
Marian-Jean Marinescu: PDL a influențat decisiv extinderea perioadei în care România poate cheltui o parte din fondurile europene alocate
Europarlamentul PDL, Marian-Jean Marinescu, a discutat, într-un interviu pentru eoficial.ro, despre realizările democrat-liberalilor în Parlamentul European, despre prioritațile acestora în viitorul mandat, dar și despre importanța politicilor adoptate la Bruxelles pentru cetățenii români.
Cum ați califica activitatea europarlamentarilor PDL de până acum?
Delegația PDL a fost cea mai activă și mai eficientă delegație a României în Parlamentul European. Este simplu de verificat și aici trebuie făcută o diferență între activismul parlamentar și contribuția cea mai importantă a unui deputat european, aceea de a fi raportor. Cei 11 europarlamentari români membri ai PDL în actualul mandat au fost raportori pentru 60 de rapoarte, de două ori mai multe decât eurodeputații PSD și PNL la un loc. Vorbim de rapoarte la care lucrezi un an sau mai bine și care sunt alocate în comisie, în funcție de cât de activ ești. Eu, de exemplu, am avut opt rapoarte în acești cinci ani.
De asemenea, un bun europarlamentar trebuie să urmărească tot ce se întâmplă în comisia din care face parte. Așadar putem aminti și numărul de amendamente făcute, contribuția adusă la alte rapoarte decât cele care ți se atribuie. Și aici pot spune că am avut iarăși rezultate foarte bune. În ce mă privește, am fost în primii zece ca număr de rapoarte amendate.
Cred că am făcut o treabă bună și când a venit vorba de subiectele importante pentru România aflate pe agenda Parlamentului European. Delegația PDL a influențat decisiv extinderea perioadei în care România poate cheltui o parte din fondurile europene alocate. De asemenea, delegația noastră a susținut respectarea dreptului la liberă circulație a forței de muncă în UE în contextul în care, după ridicarea restricțiilor pentru români la 1 ianuarie 2014, au existat voci care cereau măsuri de limitare a acestui drept.
Aceste realizări comune sunt completate de realizările fiecărui europarlamentar PDL în comisiile din care face parte. În ceea ce mă privește, pot aminti includerea pe harta rețelelor europene de transport a unor trasee noi care traversează și România și care nu erau în planul inițial al Comisiei.
Apoi, ca vicepreședinte al Grupului PPE, am coordonat un grup de lucru format din cinci comisii, printre care cea de buget, cea pentru politica regională și cea pentru agricultură – trei domenii foarte importante și pentru România.
Descrieți-le cititorilor eoficial.ro principalele reușite ale mandatului dumneavoastă la Bruxelles.
În primul rând, ca șef al grupului de lucru al Partidului Popular European în care sunt comisiile Buget, Dezvoltare regională, Agricultură, am participat la negocierile pentru viitorul buget al Uniunii, pentru prevederile noii Politici Agricole Comune, pentru politica de coeziune. Peste 70% din bugetul UE este alocat acestor două politici și din ambele România are mai mult de câștigat decât în programarea precedentă. Tot în PPE am condus grupul intern pentru Strategia Dunării.
Am fost de 8 ori raportor al Parlamentului European și de 13 ori raportor din partea Grupului PPE. Dintre cele mai importante rapoarte pot aminti coridoarele de marfă, Cerul Unic European, Galileo și EGNOS, vizele pentru Republica Moldova, sprijinul pentru frontierele externe.
Am fost raportor pe regulamentul privind înființarea a nouă noi coridoare de transport feroviar de marfă. Scopul acestui Regulament a fost acela de a facilita fluxului de trafic de mărfuri prin eliminarea punctelor slabe, a blocajelor și prin creșterea fiabilității.
Pentru Cerul Unic European am fost de două ori raportor. Aceasta este o inițiativă prin care se urmărește reconfigurarea modului actual de organizare și gestionare a spațiului aerian în Europa, care din păcate este deficitar, vedeți aglomerările din aeroporturi și întârzierile. Noua formula ar permite rute directe, timp de zbor mai redus, prețuri mai accesibile, mai puține emisii poluante. Avantaje și pentru călători, și pentru companiile aeriene.
Galileo și EGNOS sunt programele europene de radionavigație prin satelit (GNSS). Acest dosar este unul dintre primele rapoarte finalizate în legătură cu noul buget UE. Am adus o serie de îmbunătățiri propunerii Comisiei și am asigurat bani pentru activități de cercetare și dezvoltare, pentru ca Europa să devină competitivă în domeniul aplicațiilor GNSS.
