Connect with us

Publicat cu

pe

     Răspândirea coronavirusului aduce o serie de modificări pentru activitățile care implică un număr mare de oameni. Astfel, cluburile de fitness și aerobic sunt nevoite să își închidă temporar porțile și  să se adapteze la o nouă realitate până la ridicarea stării de urgență. Schimbarea este percepută de către antrenorii români ca o provocare și totodată ca o oportunitate de a găsi metode inventive pentru desfășurarea programelor care sunt în mare parte dependente de locații fizice și de personalul de la fața locului. Folosindu-se de tehnologie, tot mai mulți dintre aceștia încep să își desfășoare antrenamentele în mediul online. Fie că optează pentru eliminarea completă a taxelor, fie că fac reduceri în perioada pandemiei, sau decid să ofere consilierea specifică la prețurile inițiale, aceștia sunt hotărâți să-i ajute pe oameni să continue activitatea fizică.

     Astfel, unul dintre cluburile accesate de către un număr mare de clienți,  700 Fit Clubs-a mutat în online începând cu luna martie și oferă antrenamente gratuite atât pasionaților de sport, cât și persoanelor care virează brusc către un stil de viață sănătos. Însă 700 Fit Club nu este singurul club care a optat pentru această variantă. Kangoo Româniaa luat decizia de a transmite antrenamente live pe una dintre cele mai accesate platforme de socializare.

       Clasele online- o soluție pentru a rămâne sănătos fizic și psihic chiar și în timpul pandemiei de coronavirus

       Mutarea antrenamentelor în mediul online redă oamenilor posibilitatea de a se menține in formă chiar și în timpul stării de urgență. Schimbarea presupune adaptarea antrenorilor și clienților la un nou orar și la condițiile de care dispun în spațiul pe care l-au ales pentru a se autoizola.

         Preconizând închiderea temporară a sălilor de fitness și aerobic, 700 Fit Club, care are locații atât în Băneasa cât și în Drumul Taberei, ambele fiind în București, a luat din timp decizia de a filma o serie de rutine de antrenamente.

700 Fit Club

         Rutinele, create special pentru perioada de autoizolare, sunt postate pe canalul de Youtube al clubului. Elvin Marinescu, Grup Fitness Manager la 700 Fit Club a explicat că antrenamentele disponibile în online au fost filmate într-un timp record și cu o mobilizare remarcabiă a întregii echipe de instructori de grup. Numărându-se printre primele cluburi care a început să ia măsuri de siguranță și de igienă atunci când sălile erau încă deschise, 700 Fit Club a optat ca în timpul filmărilor să nu participe mai mult de trei persoane în sală.

        “Noi am optat pentru a filma o rutină de antrenamente pe care le-am urcat pe Youtube. Ne-am ocupat de acest proiect când încă nu exista un risc foarte mare pentru cei implicați. Mai trebuie specificat și că noi am fost printre primii care am încercat să luăm măsurile de siguranță și de igienă, chiar și atunci când totul înca funcționa. Am luat măsurile atât pentru clienți cât și pentru antrenori. Pe urmă, am continuat cu igienizarea sălilor în ambele locații în care am ținut organizările pentru online. Pe lângă asta, urmează să pregătim și clasele live, pe care le vom face direct pe social-media. Dar încă lucrăm la acest serviciu. Totul este imprevizibil pentru următoare perioadă, dar luăm asta ca pe o provocare și ne adaptăm din mers și încercăm să menținem cele mai înalte standarde în tot ceea ce facem, acesta fiind unul dintre atuurile noastre, calitatea serviciilor și grija pentru comunitatea noastră. Nu știm cât timp va dura toată treaba asta. Noi, evident, preconizăm ceva, dar trebuie să ne mișcăm rapid și să fim precauți.” a spus managerul 700 Fit Club.

