Connect with us

Publicat cu

pe

Una dintre comunitățile atipice numită “Comunitatea Goth” și-a făcut simțită prezența și în România. Explorând aspectele întunecate ale vieții și îndepărtându-se de articolele vestimentare casual, reprezentanții subculturii Goth din țară reușesc să capteze atenția mai multor persoane. Însă poveștile macabre și machiajele extravagante nu sunt decât o mică parte a ceea ce reprezintă această subcultură.

Ce înseamnă “Goth”?

“Goth” a avut multe semnificații de-a lungul timpului, fiind un termen folosit atât în istorie -unde descria un popor germanic- cât și în literatură, film, muzică și modă. Avându-i pe Horace Walpole și Ann Radcliffe ca pioneri ai literaturii gotice, secolul XVlll a fost marcat de scrieri ce îmbinau supranaturalul, terifiantul și romantismul. “Castelul din Otranto” al aristocratului Horace Walpole este primul român gotic, o lucrare plină cu descrieri ale unor acțiuni și fenomene stranii ce se petrec într-un castel întunecat și de rău augur. În contrast cu ideea de supranatural al lui Walpole sunt scrierile lui Ann Radcliffe, care prezintă așa numitul “supranatural explicat”, o tehnică prin care incidentele terifiante sunt explicate logic. Însă ficțiunea gotică are și alte particularități. Astfel, un alt element distinctiv al acestui tip de literatură este reprezentat de locul în care autorii aleg să plaseze acțiunea, majoritatea romanelor și poemelor menționând castele întunecate și înfricoșătoare. (“The Castle of Otranto”, Horace Walpole; “The Castles of Athlin and Dunbayne”, Ann Radcliffe). Castelul reprezintă locul întâlnirii dintre personajele principale și în romanul gotic “Dracula”, scris de Bram Stoker. Prin intermediul romanului sau, autorul introduce un nou element ficțiunii gotice și anume: liliacul. Mamiferul este asociat cu lumea gotică prin predilecția sa pentru mediile întunecate.

Iar acesta este reprezentat și în lucrări ce se distanțează de literatură. Lumea benzilor desenate americane aduce în prim plan un personaj misterios cu un trecut sumbru și cu predilecție către locuri întunecate, inaccesibile pentru multe persoane. Având aceste caracteristici, super eroul Batman creat de Bob Cane și Bill Finger se încadrează în categoria Goth.

Și cinematografia a încercat să exploateze temele din sfera Goth prin crearea de producții ce ulterior au fost categorisite că fiind “filme sau seriale gotice”. Prin urmare, au apărut adaptări autorizate și neautorizate ale romanului “Dracula”: “Bram Stoker’s Dracula”, “Nosferatu” etc. Dacă pentru Tod Browing, Bram Stoker a reprezentat o sursă de inspirație, pentru Roger Corman sursa de inspirație a fost Edgar Allan Poe iar “The Fall of the House of Usher” “The Pit and The Pendulum” și “The Raven” au fost ecranizate. Totuși, nu doar producțiile inspirate din scrierile lui Stoker și Poe sunt considerate aparținând goticului. Un exemplu demn de luat în calcul este serialul “The Addams Family” al cărui punct de pornire a fost reprezentat de schițele desenatorului Charles Addams. Prezentând personaje cu interese macabre și abilități supranaturale, serialul lui David Levy și al lui Donald Saltzman este văzut și revăzut de membrii comunităților gotice de pretutindeni.

Și animațiile au preluat din elementele stilului și au prezentat povești în care se împleau romantismul și supranaturalul. Un exemplu este dat de animația lui Tim Burton, “Corpse Bride”.

