Connect with us

Publicat cu

pe

autor: Gabriela Nicolaescu

Când ne gândim la Suedia, poate ne vine în minte ideea unei țări civilizate. Sau poate a unei țări asociate cu frigul. Sau poate doar a unei țări mult prea îndepărtate pe hartă de noi ca să ne pese. Oricum ar fi, curioși suntem din fire de capra vecinului, așa că iată 10 lucruri interesante și/sau ciudățele despre vecinii noștri din nordul Europei.

 sursa: https://euobserver.com/nordic/136959)

Ziua-i și noaptea-i… zi?

Având o parte din teritoriu în zona Cercului Polar de Nord, Suedia le oferă locuitorilor ei lumină din belșug vara și nu chiar atât de multă iarna. Deci, dacă plănuiești să stai acolo în anotimpul cald, fii sigur că ai la tine cele mai bune jaluzele, căci se va întuneca doar cât să îți dea speranță pe la un 23, iar pe la 23:30 deja „răsare” iar soarele. Astfel că, dacă Shakespeare ar fi fost suedez,„Visul unei nopți de vară” ar fi devenit de mult„Visul unei zile de vară”. Pe același principiu, presupusul Shakespeare suedez ar fi avut o întregă iarnă să viseze, căci în anotimpul rece întunericul predomină și pe timp de „zi”.

 Atenție, pieton la orizont!

 Iar când noaptea-i noapte pentru o perioadă atât de lungă, e bine să ne facem văzuți în fața șoferilor. Suedezii au adesea agățate de genți ori de fermoarele gecilor brelocuri reflectorizante, pe care le găsim în orice supermarket, într-o gamă largă de forme și modele. Deci, accesorizarea nu va fi o problemă

Povestea din fereastră

Având în vedere că un celebru magazin internațional de mobilă și accesorii de interior are ca țară de origine Suedia, nu este de mirare că aceștia au și un stil bine definit în ceea ce privește designul interior. Totuși, un detaliu iese în evidență la mai toate ferestrele, fie că vorbim de case, apartamente sau instituții. Dacă noi suntem obișnuiți să ne așezăm lampa pe birou sau poate pe noptiera de lângă pat, iată că suedezii îi găsesc acesteia și un loc de onoare, pe pervaz, de cu seară fiind întotdeauna aprinsă. Acest obicei își are începutul în tradiția veche, când oamenii luminau calea celorlalți spre biserica din sat, aprinzând lumânări la geam.

sursa: https://swedely.com/2014/02/21/a-light-in-the-window/

Ca în familie

Colindând puțin prin cartierele de case ale suedezilor, putem observa o alegere ce, pentru noi, poate părea un pic ciudată: lipsa gardurilor înalte. În timp ce noi preferăm intimitatea și ne înconjurăm proprietatea cu un gard serios, cel al nordicilor nu depășește un metru înălțime. Astfel că, aceștia par să nu aibă nicio problemă ca vecinii lor (sau trecătorii) să tragă câte o privire în curtea sau în casa lor.

sursa: https://japanpropertycentral.com/2011/07/sweden-hills-hokkaido/

În acceași mare familie

Păstrând ideea încrederii în ceilalți, suedezii nu se sfiesc să își lase bicicletele, skateboardurile sau trotinetele copiilor, grătarele sau accesorile de tot felul afară, peste noapte, fară nici un fel de protecție. Ba mai mult, iarna, pe marginea drumului poți vedea din loc în loc mănuși agățate sau acostate undeva la vedere, semn că cel care le-a pierdut din întămplare are o sansă să le recupereze. Nici lucrurile de valoare nu sunt păstrate de „norocoșii” care le găsesc, un telefon mobil rătăcit în autobuz, de exemplu, ajungând înapoi în mâinile posesorului neatent.

sursa: https://velosock.com/blogs/blog/practical-tips-for-storing-your-ride-in-a-garage-or-a-bicycle-shed

Un pahar cu apă, vă rog!

Având în minte imensul raft cu sticle de apă din supermarketurile românești, cel al suedezilor ni se va părea apă de ploaie, ca să menținem tematica de H2Oși în glume. Totuși, aceștia nu consumă apa de ploaie, ci pe cea de la robinet, care este foarte curată și bună de băut. În supermarketurile mici s-ar putea să nici nu găsim apă plată îmbuteliată, ci doar apă minerală sau apă aromată, deși este foarte comun ca suedezii să aibă în bucătăria personală și un aparat de carbonizat apa. Nu vă faceți griji nici la restaurant, căci, mai peste tot apa este gratis și la discreția clienților. Totuși, dacă vrem să o cumpărăm de la mazin, trebuie să ținem cont că, peste prețul afișat la raft trebuie să plătim și PET-ul.

sursa: https://pixabay.com/photos/tap-black-faucet-kitchen-sink-791172/

Eu sunt, tu… sunt?!

