
Firma de avocatură LDDP, victorie pentru statul român în procesul de la Washington cu frații Micula
Printr-o decizie emisă la data de 4 ianuarie 2022 de Comitetul ad-hoc de anulare constituit sub auspiciile Centrului internațional pentru reglementarea diferendelor relative la investiții (ICSID) de pe lângă Banca Mondială, a fost respinsă cererea de anulare a hotărârii arbitrale din 5 Martie 2020, prin care un tribunal arbitral internațional a respins pretențiile împotriva României în valoare de peste 9 miliarde de lei, formulate de Ioan și Viorel Micula și de mai multe societăți române asociate acestora, inclusiv S.C. Scandic Distilleries SA („Reclamanții”).
Decizia comitetului de anulare închide final procedurile arbitrale inițiate de Reclamanți în anul 2014 în baza Acordului între Guvernul României și Guvernul Regatului Suediei privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor („Tratatul”). În cadrul arbitrajului, Reclamanții au susținut că România și-a încălcat obligațiile internaționale în temeiul Tratatului, nereușind să aplice în mod adecvat legile privind impozitarea băuturilor spirtoase și prin adoptarea unui nou regim de prețuri pentru apa minerală. Tribunalul arbitral a respins cererea Reclamanților și a constatat că „România s-a angajat în eforturi serioase și vizibile pentru a își aplica legile privind impozitarea în legătură cu alcoolul.” și că România „a arătat că are un mecanism complex pentru aplicarea legilor sale, o strategie prin care se asigură aplicarea în mod eficient din perspectiva costurilor și o structură de executare atât la nivel de gospodărie individuală, cât și la nivel de producător industrial, implicând ANAF, Vama și DG Antifraudă.”. La rândul său, prin decizia din 4 ianuarie 2022, Comitetul ad-hoc a decis, în mod contrar susținerilor Reclamanților, că tribunalul arbitral nu a încălcat regulile fundamentale de procedură și s-a referit la toate susținerile formulate de Reclamanți în arbitraj.
România a fost apărată în cadrul arbitrajului de un consorțiu format din firmele de avocatură „Leaua Damcali Deaconu Păunescu – LDDP” din București și „LALIVE” din Geneva, Elveția. Echipele de avocați au fost formate din prof. Crenguța Leaua, dr. Gheorghe Matei, prof. Stefan Deaconu, Marius Grigorescu, Raluca Popa și Corina Tănase, din cadrul LDDP, și de Dr. Veijo Heiskanen, Matthias Scherer, Laura Halonen (consultant), Sam Moss și Alptug Tokeser, din cadrul LALIVE.
Cu privire la hotărârea arbitrală, Crenguța Leaua, din cadrul LDDP, a declarat: „Suntem foarte mulțumiți de rezultatul pozitiv al dosarului, prin care Comitetul ad-hoc a respins cererea de anulare formulată de reclamanți și a confirmat hotărârea arbitrală anterioară prin care se arăta că România nu a încălcat Tratatul Suedia-România. Suntem la finalul unei dispute care a durat peste 7 ani, fiind unul dintre cele mai complexe dosare, în care probleme de drept fiscal substanțial și procedural, din perspectivă macroeconomică, au fost introduse într-un arbitraj de investiții. De asemenea, suntem foarte bucuroși că aceasta este cea de a cincea victorie a echipelor Lalive și Leaua Damcali Deaconu Păunescu – LDDP în apărarea României în arbitraje investiționale. ”
Dr. Veijo Heiskanen și Matthias Scherer de la LALIVE SA au declarat: „Echipa noastră a fost onorată să reprezinte România în această chestiune importantă și suntem foarte mulțumiți de rezultat, care nu s-ar fi putut realiza fără colaborarea armonioasă cu Ministerul Finanțelor și cu alte agenții guvernamentale române, precum și cu colega noastră Crenguța Leaua și echipa ei de la LDDP. ”
Despre LDDP și LALIVE SA
Leaua Damcali Deaconu Păunescu – LDDP are sediul în București și se clasează în GAR 100 ca o firmă de avocatură de arbitraj de nivel mondial, mulți dintre avocații săi fiind clasați ca specialiști de top în arbitraj comercial și investițional. Alte domenii de expertiză includ dreptul fiscal, dreptul construcțiilor, dreptul tehnologiei, energia și resursele naturale, dreptul mediului, dreptul aviației, dreptul comercial și dreptul administrativ.
LALIVE este o firmă de avocatură internațională și independentă, cu birouri la Geneva, Zurich și Londra, și este un lider global în arbitrajul internațional. Aceasta consiliază și reprezintă clienții în procedurile desfășurate în conformitate cu toate regulile internaționale de arbitraj într-o varietate de domenii și este clasată în mod constant printre principalele practici de arbitraj din întreaga lume. Implicarea firmei într-o serie de dispute importante de mai multe miliarde între stat și investitori i-a adus recunoașterea drept una dintre societățile de vârf din acest domeniu. Specialiștii în arbitrajul de investiții ai societății acționează în mod regulat ca avocați pentru state și investitori la nivel mondial și sunt desemnați ca arbitri în litigiile care apar din tratate de investiții bilaterale și multilaterale, contracte de investiții și alte instrumente și implică o gamă largă de industrii, inclusiv energie, construcții, minerit, telecomunicații și transport.
Business
eFactura SVAP, softul performant care poate face în mod automat toate raportările necesare de la 1 ianuarie

Cu doar câteva click-uri, facturarea electronică, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru toate tranzacțiile între firme, se poate face în mod automat, fără erori, de către aplicația specializată creată de SIMAVI.
Cu ajutorul soluției eFactura SVAP, facturile sunt emise și încărcate automat în sistemul RO e-factura. După ce sunt înregistrate la ANAF, facturile sunt apoi descărcate automat si înregistrate în contabilitate. În plus, softul dezvoltat de SIMAVI generează documente în sistemul de achiziții, gestiune și financiar contabil.
Pentru a veni în întâmpinarea operatorilor economici care au obligația de a emite facturi electronice, compania Software Imagination & Vision (SIMAVI), cel mai mare integrator de
produse software din România, a lansat pe piață eFactura SVAP, o soluție inovatoare pentru generarea noii raportări SAF-T, pentru eFactura și pentru completarea altor declarații fiscale.
Parte a celui mai eficient sistem ERP din România, SVAP2025, este o soluție informatică 100% românească, adaptată legislației naționale, care permite companiilor să automatizeze întreg procesul laborios și complicat.
Află mai multe despre beneficiile eFactura SVAP din clipul de mai jos:
Despre SIMAVI
Software Imagination & Vision (SIMAVI) este specializată în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare. Compania furnizează servicii informatice direct către organizații ale Comisiei Europene și către multe instituții și companii din România, Europa și Orientul Mijlociu.
Business
Compania românească care furnizează servicii informatice direct către organizații ale Comisiei Europene a creat roboții-asistenți pentru a înlocui gestionarea manuală a documentelor financiar-contabile

Confruntate cu deficit de forță de muncă, companiile au nevoie de robotizare pentru a automatiza sarcinile manuale și repetitive, mari consumatoare de timp, precum cele caracteristice departamentului financiar.
Compania Software Imagination & Vision (SIMAVI), cel mai mare integrator de produse software din România, a dezvoltat roboții-asistenți- o soluție inovatoare care automatizează activitatea departamentului financiar în proporție de 90%.
Partener al Comisiei Europene în peste 20 de proiecte de furnizare de servicii IT, SIMAVI a îmbinat experiența acumulată de-a lungul timpului în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare cu tehnologia UiPath pentru a crea un produs revoluționar pentru automatizarea proceselor financiare ale unei companii.
Parte a modului ROBOSVAP, roboții-asistenți funcționează pe orice soluție informatică (ERP) și elimină introducerea manuală a datelor în sistemul de contabilitate.
