Social

Cursurile din online, o variantă neconstituțională pentru Iohannis

Publicat cu

pe

Klaus Iohannis a constestat la CCR modificarea legii educației naționale, ce a fost adoptată în Parlament, care prevede posibilitatea organizării online a cursurilor din învățământul preuniversitar și universitar, pe perioada stării de urgență sau de asediu, informează Digi24.

„Prin modul în care a fost adoptată, legea dedusă controlului de constituționalitate contravine prevederilor art. 61 alin. (2) și ale art. 75 alin. (1) din Constituție, fiind deturnată voința inițiatorilor, contrar principiului bicameralismului dezvoltat în jurisprudența Curții Constituționale. De asemenea, legea criticată încalcă dispozițiile art. 78 din Constituție referitoare la intrarea în vigoare a legii”, se arată în sesizarea de neconstituționalitate.

Actul normativ, în forma transmisă la promulgare, completează Legea educației naționale, în vederea creării cadrului normativ în baza căruia activitățile din învățământul preuniversitar și universitar să se poată desfășura și online. Potrivit proiectului, activităţile didactice şi examenele de final de ciclu de studii şi de cercetare din învăţământul preuniversitar şi universitar se pot desfăşura online în perioada stării de urgenţă sau de asediu.

Președintele susține, în sesizarea de neconstituționalitate, că legea a fost modificată complet la Senat, camera decizională, față de variantă adopată tacit de Camera Deputaților.

„Potrivit expunerii de motive a inițiatorilor, propunerea legislativă are ca obiect de reglementare exprimarea rezultatelor evaluării, după cum urmează: la nivelul ciclului de achiziții fundamentale (clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a) prin nivelul atins, referitor la gradul de însușire a competențelor – în scopul eliminării presiunii notării asupra elevilor/părinților; la nivelul claselor a III-a și a IV-a prin note de la 1 la 10 (în scopul familiarizării elevilor de vârsta școlară mică cu specificul evaluării din ciclul gimnazial); la nivelul ciclului gimnazial secundar și în învățământul terțiar nonuniversitar, prin note de la 1 la 10 sau prin punctaje, în mod similar testelor internaționale.

Cu ocazia adoptării legii criticate de către Camera decizională, Senatul a renunțat la modificările adoptate de Camera Deputaților și a introdus alte cinci noi articole în Legea nr. 1/2011, cu un obiect de reglementare complet diferit de cel avut în vedere de inițiatori și implicit de cel adoptat de prima Cameră. Practic, în Camera decizională s-a adoptat o cu totul altă reglementare, s-a creat un nou cadru normativ în baza căruia activitățile din învățământul preuniversitar și universitar să se poată desfășura și online, în situația în care se instituie starea de urgență sau starea de asediu potrivit prevederilor constituționale. Acest lucru s-a realizat având ca efect înlăturarea intenției inițiatorului de a legifera modul de exprimare a rezultatelor evaluării școlare, practic eliminându-se în cadrul dezbaterilor din această Cameră întreaga formă a legii adoptate de prima Cameră sesizată”, se arată în sesizarea de neconstituționalitate.

Apasă pentru a comenta

Articole Populare

Exit mobile version