Dacă îți propui să îți îmbunătățești calitățile lingvistice și să înveți suedeza, află că nu e o limbă atât de dezastruos” de învățat precum pare. Asta pentru că nu trebuie să îți bați capul cu vreo conjugare a verbelor. Pentru timpul prezent avem o singură formă verbală pentru toate persoanele și la fel și petru trecut sau viitor!

sursa: https://www.babbel.com/en/magazine/20-most-common-swedish-verbs

O felie de spaghete

Parcurgând ș isfera culinară, pe lângă delicioasele chifteluțe suedeze, prăjituri și rulouri cu scorțișoară, ciudățenia alimentară a nordicilor vine sub forma unui semi-preparat, fie el orez cu lapte, tocăniță sau supă, ambalat într-un rulou de plastic, întocmai precum un baton de șuncă. Extrem de ciudat la privire, dar oare bun la gust?

sursa: https://www.coop.se/

De restul vă dau bombonele la 10 bani?

Dacă noi avem uneori portofelul și buzunarele ticsite de bancnote mototolite și mărunțiș, iar vânzătorul adesea duce lipsă de rest, suedezii au „renunțat” de mult la această problemă. Aproape peste tot aceștia plătesc cu cardul bancar. Simplu și rapid!

sursa: https://www.stocksy.com/es/1919561/costumer-paying-with-credit-card-in-restaurant

Hai la masă!

Momentul acela când lucrezi intens la un proiect, la job sau pentru școală sau pur și simplu ești ocupat și uiți de masa de prânz. Ei bine, lucrul acesta este de neconceput pentru un suedez, care își ia tare în serios pauza de prânz, de obicei între orele 12 și 13. Mai mult, după serviciu aceștia se pot bucura de o cană caldă de ceai sau cafea și un rulou cu scorțișoară alături de prieteni, ieșire ce are denumirea de fika. Deși traducerea ar putea însemna „pauză de cafea și prăjituri”, fika este un adevărat ritual pentru suedezi. Aceștia consideră esențial să își facă timp pentru fika în fiecare zi, timp pe care și-l valorifică în compania prietenilor și colegilor.

sursa: https://www.trendhunter.com/trends/swedish-fika

Citește mai departe
Apasă pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Internațional

Naval Group a livrat A.R.A. Storni, a treia navă de patrulare offshore multi-misiune dezvoltată pentru Argentina

Publicat cu

pe

A treia dintre cele patru nave de patrulare argentiniene (OPV) comandate de Marina Argentiniană, OPV 87 A.R.A. Storni, a fost predată pe 13 octombrie în prezența căpitanului Santiago Villemur, reprezentant al Marinei Argentinei în Franța.

A.R.A. Storni a fost livrat marinei argentiniene la Concarneau, în prezența căpitanului Santiago Villemur, reprezentant al Marinei Argentiniene în Franța, care a predat și comanda navei comandantului Óscar Latorre.

Această livrare a fost efectuată de echipe din Naval Group și Kership, un joint-venture între Piriou și Naval Group și face parte din contractul semnat de Naval Group cu Argentina în 2019 pentru livrarea a patru nave de patrulare multi-misiune. A.R.A. Bouchard (fost L’Adroit) a fost livrată în decembrie 2020 și A.R.A Piedrabuena pe 13 aprilie anul acesta.

Odată cu livrarea A.R.A. Storni, programul continuă să progreseze conform programării, pentru a se încheia cu livrarea ultimei nave programate pentru aprilie 2022. Un echipaj de 44 de persoane din Marina Argentinei a fost instruit în operarea și întreținerea navei.

Această a treia navă de patrulare din seria achiziționată de Marina Argentiniană oferă aceleași active și caracteristici ca și cele ale A.R.A. Piedrabuena. Mai bine armat și motorizat decât Bouchard, echipat cu un sistem activ de stabilizare și un propulsor de arc, este, de asemenea, testat pe gheață, adică adaptat navigației în apele reci din Antarctica.

Jean-Claude Flandrin, directorul programului, a declarat: „Livrarea acestei a treia nave de patrulare marchează o etapă foarte importantă pentru program, care a fost atinsă la timp, în ciuda crizei de sănătate care a marcat ultimii doi ani. Echipele sunt mobilizate pentru pregătirea echipajului care va pleca în Argentina cu nava. Odată finalizat antrenamentul, ne vom concentra eforturile spre livrarea ultimei nave din serie, care a fost lansată luna trecută „.