Roboții-asistenți cresc productivitatea departamentului financiar prin înlocuirea factorului uman în activitățile repetitive și laborioase, precum: extragerea și prelucrarea datelor din facturi, a extraselor bancare, a foilor de pontaj, a formularelor, cererilor, avizelor de deplasare teren, dar și pentru introducerea automată în interfața sistemului ERP a datelor extrase.
Ca inovație absolută, roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI acoperă documentele folosite în cadrul Departamentelor Financiare (facturi, extrase bancare etc) și pot fi extinși la orice alt document și flux operațional: financiar-contabil (stocuri, producție), administrativ / HR (foi de pontaj, calcul salarial, formulare, cereri etc), operațional (avize deplasare teren etc).
Roboții-asistenți creați de SIMAVI beneficiază de actualizări în pas cu legislația din România (bilanț și anexe, declarații fiscale precum D300, D390, D394, D112 sau noua raportare SAF-T).
Una dintre primele companii din România care a adoptat soluția dezvoltată de SIMAVI este Meridian Auto.
Meridian Auto a implementat roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI pentru a înlocui gestionarea manuală a documentelor departamentului financiar, activitate care necesita cel mai mare efort de operare manuală la nivelul companiei, și a obținut o economie de timp de 94%, prin automatizarea operațiunilor cu furnizorii, și de 90%, prin automatizarea extraselor bancare.
Roboții-asistenți gestionează toate extrasele bancare ale companiei, facturile de la furnizori, extrasele bancare, plățile, încasările și alte documente financiare, în 10% din timpul necesar unui angajat.
Mai multe despre funcționalitățile roboților-asistenți dezvoltați de SIMAVI, în testimonialul Meridian Auto.
Dacă ești interesat să afli mai multe despre roboții-asistenți dezvoltați de SIMAVI, completează formularul.
Despre SIMAVI
Compania Software Imagination & Vision (SIMAVI) este specializată în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare. Portofoliul SIMAVI cuprinde soluții informatice care acoperă întregul spectru de nevoi al oricărei organizații, fie aparținând managementului privat, fie aparținând managementului public.
Business
O stradă bine semnalizată este o stradă mai sigură! Semnalizarea rutieră, crucială în prevenirea accidentelor de circulație

România se află în fruntea clasamentului European la numărul de accidente provocate de șoferi, iar cifrele sunt în continuă creștere.
În fiecare zi, cinci persoane mor în accidente rutiere și alte 76 sunt rănite.
Cele mai multe victime sunt din Municipiul Bucuresti, Iași, Cluj, Bacău și Prahova.
De peste 10 ani, multe state au adoptat modelul semnalizării cu dinamică luminoasă prietenoasă cu mediul, pe baza energiei solare. În doar câțiva ani, țări precum Danemarca, Polonia sau Lituania au înregistrat scăderi semnificative ale accidentelor rutiere.
Romania are la dispoziție soluții pentru reducerea considerabila a accidentelor rutiere. Tehnologii construite în țară de către liderul național în semnalizare rutieră.
Vesta Investment, liderul de piață în securitate pasivă rutieră cu o experiență de 30 de ani pe piața din România, produce anual, în regim propriu, indicatoare și mijloace de semnalizare rutieră cu LED-uri de mare putere, ce sunt dotate cu panouri solare prietenoase cu mediul.
O stradă bine semnalizată este o stradă mai sigură.
Vesta Investment. Previne imprevizibilul!
-
Lifestyle2 ani înainte
Minimalismul, noul stil de viață care cucerește planeta. Discret, este adoptat de tot mai mulți români cu bani
-
Politică2 ani înainte
Florin Cîțu va câștiga detașat confruntarea cu Ludovic Orban. Iată si de ce
-
Lifestyle2 ani înainte
În sfârșit te întorci la birou. Cum te vei îmbrăca?
-
Lifestyle3 ani înainte
Un sfat vital din partea medicilor: pentru o viață sănătoasă, dormiți mai mult de 6 ore pe noapte