Goth mai înseamnă și o mișcare muzicală. Succedand scenă punk, un nou stil muzical, cu o atitudine mai puțîn agresivă și-a făcut apariția la începutul anilor ’80. Caracterizat de tonuri macabre și versuri în care apar teme precum moartea, vampirismul și romantismul, noul stil muzical avea să devină popular. Formații precum Bauhaus, Siouxsie and the Banshees, The Cure au răsunat în sălile de concerte iar identittatea lor vizuală a devenit o sursă de inspirație pentru ascultători. Astfel, dorind o asemănare vizuală cu membrii trupelor, primii Goths au recurs la adoptarea unui machiaj excentric, întunecat și la o costumație formată din bluze tip plasa, pantaloni din piele mulați și încălțăminte cu platformă.

 

Siouxsie Sioux, Siouxsie and the Banshees, fotograf: Sheila Rock/Rex Features

Moda Goth este un stil de îmbrăcăminte cu trăsături vizibil întunecate și misterioase. Pentru cei din afară, acest stil nu reprezintă mai mult decât “o exagerare de articolele vestimentare închise la culoare și un machiaj ieșit din comun”. Realitatea este că, la fel că la orice alt grup social, există substiluri diferite, iar fiecare persoană are o imagine aparte și gusturi personale. Astfel, se evidențiază  substiluri  precum: Tradtional Goth, Metal Goth, Victorian/Romantic Goth, Medieval Goth, Steampunk Goth, Cyber goth.

                     

Traditional Goth, M’era Luna                                Metal Goth, M’era Luna                                

Fotograf:Holger Bücker                                       Fotograf:Robin Schmiedebach

 

                                      

Victorian Goth, M’era Luna                                            Medieval Goth, M’era Luna

Fotograf:Askar Ibragimov                                             Fotograf:Julia Schwendner

 

 

                                   

Steampunk Goth, M’era Luna                                                 Cyber Goth, M’era Luna

Fotograf:Holger Bücker                                                           Fotograf:  Julia Schwendner                              

Comunitatea Goth din România cuprinde persoane ce îmbrățișează sub-substiluri diferite

“Scena gotică cuprinde deosebit de multe, să zic așa, sub-subculturi, în sensul că sunt medieval goth, sau metal goth, sau old school și alte, alte variante. Eu îi apreciez foarte mult pe cei old school și chiar ascult foarte mult muzică gotică old school.

Ca și tradiție fiecare și-o face în parte, combină stilurile după bunul plac. În general, în ceea ce privește practica de zi cu zi, ea implică existența unui machiaj sau a unor ținute specifice, o manifestare specifică.” spune Alexandru Ciorbă, „Padre”, gazdă Party / Classic Goth Night with Padre

În cadrul comunității nu se poate pune problema de “uniformă”. Aproape fiecare persoană deține articole vestimentare unice, de la paltoane foarte lungi pe care sunt cusute patch-uri cu Siouxsie and the Banshees, bluze cu mâneci de tip “clopot”, până la pantaloni cu multe buzunare, fermoare și catarame. Unii se încadrează în substilul “tradițional goth” având părul tapat, machiaj întunecat, piercing-uri, geci și fuste din piele, ciorapi plasa rupți și bocanci cu ținte. Aceștia sunt interesați de muzică goth, punk și chiar heavy metal. Alții adopta latura romantică a subculturii, luându-și modelele din romanele lui Bram Stoker și Gaston Leroux. Vestimentația este compusă din multe elemente care dau un aer istoric ținutei. Se remarcă prezența corsetelor  overbust, a bluzelor din dantelă, a mănușilor și a rochiilor foarte lungi, acompaniate de un machiaj ușor întunecat, cu diverse simboluri realizate cu creion dermatograf. Foarte mulți declara că preferă muzică clasică sau coloanele sonore ale diferitelor filme, însă câțiva menționează grupuri muzicale precum Midnight Syndicate și Nox Arcana, ce au melodii preponderent lipsite de versuri cu surse de inspirație variate.