Realizarea galeriei de rutine 700 Fit Club 

            Galeria de rutine a fost accesată atât de clienții activi ai clubului, cât și de persoane care până în momentul instaurării stării de urgență nu participau la activtățile unei săli. Astfel, numărul vizualizărilor și interesul arătat pentru conținutul livrat este peste așteptări, fiind o alternativă de moment pentru a păstra contactul cu clienții și pentru a-i menține în continuare activi. Feedback-ul pozitiv și constant îi determină pe antrenori să continue șirul antrenamentelor filmate.

            “Contul de Youtube 700 Fit Club a fost creat în momentul în care s-a instalat starea de urgență iar feedback-ul este unul surprinzător de bun. Asta ne și încurajează cumva să continuăm să postăm, să continuăm postarea rutinelor filmate. Vizualizările sunt multe. Observăm că interesul față de clubul nostru este peste așteptări. Este un feedback bun atât pentru club cât și pentru instructori.” a declarat Elvin Marinescu.

Pe lângă clasele filmate, antrenorii din cadrul 700 Fit Club încearcă să își țină clienții aproape prin oferirea de antrenamente individuale de acasă.

Desfășurarea unei clase virtualeținute de către antrenorul Ruxandra Iancu

Ruxandra Iancu, care practică sportul de întreținere de peste 20 de ani și este instructor de fitness și aerobic și personal trainer spune că s-a adaptat contextului actual, deși trecerea nu a fost una atât de facilă.

          “Nu a fost o trecere facilă, dar ne-am adaptat cu toții și le mulțumesc clientelor care m-au urmat în online. Se mai întâmpla și înainte să lucrez în online, însă acelea erau cazuri excepționale când persoana chiar își dorea să facă ședința respectivă și din anumite motive nu ajungea la sală în ziua respectivă, deci nu era un mod specific de a lucra, ci erau niște cazuri speciale. Așadar, nu a fost chiar nou-nou pentru mine. Este nou în ceea ce privește antrenamentul de grup, în schimb.” a declarat aceasta.

           Pentru programele sale, Ruxandra a recomandat atât exerciții care nu necesită folosirea accesoriilor de fitness, cât și exerciții ce pot fi făcute cu obiecte normale, găsite cu ușurință în casele oamenilor.

           “Antrenamentul de grup pe care eu l-am propus până acum nu presupune vreun fel de echipament iar dacă ar presupune, am decis să folosim lucruri pe care le are toată lumea prin casă, respectiv o carte mai groasă, un scaun, un taburet, o cratiță de fontă, sticle cu apă și lista poate să continue. Deci ne putem adapta foarte ușor. Ideea este, cel puțin la grup, să discutăm să aibă toată lumea acele obiecte, dar mă îndoiesc că sunt persoane care nu le pot avea. Cât despre antrenamentele individuale, recuzita a fost discutată înainte cu persoanele care au dorit să continue. Eu personal le-am și ajutat foarte mult, le-am mai dat și eu ce aveam unora dintre ele. Altele și-au comandat rapid, cu altele improvizez tot așa. Mi se pare un lucru extraordinar adaptabilitatea aceasta.” a spus instructorul Ruxandra Iancu.

            Faptul că antrenorii vin cu soluții inventive pentru realizarea programelor oferă speranță persoanelor care doresc să rămână sănătoase atât fizic cât și psihic în aceste vremuri. Datorită antrenamentelor online, oamenii suportă mai bine perioada de autoizolare iar legăturile dintre antrenori și clienți devin mult mai puternice.

            “Sportul este fenomenal, este terapie. Pe mine m-a însoțit în absolut toate perioadele dificile din viața mea și a fost senzațional faptul că acesta a fost prezent. Și în perioada aceasta am feedback-uri de la persoane în sensul acesta. Dacă înainte nu era atât de evident, acum este și mai clar faptul că este depășit principiul estetic. Acum nu cred că mai este cineva care pune pe primul plan partea estetică. Pe primul plan a trecut calitatea terapeutică a sportului.” a menționat Ruxandra. Însă printre feedback-urile primite de aceasta se numără și păreri pozitive care vizează rezultatele. Instructorul spune că persoanele care participă la clasele virtuale au concluzionat că antrenamentele sunt mult mai intense iar rezultatele nu întârzie să apară. Aceasta a explicat că intensitatea crescută a antrenamentelor se datorează, în cazul Personal Training-ului, eliminării timpilor morți care apăreau în cazul programelor de la sală. Pentru body workout, antrenamentele tind să fie mai solicitante deoarece lipsa recuzitei face ca persoanele să pluseze mai mult pe folosirea corpului. Potrivit evaluării instructorului cu vechime, clienții continuă să obțină rezultatele dorite.

         Văzând mediul online ca pe un ajutor, membrii Kangoo Club România își pun ghetele speciale în picioare și execută exercițiile în fața monitoarelor. Kinga Sebestyén, care este instructor de aerobic de peste 15 ani și lector la Federația Română “Sportul pentru Toți” își propune să aducă o stare de bine tuturor persoanelor dornice de a face mișcare.

         “Am avut o echipă mare în Oradea, unde țineam antrenamente de trei ori pe săptămână. Acum ne-am mutat cu toții în mediul online.”, a declarat Kinga.

Kinga Sebestyéndistribuitor și lector la  Federaţia Română “Sportul pentru Toţi

             Kangoo Club România invită pe toți pasionații de sport care dețin ghete speciale pentru Kangoo Jumps să participe la clase online. De asemenea, cei care nu dispun de echipament, pot lua legătura cu distribuitorul Kinga Sebestyén iar ulterior pot primi ghetele speciale pentru a putea participa la instructaje pe timpul stării de urgență.

             Antrenamentele, sub forma de live-uri, sunt transmise în fiecare zi lucrătoare, în intervalele orare 18.00-20.00, pe platforma de socializare Facebook. Clasele online sunt ținute de către distribuitori, traineri și instructori calificați. Kinga Sebestyéna luat decizia de a muta antrenamentele de Kangoo Jumps la o zi după ce în România a fost declarată stare de urgență din cauza pandemiei COVID-19. Astfel, la data de 17 martie, Kinga începea prima transmisiune live pe Facebook în care prezenta un antrenament ce putea fi urmat cu ușurință de acasă.

Kinga Sebestyén, distribuitor și lector la  Federaţia Română “Sportul pentru Toţi„, primul antrenament live pe Facebook în timpul pandemiei COVID-19

        La primul antrenament de acest tip au participat aproximativ 80 de oameni care au lucrat concomitent cu distribuitorul și care, potrivit acestuia, au declarat că s-au simțit mult mai bine la finalul celor două ore de Kangoo Jumps. În urma feedback-ului pozitiv, Kinga a decis să continue seria de live-uri pe Facebook.

     “Vreau să aduc aduc bucurie și sănătate în casele oamenilor, acolo unde stau izolați. Îmi propun ca prin aceste live-uri să ridic oamenii de pe canapea. Îi învăț să facă sport și îi îndemn ca după perioada aceasta să continue să trăiască sănătos. Live-urile înregistrează aproximativ 35.000 vizualizări. La antrenamente participă în medie 120 persoane care se uită atent și fac exercițiile prezentate de mine. Acestea mi-au scris că se simt mult mai bine de când au început să participe la clasele online. Vârsta lor metabolică a scăzut cu 20 de ani. Ele sunt acum foarte recunoscătoare iar imunitatea lor este foarte puternică. Ar trebui să facem în fiecare zi sport ca să ajungem la performanțe. Acesta este un stil de viață sănătos.” a declarat Kinga.

     Aceasta a încercat să diversifice antrenamentele online aducând în fața utilizatorilor Facebook instructori, prezentatori și traineri. Astfel, clasele online de Kangoo Dance recomandate instructorilor și entuziaștilor Kangoo Jumps cu experiență au fost ținute de către trainerul Ildiko Marica. Antrenamentele de Kangoo Kicks & Punch au fost executate sub îndrumările presenter-ului Adelina Czombos.

