Social
Cetăţenii aflaţi în imposibilitate de plată primesc consiliere din partea ANPC
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) consiliază cetăţenii aflaţi în imposibilitate de plată, pentru a alege procedura adecvată care poate să soluţioneze impasul financiar în care se află, conform Legii Insolvenţei Persoanelor Fizice, a anunţat miercuri instituţia, scrie Agepres.
„Aşa cum prevede legea, insolvenţa este acea situaţie în care o persoană nu mai dispune de banii necesari pentru a-şi achita datoriile (rate bancare, impozite, restanţe la asociaţiile de proprietari) şi înregistrează întârzieri de plată mai mari de 90 de zile”, se menţionează în comunicat.
Astfel, angajaţii Direcţiei de Insolvenţă, din cadrul ANPC, oferă consultanţă gratuită persoanelor care îndeplinesc această condiţie de bază şi îi consiliază cu privire la procedura cea mai potrivită, în conformitate cu situaţia în care se regăsesc aceştia: procedura pe baza planului de rambursare, procedura prin lichidare de active, procedura simplificată de insolvenţă.
Potrivit sursei citate, fiecare dintre aceste tipuri de insolvenţă sunt în avantajul debitorilor deoarece, pe parcursul derulării acestora, există o protecţie faţă de creditori, şi anume: sunt suspendate executările silite asupra bunurilor şi veniturilor, este suspendată curgerea dobânzilor sau a penalităţilor, este asigurat un nivel de trai rezonabil conform legislaţiei în vigoare (coşul minim de cumpărături).
„Persoanele interesate se pot prezenta la sediul ANPC sau la comisariatele din teritoriu si vor fi consiliaţi cu privire la alegerea unei proceduri ce poate fi urmată de aceştia, la modul în care trebuie să fie întocmit dosarul ce trebuie depus spre aprobarea Comisiilor Teritoriale de Insolvenţă şi, nu în ultimul rând, la explicarea modului de completare a cererii de intrare în insolvenţă”, se mai spune în comunicat.
ANPC îndeamnă cetăţenii care se confruntă cu astfel de dificultăţi financiare să se adreseze comisariatelor teritoriale de pe raza judeţului de domiciliu pentru identificarea unei soluţii a situaţiei sau să consulte informaţiile, pe acestă temă, de pe site-ul instituţiei.
Social
Raluca Turcan, un nou apel la adresa ministrei mediului: „Luați măsuri ferme pentru a proteja viața cetățenilor, oamenii au ajuns la disperare în Sibiu, Argeș, Prahova sau Brașov. Liderul PNL cere ministerului să analizeze inclusiv posibilitatea de a reintroduce vânătoarea la urs. Cifrele pagubelor sunt cutremurătoare
Raluca Turcan cere măsuri urgente pentru gestionarea situației urșilor. Într-un mesaj public pe pagina sa de Facebook, deputata de Sibiu atrage atenția asupra numărului tot mai mare de incidente cu urși în județe precum Sibiu, Argeș, Brașov și Prahova.
Raluca Turcan susține că politica Ministerului Mediului privind controlul acestei specii „nu dă niciun fel de rezultate”, iar consecințele sunt dramatice: atacuri asupra oamenilor și pagube de milioane de euro.
Aceasta îi solicită ministrului mediului, Diana Buzoianu, adoptarea unor măsuri ferme înainte ca situația să genereze noi tragedii:
- creșterea cotei de prevenție, chiar dacă decizia este „nepopulară”, dar necesară pentru siguranța comunităților;
- simplificarea procedurilor de extracție a urșilor prezenți în localități, pentru a elimina blocajele birocratice și temerile legate de posibile repercusiuni penale.
Ea a prezentat și date îngrijorătoare privind situația din Sibiu:
- efectivele de urși au crescut de la 763 în 2018 la peste 1.300 în 2025, de peste trei ori mai mult decât nivelul considerat optim;
- despăgubirile plătite de stat pentru pagube au ajuns la aproape 1 milion de lei în 2023, în timp ce daunele neacoperite s-au înmulțit, incluzând distrugeri de mașini, stâne sau magazii;
- numărul de ședințe ale comisiilor de despăgubiri a crescut semnificativ, de la 141 în 2022 la 200 în 2025.
În cazul în care aceste măsuri nu vor fi suficiente, Raluca Turcan consideră că Ministerul Mediului trebuie să ia în calcul reintroducerea vânătorii la urs.
„Este de datoria oamenilor politici să își asume măsuri curajoase pentru a proteja viața cetățenilor. Chiar dacă ele se vor lovi de un val puternic de contestare publică, vor salva viețile multor oameni din localitățile României”, a transmis deputata liberală.
Internațional
Studiu: Poluarea aerului cauzată de incendii este asociată cu 1,5 milioane de decese anual, la nivel mondial
Poluarea aerului cauzată de incendii este legată de peste 1,5 milioane de decese anual, la nivel mondial, potrivit unui studiu publicat în The Lancet, citat de dw.com.
Majoritatea deceselor sunt înregistrate în țările în curs de dezvoltare, se mai arată în studiu.
Numărul deceselor cauzate de poluarea aerului va crește în următorii ani
Numărul deceselor va crește în următorii ani pe fondul schimbărilor climatice, care fac ca incendiile de pădure să fie mai frecvente și mai intense.
Cercetătorii internaționali au analizat datele existente, cu privire la incendiile de pădure care fac adevărate ravagii în natură, dar și datele referitoare la arderile de teren practicate în agricultură pentru curățarea câmpurilor.
Peste 1,5 milioane de decese sunt asociate, anual, cu poluarea aerului din cauza incendiilor
Timp de 19 ani, mai exact din anul 2000 și până în 2019, cercetătorii au constatat că aproximativ 450.000 de decese pe an din cauza bolilor de inimă au fost strâns legate de poluarea aerului cauzată de incendii.
Totodată, alte 220.000 de decese din cauza bolilor respiratorii ar putea fi atribuite fumului și particulelor eliberate în aer de incendii.
La nivel mondial, un total de 1,53 milioane de decese din toate cauzele au fost asociate cu poluarea aerului cauzată de incendii, potrivit studiului.
Cele mai frecvente decese au loc în țările sărace
Spre exemplu, un număr record de arderi ilegale ale terenurilor agricole din nordul Indiei este parţial responsabil pentru norul de poluare cu aspect apocaliptic, cu concentraţii de microparticule nocive mult peste standardele internaţionale de sănătate, care acoperă capitala indiană, mai arată studiul.
Autorii studiului atrag atenția că ar trebui să se ia în calcul „acțiuni urgente” pentru a face față numărului mare de decese cauzate de incendii. Totodată, aceștia vorbesc și despre „nedreptatea climatică” cu care se confruntă țările sărace.
Câteva mijloace de evitare a fumului de la incendii sunt îndepărtarea de zona cea mai poluată, utilizarea purificatoarelor de aer și a măștilor, precum și rămânerea în casă. Chiar și așa, aceste mijloace nu sunt accesibile locuitorilor din aceste țări, mai arată cercetătorii.
Social
Paşaportul simplu electronic va fi livrat gratuit la orice adresă de pe teritoriul României, de la 1 ianuarie
Direcția Generală de Pașapoarte a anunțat că de la 1 ianuarie 2025, pașaportul simplu electronic va fi livrat gratuit la orice adresă de pe teritoriul României. Până în prezent, pașapoartele simple electronice erau livrate în schimbul contravalorii de 15,00 lei (TVA inclus).
„În prezent, paşapoartele simple electronice sunt livrate doar la adresa de domiciliu a solicitanţilor, în schimbul contravalorii de 15,00 lei (TVA inclus). Însă, începând cu data de 1 ianuarie 2025, cetăţenii care vor solicita eliberarea unui paşaport simplu electronic vor avea posibilitatea de a opta, la momentul depunerii cererii, pentru livrarea acestuia, gratuit, la orice adresă de pe teritoriul României. Acest serviciu nu determină modificări ale costului paşaportului simplu electronic, contravaloarea acestuia rămânând neschimbată”, a transmis, marţi, MAI, într-un comunicat de presă.
Paşaportul simplu electronic va fi livrat gratuit la orice adresă de pe teritoriul României
Cetăţenii vor putea solicita livrarea paşaportului simplu electronic nu doar la adresa de domiciliu, ci la orice altă locaţie convenabilă aleasă.
„Această măsură este adaptată nevoilor cetăţenilor şi continuă demersurile de modernizare şi digitalizare a serviciilor publice oferite de structurile de paşapoarte, cu sprijinul Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională” – S.A., având ca obiectiv principal reducerea timpului şi a efortului necesar pentru obţinerea paşapoartelor româneşti. Solicitanţii de paşapoarte simple electronice care vor depune cererile în data de 03 ianuarie 2025, vor putea ridica documentele de călătorie de la ghişeele de paşapoarte începând din data de 10 ianuarie 2025 sau, în funcţie de opţiunea acestora, vor putea beneficia, fără niciun cost, de serviciul de expediere la orice locaţie indicată în momentul depunerii cererii, astfel cum am precizat mai sus”, a mai trasmis sursa citată.
Costul pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic pentru persoanele care au împlinit vârsta de 12 ani este de 258 lei, iar costul unui paşaport simplu electronic pentru persoanele care nu au împlinit vârsta de 12 ani este 234 lei.
-
Politică11 luni înainteMarcel Ciolacu a prezentat trei facturi pe TikTok, susținând că reprezintă plata zborurilor cu avioanele Nordis. Boarding Pass: „E puţin probabil ca aceste facturi să fi fost emise în anul 2022, când au avut loc zborurile”
-
Business4 luni înainteContraoferta nu blochează concurența. Confuzia președintelui Consiliului Concurenței riscă să penalizeze exact ceea ce ar trebui încurajat
-
Business4 luni înainteReci, comuna transformată de o fabrică ecologică de cherestea: investiție de 175 de milioane de euro
-
Politică8 luni înainteRaluca Turcan solicită reducerea numărului de ursi, pentru a preveni atacurile asupra oamenilor