La realizări pot include și vizele pentru cetățenii Republicii Moldova, am fost raportor când s-a discutat procedura de facilitare a eliberării vizelor, respectiv raportor al PPE anul acesta pentru propunerea de eliminare a vizelor de călătorie în Europa pentru posesorii de pașapoarte biometrice.
De asemenea, am fost raportor și pentru un dosar privind finanţarea europeană pentru frontierele externe, aprobat anul acesta. Un dosar nu tocmai ușor, pentru că am avut o serie de idei noi privind definirea unor standarde comune pentru securizarea frontierelor UE.
Am mai avut și alte rapoarte, de exemplu pe politica externă de aviaţie a Uniunii.
Punctual, pentru România, aș vrea să amintesc și contribuția la obținerea unui acord pentru regula N+3, pentru care am intervenit în Comisia de dezvoltare regională, deși nu sunt membru. Ce înseamnă acest lucru? României i s-a permis folosirea fondurilor europene aferente anilor 2011 și 2012 până în 2014, respectiv 2015. S-au salvat astfel miliarde de euro pe care ii putem cheltui în 2014-2015 și care pot finanța 400.000 de locuri de muncă în fiecare an.
Am amintit anterior activitatea în Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European. Aici am reuşit să introducem în TEN-T trasee noi care traverseaza România: Iaşi-Suceava, legată la Târgu Mureş şi la Sebeş, Bucureşti-Craiova-Calafat-Vidin şi mai departe, către Timişoara. Tot de noi sunt introduse și calea ferată, şi şoseaua.
Alte subiecte care m-au preocupat au fost aderarea la Schengen pentru care, deși Consiliul încă se opune, am obținut acceptul Parlamentului European, dar și libera circulație a forței de muncă, pentru care am pregătit o rezoluție aprobată în Parlament. Merită amintite aici și toate evenimentele de promovare a României pe care le-am organizat aici de Ziua Naţională, cred că şi acelea au avut un ecou.
Din ansamblul legislației adoptate de Parlamentul European în cursul ultimului an, care credeți că sunt legile cu cea mai mare relevanță pentru viața de zi cu zi a cetățeanului român?
Una dintre realizările majore ale Parlamentului European a fost reducerea taxelor de roaming. Noile plafoane tarifare sunt, datorită Parlamentului, mai mici decât cele propuse inițial de Comisia Europeană. În 2013 a avut deja loc o ieftinire, la 35 de eurocenți cost maxim pentru un apel în UE, iar de la 1 iulie a.c., tariful maxim va fi de 24 de eurocenți. Traficul de date s-a ieftinit și el și o nouă reducere va intra în vigoare la 1 iulie. Consider că este o realizare importantă pentru că se pune astfel capăt facturilor foarte mari la telefonul mobil în timpul deplasărilor în străinătate. Recent, am votat în Parlament eliminarea taxelor de roaming în 2015.
De asemenea, s-au luat măsuri importante și în ce privește sănătatea publică. În acest mandat a fost aprobată o versiune actualizată a unor reguli care întăresc dreptul pacienților de a fi tratați în alt stat membru UE, urmând să fie rambursați în același cuantum ca și în statul de origine.
În 2013 s-a reformat și politica agricolă comună, în cadrul căreia Parlamentul a asigurat o distribuție mai echitabilă a subvențiilor, pentru a se asigura că niciun agricultor al UE nu primește mai puțin de 60% din media UE în 2019. S-a introdus sprijin suplimentar pentru tinerii fermieri și s-a asigurat reducerea plăților pentru fermele mari, astfel încât fondurile să fie direcționate către cei care au cel mai mult nevoie de ele.
Prin politica de coeziune s-a asigurat, din nou, o distribuție cât mai echitabilă a fondurilor europene în funcție de nivelul de dezvoltare al regiunilor. Astfel, regiunile mai puțin dezvoltate, cum este cazul regiunilor din țara noastră, cu excepția București-Ilfov, vor primi cel mai mare sprijin. Din fondurile politicii de coeziune se va putea investi în dezvoltarea locală – sisteme de apă și de canal, refacerea sau construcția de drumuri, de exemplu.