       Prin intermediul claselor online, distribuitorul Kinga Sebestyén și echipa sa doresc să arate pasionaților de Kangoo Jumps modul corect de a realiza exercițiile.

       “Clienții pot vedea ce este corect și cum este corect și așa se reduce riscul ca aceștia să aibă probleme după realizarea exercițiilor. Echipa mea este formată din oameni cu experiență și diplome în acest domeniu.”  a declarat Kinga.

        Antrenamentele virtuale necesită dedicare, atenție și o conexiune stabilă la internet. Acestea vin în sprijinul antrenorilor și clienților care doresc să continue să interacționeze unii cu alții. Alexandra Gavrilă, instructor de Kangoo Jumps la Coliseum GYM vede metoda online ca pe o soluție foarte bună venită în ajutorul oamenilor din domeniul sportului care altfel nu ar fi avut cum să își continue activitatea. Instructorul cu o vastă experiență în domeniu consideră că lumea are nevoie de sport acum mai mult decât în celelalte perioade. Prin urmare, aceasta îi îndeamnă pe toți, prin intermediul rețelelor de socializare, să facă sport acasă.

Alexandra Gavrilă, instructor de Kangoo Jumps la Coliseum GYM

        “E o soluție minunată la o problemă care fără internet, n-ar fi avut rezolvare. Mai mult decât atât, pe lângă faptul că îți ajuți corpul și mintea să fie într-o formă bună, susții oameni dintr-un domeniu precum sportul, care altfel nu ar avea cum să își facă meseria. Sportul ne ajută foarte mult într-o perioadă precum cea prin care trecem.” a spus aceasta.

                  Care sunt avantajele și dezavantajele antrenamentelor online

         Clasele online readuc în lumea sportului de întreținere personală clienți care în trecut nu mai puteau lucra la sală din motive de proximitate geografică, sau de timp. Acest lucru este perceput de către Ruxandra ca unul dintre marile avantaje ale situației.

            “Au accesat antrenamentele mele persoane cu care din nefericire nu am mai putut lucra pentru că nu mai ajungeau la clasele de grup, sala era prea departe, programul nu îi avantaja. În felul acesta, în virtual au reușit să acceseze clasele foarte mulți oameni care de mult își doreau. Deci acesta este marele, marele avantaj. M-am conectat cu persoane cu care am lucrat acum mulți ani și care tot îmi scriau «Ce mi-ar plăcea să putem să lucrăm din nou!»și iată că virtualul ne-a oferit această șansă.” a spus Ruxandra.

          Printre dezavantajele claselor online s-ar putea număra faptul că antrenorilor le este un pic mai greu să își corecteze clienții, pentru că fiecare dintre ei se află în spatele unui ecran. 

         “Lipsește, într-adevăr, human touch-ul. Este un pic mai dificil să corectezi postura clienților, dar nu imposibil. Partea frumoasă în toată treaba asta este că foarte mulți instructori s-au adaptat. În general, te folosești de echipamentele sălii pentru o clasă cardio, spre exemplu, dar acum lucrăm cu minimum de echipament și putem duce la bun sfârșit un antrenament reușit. Ceea ce este și mai tare este că atmosfera din online se poate apropia de cea de la clasă, ori lucrul acesta e mi-nu-nat!!” a explicat Alexandra.

Alexandra Gavrilă, folosind o bandă elastică cu ajutorul căreia pot fi realizate exerciții pentru spate

   Există și persoane care au decis să pună pe pauză antrenamentele odată cu instaurarea stării de urgență

           Anumiți oameni au pus sub semnul întrebării interactivitatea claselor online, în timp ce alții au declarat că noua situație exercită asupra lor foarte multă presiune. Prin urmare, aceștia au luat hotărârea de a întrerupe antrenamentele în intervalul de timp dedicat autoizolării.