“Eu am început să îmi achizitionez haine de inspirație victoriană încă de la 16 ani. Întâi am cumpărat și purtat corsete asemănătoare celor pe care le purtau femeile în 1800 iar mai târziu, după ce am terminat niște cursuri, mi-am creat mai multe bluze din dantelă și câteva rochii lungi din satin. Am încercat să merg și pe partea de bijuterii, am confecționat câteva broșe și câteva pandantive cu Camee, însă asta a fost tot. Majoritatea prietenelor mele din comunitate au fost încântate de ceea ce realizăm, însă ele preferau să se ducă foarte mult în zona Cybergoth-ului, aveau corsete din PVC și geci pe care coseau diverse patch-uri cu simbolul biohazardului. Își mai achiziționau pantaloni cu diverse catarame și bocanci cu platforme imense.” a declarat  R.T, una dintre membrele comunității gotice din București, România. “O singură amică își mai făcea hainele, însă ea dorea să meargă foarte mult în aria steampunk, să se axeze pe a crea corsete underbust cu catarame și pantaloni scurți mulați și să-și achizioneze acei ochelari mari de pilot.” Confecționarea propriilor haine este una dintre activitățile în care se angajează persoanele din comunitate. Lipsa unei game de magazine tematice, absolvirea unor cursuri în domeniul artelor vizuale și dorința de a avea piese vestimentare unice au fost principalele motive pentru care membrii Comunității Goth au mers în direcția realizării propriilor costume.

 

Piese vestimentare Goth realizate de membrii comunitatii Goth din Romania

 

Însă, acest lucru nu a fost la-ndemana tuturor iar unii indivizi au preferat să se îndrepte către magazinele din Marea Britanie, Germania și Franța. Dintre aceștia, câțiva membri nu doar că au cumpărat diverse haine, însă au participat la festivaluri tematice, precum M’era Luna din Hildesheim, Germania.

România nu se poate lăuda cu un festival de tipul M’era Luna însă faptul că are concerte și petreceri tematice poate reprezenta un început

Interesul crescut pentru muzica Goth și dorința oamenilor de socializare a dus la organizarea  unor concerte și petreceri tematice. Astfel, în anul 2006, la Sibiu lua naștere festivalul Artmania. Cu trupe din sfera Gothic Rock-ului precum HIM și Silentium, festivalul de două zile din centrul orașului a lăsat o impresie plăcută comunității Goth din România. Însă anul 2006 nu a fost singurul an în care goticii s-au reunit la Sibiu. Anul 2007 i-a readus împreună la același festival, de dată această din două motive. Primul motiv fusese lista impresionantă de artiști întrucât Artmania anunța un nou val de trupe din sfera Gothic Rock și Gothic Metal. Al doilea motiv era însă reprezentat de dorința comunității de a se revedea și a discuta. Așadar, festivalul devenise și o punte pentru goticii care se aflau în diverse colțuri ale țării. Totuși, cei mai mulți reprezentanți ai subculturii Goth s-au arătat Sibiului abia în anul 2009, când formația de Gothic Symphonic Metal Nightwish a concertat în cadrul Artmania. După declarațiile unor membrii ai comunității Goth, concertul Nightwish din 2009 a fost unul dintre cele mai impresionante evenimente la care au luat parte. Iar Nightwish a ținut să aducă la cunoștință faptul că publicul din acea noapte a fost încântător, cu ținute și machiaje formidabile.

Patru ani mai târziu de la eveniment machiajele și ținutele goticilor erau apreciate în alt oraș, la un alt tip de întâlnire. Sub numele “Classic Goth Night” în Cluj Napoca avea loc prima seară dedicată goticilor din oraș, împrejurimi și nu numai. Cu invitați speciali, dresscode și muzică Goth întâlnirea a fost un succes, determindu-l pe Padre, gazda evenimentului să ia în calcul posibilitatea organizării celei de-a două întrevederi. Astfel, la o luna distanță, apărea “Goth Night#2” ce avea să se bucure de o atenție sporită din partea goticilor dar și din partea unor persoane ce nu aveau neapărat tangente cu subcultura. Încă o dată, muzica Goth a răsunat până la ore târzii și încă o dată s-a dorit organizarea unei noi întrevederi. Așadar, încet, dar sigur, “Goth Night” a devenit un eveniment lunar, apreciat de clujeni.