Parlamentul a asigurat și o mărire a finanțării pentru programul COSME, care vizează creșterea competitivății companiilor și a întreprinderilor mici și mijlocii. Având în vedere faptul că peste 99% din firmele europene sunt IMM-uri, am considerat că este foarte important să crească sprijinul pentru acestea. S-au adoptat măsuri care să sprijine antreprenorii, firmele noi, dar și măsuri de reducere a procedurilor birocratice pentru aceste întreprinderi.
[[{„type”:”media”,”view_mode”:”media_large”,”fid”:”76″,”attributes”:{„class”:”media-image aligncenter size-medium wp-image-212781″,”typeof”:”foaf:Image”,”style”:””,”width”:”275″,”height”:”206″,”alt”:”MJ Marinescu”}}]]
Care considerați că este principala problemă cu care se confruntă România?
Principala problemă în acest moment pentru România, ca stat membru UE, este aceea că îi lipsește o viziune strategică și capacitatea administrativă necesară pentru a folosi în mod inteligent, acolo unde este mai multă nevoie de ele, resursele pe care UE ni le pune la dispoziție. Vedeți fondurile europene, suntem codașii Europei la acest capitol.
Comisia Europeană și-a exprimat în mai multe rânduri îngrijorarea în ultimele luni cu privire la amatorismul celor responsabili de aceste lucruri, deci nu este doar o părere personală. Anul acesta trebuie să ne stabilim prioritățile pentru următorii sapte ani, trebuie să dăm startul programelor operaționale, dar nu avem nicio strategie. Or, cum poți ști cum să aloci banii europeni pe care îi primești dacă nu ai o strategie?
Care vor fi prioritățile echipei PDL în Parlamentul European în viitorul mandat?
Vom promova în continuare cele trei obiective strategice: interesele românilor ca cetățeni europeni și ale României ca stat membru UE, parcursul european al Republicii Moldova și dezvoltarea integrării europene a României.
Politică
Cum au ajuns mafioții să dicteze în piața lemnului, susținuți de politicile ciudate ale RNP Romsilva

Un recent studiu Fordaq arată că „exact în perioada de maxim a cererii pe piețele internaționale, RNP- Romsilva a gâtuit oferta de resursă prin restrângerea ofertei de lemn pe picior și incapacitatea de a pune proporțional mai mult lemn fasonat pe piață”. Efectele sunt devastatoare, atât la nivel de consumator, care plătește acum triplu pe un metru cub de lemn de foc, cât și la nivelul industriei lemnului, unde numeroase fabrici sunt obligate să tragă obloanele, sau în cazuri mai bune, să facă doar reduceri de personal sau să se relocheze în alte țări. Mai mult, România a rata șansa de a deveni un jucător internațional important, pierzând în fața politicilor constructive ale polonezilor, arată o anchetă a NewsTrack.ro, care prezintă situația plecând de la ceea ce se întâmplă în teren, adică „în pădure”, unde mafiile locale sunt stăpâne și au ajuns să dicteze în piață, până la politica distructivă, lipsită de viziune a RNP- Romsilva.
Originea dezastrului este în pădure, iar unul dintre cei mai buni cunoscători ai fenomenului este activistul de mediu Tiberiu Boșutar, care de ani și ani de zile se luptă cu mafia lemnului. A acceptat un amplu interviu pentru NewsTrack.ro pentru a explica cum au ajuns mafioții să dicteze în piață.
De ce mafioții plătesc pentru un metru cub de lemn pe picior un preț mai mare decât cel al unui metru cub de cherestea
Înainte de a publica interviul integral, Newstrack.ro prezintă, în contextul studiului Fordaq, dezvăluirile lui Tiberiu Boșutar despre moduul de operare al mafiei lemnului.
„Mecanismul prin care mafia dictează în piață este următorul: firmele din mafiile locale licitează la prețuri pe metru cub de lemn pe picior mai mari decît prețul unui metru cub de cherestea. Normal, în aceste condiții, industria lemnului, fie că vorbim de fabrici de prelucrare, fie că vorbim de fabrici de mobilă, sunt într-o situație disperată.
Cum își permite un SRL cu maxim doi angajați să plătească aceste sume pe care fabricile cu zeci de angajați nu și le permit?! Simplu. Prin înțelegerile cu autoritățile locale, mai bine zis cu pădurarul, SRL-ul plătește un metru cub de lemn pe picior dar pleacă din pădure cu doi sau chiar trei metri în același preț.
Ei au depozitele chiar la ieșirea din drumul forestier și de la punctul de recoltare până la depozit camioanele sunt încărcate cu alți metri cubi peste volumul prevăzut în contract. Așadar, cu prețul pentru un metru cub ei cumpără de fapt patru metri cubi”, explică Tiberiu Boșutar.
Cunoscutul activist spune că în acest mecanism ”pădurarul este cel mai mare dușman al pădurii și al industriei lemnului”. Cea mai recentă dezvăluire care îi susține afirmațiile a fost făcută vineri, 08 iulie, în “cimitirul trist” din pădurile Săpânței (Maramureș), unde Tiberiu Boșutar prezintă într-o înregistrare video „adevărate crime forestiere controlate și susținute tocmai de cei ce se prezintă că ar fi silvicultori”
Unde s-a ajuns
În paralel cu jocurile mafiei care deja dictează prețurile în piață, Fordaq semnalează că „exact în perioada de maxim a cererii pe piețele internaționale, RNP- Romsilva a gâtuit oferta de resursă prin restrângerea ofertei de lemn pe picior și incapacitatea de a pune proporțional mai mult lemn fasonat pe piață”.
Momentul la care face Foprdaq referire este luna martie, când:
- Statele Unite devin principala piață a exporturilor de cherestea de rășinoase din România, cu peste 65 000 mc exportați în martie 2022, o creștere de 169 % față de martie 2021.
- prețul mediu de export in martie 2022: 358 euro/mc, mai ridicat în Statele Unite și Japonia, sub medie în Orientul Mijlociu și mult mai mic în Nordul Africii.
- creșterile medii de preț față de martie 2021 sunt de peste 40 % exprimate în euro ( cursul Euro- RON a fost foarte stabil), exportatorii beneficiind și de creșterea cursului dolarului față de Euro si RON.
Însă, „restrângerea artificială a ofertei de lemn- cauzată de politica RNP Romsilva dar și de blocajele administrative binecunoscute- cum este evaluarea de mediu a amenajamentelor silvice, a condus la creșteri de prețuri de peste 100 % martie 2022 / martie 2021 la cvasitotalitatea sortimentelor de lemn pentru industrie, creșteri mult mai mari decât creșterile pe piețele de export”, arată Fordaq.
- restrângerea artificială a ofertei de lemn- cauzată de politica RNP Romsilva dar și de blocajele administrative binecunoscute- cum este evaluarea de mediu a amenajamentelor silvice, a condus la creșteri de prețuri de peste 100 % martie 2022 / martie 2021 la cvasitotalitatea sortimentelor de lemn pentru industrie, creșteri mult mai mari decât creșterile pe piețele de export.
- ceea ce se întâmplă acum în piață este o aterizare dură , atât a piețelor internaționale dar de și mai mare amplitudine a pieței interne, în condițiile acumulării de stocuri care pun presiune pe scăderea prețurilor.
- va urma o perioadă de turbulențe, cu rezilieri de contracte de lemn pe picior, contracte adjudecate la prețuri foarte mari în toamna anului trecut.
- nerealizarea țintelor cantitative de valorificare a lemnului sub formă fasonată de către RNP- Romsilva va obliga Regia să ofere aceste cantități în piață ca lemn pe picior.
Concluziile studiului sunt amare:
Anul 2022 ar fi putut fi un an excepțional pentru industria lemnului din România, dacă ar fi fost valorificate oportunitățile oferite de piețele internaționale – cerere și prețuri maximale, inclusiv relocarea de facilități de producție și reorientare de comenzi din Ucraina și Rusia, care ar fi putut fi captate de România.
În loc de performanțe economice, avem o furtună perfectă: prețuri nesustenabile ale resursei de lemn în România, deficit artificial de resursă, stocuri la prețuri foarte mari, sectorul de exploatare blocat în contracte prin licitații adjudecate la prețuri foarte mari.
Piața lemnului din România de dovedește din nou foarte rigidă, puțin capabilă de a urmări oportunitățile date de piețele internaționale. Evoluand chiar contratimp, așa cum a facut-o mai mereu în ultimii 3-4 ani, sub imperiul unor decizii administrative arbitrare.
Este greu de anticipat care vor fi noile nivele de echilibru, cât de amplă va fi recesiunea care se profilează.
Sunt segmente ale pieței care sunt la nivele maximale, în special lemnul pentru energie, lemnul de foc, peleții. Cererea totală este încă puternică.
Politică
Raluca Turcan, despre programul Masă la Școală: Epopeea unui proiect bun pentru oameni făcut foarte-foarte greu!

Deputatul PNL, Raluca Turcan, prezintă într-o postare pe Facebook eforturile depuse începând cu 2016, pentru a implementa programul Masă la Școală, un program esențial pentru susținerea educației, mai ales în rândul copiilor proveniți din familii cu venituri mici.
“Programul Masă la Școală este doar unul dintre proiectele cu care “am fost dată afară pe ușă, dar am intrat înapoi pe geam”!!!
Când l-am inițiat prima dată, comentariile au fost de genul “o nouă pomană”, “nu sunt bani”, “nu ajută la nimic” etc.
Studiile pe care însă le aveam eu pentru acest program, aplicat în multe alte țări, îmi demonstrau că aceasta este o măsură eficientă pentru reducerea abandonului școlar și creșterea performanței școlare.
Ca atare, nu m-am lăsat. Îmi aduc aminte, ca și ieri, că prima discuție am avut-o cu Dacian Cioloș, care era premier. El m-a trimis la Cristian Ghinea, care era responsabil de fonduri europene în guvernul tehnocrat și mi-a zis că nu se poate face pe fonduri europene. Apoi alte și alte discuții, dezbateri și dintr-un proiect care putea fi prioritate naționala din 2016, cu fonduri europene, așa cum se finanțează și acum, am găsit sprijin și interes la secretarul de stat din Ministerul Educației – Monica Anisie.
Am început cu un program-pilot de 50 școli.
Apoi, când am fost vicepremier am extins acest program, alături de ministrul educației, Monica Anisie – la 150 de școli.
Împreună cu ministrul fondurilor europene, Marcel Bolos, am găsit 30 de milioane de euro, care au permis transformarea lui, dintr-un proiect-pilot, într-unul cu adresabilitate largă. A venit pandemia…
Astăzi, guvernul Ciucă s-a decis să aloce finanțare, bani identificați tot de Marcel Boloș, prin PNRR, prin programul de reducere a abandonului școlar. Anul acesta programul se va extinde către 300 de școli. Va crește și tariful unui meniu zilnic, de la 10 la 15 lei. Acest proiect va beneficia de suma de un miliard de euro pentru următorii 5 ani. De el vor beneficia aproape un milion de copii.
Acum, după 6 ani de eforturi, toată lumea spune că este un program bun, necesar, util. De altfel, programul Masă la Școală a fost trecut în programele de guvernare scrise de fiecare partid politic în campaniile electorale, dar a fost uitat imediat după ce și-au împărțit funcțiile în Guvern. Era util doar pe hârtie, doar pentru a atrage voturi. Însă unii au continuat să bată la uși închise.
Dacă nu aveam perseverența și puterea de a trece peste ușile trântite în nas și peste zâmbetele ironice, am fi ajuns oare aici?
Am scris aceste rânduri ca să se înțeleagă mai bine ce înseamnă drumul de la idee la proiect generalizat în România.
Mulțumesc tuturor partenerilor și celor care au crezut de la început în acest program esențial pentru susținerea educației, mai ales în rândul copiilor proveniți din familii cu venituri mici”, scrie Raluca Turcan, pe Facebook.
Politică
Iohannis a subliniat importanţa Consiliului European şi a Summitului NATO din această lună, la întâlnirea cu ambasadorii statelor UE

Preşedintele Klaus Iohannis a avut marţi o întrevedere cu ambasadorii statelor membre ale Uniunii Europene acreditaţi la Bucureşti, context în care a subliniat că atât reuniunea Consiliului European, cât şi Summitul NATO din această lună vor reprezenta repere importante în ceea ce priveşte abordarea agendei europene şi globale complexe, marcate de războiul din Ucraina şi consecinţele acestuia la nivel politic, economic şi social.
Potrivit unui comunicat al Administraţiei Prezidenţiale, în cadrul întrevederii, cu prilejul încheierii, la finalul lunii iunie, a Preşedinţiei franceze a Consiliului Uniunii Europene, au fost abordate, în principal, temele de actualitate care se vor afla pe agenda reuniunii Consiliului European din 23-24 iunie, respectiv evoluţiile de securitate şi sprijinul acordat Ucrainei, cererile de aderare la UE ale Ucrainei, Republicii Moldova şi Georgiei, situaţia economică, precum şi relaţiile Uniunii Europene cu Balcanii de Vest.
Au fost prezentate principalele obiective urmărite la viitorul Summit NATO de la Madrid, de la sfârşitul lunii iunie.
Preşedintele Iohannis a evocat deciziile cruciale care vor trebui adoptate cu prilejul Summitului NATO de la Madrid privind consolidarea posturii de descurajare şi apărare a Alianţei pe întregul Flanc Estic, în mod unitar şi pe termen lung, şi abordarea ambiţioasă în formularea Noului Concept Strategic, care să reflecte noii parametri de securitate, să acorde prioritate apărării colective, să definească Rusia ca ameninţare şi să consolideze Alianţa pe toate palierele.
De asemenea, Iohannis a exprimat susţinerea fermă a ţării noastre pentru politica NATO a „Uşilor Deschise” şi pentru aderarea Suediei şi a Finlandei la Alianţă.
Totodată, preşedintele României s-a referit la rezultatele recentei vizite efectuate la Kiev, alături de preşedintele francez, Emmanuel Macron, de cancelarul german, Olaf Scholz, şi de premierul italian, Mario Draghi, subliniind că acesta a fost un demers comun, prin care s-a reafirmat unitatea europeană şi angajamentul european solid pentru continuarea sprijinului pentru Ucraina, în multiple planuri.
Iohannis s-a referit şi la discuţiile substanţiale avute cu acest prilej cu preşedintele ucrainean, Volodimir Zelenski, care s-au axat pe modalităţi concrete de a ajuta în continuare Ucraina în faţa agresiunii ruse, de a sprijini efortul de reconstrucţie, ulterior restabilirii păcii, şi cel în plan logistic în ceea ce priveşte exporturile de cereale.
În context, Iohannis a evidenţiat sprijinul constant al ţării noastre pentru Ucraina, încă din primele zile ale agresiunii ruse.
„S-a referit, în acest sens, la ajutorarea celor peste 1,25 de milioane de refugiaţi ucraineni care au traversat frontierele României de la începutul războiului, la mecanismele de integrare pe piaţa forţei de muncă şi în domeniul educaţiei puse la dispoziţia refugiaţilor ucraineni, la Centrul logistic internaţional pentru distribuţia asistenţei umanitare de la Suceava, precum şi la eforturile de facilitare a tranzitului exporturilor de cereale din Ucraina către pieţele internaţionale, prezentând măsurile recente adoptate de România”, se arată în comunicat.
Totodată, preşedintele a reiterat necesitatea continuării sprijinului statelor membre UE pentru Republica Moldova, ţară profund afectată de războiul din Ucraina, în acest sens exprimându-şi speranţa că, prin Conferinţa Donatorilor pentru Republica Moldova, pe care România o va găzdui în luna iulie, se va reuşi mobilizarea unui important sprijin financiar pentru această ţară.
Un subiect de interes particular a vizat cererile de aderare la UE ale Ucrainei, Republicii Moldova şi Georgiei, context în care şeful statului român a salutat Opiniile publicate recent de Comisia Europeană, care recomandă recunoaşterea perspectivei celor trei state de a deveni membre UE, precum şi acordarea statutului de candidat pentru Ucraina şi R. Moldova, cu înţelegerea îndeplinirii anumitor paşi.
De asemenea, preşedintele României a subliniat necesitatea de a continua angajamentul faţă de avansarea politicii de extindere, în acord cu meritele proprii, pentru candidaţii care se află deja în acest proces.
În acest sens, Iohannis a reiterat sprijinul pentru deschiderea negocierilor de aderare cu Albania şi Republica Macedonia de Nord, menţionând că organizarea reuniunii liderilor UE-Balcanii de Vest, din 23 iunie, este un moment oportun pentru reafirmarea angajamentului clar şi activ al UE faţă de regiune, ca abordare geopolitică, într-un context dificil.
În cadrul întâlnirii, preşedintele României a abordat şi perspectivele economice la nivel european, cu accent pe importanţa adoptării şi implementării unor măsuri rapide şi coordonate, dând exemplu actuala propunere a Comisiei Europene RepowerEU, menită să stimuleze investiţiile în sectorul energetic, în strânsă corelare cu cele din PNRR.
-
Lifestyle1 an înainte
Minimalismul, noul stil de viață care cucerește planeta. Discret, este adoptat de tot mai mulți români cu bani
-
Politică1 an înainte
Florin Cîțu va câștiga detașat confruntarea cu Ludovic Orban. Iată si de ce
-
Business1 an înainte
De ce este atât de important canalul Suez – aorta comerțului dintre Europa și Asia
-
Lifestyle1 an înainte
Un sfat vital din partea medicilor: pentru o viață sănătoasă, dormiți mai mult de 6 ore pe noapte