          “Au fost câteva persoane care au spus că în perioada asta iau o pauză pentru că nu sunt ok cu mediul virtual, nu li se pare suficient de interactiv, nu li se pare că este același vibe. S-a întâmplat să fie și un procent mic de oameni care au dorit să nu mai acceseze antrenamentele din cauză că nu se mai puteau concentra. Aproximativ 0,5% dintre persoanele care veneau în trecut la sală au renunțat deoarece în perioada aceasta sunt super stresate, lumea lor a fost zdruncinată destul de serios și nu se mai pot organiza. Le este foarte dificil să se mai focuseze pe ceva, deși eu aș spune că ar fi bine ca o oră să te poți concentra pe cu totul altceva care face bine atât mintal cât și fizic. Dar probabil că îți trebuie un moment de alegere, un moment în care să spui «Uite, aleg să ies din stresul ăsta și să mă axez pe cu totul altceva!»” a declarat Ruxandra Iancu.

         Evenimentele recente au marcat pe toată lumea iar unora le este mai greu să se adapteze la situațiile pe care acestea le-au impus. Alexandra Gavrilă consideră că oamenii au nevoie de mai mult timp pentru a accepta varianta online.

          “Sunt doar trei-patru săptămâni de când suntem în carantină iar ca omul să se mobilizeze și să se adapteze la o situație de genul acesta, mai cere un pic de timp.” a spus Alexandra.

          Luând în considerare această ipoteză, cluburile de aerobic și fitness din țară își continuă activitatea, însă lasă o portiță “deschisă” și celor care au nevoie de o perioadă mai lungă de timp pentru a se acomoda.

           Încheierea activității reprezină încă o amenințare

            Suspendarea bruscă a activităților desfășurate în grupuri mari de oameni a lovit industria de health&fitness care cunoscuse o creștere înfloritoare în ultimii ani. Pe măsură ce coronavirusul se răspândește, tot mai multe cluburi sunt nevoite să își înghețe abonamentele și să găsească cele mai bune decizii și măsuri pentru a diminua pierderile. Ca în toate celelalte industrii, potențialul economic continuă să aibă de suferit. Managerul 700 Fit Club consideră că pauza de acum va provoca daune mari economice, implicit industriei wellness.

            “Trebuie spus că industria health&fitness a cunoscut o creștere considerabilă și o dinamizare sănătoasă în ultimii 5-6 ani și cred că, până să fie lovită de aceasta criză mondială, era în perioada de glorie. Perspectivele erau și rămân optimiste la fel ca și planurile de dezvoltare, cel puțin pentru noi, 700 Fit Club. Acum totul este pus pe pauză. Însă, după ce va trece criza medicală, ne vom relua activitatea și implicit și planurile de dezvoltare, în aceeași direcție solidă, sănătoasă, corectă și plini de încredere. Majoritatea cluburilor au preferat să își înghețe abonamentele. A fost o discuție atât în interiorul cluburilor cât și pe social media. Unii au închis mai devreme, alții au închis mai târziu. A fost o tatonare din partea sălilor. S-a stopat efectiv totul ca în orice altă industrie, de undeva de unde era foarte sus iar perspectivele erau pozitive. Este o pauză care o să aducă daune economice tuturor industriilor, fără excepție” a spus Elvin Marinescu.

               Cu săptămâni de pandemie de coronavirus în față, cluburile trebuie să rămână închise iar antrenorii sunt nevoiți să găsească strategii pentru a nu pierde teren și a ține strânse legăturile cu clienții lor și ai sălilor unde activează. Însă, unele cluburi sunt în pericol de a nu-și mai reveni vreodată.