Afisul unui eveniment din seria “Classic Goth Nights”, realizat de Alexandru Ciorba/Padre

În scurt timp, preferințele culturale au ajuns cunoscute de către gazdă evenimentului. “Am  învățat preferințele muzicale ale persoanelor care veneau în mod frecvent și am încercat să includ în repertoriu acele piese. Evident există o pregătire în prealabil. Există un fel de dress code. Noi încercăm să realizăm piese noi în materie de outfit-uri, piese pe care să le purtăm cu ocazia party-urilor.” declara Padre, într-un interviu.

Acesta aduce la cunoștință faptul că nu doar în Cluj se organizează astfel de petreceri, ci și în București.

Capitala României își denumește altfel evenimentul. Este vorba despre “Oblivion Sound Wave”, un eveniment organizat aproape lunar în cadrul căruia reprezentații comunității Goth își dau întâlnire, descoperă și redescoperă muzică underground. Oblivion Sound Wave se autointitulează un proiect destinat să promoveze subcultura Goth-Industrial, datând din anul 2010. Cel mai recent eveniment a fost în luna februrie ac, sub deviza: „Returning to #Underground”.

Underground-ul a fost apreciat și de către Renatte, autoarea vlog-ului “RenatteStyle”. Apelând la inventivitate și la o echipa specializată în decorațiuni, aceasta a arătat lumii prin intermediul canalului său de Youtube prima nuntă gotică din România.

Prima nunta Goth din Romania,

RenatteStyle

“Am vrut să transmitem un mesaj. faptul că indiferent de ce ar spune lumea, întotdeauna e bine să faci ceea ce îți place și cum îți place, pentru că doar așa vei atinge fericirea. Și DA, așa cum se vede și în video, a fost și slujba în biserica.(pentru că am fost întrebată de 100 de ori până acum). E atât de surprinzător? Am vrut să lămuresc acest aspect.” a scris această pe contul sau oficial de Youtube.

Totuși, atunci când te abați de la conceptul de normalitate al societății apar diverse reacții și nu toate sunt plăcute

Identificarea că Goth deschide unele porți către lumi atrăgătoare și le închide pe altele, creând multe provocări pentru simpatizanții acestei subculturi. Membrii comunității Goth raportează probleme de integrare în diverse grupuri sociale din cauza aspectului lor atât de ieșit din tipar. Problemele acestea merg uneori departe, împiedicându-i să profeseze în anumite domenii și duc la cazuri tragice precum cel al lui Sophie Lancester, care a fost ucisă în mod brutal de către niște adolescenți doar pentru că se abătea de la ideea lor de normalitate.

Pentru comunitatea din România, cazurile de violență verbală au fost frecvente, acestea debutând odată cu apariția primelor costumații considerate a fi excentrice și vizând populația de tip feminim. Padre consideră că reacțiile de așa natură au apărut tocmai pentru că societatea românească nu era învățată să accepte scenă gotică, menționând rolul pozitiv pe care l-a jucat presă în cazul sau și a comunității Goth din Cluj Napoca: “Nu am pățit niciodată să fiu atacat pe stradă din pricina asta. Cu violență verbală, este altă poveste. Au apărut uneori reacții d-astea dubioase din partea unor oameni care și mie îmi par destul de dubioși. Nu au fost cine știe ce. La serviciu, mi s-a zis o dată “ia-ți liber o jumătate de ora și hai înapoi fără machiaj, cum vii tu de obicei, că nu merge așa. Probabil că majoritatea sesizează că am o anumită vârstă și nu îndrăznesc să îmi spună foarte multe sau să mă atace. Prietenă mea, în schimb, a mai pățit unele lucruri. A primit injurii mai ales din partea rromilor. Bănuiesc că e valabil și pentru alte cazuri. Probabil unele reacții erau pentru că societatea românească nu era învățată să accepte scenă gotică. Când am început să ies, să am anumite apariții la radio și tv, lucrurile s-au schimbat.  Media ne-a ajutat într o măsură.”

Însă Mass Media nu a fost singurul ajutor al comunității. Marcați de anumite reacții și conștienți de faptul că unele aspecte au fost percepute eronat, tot mai mulți indivizi din afară comunității au creat mesaje în spațiul online în care au explicat că diversitatea nu este neapărat un lucru rău pentru România. Apelurile la toleranță au modelat anumite percepții, dar o întrebare a rămas încă pe buzele multor români care nu fac parte din comunitate.

“Oare Goth reprezintă un semn al imaturității?”

Aproape toți membrii comunității din România au devenit atrași de această subcultură în adolescență. Fie că a existat o persoană ce a exercitat o oarecare influență asupra lor, fie că și-au descoperit singuri predilecția către întunecat și macabru, un lucru s-a făcut remarcat: au dorit să rămână neschimbați de-a lungul anilor. Pentru ei Goth a fost și este un stil de viață. Practicile de zi cu zi implică existența unor machiaje, unor ținute specifice și a unor manifestări ieșite din tipare. Foarte mulți indivizi declară că aceste practici fac parte din rutină și că renunțarea la ele i-ar face să se simtă de parcă și-ar pierde identitatea.

Cetățenii români ce nu fac parte din comunitate au însă păreri diferite. Unii spun că nu văd nimic imatur în a te îmbracă în negru și a citi poeme în care sunt descrise întâmplări supranaturale. Mai mult, aceștia apreciază faptul că în secolul XXl există încă persoane care manifestă interes pentru literatură secolului XlX și pentru articolele vestimentare victoriene. Întrebați dacă ar angaja o persoană Goth, cei mai mulți răspund afirmativ, motivând alegerea prin faptul că aspectul fizic nu ar trebui să aibă rol decisiv pentru semnarea contractelor de muncă. Însă nu toate părerile sunt asemeni celor de mai sus. Există cetățeni români care îi cataloghează că fiind imaturi și ciudați și care spun că nu i-ar putea lua în serios sau angaja. În ochii lor, Goth ar trebui să rămână doar o faza adolescentină iar membrii comunității ar trebui să se adapteze în momentul în care ies de pe băncile liceului.

Provocările actuale ale comunității Goth: Va mai fi Goth în România peste zece ani?

Una dintre întrebările pe care și-o pun tot mai multe persoane se referă la viitorul acestei subculturi. În prezent, scenă Goth este compusă din oameni proveniți din diverse medii cu diferite motive de participare. Sentimentul de apartenența la un grup relativ restrâns, în care pot există activități de promovare ale intereselor comune este ceea ce îi leagă pe membrii și îi ajută să facă față presiunilor sociale. Însă viitorul subculturii este pus la îndoială.

În ultimii ani, tot mai mulți tineri au devenit atrași de nonconformismul și ideile de schimbare sociale ale subculturii Hipster. Cu melodii din sfera alternative rock și vestimentație mai puțîn întunecată, dar și cu dorințe de a participa la evenimente cât mai variate- de la expoziții de artă, până la proteste- Hipsterii au devenit o comunitate unită, apreciată de societatea românească.

Dar nu doar subcultura Hipster face concurență subculturii Goth. De curând, foarte mulți tineri au fost atrași de muzică psychedelic trap, un subgen al muzicii trance. Aceștia au preferat să ia parte la petreceri și festivaluri în cadrul cărora acest subgen este ascultat și să adopte o vestimentie mai puțîn iesita din tipare.

Și festivalurile Black Metal care au adus în față românilor nume precum Taake și Kampfar au contribuit la cooptarea unui segment de populație tânăra. Astfel, unii dintre ei au înlocuit pocalele în formă de cranii cu cornuri vikinge și bluzele victoriene cu tricourile sau longsleeve-urile pe a căror suprafețe se regăsesc artwork-urile diferitelor formații.

Cu toate acestea, membrii actuali ai comunității spun că Goth își poate reveni, în timp, dacă va există o mai bună promovare a ideilor ce stau la baza acestui stil de viață. Pentru acest lucru, se urmărește realizarea unor producții cinematografice inspirate din viețile goticilor și inchierierea unor spații  mai multe orașe ale României în care să se poată desfășura petreceri tematice.

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lifestyle

SIMAVI a sărbătorit Ziua Internațională a Francofoniei la Bruxelles

Publicat cu

pe

SIMAVI a marcat Ziua Francofoniei la Bruxelles printr-un concert extraordinar, alături de Ambasada României în Regatul Belgiei și Institutul Cultural Român.

Partenerii constanți în realizarea acestor acțiuni sunt Reprezentanța Organizației Internaționale  a Francofoniei pe lângă UE și Grupul Ambasadorilor Francofoni de la Bruxelles, dar anul acesta li s-a alăturat și compania românească de IT Software Imagination & Vision (SIMAVI).

AdvertisementAlexandru Coșbuc-Ionescu, Vicepreședinte SIMAVI: “Suntem onorați să putem promova atât software românesc, cât și artiști români la Comisia Europeană.”

Această declarație vine în contextul în care SIMAVI este compania IT românească care furnizează servicii software principalelor organizații ale CE.

„Colaborarea noastră cu reprezentanții Europei de la Bruxelles din ultimii 15 ani, ca furnizor de proiecte de eLearning pentru specialiștii Directoratelor Generale, este completată astăzi de o nouă dimensiune – aceea de susținători ai valorilor culturale francofone”, a adăugat Vlad Zaharia, Territory Manager EMEA Region la SIMAVI.

Cu această ocazie, gazdele și invitații au marcat 31 de ani de la aderarea României la OIF și au reamintit importanța valorilor francofoniei, țara noastră fiind desemnată în 2007 de către Secretarul General al Francofoniei, “stat-far al francofoniei” în regiunea Europei Centrale și de Est.

În seara zilei de 13 martie 2024 a avut loc excepționalul concert „L’amour en heritage”,  susținut de soprana Irina Baianț, actorul și tenorul Adrian Nour și de Andrei Tudor, în calitate de compozitor, dirijor și pianist, artiști foarte cunoscuți atât în lumea muzicală a României, cât și peste hotare.

La Muzeul de Artă și Istorie din capitala Belgiei, în fața unei săli pline, cei trei artiști celebri au cântat arii muzicale franco-române, abordând stiluri variate, de la melodii franceze celebre la reinterpretări din folclorul românesc.

Repertoriul bogat, interpretat cu măiestrie și sensibilitate de cei trei artiști, a încântat o audiență vastă, formată din  reprezentanți ai corpului diplomatic, reprezentanți ai mediului de afaceri din Belgia, precum și ai comunității românești, programul concertului „L’amour en heritage” fiind special conceput pentru a atrage un public larg.

Citește mai departe

Lifestyle

Ministerul Culturii, condus de Raluca Turcan, a luat decizia ca, de 1 decembrie, intrarea în muzee să fie gratuită

Publicat cu

pe

Ministerul Culturii, condus de Raluca Turcan, a luat decizia ca, de 1 decembrie, intrarea în muzee să fie gratuită. 

De “1 Decembrie Cultural”, accesul în reţeaua muzeelor din subordinea Ministerului Culturii este gratuit pentru toţi vizitatorii.

Iată care sunt teatrele, muzeele, bibliotecile, filarmonicile, teatrele de operă şi operetă care invită publicul să sărbătorească împreună 1 Decembrie Cultural în BUCUREȘTI: 

  • Artexim;
  • Biblioteca Naţională a României;
  • Centrul Naţional al Dansului;
  • Centrul Naţional de Artă „Tinerimea Română”;
  • Corul Naţional de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”;
  • Filarmonica „George Enescu”;
  • Institutul Naţional al Patrimoniului;
  • Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare;
  • Muzeul Naţional „George Enescu”;
  • Muzeul Naţional al Hărţilor şi Cărţii Vechi;
  • Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti”;
  • Muzeul Naţional al Ţăranului Român;
  • Muzeul Naţional Brătianu;
  • Muzeul Naţional de Artă Contemporană;
  • Muzeul Naţional de Istorie a României;
  • Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”;
  • Muzeul Ororilor Comunismului în România;
  • Opera Naţională Bucureşti;
  • Teatrul Muzical Ambasadorii;
  • Teatrul Naţional Bucureşti „I.L. Caragiale”;
  • Teatrul Naţional de Operă şi Musical „Ion Dacian”.

