Connect with us

Publicat cu

pe

În contextul în care exploatarea gazelor din Marea Neagră încă trenează, statul român încercând să maximizeze profitul din această afacere, din taxarea mai aspră a companiilor petroliere, în spaţiul public a apărut şi ideea că, decât “să dăm gazul pe nimic, mai bine îl lăsăm acolo”, a declarat Francois-Regis Mouton, director de afaceri europene al IOGP, asociaţia care grupează firmele care extrag 40% din petrolul şi gazele lumii, într-un interviu pentru Economica.net. Iar concluzia sa este clară: În contextul noii politici energetice a Europei, dezvoltarea zăcămintelor de gaze se mai poate face până în 2035, cel târziu. Iar cum durata extracţiei din Marea Neagră este de circa 20 de ani, concluzia este clară.

Există voci în România care spun că nu este acum momentul potrivit să scoatem gazele din Marea Neagră şi este mai bine pentru noi să mai aşteptăm, ca ţară, să le exploatăm în viitor, când gazul va fi mai scump. Este o abordare corectă sau trebuie să le extragem şi să le punem pe piaţă acum?

Înainte de toate, trebuie spus că fiecare ţară este liberă să facă ce doreşte cu resursa, să o păstreze sau să o exploateze. Este o decizie a Guvernului, şi aste e prima mea remarcă. Pe de altă parte, dacă vorbim despre economie, şi cu cât începi să produci ceva mai repede, cu atât este mai bine pentru economie, acesta este fundamentul oricărui proiect economic. Deci aş spune că avem nevoie de gaze naturale acum, în regiune, vedeţi prognozele potrivit cărora dependenţa Europei va creşte în următorii 10-15 ani, şi de aceea ne trebuie mai multe gaze naturale acum, peste 30 sau 40 de ani s-ar putea să avem nevoie de mai puţine gaze, depinde de evoluţia energiei regenerabile. Deci suntem exact în acea perioadă, intermediară, în care producţia de gaze naturale în Uniunea Europeană trebuie să crească.

Care ar fi pericolul dacă gazele de care dispunem nu se scot acum gazele din Marea neagră? Nu ar putea veni peste, să zicem, 10 sau 20 de ani, o companie mare, oricare ar fi ea, să extragă atunci gazele şi să le pună pe piaţă? Ar mai fi fezabil, în contextul noii politici energetice a UE?

Cum am spus, referitor la obiectivele Acordului de la Paris, care se referă la scăderea emisiilor, creşterea eficienţei şi la creşterea regenerabilului, este mult mai bine dacă producţia începe acum, şi nu peste 20 de ani. Nu pot să spun care va fi preţul gazului peste 20 de ani. Dar, dacă ne întoarcem la fundamente, în termeni de rată de actualizare, un indicator pe care noi îl folosim în proiecte pentru a vedea câtă valoare adăugată pot să ne aducă, este mai convenabil să înceapă producţia acum decât peste 20 de ani.

Spuneaţi mai devreme că şi gazul din Marea Neagră are competitori pe piaţă. Cu cine concurăm?

Cu toate sursele de aprovizionare.

Nu, ma refer la proiectele de acum. Cu cine, cu Grecia, cu Egiptul, cu Cipru?

Nu neapărat cu Grecia, nu este producător (Grecia îşi extinde terminalul de LNG-n.n) dar cu Ciprul da, şi aţi auzit cu siguranţă de descoperirile mari offshore din Egipt, apoi aveţi gazul vechi, gazul importat din Rusia, care este şi el destul de competitiv. Şi aveţi şi ţările din jur, iar operatorii care sunt în ţara dvs decid acum pentru ce proiecte vor aloca resursele financiare. Dacă va fi mai rentabil pentru ei din punct de vedere economic să pună banii în proiectele din România, îi vor pune aici, dacă va fi în altă parte, îi vor pune în altă parte. Dacă nu pot lua decizia finală de investiţie pe baza aşteptărilor economice din proiectele din România, vor merge în altă parte.

Cât timp credeţi că mai avem pentru a lua decizia de a exploata resursele de gaze în mod profitabil? Ştiţi, noi în România promitem ceva, apoi ne mai răzgândim…

Dacă sunteţi o ţară bogată şi vă permiteţi să ţineţi sonde închise, aveţi timp la nesfârşit. Dacă doriţi să demaraţi proiectele şi să generaţi profit pentru cetăţenii din ţara dumneavostră, pentru companiile petroliere, pentru economie în ansamblu, cu cât luaţi o decizie mai repede, cu atât mai bine. Nu aş spune că este o chestiune de zile sau de luni, dar trebuie să vă decideţi într-un interval de timp scurt.

Toată lumea spune că gazul natural este un combustibil de tranziţie, spre electricitate. În cât timp credeţi că electricitatea va substitui 100% gazul în mixul energetic? Mai ales că gazul emite mai puţin carbon, şi este eficient în centralele electrice, pentru că este fexibil.

Da, este foarte flexibil, centralele electrice pe gaz ajută reţeaua, gazul acoperă volatilitatea generării din regenerabil, ajută regenerabilele să se dezvolte. De aceea aş spune că acum regenerabilele au nevoie de gaz şi invers, gazul are nevoie de regenerabile, este o potrivire perfectă. De aceea, ca să vă răspund, cred că dezvoltarea gazului natural în Europa, mai ales pentru noile descoperiri şi noile dezvoltări de zăcăminte se mai poate până în anii 2030-2035, acesta este scenariul nostru pentru Europa. Deci 15-20 de ani, şi ca să nu ieşiţi din această fereastră de oportunitate-şi ştiţi că proiectele în industria noastră au o durată de viaţă de 15-20 de ani, aş spune că ar trebui să o faceţi acum. Ar fi cel mai bine şi cel mai rentabil, cel mai raţional, aş spune.

Cine este IOGP

Asociaţia Internaţională a Producătorilor de Petrol şi Gaze (IOGP) se autodenumeşte vocea industriei petroliere globale. Companiile care fac parte din Asociaţie (81 la număr, printre care giganţii Exxon Mobil, BP, Shell, Total, Chevron, Equinor, Eni, Saudi Aramco) acoperă 40% din producţia globală de petrol şi gaze.

 

 

Business

Sărăcia crește în Marea Britanie la anumite categorii

Publicat cu

pe

Brexit: Liderul UKIP, Nigel Farage, și-a anunțat demisia

Sărăcia ar afecta 14 milioane de persoane în Marea Britanie (în jur de o cincime din populație) şi a crescut în rândul muncitorilor, copiilor şi anumitor pensionari, arată un studiu publicat vineri şi citat de presa internațională, preluată de Agerpres. 

Această constatare a fundaţiei Joseph Rowntree diferă de cifrele oficiale care arată o rată a şomajului de sub 4%, cea mai mică în 45 de ani, în ciuda încetinirii activităţii economice pe fondul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană.

Raportul arată că mulţi muncitori fără educație sau specializare sunt afectaţi de sărăcie întrucât salariile lor şi numărul de ore lucrate nu sunt suficiente pentru a supravieţui.

Locurile de muncă precare sunt cealaltă parte a monedei unei rate scăzute a şomajului, aşa cum este ilustrat de utilizarea din ce în ce mai mare a contractelor precare precum cele de „zero ore”, care nu garantează un minim orar.

Aproximativ 4 milioane de copii şi 2 milioane de pensionari trăiesc în sărăcie, o creştere de respectiv 400.000 şi 300.000 de persoane în ultimii cinci ani.

Cea mai ridicată rată a sărăciei se înregistrează la persoane care trăiesc în regiunea Londrei, în nordul şi centrul Angliei, precum şi în Ţara Galilor.

Potrivit criteriilor utilizate de studiu, o familie este considerată săracă atunci când venitul său este mai mic faţă de peste 60% din venitul mediu, după ce se ia în considerare preţul bunurilor imobiliare.

Fundaţia Joseph Rowntree solicită guvernului să ia măsuri pentru îmbunătăţirea securităţii şi calităţii locurilor de muncă.

Sindicatele cer creșterea salariul minim la cel puţin 10 lire sterline pe oră.

Guvernul, care va ridica salariul minim la 8,72 lire sterline pe oră din aprilie, spune că lupta împotriva sărăciei rămâne o prioritate.

„Ştim că a avea un loc de muncă este cea mai bună cale de a ieşi din sărăcie (…). Salariile cresc mai mult decât inflaţia, iar sărăcia extremă este mai mică decât în 2010”, a precizat Ministerul Muncii de la Londra.

Citește mai departe

Internațional

Kovesi, îngropată în birocrație la Bruxelles

Publicat cu

pe

Revocarea lui Kovesi

Procurorul sef european, Laura Codruta Kovesi, a cerut membrilor Comisiilor pentru libertati civile (Comisia LIBE) si control bugetar (CONT) ale Parlamentului European, un buget mai mare pentru Parchetul European si o schema de personal mai mare, relatează ziare.com

Motivul: estimarile preliminare financiare pentru primul an de activitate sunt depasite. Kovesi sustine ca in primul an de activtate Parchetul European trebuie sa poata sa deschida cel putin 2.000 de cazuri noi, la care se adauga alte 1.000 de cazuri restante.

Potrivit fostei sefe DNA, procurorii europeni delegati vor trebui sa filtreze minim 3.000 de cazuri si sa ia o decizie: pe care le trateaza, pe care le trimit in instantele nationale.

Kovesi a spus ca numarul de procurori si angajati este insuficient: doar 32 si un sfert de procurori europeni delegati, 22 de procurori si 29 de angajati in Parchetul European, asa cum arata proiectul initial.