Olivier Michel, director de vânzări pentru America Latină, a adăugat: „Suntem mândri de încrederea pe care Marina Argentiniană a acordat-o Naval Group pentru furnizarea acestor nave polivalente de ultimă generație, care vor permite țării să își îndeplinească misiunile suverane. Această livrare este o altă demonstrație a capacităților și angajamentului Naval Group și al partenerilor săi față de clienții săi de a răspunde nevoilor lor operaționale.”

OPV 87, o navă inovatoare

Navele de patrulare offshore argentiniene beneficiază de inovațiile dezvoltate de Naval Group și testate de Marina franceză, care operează L’Adroit în mai multe oceane timp de șase ani pentru operațiuni multiple de securitate maritimă, singure sau în cooperare:

  • Anduranță foarte mare și rezistență excelentă în apă;
  • O vizibilitate de 360 ​​° și un catarg unic pentru o acoperire panoramică a radarului;
  • Desfășurarea rapidă, sigură și discretă a ambarcațiunilor de intervenție lansate de un sistem dublu de rampe la pupa navei de patrulare.

Această gamă de nave beneficiază, de asemenea, de expertiza Naval Group în sisteme de informare și comandă, permițând supravegherea extinsă a spațiului maritim și detectarea comportamentelor suspecte. A.R.A Storni este echipat cu sistemul POLARIS® și cu sistemul de identificare NiDL®, dezvoltat special de Naval Group pentru misiuni de acțiune pe mare și testat pe mare de Marina Franceză.

Caracteristici tehnice

Nava de patrulare offshore este capabilă să rămână pe mare timp de peste trei săptămâni, să atingă o viteză de 20 de noduri și să găzduiască un elicopter. Implementat de un echipaj redus de 40 de membri, acesta poate găzdui, de asemenea, aproximativ douăzeci de pasageri suplimentari.

  • Lungime: 87 metri
  • Grinzi: 14 metri
  • Deplasare: 1.650 tone
  • Viteză max: peste 20 de noduri
  • Cazare: 59 (echipaj și pasageri)
  • Rezistență: peste 7.000 mile marine
  • Capacitate de îmbarcare: două nave ușoare de 9 metri și un elicopter de 10 tone.

În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale

Asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500, cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN, oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Gowind a fost dezvoltată conform cu cele mai noi progrese tehnologice dezvoltate de Naval Group pentru fregatele mari, pentru a anticipa și îndeplini cerințele operaționale viitoare. Corveta Gowind este deja testată pe mare de Marina Egipteană, care este dotata cu patrunave de luptă construite în parterneriat cu Naval Group. Primă navă a fost construită în Franța în doar 38 de luni, iar restul seriei a fost construit cu succes în Egipt, în baza unui amplu program de transfer de tehnologie.

Citește mai departe

Internațional

Contract major pentru Naval Group! Grecia semnează un memorandum de înțelegere cu Naval Group și MBDA pentru furnizarea a trei fregate

Publicat cu

pe

Pe 28 septembrie, Nikólaos Panayotópoulos, ministrul grec al apărării, Pierre Eric Pommellet, CEO al Naval Group, și Eric Béranger, CEO al MBDA, au semnat un memorandum de înțelegere pentru deschiderea negocierilor pentru a furniza Marinei Elene (HN) trei fregate de apărare și intervenție (FDI HN) și echipamentele acestora, precum și o fregată suplimentară opțională.

Fregatele FDI HN vor fi construite în șantierul naval Naval Group din Lorient, unde tocmai a intrat în producție cea de-a doua navă din seria pentru Marina franceză.

Fregatele va fi un atu de putere și suveranitate pentru Grecia, iar Marina elenă va avea o flotă de suprafață de ultimă generație, de înaltă performanță.

Fiind o fregată de prim rang, FDI HN include cele mai performante tehnologii ale Naval Group, Thales și MBDA, care va furniza în special rachetele ASTER 30 B1 și Exocet MM40 Block 3C. Nava este pe deplin interoperabilă cu flotele europene și NATO.

Grecia va deveni al doilea client al acestui tip de fregată, ducând numărul de unități produse de la cinci pentru marina franceză la opt în total, plus una suplimentară.

Contractul semnat de francezi cu Grecia vine în contextul în care Australia a reziliat un contract semant cu Naval Group pentru 12 submarine

Potrivit informațiilor din presă, decizia australienilor de a rezilia contractul a fost o decizie politică și strategică, fără legătură cu capabilitățile Naval Group. Pe 15 septembrie, Joe Biden a anunțat AUKUS, un pact de securitate pentru zona Indo-Pacifică între SUA, Marea Britanie și Australia.

Naval Group oferea Australiei o capacitate suverană care cuprindea submarine convenționale de înaltă performanță, ceea ce înseamnă transferul de tehnologie pentru a putea proiecta, construi și întreține submarinele sale în mod independent. Naval Group era în echipă cu americanii de la Lockheed Martin, căruia Australia îi încredințase sistemul de luptă. 

Franța este una dintre puținele țări din lume care deține tehnologia nucleară pentru a construi submarine de atac (SSN) și submarine cu rachete balistice (SSBN) cu o performanță excepțională.

Din anii 1960, Franța construiește o industrie completă sub supravegherea CEA și a Agenției Franceze pentru Achiziții (DGA), fiind la a treia generație de SSBN-uri și a doua generație de SSN-uri, odată cu intrarea iminentă în funcțiune a Suffren, prima dintre cele șase submarine noi comandate de Marina Franceză. Naval Group este singura companie din lume care știe să fabrice atât submarine convenționale, cât și submarine cu energie nucleară de la început până la sfârșit.

De altfel, Scott Morrison, premierul australian, a declarat public că Naval Group nu are nicio vină pentru terminarea contractului. 

„Vreau să fiu clar, rezilierea contractului nu reflectă în niciun fel forma sau capabilitățile submarinului din clasa Attack, ale Naval Group și angajamentul guvernului francez și, într-adevăr, al președintelui Macron personal pentru acest proiect. Au fost parteneri buni. Aici este vorba de interesul nostru strategic, de cerințele noastre de capacitate strategică și de un mediu strategic schimbat și a trebuit să luăm acea decizie,” a declarat Scott Morisson.

Guvernul australian a menționat că parteneriatul cu Guvernul Franței și Naval Group în cadrul programului de submarine convenționale din clasa Attack ar fi avut ca rezultat „cel mai capabil și letal submarin convențional construit vreodată.”

 „Guvernul australian ar dori să mulțumească celor care au lucrat pentru dezvoltarea submarinelor din clasa Attack, Naval Group, Guvernului Franței și Lockheed Martin Australia pentru eforturile depuse până în prezent. Cu toate acestea, schimbările accelerate ale securității regionale fac ca submarinele convenționale să nu fie adecvate nevoilor noastre operaționale în deceniile următoare.  Această decizie nu a fost luată cu ușurință. Parteneriatul nostru cu Guvernul Franței și Naval Group în cadrul programului de submarine convenționale din clasa Attack ar fi avut ca rezultat cel mai capabil și letal submarin convențional construit vreodată”, se arată într-o declarație de presă a guvernului din Canberra. 

Potrivit lui Pierre Éric Pommellet, CEO al Naval Group, „rezilierea este un caz prevăzut în contract și care va avea ca rezultat, printre altele, plata costurilor suportate deja, dar și a celor viitoare, legate de „demobilizarea” fizică a infrastructurii, IT și reclasificarea angajaților”. 

„La Naval Group, nici în Franța, nici în Australia nu am avut niciun avertisment sau informație că devenim un plan B pentru un plan A care implică SUA și Marea Britanie. Discuțiile dintre aceste două țări și Australia se desfășoară probabil într-un cerc foarte restrâns la cel mai înalt nivel politic de câteva luni”, a declarat Pierre Éric Pommellet.

Naval Group este în continuare alături de ceilalți clienți ai săi: Marina Franceză, India, Brazilia, Egipt, Belgia și Olanda. 

„Suntem în contact strâns cu toți clienții noștri și avem o relație foarte bună cu aceștia. Acordul australian nu ne distrage atenția de la celelalte angajamente. Viitorul Naval Group este dat de comenzile sale franceze și internaționale. Avem comenzi solide pentru 5 submarine de atac nuclear din clasa Barracuda, 4 submarine nucleare de generația a treia, fregate și portavionul de nouă generație. La nivel internațional, avem și submarine pentru India și Brazilia, și nave de suprafață în Egipt, Belgia și Olanda”, a declarat Pierre Éric Pommellet. 

În România, asocierea Naval Group – Șantierul Naval Constanța, câștigătoare a contractului de achiziţie a corvetelor pentru Forțele Navale

Asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru a livra Marinei Militare Române patru corvete Gowind echipate cu tehnologie și armament de ultima generație, printr-o ofertă care a inclus cea mai înaltă tehnologie navală la cel mai competitiv preț.

Naval Group și Șantierul Naval Constanța sunt pregătite să livreze marinei militare cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcția celor patru corvete este semnat.

Odată semnat contractul, Forțele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generație, anti-submarin, anti-suprafață și antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.

Corveta Gowind 2500, cu care Naval Group și SNC s-au situat pe primul loc în evaluările specialiștilor MApN, oferă performanțe unice, între care detecția țintelor pe distanțe lungi, o stabilitate superioară, operabilitate optimizată pentru condiții extreme de vreme, fiind echipată cu sisteme performante de apărare anti-aeriană, la suprafață și anti-submarin, integrate prin sistemul de management al luptei Setis®.

Gowind a fost dezvoltată conform cu cele mai noi progrese tehnologice dezvoltate de Naval Group pentru fregatele mari, pentru a anticipa și îndeplini cerințele operaționale viitoare. Corveta Gowind este deja testată pe mare de Marina Egipteană, care este dotata cu patrunave de luptă construite în parterneriat cu Naval Group. Primă navă a fost construită în Franța în doar 38 de luni, iar restul seriei a fost construit cu succes în Egipt, în baza unui amplu program de transfer de tehnologie.

Citește mai departe

Internațional

Ce este dieta mediteraneană?

Publicat cu

pe

Dieta mediteraneană stă pe locul 1 în topurile dietelor sănătoase, celor mai ușor de urmat, fiind benefică chiar și pentru diabetici. Această dietă are numeroase beneficii, protejează inima, îmbunătățește funcțiile creierului și crește longevitatea. Studiile au arătat că dieta poate ajuta chiar și la scăderea în greutate, prevenind atacurile de cord, accidentele vasculare cerebrale, diabetul de tip 2, cancerul și moartea prematură.

Dieta mediteraneană favorizează o ameliorare incredibilă a cancerului (în special de sâni, stomac, biliar, colon, prostată), a bolilor degenerative (Parkinson, Alzheimer), a bolilor metabolice inflamatorii și a depresiei.

S-a dovedit că italienii au rata de obezitate de 10% față de englezi care au 63% și asta doar datorită dietei mediteraneene. Astfel, riscul de a muri de cancer scade cu 36%, de a deveni obez cu 43% și de a face boli cardiovasculare cu 32% dacă se respectă acest regim.

O porție mediteraneană tradițională conține o porție generoasă de produse proaspete, cereale integrale și leguminoase, precum și unele grăsimi și carne de pește. Este formată din alimente pe care cetățenii Italiei și ai Greciei le consumau în anii 1960. Alimentația studiată în majoritatea cercetătorilor este bogată în alimente vegetale să sănătoase, redusă în alimente de origine animală. Se recomandă, cu toate acestea, consumul de fructe de mare de cel puțin două ori pe săptămână.

Stilul de viață mediteranean nu implică doar o dietă sănătoasă. Este foarte important să se consume cel puțin 2L de apă în fiecare zi și să se facă activități fizice în mod regulat.

“Se preferă preparate proaspete, rapide, economice, pline de vitamine, fibre. Unde-i fibră nu-i inflamație, nu-i cancer. Fibrele stau în legume, în fructe. Acestea au substanțe fitochimice în favoarea cărnii, a sosurilor complicate, a mâncărurilor excesive, procesate, afumate, a prăjelilor. Astea distrug viața.” declară dr. nutriționist Virgiliu Stroescu.

Este foarte important ca la fiecare masă să se consume fructe, legume, cereale integrale, semințe, salate și ierburi aromate. Verdețurile au fitohormoni, asigurând minerale, antioxidanți, vitamine și substanțe fitochimice. De asemenea, este de reținut să nu se consume ulei de floarea soarelui, ci doar ulei de măsline. Acesta scade riscul bolilor cardiovasculare. Mesele trebuie să fie cât mai integrale și cât mai puțin procesate.

Ce să mănânci intr-o zi cu dieta mediteraneană:

  • Micul dejun: iaurt grecesc cu căpșuni și fulgi de ovăz
  • Prânzul: focaccia cu măsline sau pită cu multa salata de legume (frunze de salată, castraveți, ardei, roșii, cherry, stropite cu ulei și lămâie) cu calamari la grătar.
  • Cina: O salată mare de ton cu un ou fiert tare, porumb dulce sau linte, frunze de rucola, iceberg, salata verde, roșii, ceapă verde, usturoi verde, cu dressing de ulei de măsline si lămâie, condimente
Citește mai departe

Facebook

Articole Populare