               “Toată industria suferă, dar cu precădere vor avea de suferit cluburile fără un plan de business corect și fără o fundație solidă până în momentul de față. De planuri de criză nici nu se pune problema la companiile mici si mijlocii.  Cred că vor avea de suferit și cele care nu au avut un standard foarte ridicat în privința serviciilor pe care le oferă. Cred că atât industria de fitness cât și celelalte vor fi afectate mai ales acolo unde calitatea serviciilor nu era cea mai mare. Acele cluburi vor fi primele care vor simți efectele crizei ecomonice care inevitabil cred că va urma. Depinde foarte mult și de organizarea cluburilor, de resurse, de cum și-au gestionat aceste resurse, de strategia fiecăruia. Sunt șanse mari ca multe dintre cluburile mici sau studiourile de wellness să rămână permanent închise. Totul depinde de cât de mult vom sta pe bară. Mulți vor avea de suferit în urma crizei. La unii se va vedea imediat, la alții este posibil să fie o chestiune de câteva luni. Clar se schimbă dinamica business-ului, dinamica serviciilor. Trebuie să te reinventezi efectiv. Se pleacă de la 0 cumva cu niște mici avantaje pe calitatea serviciilor. Dar ca strategie și abordare de business, cred eu, că se va pleca de la 0. Toată lumea trebuie să dea un restart efectiv.” a adaugat Elvin Marinescu.

  Cine sunt beneficiarii acestei situații   

      Între timp, vânzările de accesorii pentru antrenamente au înregistrat o creștere substanțială. Acest lucru se datoareză unui fapt simplu. Multe dintre persoanele care au dorit să facă sport acasă au constatat că nu dispun de accesoriile necesare desfășurării unei ore complete. Prin urmare, o mare parte dintre acestea au început să își achiziționeze instrumentele potrivite pentru antrenamentele de acasă. În topul căutărilor s-au aflat greutățile de 2, 3 sau 10 kilograme, corzile elastice, discurile cu greutăți.

        “Cunosc prieteni care efectiv caută disperați accesorii de fitness și nu găsesc pe niciun site. Stocul este epuizat. Am postat zilele trecute pe instagramul meu cum mi-am achiziționat o bară cu discuri de 2,5 și de 5 kilograme și cred că mi-au scris cel puțin 20 de oameni să mă întrebe de unde le-am cumpărat. Nu mai zic de greutățile de 2-3 kilograme care s-au vândut ca pâinea caldă în primele zile de carantină. Dacă nu ți-ai făcut stocul de la început… este posibil ca acum să aștepți zile bune ca să îți ajungă acasă ceva. Cu ceva noroc a declarat Alexandra Gavrilă.”

Elvin Marinescu pune situația actuală pe seama stresului cu care se confruntă oamenii în perioada aceasta. Acesta consideră că oamenii se impart în două categorii și anume cei care intra în panică  și cumpără la primul instinct tot ceea ce cred ei că nu au în dotare și cei care văzând că au în față o perioadă lungă de stat în casă constată că au nevoie de anumite accesorii pentru a se menține în formă, invariabil.

          “A fost un haos și au crescut practic vânzările la accesoriile de fitness.  Am observat două categorii de oameni: cei care intră în panică și cumpără impulsiv tot ce cred ei că le lipsește și cei care au constatat că stând foarte mult în casă, nu au de ales si trebuie sa faca intr-un final si miscare. Cei regulari și-au refăcut stocul din timp. Eu cred că aici intervine și partea psihologică, fiind vorba despre o criză de sănătate, oamenii au stat și stau în continuare să se gândească la ce au făcut până acum, cât sport au făcut și cât de important este statusul sanatatii in momentul de fata. Cei mai vulnerabili sunt cei care știu despre ei că au neglijat educatia alimentara si fizica sau ca au diferite vicii. Tot timpul când ai o problemă te gândești daca esti vulnerabil. Iar odată cu virusul ăsta, care vizează sănătatea, multă lume și-a pus întrebarea cât de pregătită este pentru o asemenea situație. Astfel, o categorie care nu lua în seamă sportul, sau care îl puneau pe ultimele locuri în lista de priorități, a început să reconsidere acest lucru.” a explicat managerul 700 Fit Club.