Procurorul sef european a facut trimitere la cazurile unor procurori care lucreaza cu o jumatate de norma in parchete nationale si cu jumatate de norma la Parchetul European, lucru care ar fi de neacceptat: „Trebuie sa incepem cu procurori delegati cu norma intreaga, doar cu ei.”

Kovesi a mai spus ca a fost in statele membre ale Parchetului European si a vazut ca toti au inteles ca aceasta structura va consolida lupta impotriva criminalitatii transfrontaliere, va imbunatati cooperarea si va spori increderea reciproca intre state.

„Imi doresc ca Parchetul European sa fie un centru de excelenta pentru confiscarea activelor criminale si as dori ca PE sa schimbe cu adevarat situatia in lupta impotriva fraudei transfrontaliere cu TVA,” a conchis Kovesi, potrivit ziare.com

Citește mai departe

Politică

Noi dovezi șocante arată complexitatea rețelei de prostituție de la Caracal. Sclavie sexuală sub ochii Primăriei și Poliției!!!

Publicat cu

pe

politia-romana-a-anuntat-primele-masuri-privind-perchezitiile-la-o-adresa-gresita-din-bucuresti-din-februarie-275092

Apar tot mai multe detalii care confirmă că la Caracal, în Olt, funcționează o amplă caracatiță de prostituție chiar în spațiul Primăriei. Practic, în clubul de noapte din Caracal în care mai multe fete erau forţate să danseze la bară, iar pentru o partidă de sex încasau 200 de lei, minţind clienţii că sunt majore, funcţionează într-un spaţiu al primăriei!!!

Poliţiştii şi jandarmii au descins, ieri, în local, unde au găsit şapte fete, între care patru minore. Potrivit unor surse, clubul aparţine unor fraţi din Caracal, iar spaţiul era închiriat de la autorităţile locale.

Primarul oraşului Caracal, Liviu Radu (PSD), a declarat că spaţiul este al unei societăţi aflată în subordinea Consiliului Local, iar proprietarii plăteau chirie.

Potrivit primarului PSD, cei doi fraţi, principalii suspecţi în dosarul traficului de minori instrumentat de anchetatorii din Argeş, au cumpărat, chiar lângă Primăria Caracal, în centrul oraşului, şi un etaj al unui hotel.

„Este un spaţiu al primăriei ca şi proprietar, numai că noi, toată clădirea, subsol, parter şi etaj, am dat-o în administrare ADPF-ului, adică o societate care se ocupă cu partea asta de cimitir, construcţii.

Este un SRL, dar este sub conducerea Consiliului Local. Iar ei folosesc o parte din birouri, iar partea pe care nu o folosesc au închiriat-o. Aici este şi clubul ăsta. Are toate autorizaţiile de funcţionare. Noi când le-am închiriat au spus că vor să facă un bar şi un club, dar e treaba lor ce fac acolo. Acum câteva ore am aflat şi că patronii au cumpărat, la 50 de metri, şi un etaj unde funcţiona un hotel. Noi ne uităm doar ca documentele care vin să fie ok din punct de vedere juridic. Nu ştiu cât plăteau chirie, e stabilită prin Consiliu Local. E un contract perfect legal, fără probleme”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Liviu Radu.

Potrivit Digi24, procurorii bănuiesc că în Caracal s-a constituit, din 2017, un grup infracţional organizat, care, sub paravanul unui club de noapte, a recrutat minore care să participe la spectacole pornografice sau care erau obligate să se prostitueze.

Din cercetări a reieşit că minorele erau obligate să înveţe să danseze la bară, să determine clienţii să consume de la bar cât mai multe băuturi şi, în cazul în care aceştia doreau să întreţină relaţii sexuale, îi conduceau în diferite separeuri unde contra sumei de 200 lei întreţineau raporturi sexuale, minţind clienţii că au vârste cuprinse între 18 şi 19 ani.

Liderii grupului infracţional încasau banii pentru partidele sexuale, iar dimineaţa fetele primeau un salariu de 200 lei, un comision din consumaţie şi jumătate din banii obţinuţi în urma întreţinerii de raporturi sexuale contra cost.

Tot mai multe persoane din Caracal cred că de fapt, rețeaua de prostituție, care funcționa încă din 2017, era sub protecția unor polițiști corupți.

Nici prostituția, nici dispariția fetelor minore ucise nu au fost de natură să-i facă pe polițiștii din Olt să se implice pentru destructurarea rețelelor de trafic de carne vie.

Situația de la Caracal este un eșec major al Poliției Române și al MAI, eșec admis chiar de ministrul Marcel Vela, care a anunțat zilele trecute destituirea comisarului șef Nicolae Alexe, care a fost la comandă în zilele uciderii Alexandrei Măceșanu, deși aceasta alertase Poliția că fusese răpită. Vela a mai declarat că fosta ministră Carmen Dan, o apropiată a lui Liviu Dragnea, ar fi cunoscut foarte bine situația de la Caracal, dar că nu a făcut nimic pentru că era un fief electoral al PSD.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare