Connect with us

Publicat cu

pe

Klaus Iohannis a făcut astăzi, 23 aprilie, o nouă declarație de presă cu privire la depășirea pragului de 10.000 de infectări cu COVID-19 pe teritoriul României. Președintele a sublinat importanța respectării regulilor elementare impuse pe timpul pandemiei: „Trebuie să continuăm să respectăm, cu strictețe, aș spune aproape cu sfințenie, măsurile de igienă și de distanțare socială”, potrivit Digi24.

„Din păcate am depășit astăzi numărul de 10.000 de persoane infectate cu COVID 19 și avem o creștere semnificativă a cazurilor confirmate în ultimele 24 de ore, aproape 400 de cazuri noi. Aceste date ne arată că suntem încă pe un trend ascendent al epidemiei și trebuie să continuăm să respectăm, cu strictețe, aș spune aproape cu sfințenie, măsurile de igienă și de distanțare socială. Nu ne putem permite să slăbim deloc vigilența, pentru că nu ne aflăm încă în etapa în care putem vorbi de o plafonare a curbei infecției în țara noastră”, a declarat Klaus Iohannis.

Președintele a subliat faptul că în majoritatea statelor europene încă există motive de îngrijorare cauzate de pandemia cu coronavirus.

„Cele mai multe state se află încă în primele faze ale epidemiei, iar în țările care au fost afectate mai devreme, atenție, se observă o reapariție îngrijorătoare a cazurilor. Dovezile medicale sugerează că cea mai mare parte a populației lumii se poate contamina, ceea ce înseamnă că există un risc major ca epidemia să se reaprindă foarte ușor, chiar și în acele zone unde părea a fi ținută sub control. Toate acestea ne arată, o dată în plus, că eforturile naționale trebuie, în mod obligatoriu, dublate de un efort comun la nivel european pentru combaterea efectelor acestei pandemii”, a mai precizat președintele Klaus Iohannis.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

Noi marcaje în București care să atenționeze persoanele care traversează cu ochii în telefon

Publicat cu

pe

În aceasta perioadă, conform hotărârii specialiștilor în trafic urban din cadrul Comisiei Tehnice de Circulație și a propunerii Brigăzii Rutiere, pentru reducerea gradului de victimizare în zona trecerilor pentru pietoni, Administrația Străzilor, cu sprijinul Vesta Investment, va executa un marcaj tip inscripție cu textul „FII ATENT!”.

Pentru început, marcajul în cauză va fi aplicat în următoarele locații:

  • Bd. Iuliu Maniu/Str. Lujerului/Șoseaua Virtuții (punct negru);
  • Șos. București-Ploiești/Str. Tipografilor/Fântâna Miorița;
  • Bd. Gării de Nord/Piața Gării de Nord;
  • Calea Dorobanților/Școala Italiană „Aldo Moro”;
  • Bd. Basarabia nr. 50 (punct negru);
  • Bd. Basarabia/Spital Victor Gomoiu.

Măsura a fost adoptată în scopul creșterii siguranței rutiere pe arterele din Municipiul București și are rolul de a determina atât conducătorii autovehiculelor, cât și pietonii, să acorde o atenție sporită atunci când se deplasează pe drumurile publice.

Reamintim pietonilor să circule pe trotuare, traversarea străzii să o facă pe la locurile semnalizate și marcate corespunzător ori la culoarea verde a semaforului electric și numai după ce sunt siguri că intenția lor de traversare a fost observată de către șoferi.

Totodată, recomandăm conducătorilor auto:

  • să circule cu prudență, în special în zona trecerilor pentru pietoni și a unităților de învățământ;
  • să nu oprească ori să staționeze în locuri unde ar putea împiedica desfășurarea normală a traficului rutier;
  • să nu blocheze calea de rulare a mijloacelor de transport public;
  • să păstreze o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță;
  • să respecte semnalele, indicațiile și dispozițiile polițiștilor rutieri;
  • să adapteze în permanență viteza la condițiile meteo-rutiere;
  • să dea dovada de o conduită preventivă în trafic.

Citește mai departe

Social

Raluca Turcan: Există un clivaj uriaş între ceea ce se pregăteşte în sistemul de educaţie şi ceea ce iese din sistemul de educaţie. Este o fractură între ceea ce se predă şi ceea ce aşteaptă piaţa muncii

Publicat cu

pe

Ministrul interimar al Muncii, Raluca Turcan, susţine că există un clivaj între ceea ce se pregăteşte în sistemul de educaţie şi ceea ce iese din acesta, menţionând că este o fractură între ceea se predă în unităţi de învăţământ şi ceea ce aşteaptă piaţa muncii.

„Finanţarea educaţiei nu poate fi privită separat de calitate şi echitate în educaţie pentru că altfel ne uităm doar la cifre, care sunt din ce în ce mai bune, dar problema e acele cifre se dispersează în societate echitabil, sunt la modul real sprijin pentru cei care participă la întregul sistem de educaţie? Dacă mă uit la partea de asistenţă socială (…) pot să confirm şi să întăresc ideea că există un clivaj uriaş între ceea ce se pregăteşte în sistemul de educaţie şi ceea ce iese din sistemul de educaţie. Este o fractură între ceea ce se predă şi ceea ce aşteaptă piaţa muncii”, a declarat, marţi, Raluca Turcan, conform G4media.ro.

Ea a precizat că toate cursurile oferite prin Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă trebuie adaptate noilor cerinţe de pe piaţa muncii.

„Aceste cursuri de calificare pe care noi le oferim prin Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă trebuie adaptate noilor cerinţe de pe piaţa muncii. România se dezvoltă, intră într-o competiţie internaţională, nu mai poţi să mergi doar cu dulgheri şi cu tâmplari, cu toate că este o meserie foarte bine plătită în străinătate, dar apar meserii ale viitorului pe care dacă noi nu le acceptăm şi nu le pregătim, o să ne prindă viitorul nepregătiţi”, a explicat Turcan.

Ea a mai declarat că în privinţa competenţelor digitale ale tinerilor între 16 şi 24 de ani România se află departe de media europeană.

„În ceea ce priveşte competenţele digitale ale tinerilor între 16 şi 24 de ani, România se află la 56% faţă de media europeană de 80%, iar la nivelul întregii populaţii competenţele digitale sunt de 10%, în timp ce la nivel european sunt de 33%. Asta înseamnă meserii noi, calificări noi, pe care noi începem să le pregătim prin actualizarea codului ocupaţiilor din România unde deja am identificat aproximativ 100 de meserii noi, din care 50 de ocupaţii vin să răspundă evoluţiilor din domeniile IT şi digitalizare. De exemplu, analist de testare software, auditor de securitate cibernetică, investigaţii digitale, expert în securitate cibernetică. Sunt meserii noi. Iar pe altele, care nu se mai folosesc de ani de zile, de cel puţin nouă ani de zile le scoatem din Codul ocupaţiilor pentru că nu are rost să focalizezi resurse pe lucruri care nu mai au legătură cu piaţa muncii”, a mai transmis ministrul Muncii.

Ministrul a participat, marţi, la evenimentul de lansare a studiului „Costul educaţiei: Investiţie, randament, impact”, realizat la solicitarea Fundaţiei World Vision România.

Citește mai departe

Social

Dezinteres criminal! Directoarea CNAIR, Mariana Ioniță, ignoră starea proastă a marcajelor și a semnalizărilor din România

Publicat cu

pe

Într-o postare pe Facebook, jurnalistul Mircea Marian atrage atentția cu privire la starea proastă a marcajelor și a semnalizărilor din România, din cauza cărora se produc anual mii de accidente rutiere grave.

“După ce Primăria sectorului 2 a descoperit o mega-fraudă în ceea ce privește semnalizarea rutieră, conducerea CNAIR stă acum pe ace, știind ce mega-fraudă există la nivel național, de o mie de ori mai mare decât ce s-a găsit la S2.

CNAIR crede că n-o să se afle că principala cauza a deceselor pe drumurile publice din România o reprezintă falsificarea calității marcajelor și a semnalizării rutiere!!! Mariana Ionita este mai hotărâtă ca niciodată să ascundă mizeria sub pres. 

O investigație de presă ar scoate la iveala lucrări de mântuială, marcaje care nu vibrează sub roți si care nu se vad noaptea sau care, mai grav, nici nu exista in realitate, indicatoare decolorate si parapeți desfăcuți.

Atitudinea CNAIR pe această speță este una lipsită de transparență, dubioasă…

Mă îndoiesc că există o verificare temeinică a semnalizării, având în vedere comunicatul CNAIR din data de 25 august, transmis de PROTV, prin care CNAIR a găsit rezolvarea prin crearea unei platforme online la care șoferii să sune și să semnaleze lipsurile în materie de semnalizare.

Acestea în condițiile în care, conform SICAP, există un anunț de atribuire din data de 11.12.2020, prin care CNAIR a semnat un contract de achiziție a unui sistem de inventariere cantitativ si calitativ, de digitalizare a semnalizării rutiere verticale, orizontale și a elementelor pasive de siguranță rutieră (parapeți, puncte negre).

Din surse CNAIR aflu că s-a dat ordin de începere, după care a fost suspendat, în așteptarea bugetului pe 2021. Bugetul a fost aprobat in iulie (!), dar ridicarea suspendării este in continuare tergiversata de directoarea Mariana Ioniță. 

Culmea e ca aceasta companie, CNAIR, ar trebui să fie prima interesată să se afle starea reală a semnalizării, întrucât administratorul drumului răspunde penal în condițiile producerii unui accident din cauza lipsei semnalizării și a semnalizării necorespunzătoare – vezi art. 5 din OUG 195 din 2002 (Codul Rutier).

Din câte se pare însă, interesele personale ale doamnei Mariana Ioniță au prioritate în fața interesului public.

Aș putea să dau în scris că peste 50% din marcajele de pe drumurile naționale nu corespund din punctul de vedere al retro reflecției. Cu alte cuvinte, marcajele se văd ziua, dar nu se văd noaptea, pe întuneric sau pe timp de ceață”, scrie Mircea Marian pe Facebook. 

Dezinteresul criminal legat de starea marcajelor și a semnalizării rutiere se vede în numărul deceselor de pe drumurile publice

Potrivit Romania.europalibera.org, România se situează pe primul loc în UE în două clasamente negative din domeniul transportului rutier: numărul de decese de pe șosele și calitatea proastă a infrastructurii rutiere. Autoritățile nu văd însă o legătură între cele două. Aproape 1.650 de oameni – șoferi, pasageri sau pietoni – au murit doar 2020. În ultimul deceniu, cifra e de aproximativ 24.000.

Multe indicatoare rutiere nu se văd noaptea, pentru că vopseaua folosită nu are caracteristicile de retroreflexie necesare, materialele fiind astfel neconforme, deci ilegale, dar CNAIR nu face nimic pentru rezolvarea acestei situații. 

Cătălin Codescu, preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor Rutiere, spune că lipsa marcajelor rezonatoare contribuie la producerea multor tragedii. 

 ”Orice detaliu poate face diferenţa între viaţă şi moarte”, a declarat Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, potrivit Pro TV.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare