin propunere se realizează cadrul legal privind înscrierea sau transferarea la/în instituțiile de învățământ militar preuniversitar sau universitar, după caz, a copiilor personalului armatei decedat în urma participării la acțiuni militare, precum și pentru copiii personalului armatei încadrat în gradul I, II și III de invaliditate ca urmare a participării la acțiuni militare”, se precizează în expunerea de motive a propunerii legislative.

În document se precizează totodată că este stabilit și cadrul legal pentru acordarea de burse de studii copiilor personalului încadrat în gradul II și III de invaliditate „în mod similar copiilor personalului armatei încadrat în gradul I de invaliditate ca urmare a participării la acțiuni militare”.

„Drepturile ce urmează a fi acordate beneficiarilor nu vor reprezenta un cost semnificativ raportat la dimensiunea morală a demersului, ce reprezintă expresia recunoașterii pe care societatea o datorează acestor categorii speciale și constituie, totodată, un factor motivant pentru participanții la misiuni în teatrele de operații”, se mai arată în documentul citat.

Această propunere de lege are un caracter ordinar, iar Senatul a adoptat-o tot în calitate de primă Cameră legislativă sesizată.

Politică

Anti-frauda a sesizat DNA în privința proiectului pe fonduri europene care a avut ca beneficiar firma lui Dan Barna

Publicat cu

pe

Ce bănuia toată lumea, s-a adeverit! Dan Barna și soția sa vor trebui să dea explicații pe tema neregulilor descoperite de la DLAF la proiectul “Biblioteca bunelor practici. Concept inovator de dezvoltare a mediului rural”, proiect implementat la Alba Iulia.

Departamentul de Luptă Anti-Fraudă (DLAF), susține, potrivit Mediafax, că în urma verificărilor au rezultat indicii privind posibila săvârșire a unor fapte de natură penală.

Beneficiarul proiectului a fost firma S.C. Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare DCG SRL, care i-a aparținut lui Dan Barna și soției sale, Olga Totolici, care a fost administrator al firmei.

DLAF a anunțat că sesizată a fost secția a II-a a DNA.

Citește mai departe

Politică

Raluca Turcan: Suplimentarea de către Guvern a personalului din casele de pensii din județe, o necesitate absolută și o condiție pentru ca România să își respecte obligațiile asumate în PNRR

Publicat cu

pe

Suplimentarea de către Guvern a personalului din casele de pensii din județe este o necesitate absolută și o condiție pentru ca România să își respecte obligațiile asumate în PNRR, a declarat Ministrul Muncii, Raluca Turcan. 

“Am discutat astăzi la Sibiu despre situația evaluărilor de până acum (realizate în proporție de peste 12%) și apreciez sincer efortul colegilor din Casa de Pensii de a menține ritmul.

Știu că angajarea a încă 5 până la 9 persoane ar garanta încadrarea în termenul stabilit, la fel cum știu și că situații asemănătoare sunt peste tot în țară. Evaluez împreună cu specialiștii Ministerului Muncii și ai CNPP opțiunile pe care le avem pentru a rezolva această problemă. Suntem într-un dialog continuu atât cu Ministerul Finanțelor, cât și cu reprezentanții Comisiei Europene pentru a găsi o soluție rapidă.

În paralel, însă, cu această preocupare, mă asigur periodic – și am făcut asta și la Sibiu – că evaluările dosarelor se fac cu seriozitate și că au în vedere toate documentele (inclusiv adeverințele actuale), astfel încât procesul să nu fie viciat. Ceea ce construim acum trebuie să protejeze sistemul public de pensii pe termen lung, să-l așeze pe baze normale, clare și categorice.

Abaterea statului de la principii și intervențiile continue asupra legislației au  făcut ca oamenii să își caute dreptatea în instanțe, să se piardă timp prețios și bani mulți. La Sibiu, unul dintre efecte este  acesta: 133 mii lei cheltuieli de judecată pentru CJP în primele șase luni ale anului acesta, deja peste suma din întreg anul trecut. Trebuie să limităm acest fenomen prin reformă!

Reforma sistemului va reduce, prin claritate și fermitate, numărul de procese, va proteja banii publici și va garanta românilor corectitudine și de aceea trebuie susținută atât la nivel personal, așa cum mă bucur că se întâmplă în rândul funcționarilor de la Sibiu, cât și la nivel instituțional de către toate autoritățile statului”, a mentionat Raluca Turcan.

 

Citește mai departe

Politică

Florin Cîțu va câștiga detașat confruntarea cu Ludovic Orban. Iată si de ce

Publicat cu

pe

Florin Cîțu va câștiga detașat confruntarea pentru că este prim ministrul PNL în funcție, pus de Klaus Iohannis, care nu va schimba niciodată un om format în America, cu cariera profesionala dovedita, ca sa-l pună înapoi pe Orban, înconjurat de corupți și demisionat după pierderea alegerilor de către PNL.

Ludovic Orban rămâne veșnicul bugetar numit politic toata viața lui, format in anii tranziției, lângă Dinu Patriciu, pentru care orice era de vânzare.

Florin Cîțu e mai vechi in PNL decât spun adversarii sau din tabăra Orban. Florin Cîțu e cunoscut in cercurile liberale de aproape 20 de ani, încă se când le vorbea membrilor PNL la seminariile de partid despre beneficiile taxării reduse. A crescut treptat, nu a fost pus pe o funcție după ce a deschis in prima zi ușa unui sediu PNL. Ceea ce nu se poate spune despre mulți dintre cei promovați pe funcții de Ludovic Orban: Ionel Dancă, Ion Ștefan, Violeta Alexandru și alții.

Cât despre Ludovic Orban și declarațiile sale de sacrificiu în numele PNL, e bine de reamintit că însuși Orban e venit în PNL prin fuziunea prin absorbție cu PL93 al lui Dinu Patriciu prin 97-98.

Totuși, si educația si parcursul profesional sunt un punct major de diferențiere intre cei doi. Florin Cîțu, fără tata de la Securitate, ca Orban, reușește si pleacă la studii in America la începutul anilor 90, la câțiva ani după ce Ludovic Orban terminase facultatea de construcții de mașini de la Brașov. Orban ocupă funcții minore numite politic, Cîțu lucrează în bănci mari, inclusiv la Banca Națională a Noii Zeelande.

Florin Cîțu va câștiga detașat și pentru că Ludovic Orban seamănă tot mai mult cu Liviu Dragnea

Ludovic Orban este învechit in apucături si nici nu pare sa dea vreun semn ca a înțeles asta. Obsesia de control dusa la paroxism, ca si la Dragnea, l-a făcut sa predea la negocieri funcții cheie din care PNL chiar putea sa facă la guvernare ce promisese in campanie, adică sa dezvolte Romania. PNL nu e chiar monolit intru adorarea fără limite a liderilor si mai sunt încă mulți liberali care știu ce înseamnă politic sa predai ministere ca Transporturile, Fondurile Europene sau Dezvoltarea Regionala.

Iar pe primarii PNL, pe care Ludovic Orban ii invoca foarte mult in acesta campanie, chiar nu ai cum sa ii păcălești. Oamenii au înțeles exact: politicile de dezvoltare sunt oriunde altundeva numai la marele Partid Liberal, nu.

N-a fost însă nici aceasta predare a ministerelor economice cheie cea mai mare greșeală a lui Ludovic Orban. A fost doar ultima dintr-un lung șir de erori, care l-au arătat in realitate mai aproape de Dragnea si apucăturile pesediste decât de orice idee de liberalism.

Anturajul lui Orban, contaminat de suspiciuni majore de corupție

Pentru cei avizați, un an cu Orban la Palatul Victoria a fost revelator pentru ce știe si ce poate face Orban pentru Romania. Tot șmenuri cu patroni de televiziune, doar aranjamente pe colț de masa cu toți corupții din PNL si din afara acestuia.

Nicio intenție de reforma, nicio intenție de a plasa oameni noi in agenții si companii de stat. Dimpotrivă, o întreaga liota de interese personale a fost propulsata pe cele mai bănoase funcții. Prăduirea agențiilor si a companiilor de stat fix ca pe vremea lui Liviu Dragnea. Afacerea pandemiei, de sute de milioane de euro pe măști si alte consumabile a venit mănușa pentru Orban si grupul de consilieri mufati la banul public. Când numirile pe posturi bănoase si când banii de pandemie erau alocați cu știința si aprobarea celebrului consilier Costel Barbu, zis Bitanu, le-a fost clar tututor, probabil chiar si lui Iohannis, ca Orban si-a atins limitele. Cu Ion Stefan, Ionel Danca si Costel Barbu, n-ai ce reforme sa faci in Romania. Cum a condus Guvernul, la fel a condus Orban si PNL-ul. Aceeași gașcă: Orban, Bitanu, Ion Stefan si încă vreo câțiva.

E greu să spui că soarta nu i-a fost favorabilă lui Orban. Klaus Iohannis l-a pus premier, Raluca Turcan i-a negociat ca lider de grup voturile pentru căderea guvernului Dăncilă, Rareș Bogdan i-a câștigat europarlamentarele.

Pe munca multora, cunoscuți sau mai puțin cunoscuți, s-a cocoțat Orban în ultimii ani. Așadar, afirmația că el a adus PNL la guvernare este probabil cea mai mincinoasă afirmație, care a și făcut ca mulți susținători sau aliați de-ai lui Orban să îl abandoneze și să încline balanța în favoarea lui Florin Cîțu, actualul premier și în mod cert viitorul premier și președinte al PNL.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare