Connect with us

Publicat cu

pe

Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) a publicat, miercuri, detalii suplimentare despre emiterea Certificatului de Situaţie de Urgenţă (CSU) pentru companii, conform Agerpres.ro.

Ministerul transmite că beneficiarii programelor naţionale care au închis sau redus activitatea îşi pot suspenda, la cerere, obligaţiile contractuale pe perioada stării de urgenţă, prin următoarea procedură: transmiterea unei notificări prin e-mail către Agenţia pentru IMM, Atragere Investiţii, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanţare cu privire la solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, fără a aştepta răspuns de la instituţie; solicitarea online pe site-ul www.prevenire.gov.ro, în perioada următoare, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situaţie de Urgenţă – Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de către MEEMA, conform Ordinului Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 791/2020. Certificatul se va prezenta ulterior reprezentanţilor AIMMAIPE la vizitele de monitorizare sau se va folosi în această perioadă în relaţiile cu instituţiile publice pentru obţinerea, în condiţiile legii, de facilităţi de creditare, măsuri de sprijin, ori în relaţiile comerciale, pentru amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi, invocarea de forţă majoră.

De asemenea, beneficiarii programelor naţionale pot beneficia de şomaj tehnic. Şomajul tehnic va fi obţinut în urma depunerii, de către angajator, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, a unei cereri semnate şi datate de reprezentantul legal, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Actele adiţionale se vor încheia după finalizarea stării de urgenţă, menţionează Ministerul Economiei.

În ceea ce priveşte prelungirea termenului de depunere a decontului pentru beneficiarii SUN 2018, MEEMA are în vedere solicitările beneficiarilor de prelungire a termenului de decont şi va acţiona în acest sens în perioada următoare.

Societăţile care au deschis activitatea în perioada decembrie 2019 – februarie 2020 şi nu pot justifica o scădere de 25% a veniturilor pot opta pentru Certificat de Situaţie de Urgenţă de tip TIP 1 (ALBASTRU) – destinat solicitanţilor care cer acordarea pentru că au întreruperea totală sau parţială a activităţii ca urmare a efectelor deciziilor emise de autorităţile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgenţă.

Cu privire la semnătura electronică în procesul de obţinere al CSU, Ministerul Economiei transmite că declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care solicitantul îşi asumă că toate informaţiile furnizate în vederea obţinerii certificatului sunt conforme cu realitatea şi respectă legislaţia în vigoare, va fi semnată de reprezentantul legal. În situaţia în care reprezentantul legal nu deţine semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele ce urmează a fi încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaraţia pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens – adică îl poate împuternici să semneze electronic documentele pe contabilul societăţii, în declaraţia pe propria răspundere existând un câmp destinat împuternicirii.

Business

Aproximativ două treimi dintre companiile din România nu au redus costurile cu angajaţii în starea de urgenţă (sondaj)

Publicat cu

pe

Aproape două treimi (65%) dintre companiile din România nu au aplicat măsuri de reducere a costurilor cu angajaţii în cele două luni de stare de urgenţă, relevă datele cuprinse în Barometrul de HR, realizat de PwC România, scrie Agerpres.ro.

Conform cercetării, companiile care au luat decizii de scădere a costurilor au adoptat un mix de măsuri pe care le-au aplicat diferit angajaţilor în funcţie de poziţiile ocupate, fiind vizat, în general, personalul operaţional din structurile a căror activitate a fost afectată de starea de urgenţă.

Astfel, 11% au aplicat şomajul tehnic cu ajutor de la bugetul de stat, dar fără compensarea diferenţei, în timp ce 15% au utilizat şomajul tehnic cu acoperirea diferenţei de salariu. În acelaşi timp, 17% dintre cei chestionaţi au redus timpul de lucru cu acordul părţilor sau au acordat concedii fără plată, iar 4% au făcut concedieri.

În ceea ce priveşte salariile, sondajul PwC arată că jumătate dintre respondenţi au aplicat creşterile salariale pentru acest an înainte de declararea stării de urgenţă, iar majorarea a fost, în medie, de 5,77%.

Pe de altă parte, aproape 30% au afirmat că nu vor creşte salariile în acest an, în timp ce 15% au modificat politica de creşteri salariale, aplicându-le doar poziţiilor critice.

În cazul a 80% din totalul salariaţilor, pachetele de beneficii au rămas la fel. De asemenea, majoritatea (65%) nu intenţionează să modifice sistemul de plăţi variabile. În aceaşi pondere, de 65%, companiile din România nu au aplicat măsuri de reducere a costurilor cu angajaţii în cele două luni de stare de urgenţă

Sondajul se specialitate arată că mai puţin de un sfert dintre companiile chestionate (22%) au revenit la locurile de muncă din 18 mai, în timp ce aproape jumătate nu au decis încă data de revenire. În acest context, 80% intenţionează să îmbine munca de acasă cu cea de la birou şi după încheierea stării de urgenţă (15 mai), o mare parte ţinând cont de opţiunile angajaţilor.

În privinţa activităţilor de HR, peste o treime (37%) dintre persoanele intervievate susţin că vor păstra neschimbate politicile de recrutare şi onboarding, iar 30% că le-au amânat până la ridicarea stării de alertă. Totodată, 33% au amânat programele de training şi dezvoltare, respectiv au schimbat procesele şi instrumentele, în special, în direcţia digitalizării acestora.

Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 14 – 18 mai 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 46 de companii, din sectoarele: retail/FMCG, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, auto, agricultură, industrie.

În portofoliul de respondenţi, 17% dintre companii au peste 3.000 angajaţi, 22% între 1.001 şi 3.000 angajaţi, 17% între 501 şi 1.000 angajaţi, 31% între 101 şi 500 angajaţi şi 13% sub 100 angajaţi.

Citește mai departe

Business

Wizz Air extinde perioada de suspendare a zborurilor din România către 9 ţări vest-europene

Publicat cu

pe

Wizz Air se listează la bursa de la Londra

Zborurile Wizz Air din România către Austria, Belgia, Elveţia, Franţa, Germania, Italia, Spania, Olanda şi Marea Britanie vor rămâne suspendate până pe data de 16 iunie inclusiv, potrivit unui comunicat remis miercuri de compania aeriană.

Decizia Wizz Air de prelungire a suspendării zborurilor către aceste destinaţii a fost luat în contextul extinderii de către autorităţi a restricţiilor de călătorie existente, menţionează Wizz Air.

Pasagerii cu rezervări afectate de suspendarea zborurilor vor fi informaţi automat prin e-mail în cazul în care au rezervat direct pe wizzair.com sau prin aplicaţia pentru mobil.

Clienţii vor primi automat în contul de client Wizz 120% din valoarea achitată pentru călătorie, sumă care poate fi folosită în următoarele 24 de luni pentru achiziţia de produse şi servicii Wizz Air.

Pasagerii care aleg rambursarea banilor vor fi informaţi printr-un e-mail despre paşii necesari pentru un transfer bancar sau pentru transferul către un card bancar. În cazul rambursării banilor, clienţii vor primi 100% din suma achitată iniţial.

Pasagerii care şi-au făcut rezervările prin intermediul agenţiilor de turism, inclusiv prin agenţiile de turism online – trebuie să ia legătura cu agenţia de unde şi-au cumpărat biletele, precizează Wizz Air.

Citește mai departe

Business

Majoritatea românilor intenţionează să ia masa în oraş după ridicarea restricţiilor

Publicat cu

pe

Românii intenţionează să iasă în oraş pentru a mânca, după ridicarea restricţiilor, în special la restaurant, dar vor cheltui cu 10% mai puţin, în comparaţie cu anul 2019, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres.

Conform analizei realizată de Hospitality Culture Institute şi firma de cercetare de piaţă Exact Business Solutions şi care cuprinde peste 50 de indicatori relevanţi pentru industrie, restaurantul standard rămâne pe primul loc în preferinţe, ci 47% dintre sufragii, urmat de fast-food (45%) şi supermaketurile care au la vânzare mâncare caldă (35%).

Specialiştii Hospitality Culture Institute afirmă că, pentru a-şi creşte afacerile în contextul eliminării restricţiilor şi a revenirii la normal, antreprenorii şi managerii din industria ospitalităţii trebuie să se reinventeze, să se implice în organizaţiile dedicate industriei şi în forme moderne de educaţie, un exemplu actual fiind HoReCa Business Accelerator, proiect din care vor face parte 30 antreprenori din domeniu. De asemenea, proprietarilor de afaceri şi managerilor din domeniul HoReCa le este foarte utilă informaţia că mulţi dintre români nu au încredere în implementarea măsurilor de igienizare şi distanţare fizică.

Astfel, pentru a se simţi în siguranţă, 78% dintre respondenţii care intenţionează să iasă în oraş au menţionat faptul că locurile unde vor merge ar trebui să aibă o igienizare şi dezinfectare programată a spaţiilor, iar 77% au menţionat că preferă o distanţă mai mare între mese faţă de până acum.

În acelaşi timp, 69% dintre cei chestionaţi spun că ar prefera un spaţiu deschis, cum ar fi o terasă.

Potrivit sursei citate, aproape două treimi (64%) dintre respondenţii care intenţionează să comande în perioada următoare de la delivery au menţionat că vor comanda mâncare gătită, cu livrare la domiciliu sau la birou cel puţin o dată pe săptămână.

Cu toate acestea, în afară de cei care nu obişnuiesc să comande mâncare gătită de la delivery, un motiv important pentru care aceştia nu intenţionează să apeleze la acest tip de serviciu este acela al neîncrederii cu privire angajaţii firmei care nu vor respecta măsurile sanitare obligatorii (masca, mănuşi).

Studiul Hospitality Culture Institute şi Exact Business Solutions a fost realizat în luna mai, în cinci dintre cele mai mari oraşe din România: Bucureşti, Braşov, Timişoara, Cluj şi Iaşi. Scopul cercetării a fost de a explora perspectiva consumatorilor în ceea ce priveşte locaţiile de ieşit în oraş/food delivery după ridicarea stării de urgenţă în România (15 mai – 15 iulie).

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare