Social
Ministerul Mediului lansează o nouă ediţie a programului Casa Verde Fotovoltaice. Se alocă 2 miliarde de lei și vor fi finanțate și unități de stocare a energiei electrice
Ministrul Mediului a anunțat lansarea unei noi ediții a programului Casa Verde Fotovoltaice, iar bugetul alocat este de două miliarde de lei.
Mircea Fechet a precizat că la această ediție vor fi finanțate și unitățile de stocare a energiei electrice. Înscrierea persoanelor fizice în program va începe pe data de 27 septembrie.
Mircea Fechet a prezentat programul joi, în cadrul unei conferințe de presă.
„Anul acesta alocăm o sumă record, 2 miliarde de lei urmează a fi puse la dispoziţia românilor pentru ca aceştia să producă electricitate în propria locuinţă, să participe în acest fel la un mediu mai curat, dar în acelaşi timp să plătească facturi mai mici la energie electrică. Noutatea programului de anul acesta este legată de cuantumul sumei finanţate, pe de o parte, mărim de la 20.000 de lei la 30.000 de lei finanţarea AFM-ului. La fel cum o altă noutate este reprezentată de faptul că vom finanţa pentru prima dată şi acumulatori, unităţi de stocare a energiei electrice. Din discuţia pe care am avut-o cu domnul preşedinte înainte de această conferinţă de presă am şi testat un scenariu în care până la ora 13 într-o zi deja reuşeşti să îţi încarci acumulatorii, urmând ca în restul zilei să produci pentru consum propriu sau să dai energie electrică în reţea, urmând ca pe parcursul nopţii să te poţi folosi de energia stocată în bateriile proprii”, a declarat ministrul Mediului.
Mircea Fechet a mai spus că vor fi finanțate unitățile de cult, ca anul trecut.
„Sistemul pleacă de la minim 3 kw. Vom finanţa pe fiecare regiune în parte, la fel cum vom finanţa la fel ca în anul trecut şi unităţile de cult. Vom avea o sesiune separată pentru clădirile cu destinaţie spaţiu de locuit pentru personalul clerical sau clădirea care are ca destinaţie spaţiul în care se celebrează slujbele religioase”, a transmis Mircea Fechet.
Ce criterii trebuie să îndeplinească cei care doresc să se înscrie în program?
Președintele AFM a precizat că cetățenii care doresc să participe în cadrul programului trebuie să știe că regulile de participare nu s-au schimbat față de sesiunea trecută.
„Vor fi aceleaşi documente minimale pentru înscrierea în cadrul programului şi anume actul de identitate, certificatele fiscale atât de la impozite şi taxe locale cât şi de la bugetul consolidat din care să rezulte că persoana fizică nu are datorii şi extrasul de carte funciară. Aplicaţia prin intermediul căreia se vor face înscrierile a rămas aceeaşi, este aceeaşi aplicaţie de anul trecut. Am avut un feedback foarte bun, aplicaţia a fost simplu de folosit şi a funcţionat foarte bine. Diferenţa este că anul acesta nu vom mai lăsa trei zile de înscriere pentru fiecare regiune. Înscrierile se vor face într-o singură zi pentru fiecare regiune pentru că am observat de anul trecut că banii s-au consumat în câteva minute”, a afirmat preşedintele AFM, conform news.ro
Înscrierea instalatorilor în acest program începe pe data de 6 septembrie, iar înscrierea persoanelor fizice se poate face din 27 septembrie.
„Un calendar pentru sesiunea de anul acesta va începe cu data de 6 septembrie, în acea dată vom începe înscrierea instalatorilor, vom deschide o nouă sesiune de acreditare pentru noi firme care doresc să participe la programul Casa Verde. Firmele care au fost anul trecut acreditate de AFM, dacă doresc să participe şi în sesiunea de anul acesta, rămân în continuare acreditate şi doar firmele noi care doresc să se înscrie în cadrul programului pe data de 6 septembrie îşi pot depune dosarele pentru acreditare. Avem câteva etape pentru validarea instalatorilor. Începe pe data de 6 septembrie şi se va publica lista undeva pe 1 noiembrie. În paralel însă vom demăra şi înscrierea persoanelor fizice, aşa cum avem astăzi un calendar estimativ vom începe pe 27 septembrie înscrierea persoanelor fizice în aplicaţia aferentă programului Casa Verde Fotovoltaice până pe data de 9 octombrie. După ce se vor finaliza înscrierile, vor începe persoanele fizice să-şi aleagă instalatorii din lista publicată de către Administraţia Fondului pentru Mediu”, a mai afirmat Laurenţiu Neculaescu.
Social
Spitalul Colentina poate relua internările în cele şase secţii unde acestea au fost suspendate. DSP Bucureşti a emis autorizaţia de funcţionare
Spitalul Colentina din București, unde au fost suspendate internările în șase secții în cursul acestei săptămâni, din cauza „mai multor neconformităţi care puneau în pericol siguranţa pacienţilor şi a personalului medical”, poate relua internările, potrivit news.ro.
Direcția de Sănătate Publică (DSP) București a emis, joi, autorizația sanitară de funcționare. Documentul obligă spitalul să aplice și să respecte normele antiepidemice și de igienă în vigoare.
Spitalul Colentina poate relua internările în cele șase secții
DSP București a emis autorizația sanitară de funcționare pentru spitalul de adulți Colentina și ambulatoriul de specialitate al unității sanitare.
„Sunt îndeplinite prevederile normelor entiepidemice şi de igienă în vigoare”, potrivit referatului tehnic întocmit la 11 decembrie şi semnat de către patru medici cate au întocmit referatul în baza documentaţiei prezentate Direcţiei de Sănătate Publică Bucureşti de către oficialii spitalului.
Astfel, spitalul este obligat să solicite în scris „schimbarea autorizației de funcționare în cazul modificării în structura funcțională a unității sau a condițiilor de igienă asigurate a data autorizării” și, totodată, „să aplice și să respecte normele antiepidemice și de igienă în vigoare”.
La începutul acestei săptămâni, Spitalul Colentina anunţase că, începând de marţi, nu va mai face internări în şase secţii: Neurochirurgie, Hematologie I, Ortopedie I, Ortopedie II, ORL şi Cchirurgie plastică şi microchirurgie reconstructivă.
Marţi seară, DSP Bucureşti anunţa că Spitalul Clinic Colentina funcţionează în baza Autorizaţiei Sanitare de Funcţionare, emisă cu Program de conformare, iar internările în acest spiital au fost suspendate în condiţiile în care instituţia a cerut, la 1 şi 26 noiembrie, remedierea unor neconformităţi semnalate, care pun în pericol sănătatea pacienţilor şi a personalului, iar spitalul a răspuns abia în 6 decembrie.
Social
Parlamentul olandez a aprobat aderarea deplină a României și Bulgariei la Schengen
Țările de Jos au aprobat oficial admiterea completă a României și Bulgariei în spațiul Schengen, în urma unui vot în parlamentul olandez, potrivit news.ro.
România și Bulgaria, tot mai aproape de intrarea în Schengen
În cursul zilei de joi, miniștrii de interne ai Uniunii Europene vor vota la Bruxelles admiterea deplină a României și Bulgariei la Schengen.
Partidul Libertății condus de extremistul Geert Wilders a încercat să introducă o moțiune parlamentară prin care să-și îndemne guvernul să voteze împotriva intrării Bulgariei și României în Schengen. Moțiunea a fost respinsă, iar celelalte partide din coaliția de guvernare a țării au votat împotriva acesteia.
Dacă decizia aderării depline la Schengen a României şi Bulgariei va fi aprobată joi în Consiliul JAI, controalele la frontierele terestre dintre şi cu România şi Bulgaria vor fi eliminate începând cu 1 ianuarie 2025.
Social
Noi reglementări pentru asistenții maternali. Trebuie să fie absolvenți de liceu sau învățământ profesional și vor fi evaluați la fiecare doi ani
Ordonanța de Urgență a Guvernului pentru introducerea modificărilor în regulile pentru obținerea atestatului de asistent maternal a fost aprobată miercuri, pe 11 decembrie, de Parlament.
Printre modificări se numără obligativitatea pentru asistenții maternali de a fi absolvenți de studii liceale sau învățământ profesional.
Noi reglementări pentru asistenții maternali, adoptate în Parlament
Ministrul Familiei, Natalia Intotero, a menționat pe pagina sa de Facebook că „după 21 de ani, România va implementa noi reglementări privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedura de atestare şi statutul asistentului maternal”.
După modificările aduse legii, asistenții maternali trebuie să fie absolvenți de liceu sau învățământ profesional.
Potrivit ministrului Familiei, asistenții maternali care se află acum în sistem și care, după intrarea în vigoare a noilor reglementări, nu mai îndeplinesc condițiile de studii, ei trebuie să facă dovada înscrierii în învățământul liceal în termen de un an de la data intrării în vigoare a actului legislativ și obținerea în termen de maximum 5 ani a certificatului de absolvire a învățământului liceal, seral sau cu frecvență redusă, inclusiv prin Programul „A doua șansă”.
Prevederile legii sunt următoarele:
- asistenții maternali se vor pensiona conform Codului Muncii – înainte puteau continua activitatea de asistent maternal și după pensionare;
- creșterea vârstei la care o persoană poate deveni asistent maternal de la 18 la 21 de ani;
- un asistent maternal va putea lua în îngrijire maxim 2 copii, cu excepția copiilor care fac parte dintr-un grup de frați;
- diferența de vârstă între asistent și copii nu va putea fi mai mare de 47 de ani, dar nici mai mică de 18 ani;
- locuința asistentului maternal va trebui să fie într-o localitate cu acces la servicii educaționale, medicale și după caz abilitare/reabilitare a copiilor pe care îi va primi în plasament;
- asistenții maternali vor fi evaluați la fiecare doi ani de o echipă multidisciplinară și vor urma cursuri de perfecționare în fiecare an.
Propunerile de modificări au fost anunțate pe 21 iulie de Ministerul Familiei, iar în luna august acestea au fost adoptate de Guvern.
-
Business8 luni înainte
Alexandria, al 4-lea cel mai rău oraș în care să trăiești, din toată România
-
Politică11 luni înainte
România ar putea plăti despăgubiri de miliarde din cauza Guvernului Cioloș, care a inclus Roșia Montană în patrimoniul UNESCO
-
Politică3 luni înainte
Proiectul Ralucăi Turcan devine realitate. Pensiile sub 3.000 de lei nu vor mai fi impozitate. Zeci de mii de sibieni vor beneficia
-
Politică6 luni înainte
Unde sunt parcurile industriale promise de Adrian Gâdea? Nicăieri. Vezi ce s-a ales de promisiunile mincinoase ale conducerii PSD Teleorman