1 Decembrie Cultural în ȚARĂ va fi organizat la:

  • Centrul Cultural Topliţa;
  • Complexul Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi;
  • Muzeul Naţional Bran;
  • Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni;
  • Muzeul Naţional Brukenthal din Sibiu;
  • Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei din Cluj-Napoca;
  • Muzeul Naţional Peleş din Sinaia;
  • Opera Naţională Română din Cluj-Napoca;
  • Opera Naţională Română din Timişoara;
  • Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara;
  • Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi;
  • Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” din Constanţa;
  • Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova.

Românii din diaspora au ocazia să sărbătorească Ziua Națională prin instituțiile ce vor organiza evenimente în mai multe orașe la nivel internațional, după cum urmează:

  • Centrul Național de Artă Tinerimea Română – Madrid și Barcelona, Spania;
  • Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” – Washington, New York, Chicago și Seattle – Statele Unite ale Americii;
  • Filarmonica „George Enescu” – Roma, Italia;
  • Muzeul Național „George Enescu” – Haga, Țările de Jos (eveniment organizat în parteneriat);
  • Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” – Rabat, Maroc;
  • Teatrul Muzical Ambasadorii – Bratislava, Slovacia; Chișinău și Ialoveni, Republica Moldova.
Citește mai departe

Lifestyle

Sibiul, din nou în centrul activității culturale

Publicat cu

pe

Tot mai multe evenimente culturale, la care participă mii de oameni, au loc la Sibiu. În weekend, la Sibiu a avut loc Concertul MANIFEST, unul dintre mai ambițioase proiecte ale Asociației Culturale Play.

Ministrul Culturii, Raluca Turcan, afirmă că muzica face punte între minte şi suflet, iar peste 10.000 de copii din Sibiu, alături de părinții lor, sunt beneficiarii anuali direcţi ai proiectelor si programelor de educație culturală şi artistică ale asociatiei.

“Muzica face punte între minte și suflet!

Sute de oameni au pus mâna pe chitară, au atins corzile la unison, în cadrul celui mai ambițios proiect al Asociației Culturale Play – Concertul MANIFEST.

Peste 10.000 de copii din Sibiu, alături de părinții lor, sunt beneficiarii anuali direcţi ai proiectelor si programelor de educație culturală şi artistică ale asociatiei.

Studiul muzicii, orele de repetiții, emoția prezentării unei melodii în fața publicului, bucuria unui rezultat remarcabil obținut alături de colegi și profesori sunt momente pe care mi le amintesc cu drag și care au avut o contribuție esențială în formarea mea ca adolescent.

Asocierea dintre bucuria muzicii și programele educaționale colaborative reprezintă un pilon esențial pentru dezvoltarea noastră culturală și artistică și încurajez de multă vreme astfel de inițiative.

Cu atât mai mult, din postura de ministru al Culturii, mi-am dorit să susțin proiectul „Pune mâna pe chitară”, pentru că acest instrument are puterea de a ne aduce împreună peste barierele de generație.  Cred că șansa  tinerilor de a studia și de a împărtăși pasiunea pentru muzică alături de mentori și profesioniști reputați este o experiență deosebită în această etapă a vieții.

Tinerilor muzicieni le doresc să-și păstreze și dezvolte iubirea pentru muzică, dorința de a deveni mai buni și perseverența de a-și urmări visurile și de a-și împlini potențialul!

Felicit organizatorii, Asociația Culturală Play, pentru munca neobosită și mulțumesc Muzeului Astra, gazda Festivalului Sibiu Guitar Meeting și domnului Ciprian Ștefan pentru sprijinul constant și deplin pe care îl acordă evenimentelor culturale de calitate”, a scris Raluca Turcan pe Facebook.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare