Connect with us

Publicat cu

pe

Mediul online facilitează dezvoltarea relațiilor între oameni. Un studiu publicat în „Procedings of the National Academy of Sciences” arată că persoanele heterosexuale sunt mai susceptibile pentru a întâlni un partener romantic în mediul online decât prin contacte directe în viața reală. Aplicațiile de dating, precum Tinder, înregistrează cifre uluitoare în privința numărului de utilizatori.

Tinder

Concepută cu o interfață simplă, ușor de folosit, aplicația sortează utilizatorii în funcție de locație. Astfel, aceasta permite persoanelor interesate de dating online să se cunoască între ele și să stabilească întâlniri. În momentul în care unui individ îi este prezentată fotografia unei persoane din proximitatea sa geografică, acesta poate să gliseze spre dreapta- „like/ îmi place”-,sau spre stânga- „pass/ trec la următorul utilizator”. Dacă doi utilizatori se plac unul pe celălalt, se consideră „match” iar aceștia pot discuta pe chat-ul aplicației.

Văzut din afară, Tinder poate fi perceput ca o soluție pentru oamenii care își doresc o relație. Odată ce intri în lumea sa, poți constata mai multe chestiuni pro și contra dating-ului online.

Așadar care sunt lucrurile învățate în urma utilizării aplicației?

  1. Nu trebuie să te prezinți într-un fel pompos pentru a atrage persoane

Unul dintre secretele aplicației este minimalismul. Pe Tinder nimeni nu are nevoie de prezentări ample în care sunt consemnate serii întregi de calități și defecte. O simplă fotografie și câteva cuvinte sau emoji sunt de ajuns. Prima impresie joacă un rol important în cazul aplicației de dating deoarece după vizualizarea pozei, utilizatorul trebuie să decidă dacă să intre sau nu în contact cu persoana prezentată. În cele mai multe cazuri, curiozitatea împinge oamenii către pasul următor și anume conversația pe chat-ul aplicației.

  1. Un zâmbet îți crește considerabil șansele de a interacționa cu cât mai mulți oameni

Nimeni nu vrea să iasă cu o persoană care nu este distractivă. Cum fotografia este cartea de vizită a unui utilizator Tinder, aceasta ar fi de preferat să îl arate zâmbind. Astfel, tot mai multe persoane vor dori să interacțíoneze cu acesta.

  1. Respingerea în baza aspectului fizic este o teamă constantă în rândul tinerilor

Tot mai mulţi adolescenţi care îşi fac cont pe Tinder preferă să îşi alcătuiască o galerie cu poze de grup. Considerându-se neatractivi din punct de vedere fizic, aceştia induc în eroare utilizatorii care glisează spre dreapta neştiind exact cu care dintre persoanele aflate în fotografii comunică.

  1. Prejudecățile duc adesea la scurtarea conversațiilor

O parte semnificativă a utilizatorilor preferă să exploateze subiecte diverse. Pudoarea și impresiile despre vreme nu asigură o conversație lungă. Totodată atacarea unor comunități precum LGBT nu aduce faimă nimănui, ci mai degrabă conduce la „pass”.

Tinder oferă comunității LGBT libertate de exprimare. Anul trecut, aplicația anunța că oamenii vor putea selecta până la trei termeni care descriu cel mai bine orientarea lor sexuală într-o casetă numită simplu „Orientation/Orientare sexuală”, conform CNN.

  1. În mediul online, persoanele sunt dezlănțuite. Față în față, timiditatea își spune cuvântul

Majoritatea oamenilor se simt mult mai confortabil atunci când își descriu fanteziile pe un chat de dating. Lucrurile se schimbă însă în momentul în care utilizatorii se întâlnesc în realitate. Dacă pe Tinder aceștia sunt capabili să stea ore-n șir pentru a scrie și rescrie despre anumite chestiuni din sfera aceasta, față în față, utilizatorii popularei aplicații sunt mult mai rezervați.

  1.  Multe persoane se tem de relații serioase

Deși utilizează o aplicație de dating, oamenii fug de angajamente. O persoană din trei optează pentru flirturi și maxim o întâlnire fugitivă între patru ochi. Anumiți indivizi chiar aleg să descrie motivele pentru care privesc cu frică o relație serioasă. Cauza frecventă menționată de către aceștia este nereușita în relația precedentă.

  1. Creșterea numărului de urmăritori și al numărului de aprecieri pe rețelele de socializare reprezintă un motiv pentru care lumea își face cont pe Tinder

În ziua de astăzi, oricine vrea să aibă cât mai mulți urmăritori și cât mai multe aprecieri pe Facebook, sau pe Instagram. Cum  erele „#followforfollow” și „#likeforlike” au apus, utilizatorii de pretutindeni sunt nevoiți să se adapteze. Prin urmare, o parte dintre aceștia migrează pe Tinder în speranța de a discuta cu persoane dornice de a împărți follow și like în stânga și-n dreapta.

  1. Dacă cineva pare perfect din toate punctele de vedere, înseamnă că ascunde ceva

Imaginea omului ideal este ușor de construit pe chat-ul aplicației. Orice persoană poate părea empatică în momentul în care primește detalii despre cum a eșuat relația utilizatorului sugerat de Tinder. Oricine poate căuta pe internet câteva cuvinte despre „Pisica lui Schrödinger” și le poate rescrie în chat din dorința de a părea interesat și de alte subiecte înafară de sex. Odată puși față în față, lucrurile se schimbă pentru potențialii parteneri. Oamenii sunt avansați într-un domeniu și începători în altul. Nimeni nu poate deține cunoștințe despre orice.

  1. Cu cât ai mai puține așteptări pentru prima întâlnire, cu atât mai bine pentru tine 

Tinder este aplicația în care utilizatorii își pot crea o imagine strălucitoare iar lumea reală este locul în care aceasta pălește. Uneori, anumite detalii importante, între care starea civilă a persoanelor, nu sunt furnizate decât pe parcursul întâlnirii față în față. Totodată, interesul manifestat în mediul online poate să nu fie același cu interesul manifestat la fața locului.         

  1. Cunoscuții tăi se pot simți la fel de singuri ca tine

Pe Tinder, oamenii sunt sugeraţi unii altora în funcție de proximitatea geografică. Acest lucru poate conduce la descoperirea că anumiți cunoscuţi ai utilizatorilor folosesc aplicația de dating. În lumea Tinder, nimic nu este considerat mai dubios decât să fii nevoit să dai ,,pass” fostului coleg de liceu, sau vecinului de la parter.

Aplicația -atât de populară mai ales în rândul tinerilor-, se dezvoltă pe zi ce trece. Un buton de panică a fost implementat de curând pentru întâlnirile care iau o întorsătură neașteptată. Conceput după modelul butonului de siguranță Uber, noul feature are menirea de a alerta autoritățile şi de a le furniza acestora date esențiale pentru localizarea persoanelor ale căror întâlniri devin periculoase.

Decizia implementării butonului de panică a fost luată după ce în toată lumea a crescut numărul persoanelor care au raportat că au fost violate la prima întâlnire stabilită pe o aplicație de dating.

Cu măsuri de siguranță, Tinder continuă să fie accesat de milioane de persoane. Totodată, cele mai recente date furnizate de către App Annie şi preluate de către CNBC arată că din 8 martie a.c numărul persoanelor active a crescut considerabil. Acest fapt se datorează în mare parte perioadei de izolare voluntară impusă de criza de sănătate COVID-19.

Încurajând utilizatorii să respecte măsurile dispuse de autorități, Tinder a oferit gratuit un feature numit Passport. Astfel, până la sfârșitul lunii aprilie, persoanele care foloseau aplicația puteau să se conecteze cu oameni din alte ţări.

Însă rămâne de văzut dacă oamenii din întreaga lume se pot îndrăgosti fără a se cunoaște faţă în faţă.

 

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lifestyle

Liber la plajă, dar cu restricții

Publicat cu

pe

Redeschiderea plajelor de la 1 iunie vine la pachet cu câteva reguli de prevenire a infectărilor cu COVID-19: trebuie respectată distanțarea socială, rezervările la hotel/ pensiuni se fac în prealabil, accesul la plajele publice este liber, iar la cele private se va face prin oferirea datelor de contact.

„Pe plajă nu e nevoie de declarație (declararea datelor de contact), dacă te duci cu prosopul. Plaja e la liber, dacă păstrezi limita de siguranță. Când intri în zona de șezlon, acolo trebuie să declari.

Va fi imposibil pentru Ministerul de Interne să gestioneze întreaga plajă de la Sulina la Vamă.

Rămâne la latitudinea fiecăruia respectarea regulilor, să ne spălăm pe mâini, să respectăm igiena și să păstrăm distanța socială.

Nu cred că vor fi mai mulți polițiști pe plajă, poate de la 1 iulie se vor mai relaxa măsurile. Poliția a avut mereu întâi un rol de prevenție, i-a sfătuit pe oameni, doar dacă nu s-au respectat măsurile au dat amenzi”, a explicat la Digi24 Cristian Bărhălescu, vicepreședinte ANAT.

Persoanele care vor să meargă însă la plajele concesionate trebuie să își facă rezervare online sau telefonic.

Reguli pe plajă din 1 iunie

Șezlongurile vor fi așezate la o distanță de 2 metri, iar turiștii vor avea culoare unidirecționale pentru deplasare. Pentru estimarea capacității plajei se vor folosi proiecții de date anterioare, iar plaja va fi monitorizată în mod constant.

Dacă limitele capacității plajei vor fi depășite, accesul va fi restricționat.

În plus, se va evita servirea de produse neambalate, fiecare produs va fi servit individual, iar servirea se face fără deplasarea clienților în punctele de servire.

Pe plajele neconcesionate, administrația publică locală va răspunde de menținerea regulilor de distanțare fizică și evitarea aglomerărilor.

Sensul pentru zonele de intrare și de ieșire va fi semnalizat corespunzător.

Scaunele, șezlongurile trebuie folosite individual, iar înainte și după utilizare se dezinfectează.

Citește mai departe

Lifestyle

Ieșitul la terasă, doar pe bază de rezervare

Publicat cu

pe

Noile regulile de funcționare a teraselor implică rezervări și oferirea datelor de contact ale persoanelor, pentru ca acestea să poată fi ușor contactate în cazul în care apar cazuri de coronavirus la respectivul local. Aceste informații vin din partea lui Robert Chioveanu, președinte al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), care a declarat pentru Digi24 că vor fi necesare doar datele unui singur client de la masa rezervată și nu vor fi cerute date de pe cartea de identitate.

În ordinul comun semnat cu Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei există această cerință, existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților. Nu luăm date din buletin. Și înainte exista un registru în care erau trecute rezervările, acum e necesar fiindcă în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire în rândul clienților care au stat la terasă, e foare ușor, când se face ancheta epidemiologică, să fie găsiți cei care erau pe terasă”, a spus Robert Chioveanu.

Acesta a precizat că în registru va fi notat numele, prenumele și numărul de telefon al celui care face rezervarea.

Dacă avem patru cliei, atunci se trece numele celui care face rezervarea și doar atât. Se știe data, ora, și maspentru care a făcut rezervarea”, a spus el, adăugând că nu vor fi cerute copii după buletin.

Șeful ANSVSA spune că vor fi făcute verificări dacă pe terase sunt respectate măsurile decise de autorități.

Acolo unde se vede clar că sunt aglomerări și oamenii nu respectă aceste cerințe, acolo se vor lua măsuri imediate pentru asigurarea distanțării fizice în rândul clienților”, a spus Chioveanu.

El a adăugat că terasele nu vor fi automat închise dacă se constată că lucrurile nu sunt respectate.

În urma acestor controale avem și rolul de a consilia, de a îndruma acei operatori care au deschis terasele. Lucrul acesta l-am făcut de două săptămâni, de la instituirea stării de alertă. Trebuie să înțelegem cu toții că asigurarea distanțării fizice în rândul clienților și a angajaților trebuie să fie aplicată ca o măsură și alături de celelalte măsuri specifice, pe care l-am trecut în ordinul comunDiscutăm de 3 săptămâni despre aceste măsuri, am explicat toate aceste cerințe speciale, pentru că sunt măsuri speciale pentru această perioadă”, a mai spus Chioveanu.

Citește mai departe

Lifestyle

Cumpărăturile online, aliat al pandemiei

Publicat cu

pe

Statul acasă nu i-a oprit pe oameni din a face cumpărături. Starea de urgență i-a îndemnat pe oameni să achiziționeze din mediul online de la electrocasnice și haine, până la mâncare și produse de îngrijire personală, Și modul în care oamenii își plătesc facturile s-a schimbat. Dacă până acum majoritatea românilor achitau facturile în numerar, starea de urgență a contribuit la modificarea acestui obicei.

Datele publicate de o aplicație de fintech arată că numărul tranzacțiilor efectuate la retailerii online de fashion a crescut în medie cu 204%, în timp ce valoarea totală a fost cu 213 procente mai mare în perioada 15 martie -15 mai 2020 față de cea înregistrată în ianuarie și februarie, transmite Digi24.

Creșteri importante s-au înregistrat și în domeniul produselor cosmetice și de îngrijire personală.

Pentru că saloanele au fost închise pe perioada stării de urgență, românii au găsit un aliat în Internet și au comandat online produsele preferate. Aceștia au cheltuit astfel peste 1,27 milioane de euro, cu o creștere de 205% a numărului de tranzacții și o valoare mai mare cu 289%.

Divertismentul online a rămas un interes major pentru români. Cheltuielile în acest sens au depășit 17 milioane de euro în timpul stării de urgență, cu un număr al tranzacțiilor mai mare cu 74% și o valoare în creștere cu 81%. Jocurile online au reprezentat vedeta segmentului.

În perioada de izolare, românii și-au redecorat locuințele și au achiziționat noi dispozitive electronice. Numărul total al tranzacțiilor la comercianții de produse pentru decorarea locuinței a crescut cu 168%, în timp ce valoarea lor totală a depășit 3,3 milioane de euro în perioada stării de urgență. În privința dispozitivelor electronice s-a înregistrat o creștere medie cu 345% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu 390%.

Vizitele la supermarket au fost mai rare, dar oamenii au cumpărat mai multe alimente.

Utilizatorii aplicației fintech din România au cheltuit peste 20 de milioane de euro pe alimente, în creștere cu 25% față de perioada anterioară, dar numărul tranzacțiilor a fost mai mic cu 11 procente.

Deși majoritatea românilor achitau facturile în numerar, starea de urgență a contribuit la schimbarea acestui obicei. Numărul de tranzacții a crescut cu 41% și valoarea acestora a avut un avans de 44%.

Citește mai departe

Facebook

Articole Populare