         Și ghetele speciale pentru Kangoo Jumps au fost căutate pentru home training. Kinga a spus că a primit mai multe cereri de ghete pentru copii. Aceasta a tras un semnal de alarmă cu privire la faptul că persoanele care vor să cumpere produsul trebuie să furnizeze și numărul de kilograme.

          “Ghetele protejează tot corpul împotriva lovirii și este foarte important ca cei care le cumpară să știe că ghetele se adaptează după număr și kilograme. Sunt mai multe modele, mai multe tălpi. Persoanele care au peste 55 de kilograme trebuie sa sară cu trei arcuri.” a explicat aceasta.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lifestyle

Liber la plajă, dar cu restricții

Publicat cu

pe

Redeschiderea plajelor de la 1 iunie vine la pachet cu câteva reguli de prevenire a infectărilor cu COVID-19: trebuie respectată distanțarea socială, rezervările la hotel/ pensiuni se fac în prealabil, accesul la plajele publice este liber, iar la cele private se va face prin oferirea datelor de contact.

„Pe plajă nu e nevoie de declarație (declararea datelor de contact), dacă te duci cu prosopul. Plaja e la liber, dacă păstrezi limita de siguranță. Când intri în zona de șezlon, acolo trebuie să declari.

Va fi imposibil pentru Ministerul de Interne să gestioneze întreaga plajă de la Sulina la Vamă.

Rămâne la latitudinea fiecăruia respectarea regulilor, să ne spălăm pe mâini, să respectăm igiena și să păstrăm distanța socială.

Nu cred că vor fi mai mulți polițiști pe plajă, poate de la 1 iulie se vor mai relaxa măsurile. Poliția a avut mereu întâi un rol de prevenție, i-a sfătuit pe oameni, doar dacă nu s-au respectat măsurile au dat amenzi”, a explicat la Digi24 Cristian Bărhălescu, vicepreședinte ANAT.

Persoanele care vor să meargă însă la plajele concesionate trebuie să își facă rezervare online sau telefonic.

Reguli pe plajă din 1 iunie

Șezlongurile vor fi așezate la o distanță de 2 metri, iar turiștii vor avea culoare unidirecționale pentru deplasare. Pentru estimarea capacității plajei se vor folosi proiecții de date anterioare, iar plaja va fi monitorizată în mod constant.

Dacă limitele capacității plajei vor fi depășite, accesul va fi restricționat.

În plus, se va evita servirea de produse neambalate, fiecare produs va fi servit individual, iar servirea se face fără deplasarea clienților în punctele de servire.

Pe plajele neconcesionate, administrația publică locală va răspunde de menținerea regulilor de distanțare fizică și evitarea aglomerărilor.

Sensul pentru zonele de intrare și de ieșire va fi semnalizat corespunzător.

Scaunele, șezlongurile trebuie folosite individual, iar înainte și după utilizare se dezinfectează.

Citește mai departe

Lifestyle

Ieșitul la terasă, doar pe bază de rezervare

Publicat cu

pe

Noile regulile de funcționare a teraselor implică rezervări și oferirea datelor de contact ale persoanelor, pentru ca acestea să poată fi ușor contactate în cazul în care apar cazuri de coronavirus la respectivul local. Aceste informații vin din partea lui Robert Chioveanu, președinte al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), care a declarat pentru Digi24 că vor fi necesare doar datele unui singur client de la masa rezervată și nu vor fi cerute date de pe cartea de identitate.

În ordinul comun semnat cu Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei există această cerință, existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților. Nu luăm date din buletin. Și înainte exista un registru în care erau trecute rezervările, acum e necesar fiindcă în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire în rândul clienților care au stat la terasă, e foare ușor, când se face ancheta epidemiologică, să fie găsiți cei care erau pe terasă”, a spus Robert Chioveanu.

Acesta a precizat că în registru va fi notat numele, prenumele și numărul de telefon al celui care face rezervarea.

Dacă avem patru cliei, atunci se trece numele celui care face rezervarea și doar atât. Se știe data, ora, și maspentru care a făcut rezervarea”, a spus el, adăugând că nu vor fi cerute copii după buletin.

Șeful ANSVSA spune că vor fi făcute verificări dacă pe terase sunt respectate măsurile decise de autorități.

Acolo unde se vede clar că sunt aglomerări și oamenii nu respectă aceste cerințe, acolo se vor lua măsuri imediate pentru asigurarea distanțării fizice în rândul clienților”, a spus Chioveanu.

El a adăugat că terasele nu vor fi automat închise dacă se constată că lucrurile nu sunt respectate.

În urma acestor controale avem și rolul de a consilia, de a îndruma acei operatori care au deschis terasele. Lucrul acesta l-am făcut de două săptămâni, de la instituirea stării de alertă. Trebuie să înțelegem cu toții că asigurarea distanțării fizice în rândul clienților și a angajaților trebuie să fie aplicată ca o măsură și alături de celelalte măsuri specifice, pe care l-am trecut în ordinul comunDiscutăm de 3 săptămâni despre aceste măsuri, am explicat toate aceste cerințe speciale, pentru că sunt măsuri speciale pentru această perioadă”, a mai spus Chioveanu.

Citește mai departe

Lifestyle

Cumpărăturile online, aliat al pandemiei

Publicat cu

pe

Statul acasă nu i-a oprit pe oameni din a face cumpărături. Starea de urgență i-a îndemnat pe oameni să achiziționeze din mediul online de la electrocasnice și haine, până la mâncare și produse de îngrijire personală, Și modul în care oamenii își plătesc facturile s-a schimbat. Dacă până acum majoritatea românilor achitau facturile în numerar, starea de urgență a contribuit la modificarea acestui obicei.

Datele publicate de o aplicație de fintech arată că numărul tranzacțiilor efectuate la retailerii online de fashion a crescut în medie cu 204%, în timp ce valoarea totală a fost cu 213 procente mai mare în perioada 15 martie -15 mai 2020 față de cea înregistrată în ianuarie și februarie, transmite Digi24.

Creșteri importante s-au înregistrat și în domeniul produselor cosmetice și de îngrijire personală.

Pentru că saloanele au fost închise pe perioada stării de urgență, românii au găsit un aliat în Internet și au comandat online produsele preferate. Aceștia au cheltuit astfel peste 1,27 milioane de euro, cu o creștere de 205% a numărului de tranzacții și o valoare mai mare cu 289%.

Divertismentul online a rămas un interes major pentru români. Cheltuielile în acest sens au depășit 17 milioane de euro în timpul stării de urgență, cu un număr al tranzacțiilor mai mare cu 74% și o valoare în creștere cu 81%. Jocurile online au reprezentat vedeta segmentului.

În perioada de izolare, românii și-au redecorat locuințele și au achiziționat noi dispozitive electronice. Numărul total al tranzacțiilor la comercianții de produse pentru decorarea locuinței a crescut cu 168%, în timp ce valoarea lor totală a depășit 3,3 milioane de euro în perioada stării de urgență. În privința dispozitivelor electronice s-a înregistrat o creștere medie cu 345% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu 390%.

Vizitele la supermarket au fost mai rare, dar oamenii au cumpărat mai multe alimente.

Utilizatorii aplicației fintech din România au cheltuit peste 20 de milioane de euro pe alimente, în creștere cu 25% față de perioada anterioară, dar numărul tranzacțiilor a fost mai mic cu 11 procente.

Deși majoritatea românilor achitau facturile în numerar, starea de urgență a contribuit la schimbarea acestui obicei. Numărul de tranzacții a crescut cu 41% și valoarea acestora a avut un avans de 44%.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare